Yöksi kotiin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jennie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jennie"

Vieras
Mitä mieltä olette? Ollaan miehenikanssa erottu 2vk sitten, lapsille ei puhuttu vielä mitään ja saman katon alla vielä asutaan.Mies lähtee uuden vuoden viettoon ja sanoin että kai yöksi tulet kotiin? Mies suuttui aivan älyttömästi ja meuhkasi ettei minulle kuulu missä yönsä viettää ja että tuskin kotia tulee. Juu, tottahan on ettei se minulle kuulu mutta voisi lapset ottaa asiassa huomioon kun ovat tottuneet että isi ja äiti tulee yöksi kotiin jos jossakin ovat käymässä.
Ja kieltämättä ei tuo minustakaan mukavalta tuntunut, yhdessä kun asutaan vielä. Ja tuskimpa hän kaverinsa sohvalla nukkuu.

Epäilet että menee jonku naisen luokse? Jos kerran olette eronneet, et valitettavasti voi sanoa milloin miehen pitää tulla kotiin... Helpointa olis hommata uus asunto jommalle kummalle ja mahdollisimman pian!

No lapsellista touhua mun mielestä. Kun lapset kerran ovat kotona, pitää heidän tietää, missä vanhempansa ovat. Pitäis sitten selvästi sanoa lapsille vaikka, että iskä on kaverilla yötä, nähdään huomenna tms.

Sullehan asia ei sitten kuulu, jos kerran olette eronneet. Jonkinlaista sivistystä kyllä osoittaisi "pidätellä ex-ukollasikin himojaan" kunnes asuu muualla.

Vieraisiin se lurjus menee kuitenkin... Ei vaan, mutta tuo on nyt teille hieman hankalaa aikaa. Parasta olisi, että muuttaisitte pian erilleen. Siihen asti on tietysti noudatettava yhteisesti sovittuja sääntöjä, vaikka muiden kanssa oleminen ei enää olekaan pettämistä.

Älä vedä lapsia siihen soppaan äläkä vetoa heihin. Sinä olet itse halunnut tietää tuleeko mies kotiin yöksi vai ei, ja haluat kontrolloida hänen menojaan ja teeskentelet sen johtuvan lapsissta. Miksi oletat hänen tulevan aina yöksi kotiin kun ette yhdessä enää ole? Käyttäydyt kuin olisitte edelleen yhdessä. Se on hänen asiansa tuleeko hän yöksi vai ei. Jos ei tule ja lapset kysyvät, sanot että isä jäi kaverilleen yöksi. Itse varmaan piruuttanikin jäisin vaikka sinne kaverin sohvalle yöksi!

Niin, kurja tilanne, muttei sinulla taida olla tuossa enää mahdollisuutta vaikuttaa miehen menoihin.
Ehkä ex miehesi on sinulle jotenkin vihainen kun noin vastasi/tekee?. Harmi, ettei viitsi joustaa kun kerran vielä asutte saman katon alla.

[QUOTE="vieras";22781363]Älä vedä lapsia siihen soppaan äläkä vetoa heihin. Sinä olet itse halunnut tietää tuleeko mies kotiin yöksi vai ei, ja haluat kontrolloida hänen menojaan ja teeskentelet sen johtuvan lapsissta. Miksi oletat hänen tulevan aina yöksi kotiin kun ette yhdessä enää ole? Käyttäydyt kuin olisitte edelleen yhdessä. Se on hänen asiansa tuleeko hän yöksi vai ei. Jos ei tule ja lapset kysyvät, sanot että isä jäi kaverilleen yöksi. Itse varmaan piruuttanikin jäisin vaikka sinne kaverin sohvalle yöksi![/QUOTE]

Kuka niitä lapsia hoitaa, jos äitikin yhtäkkiä jättää tulematta yöksi kotiin? Äidillä on siihen samanlainen oikeus kuin isälläkin. Ja koska näin on, näistä asioista pitää sopia yhdessä, lapsia ajatellen.

En mä usko että sillä ketään tiettyä naista olisi mutta jos sillä silmällä niitä lähtee kattelemaan ni mistäs sitä tietää jos ei kotiin vaivaudu tulemaan? Varmaan joo parasta etsiä se asunto ja pian. Ehkä taidan itse toivoa vielä vähän että ehkä tästä selvittäisiin :(

[QUOTE="vieras";22781363]Älä vedä lapsia siihen soppaan äläkä vetoa heihin. Sinä olet itse halunnut tietää tuleeko mies kotiin yöksi vai ei, ja haluat kontrolloida hänen menojaan ja teeskentelet sen johtuvan lapsissta. Miksi oletat hänen tulevan aina yöksi kotiin kun ette yhdessä enää ole? Käyttäydyt kuin olisitte edelleen yhdessä. Se on hänen asiansa tuleeko hän yöksi vai ei. Jos ei tule ja lapset kysyvät, sanot että isä jäi kaverilleen yöksi. Itse varmaan piruuttanikin jäisin vaikka sinne kaverin sohvalle yöksi![/QUOTE]

Lapsille ei tietenkään pidä valehdella. Ellei äiti tiedä missä isä on, se pitää sanoa suoraan.

Eipä kuulu sulle enää millään tasolla missä miehesi (siis ex) yönsä viettää. Ja ihan turhaa vedät lapsia tähän kuvioon, oisko jo aika kertoa niillekin totuus vai kuinka kauan meinasitte valehdella pienille päin naamaa??

[QUOTE="Jennie";22781380]En mä usko että sillä ketään tiettyä naista olisi mutta jos sillä silmällä niitä lähtee kattelemaan ni mistäs sitä tietää jos ei kotiin vaivaudu tulemaan? Varmaan joo parasta etsiä se asunto ja pian. Ehkä taidan itse toivoa vielä vähän että ehkä tästä selvittäisiin :([/QUOTE]

Niin mä vähän ajattelinki :( Ootteko kauanki jo tehneet eroa?

[QUOTE="Jennie";22781380]En mä usko että sillä ketään tiettyä naista olisi mutta jos sillä silmällä niitä lähtee kattelemaan ni mistäs sitä tietää jos ei kotiin vaivaudu tulemaan? Varmaan joo parasta etsiä se asunto ja pian. Ehkä taidan itse toivoa vielä vähän että ehkä tästä selvittäisiin :([/QUOTE]

Opettele suhtautumaan sillä tavalla, että voit nyt rakentaa tulevaisuudesta juuri sellaisen kuin haluat. Suhteessa oli kuitenkin varmasti paljon vikaa kun päätitte sen lopettaa. Ette te sitä päätöstä turhaan ole tehneet. Ihmiset eivät myöskään muutu miksikään. Ei auta vaikka luvattaisiin muuttua.

Lapsille ei tietenkään pidä valehdella. Ellei äiti tiedä missä isä on, se pitää sanoa suoraan.

Niin joo, eli kun ap tietää että hän ja iskä on eronneet, niin hän ei sais valehdella lapsille niinkun tekee?

Eikös se ois valehtelmista jos mies tulis kotiin leikkiin pikkukotia vaikka erottu on jo?

Muutenkaan en tajua missä aikusessa pariskunnassa on hirvee ongelma jos toinen on yötä pois, kun "lapset on tottunu" että vanhemmat on yötä. No nyt ei oo. Voihan nyt olla vaikka työmatkalla tai kylässä, vaikkei ois erottukaan.

Eiköhän se ole ap jota eniten ahistaa se poissaolo, toki lapsia on hyvä käyttää lyömäaseena.

Taitaa mun mieli olla vähän herkille, itku pääs kuin luin teidän kommentteja! Kamala, nyt varmaan tarvii ryhdistäytyä :D Huonommin on mennyt joitakin kuukausia ja ero päätös tuli riidan jälkeen miehen aloitteesta.Tiedän kyllä että aika turhia nuo minä muutun, sinä muutut puheet. Jotenkin vaan tyhjä, pettynyt ja epäonnistunut fiilis. Jotenkin hankala ollut sisäistää asiaa 2vk kun samassa sängyssä nukutaan ja seksiäkin ollut.

[QUOTE="Jennie";22781492]Taitaa mun mieli olla vähän herkille, itku pääs kuin luin teidän kommentteja! Kamala, nyt varmaan tarvii ryhdistäytyä :D Huonommin on mennyt joitakin kuukausia ja ero päätös tuli riidan jälkeen miehen aloitteesta.Tiedän kyllä että aika turhia nuo minä muutun, sinä muutut puheet. Jotenkin vaan tyhjä, pettynyt ja epäonnistunut fiilis. Jotenkin hankala ollut sisäistää asiaa 2vk kun samassa sängyssä nukutaan ja seksiäkin ollut.[/QUOTE]

Älä hei oikeasti rupea kehittelemään mitään romanttisia kuvitelmia siitä että miehes harrastaa sun kanssa vielä seksiä. Se ei tarkota ihan kaikille ihan samaa mitä sulle.

Sanon tän siksi että itte sorruin samaan, kuvittelin että joo ehkä se ei halukaan erota, mutta halus se, ei vaan haitannu vaikka eroa odotellassa seksiäkin oli vielä tarjolla.

Mä todellakin suosittelen sitä asunnon hommaamista ja unohtaisin ton samassa sängyssä nukkumisen... Homma menee pian niin, että sinä oot lasten kanssa kotona ja kelpaat kyllä sänkykaveriksi mutta muuksi et :whistle:

[QUOTE="Jennie";22781496]siis mieli herkillä*[/QUOTE]

Teidän pitäisi varmaan jutella vielä...olisiko mahdollista mennä jonnekin parisuhdeterapiaan tms.? Halusiko mies eron vai oliko päätös yhteinen? Olisi toki hienoa, jos saisitte asiat sovittua niin, että voisitte jatkaa perheenä! Jaksamista!

meille tuli ero tänä syksynä ja todellakin vietin aikaani niin paljon muualla kuin mahdollista. Miehen mielestä meidän olisi pitänyt molempien kököttää kotona. Ja koska mies kökötti, minä en.

Yhteistyössä