Ymmälläni. Kaverini ei ymmärrä motiiviani lainata rahaa vanhemmiltani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilja83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tilanteita on monia, ei se ikäluku kaikkea kerro. Moni saattaa olla vielä opiskeluvaiheessa 30-vuotiaana ja lastenhankinta vasta edessä. Opintotuella + lainarahalla elelessä en esimerkiksi yhtään ihmettelisi että talous kaatuu kolmekymppiselläkin 150 e laskuun, tai että rahaa lainataan vanhemmilta. Kaikilla ei ole 30-vuotiaana sitä miehen maksamaa taloa, kolmea penskaa ja kotihoidontukea :D

Opintotuella myös harvemmin ostetaan uutta autoa tai järkätään kavereille himobileitä ;)

Ja miksi 30-kymppisellä pitää olla miehen maksama talo? Ihan tiedoksi vaan, sitähän voi maksaa itsekin ;) Mieshän voilla noiten kolmen kanssa kotihoidontuella, vaikk :D

[QUOTE="koppis";28029043]Itse en saisi mitenkään niitä ruokia, juomia ja takseja tuohon hintaan.[/QUOTE]

En tehnytkään mitään naudan sisäfilepihvejä enkä tarjoillut ihmisen päältä syötävää sushia. :D Perus herkkuja leivoin. Juomaksi tarjosin muutaman pullon viiniä ja boolia. En nyt meinannut heille kaikille ostaa viinapulloa. 150e minusta on paljon bileisiin. Taksit ei sinänsä maksaneet paljoa, kun lähelläni on baari.

• Tykkää
Reactions: Vanna
[QUOTE="koppis";28029058]Mua epäilyttää lisäksi se, että saako uuteen autoon jonkun osan 150 eurolla??[/QUOTE]

En sanonutkaan tarkkaa summaa. Voihan kyse olla vaikka sairaasta koirastani, en vain halua että minut tunnistetaan tästä. En kysynyt neuvoa autooni vaan halusin ymmärrystä kaverini mielipiteelle. Summa voi olla vaikka tuhat euroa, se ei ole se pääpointti. Älkää viitsikö nussia pilkkua!!!!

[QUOTE="Kalkkis";28029063]Anteeks nyt mutta mitkä on himobileet?[/QUOTE]

Lue aiemmat. Olen sanonut tuhat kertaa; älkää tarttuko yksityiskohtiin sekä olen selittänyt mitä "himobileet" tarkoittavat MINULLE!

Mun mieheni lapsi pyytää jatkuvasti rahaa... välillä 20e välillä enemmän... on just kans täyttänyt 30v ja on perheellinen. En ymmärrä... kaikkiin peleihin ja vehksisiin on kyllä rahaa,mutta muka ruokaan ei.

No paitsi tulo-ja menotaso tässä nyt ihmetyttää myös oman integriteetin ja itsenäisyyden taso, rehellisyyden taso, ja eriytymisen taso suhteessa vanhempiin.

Halveksuttavaa edelleen.

En sanonutkaan tarkkaa summaa. Voihan kyse olla vaikka sairaasta koirastani, en vain halua että minut tunnistetaan tästä. En kysynyt neuvoa autooni vaan halusin ymmärrystä kaverini mielipiteelle. Summa voi olla vaikka tuhat euroa, se ei ole se pääpointti. Älkää viitsikö nussia pilkkua!!!!

:D Tuliko yllätyksenä, että ihmiset kommentoi sitä mitä kirjoitit, eikä sitä mikä sun mielestä on pääpointti (joka ei käy kirjoituksesta ilmi mitenkään)?

[QUOTE="Jenis";28029101]:D Tuliko yllätyksenä, että ihmiset kommentoi sitä mitä kirjoitit, eikä sitä mikä sun mielestä on pääpointti (joka ei käy kirjoituksesta ilmi mitenkään)?[/QUOTE]

Mielestäni otsikkoni on aika selvä. ;)

[QUOTE="hmh";28029092]No paitsi tulo-ja menotaso tässä nyt ihmetyttää myös oman integriteetin ja itsenäisyyden taso, rehellisyyden taso, ja eriytymisen taso suhteessa vanhempiin.

Halveksuttavaa edelleen.[/QUOTE]

Yrität selvästi hienoilla sanoilla tehdä vaikutuksen? Tässäkään ei ole mitään vastausta kysymykseeni.

[QUOTE="koppis";28029115]Okei. Eli asiaan, minua ei jäisi kaivelemaan toimintasi, koska aiot kuitenkin maksaa lainan takaisin. Mutta taloutesi on todellakin tiukka.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Talouteni ei nyt kuulu kenellekkään, oma on valintani ostaa auto ja kituuttaa, mutta en kadu päätöstäni.

[QUOTE="hmh";28029092]No paitsi tulo-ja menotaso tässä nyt ihmetyttää myös oman integriteetin ja itsenäisyyden taso, rehellisyyden taso, ja eriytymisen taso suhteessa vanhempiin.

Halveksuttavaa edelleen.[/QUOTE]

Näin ja kyllä siinä on vastaus ap:n kysymykseen mutta en ihmettele ettei ap sitä näe, sen verran palikka tuntuu olevan.

[QUOTE="Jenis";28029165]Niin. Kaverisi ei ymmärrä motiiviasi (vai tarkoitatko, ettei ymmärrä valehteluasi?) eikä nähtävästi palstakaan ;)[/QUOTE]

Palsta varmasti ymmärtää, mutta kuten täällä on tapana, muihin asioihin kuin oleelliseen puututaan.

[QUOTE="vieras";28029189]en ymmärrä minäkään. Olisin käyttänyt luottokorttia, mutta vanhemmiltani olisin lainannut oikeasti vain lääkkeisiin tms todella välttämättömyyteen.[/QUOTE]

En ole hommannut luottokorttia ja välttämättömyys on autoni, muuten en pääse töihin.

No ei menny mun aiempi kommentti perille kun oli liian hienot sanat niin yritän uudestaan.

Daadaa oot piuku ap, korjaa ittes hei kamoon.

Kävix hattuun niinko paremmin daa?

Yhteistyössä