Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syntipukin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä provoilevat tyhjän huutelijat voisivat siirtyä jollekin Demi-palstalle ikätasoaan vastaavasti. Kunhan joskus itse saatte lapsia, ymmärrätte - toivottavasti - että joillekin vanhemmille lapsen olotila on tärkeä, vaikka teidän omat vanhempanne nähtävästi laiminlyövätkin teitä päästämällä teidät pyörimään netissä vielä tähän aikaan illasta.

No kyse ei ole siitä ettei mun lapsi olisi tehnyt väärin, vaan siitä että rangaistus on kohtuuton. Kyse siis 4vuotiaasta lapsesta. Musta ihan ok, jos olisi esim. poistettu muskarista kesken kaiken jos riehuu, tai sovittu ettei pääse ollenkaan, tai jos edes itse vetäjä olisi ottanut muhun yhteyttä ja olisi selvitetty asiaa. mutta ei mitään, ilmoitettiin vain että nyt muskari siis tähän ja tähän aikaan toisen ryhmän kanssa.

Mut joo ei tietenkään pitäisi ajatella lapsen tunteita. Pitäisi aina uskoa pahinta omasta lapsestaan ja uskoa että päiväkodin tädit tietää kyllä mitä tekee ja jos ei tiedäkään niin eipä sillä väliä, samahan se on mitä lapsi tekee 8h päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja syntipukin äiti;22281187:
No kyse ei ole siitä ettei mun lapsi olisi tehnyt väärin, vaan siitä että rangaistus on kohtuuton. Kyse siis 4vuotiaasta lapsesta. Musta ihan ok, jos olisi esim. poistettu muskarista kesken kaiken jos riehuu, tai sovittu ettei pääse ollenkaan, tai jos edes itse vetäjä olisi ottanut muhun yhteyttä ja olisi selvitetty asiaa. mutta ei mitään, ilmoitettiin vain että nyt muskari siis tähän ja tähän aikaan toisen ryhmän kanssa.

Mut joo ei tietenkään pitäisi ajatella lapsen tunteita. Pitäisi aina uskoa pahinta omasta lapsestaan ja uskoa että päiväkodin tädit tietää kyllä mitä tekee ja jos ei tiedäkään niin eipä sillä väliä, samahan se on mitä lapsi tekee 8h päivässä

Musta on kyllä kanssa ihan kohtuuton rangaistus nelivuotiaalle! Ota ihmeessä asia puheeksi oman ryhmän hoitajan sekä muskarin vetäjän kanssa. Kurjaa tosiaan tehdä pienestä lapsesta varoittava esimerkki...

älä oikeesti luovuta. ei tollai kasvateta tervettä itsetuntoa rankaisemalla kyseisellä tavalla. vie asia eteenpäin äläkä anna lapsesi kärsiä yksin siitä mitä kaikki ryhmässä tekevät.

No jaa, mikä on kohtuullinen. Jos ei ole ymmärtänyt puhetta ja riehunut hirveästi, niin muistaapahan seuraavalla kerralla käyttäytyä kunnolla. Ongelmanahan nykyaikana on just tämä, ettei mitään saisi sanoa lapselle, ettei tulisi traumoja ja elämä menisi pilalle. Jos vaaditaan asiallaista käytöstä, niin eihän pikku petterille saa antaa rangaistusta, koska koko loppuelämä on pilalla. Ja vanhemmat puuttuvat liiaksi koulutettujen ammattilaisten toimiin. Todennäköisesti ei ole eka kerta, kun lapsesi saa koko ryhmän riehaantumaan.

Nykyaikana kun vanhemmat tunkevat joka paikkaan, kouluun, päiväkotiin yms. antamaan 'neuvoja' siitäm iten heidän lastaan oli nyt niin väärin kohdeltu. Eiköhän tuo rangaistus ole ihan oikein ja lapsesi varmasti saa uusia kavereita uudesta ryhmästä. Sehän on sitäpaitsi hyvä asia, että tutustuu muihinkin lapsiin eikä vain niinhin omiin kavereihin.

Eli kyllä - ylireagoit.

Keskustelin tänään päiväkodissa muskarijutusta. Asiat selkisi jonkin verran. Pääpukaria ei voitu siirtää, koska hänellä on vaikeuksia, joiden vuoksi siirto olisi ollut kohtuuton. Kahdesta muusta pääriehujasta olivat arvioineet mun lapsen vahvimmaksi kestämään siirron. Nojoo, enpä kovin tyytyväinen tilanteeseen ole, mutta katsotaan.

Niin, ja lapseni ei siis ollut se suurin häiritsijä...

Kysyitkö siitä, että oliko tämä siirto ylipäätään kovin loppuun asti mietitty juttu? Vai toimiko tädit hetken mielijohteesta? Mä olen edelleen sitä mieltä, että tuo tilanne olisi pitänyt hoitaa muilla keinoilla kuin yhden lapsen eristämisellä.

Ilmeisesti oli hetken mielijohteesta, kun oli niin kaaos siellä. Olen samaa mieltä, että olisi pitänyt hoitaa toisin, mutta tädit olivat ehdottomasti sitä mieltä, että tämä oli hyvä ratkaisu. Toisaalta mietin myös, että ehkä omallekin parempi olla toisessa ryhmässä, koska se riehuja riehuu edelleen siinä omassa ryhmässä. Sääli vaan, että lapsi joutuu nyt sitten leikkimään yksin silloin kun muut muskarissa. Saapi nähdä nyt jääkö tällä viikolla itkemään muskaripäivänä.

Ja toi on toinen, mitä en ymmärrä, että lapsi jää yksinään leikkimään. Eikö häntä voi viedä sinne toiseen ryhmään siksi aikaa? Oletan, että tämä pääriehuja on erityishoitoa vaativa lapsi, kun häntä ei voi siirtää muualle? Tai olisivatko voineet sitten siirtää myös ne kaksi muuta riehujaa?

Ihan oikein, lapsesi on niitä häiriköijiöitä joille ei sovi mikään ryhmässä toimiminen, parempi laittaa yksinään apukouluunkin se pässi opettelemaan edes kirjaimet, oma lapseni on saanut kärsiä paljon nuista rettelöijistä ja vanhemmat ei tajua ollenkaan tilanteen vakavuutta.

Ei ole hyväksyttävää käytöstä päiväkodin osalta.. sillä se ei auta mitenkään lasta, että joutuu yksinänsä olemaan kun muut pitävät hauskaa - kerran, tai pari voisi olla rangaistuksena hyvä "jäähy" siitä aktiviteetista jossa oli kiihtynyt ja riehunut, mutta tuo on vain silkkaa pelkkää mielivaltaa hoitajien puolelta. Ehkä he ovat ottaneet lapsen silmätikuksi? Päättäneet että lapsi ei ole kuin ilkeilijä tms.
Yrit puhua asiasta... koska reilumpaa olisi että kaikki riehujat erotettaisiin toisistaan ryhmiin. Kaikista kurjimmalta minusta kuulosti se että lapsesi joutuu yksin leikkimään muualla kun toiset musisoi... :( Musiikki on saattanut olla lapselleskin henkireikä, mutta vain villikoitunut hieman, seurassahan tyhmyys tiivistyy niinkuin sanotaan....

Oli miten oli, ei ole kenenkään edun mukaista erottaa yksi lapsi porukasta ja pistää tämä yksin viikottain. Ei ole oikein, tee asialle jotain! Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja syntipukin äiti;22280608:
Miksi yhdestä tehdään syntipukki?

Tuo on ihan normaalia joka päiväisessä elämässä. Kun tekijä on epäselvä tai määrittelemätön, niin joku otetaan syntipukiksi, jotta rangaistus olisi tehokas.
Nyt muut tietävät että teoista rangaistaan ja siten tuo oli toimiva asia. Lapsesi on vain sijaiskärsijä

Yhteistyössä