Yritän olla asiallinen, mutta miten joku normaalipainoinen voi olla sairaalloisesti lihavan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merja h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Minulla on kaveri/ystäväpiirissä niin hoikkia kuin ylipainoisiakin ihmisiä ja siitä väliltä. Enkä ole kyllä huomannut sen painon vaikuttavan sen enempää älykkyyteen, syvällisyyteen kuin siihen miten mukava kaveri kyseinen ihminen on. Jos paino olisi älykkyyden mittari siinä kuin koulututaso, niin luulisi Emilyninkin olevan vähän korkeammin koulutettu...? Kummasti sitä vaan löytyy hoikempia kuin pulskempiakin ihmisiä niin korkeammin kuin heikommin koulutetuista.
.

Mun ystäväpiirissä ei ole ensimmäistäkään ihmistä, jolla olisi yli 10 kiloa ylipainoa. Eikö ystävien tarkoitus ole yhteiset puheenaiheet, tekemiset ja yhdessäolo? Mitä yhteistä mulla voisi olla läskin kanssa, toinen makaa sohvalla ja mättää safkaa, toinen treenailee ja liikkuu, toinen puhuu pleikkaripeleistä, toinen vaikka patikkaviikonlopusta. Läskeillä ei vaan ole samanlaista maailmankatsomusta ja arvoja mun kanssa.

Mun ystävistä osa on lihavia, mutta eivät makaa sohvalla ja mätä ruokaa... Huh huh mitä tekstiä päästelet.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lh-ope:
Entäs kun mulla oli ennen lasta pienet, mutta aika meloneiksi nämä jäi sitten kun tuli kilojakin :( Mites miun itsetunto???

Sullahan on ihan loistava itsetunto, kun ensin olet joutunut taistelemaan paikastasi auringossa ja sitten sinulle vielä tarjotaan sitä tarjottimella :D

Hip Hurraaa... :) :) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hola:
Yhdeksän sivua jo tätä samaa jauhamista ja sä aloitat taas tän jankkaamisen alusta? Mitä se sua liikuttaa mitä joku muu rakastaa, vai onko sulla kenties kuiva kausi päällä siellä omassa makkarissa niin että mieli karkaa muiden petipuuhiin?

Jep. Se edelleen fantasioi Veijosta ja kuvittelee mielessään lihavia hässimässä. Se ei vaan pysty lopettamaan. No, fetissejäkin on monenlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa kyllä ihan koko ketjua kahlata läpi.. mutta tänään olen oppinut palstalta kaksi asiaa.
Painoindeksillä ja älykkydellä on ilmeinen yhteys, samoin kuppikoolla ja itsetunnolla.
B)

Minä meinasin melkein ärsyyntyä joistakin viesteistä, mutta tämä sai hymyn huulille, kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Oi kiitos, tuo on ilmeisesti osoitus ylipainoisten viisaudesta ja sisäisestä kauneudesta. Aika vaikea kilpirauhasen kanssakaan on 30kg painoa saada, jos vaikka noudattaa esim. puhdasta kasvisruokavaliota josta sitä ylipainoa varmasti kertyy vähemmän. On minullekin tullut nyt lääkekuurin aikana ihan parissa viikossa muutama ylimääräinen kilo ja turvotusta, ihan aidosti siksi että olen syönyt herkkujakin ja rasvaisia ruokia samaan malliin kun normaalitilassa ilman lääkekuuria ne eivät tartu mihinkään. Pikkupaastoa nyt tasapainoksi ja turhat mässyt pois niin alkaa paino pian taas vitosella eikä kohta seiskalla. Ei se paino nouse kun ei anna sen nousta ja laskee, kun laittaa laskemaan.

Ja SÄ olet muka valmistunut lähihoitaja??? :o :laugh: :laugh:
On muuten pelottava osoitus taas siitä, miten heikoissa kantimissa terveydenhuollon "ammattilaisten" ns. koulutus on. Tai sitten opiskelijoilla ei ole kykyä omaksua tietoa...:whistle:

Nyt on kyllä pakko minunkin olla samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En jaksa kyllä ihan koko ketjua kahlata läpi.. mutta tänään olen oppinut palstalta kaksi asiaa.
Painoindeksillä ja älykkydellä on ilmeinen yhteys, samoin kuppikoolla ja itsetunnolla.
B)

Minä meinasin melkein ärsyyntyä joistakin viesteistä, mutta tämä sai hymyn huulille, kiitos =)

=) :wave: moi!

Täytyy vielä sanoa, että näitä juttuja lukiessa täytyy todella miettiä, minkälainen äo on niillä, jotka näitä aloituksia tekee ja niillä, jotka näissä viesteissä toisia haukkuvat.

Harvemmin löytyy ketju, jossa pyöreä ihminen alkaa haukkua jotain anorektikkoa.

Minulla on aivan ihana, maailman paras poikaystävä joka on..no rumasti sanottuna ex-läski. Oli ollut ihan lapsesta/esiteini-ikäisestä asti lihava, kunnes kuulemma itseinho kasvoi niin suureksi että päätti laihduttaa. Ja herrajumala että on laihduttanutkin..77 kiloa!!! En siis ole tuntenut poikaystävääni silloin kun hän oli lihava (on sanonut, ettei edes ajatellut ikinä voivansa löytää ketään sellaisena, itsetunto oli NIIn huono).
Nykyisenä on todella hyvännäköinen, harrastaa vapaaottelua (liikunnasta on tullut jopa pakkomielle..ilman sitä on ärtynyt jne. ja pelkää varmaan kuitenkin jatkuvasti että lihoo hallitsemattomasti...) mutta siis..täytyy myöntää että sen verran mitä olen kuvia nähnyt rakkaimmastani noilta "kultaisilta vuosilta" (kuten hän lihavista vuosistaan humoristisesti sanoo) niin en tunnista samaksi ihmiseksi, ja tuskin olisin kiinnittänyt huomiota tyyppiin ollenkaan, ja toki silloin olisi melkoinen aarrekimpale jäänyt löytämättä. Kai olen pinnallinen ja kamala ihminen kun nyt tämän tunnustan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Minulla on kaveri/ystäväpiirissä niin hoikkia kuin ylipainoisiakin ihmisiä ja siitä väliltä. Enkä ole kyllä huomannut sen painon vaikuttavan sen enempää älykkyyteen, syvällisyyteen kuin siihen miten mukava kaveri kyseinen ihminen on. Jos paino olisi älykkyyden mittari siinä kuin koulututaso, niin luulisi Emilyninkin olevan vähän korkeammin koulutettu...? Kummasti sitä vaan löytyy hoikempia kuin pulskempiakin ihmisiä niin korkeammin kuin heikommin koulutetuista.
.

Mun ystäväpiirissä ei ole ensimmäistäkään ihmistä, jolla olisi yli 10 kiloa ylipainoa. Eikö ystävien tarkoitus ole yhteiset puheenaiheet, tekemiset ja yhdessäolo? Mitä yhteistä mulla voisi olla läskin kanssa, toinen makaa sohvalla ja mättää safkaa, toinen treenailee ja liikkuu, toinen puhuu pleikkaripeleistä, toinen vaikka patikkaviikonlopusta. Läskeillä ei vaan ole samanlaista maailmankatsomusta ja arvoja mun kanssa.

No, esim. yhden ylipainoisen ystävän kanssa meitä yhdistää koirat. Lenkkeillään niiden kanssa pidempiäkin (10km ja yli) metsälenkkejä ja muuten pyöritään koirapuistoissa. Käydään yhdessä uimassa, shoppailemassa ja muuten istuskellaan iltaa, kahvitellaan ja katsellaan elokuvia. Pleikkareista ei ole kiinnostunut kumpikaan. Me ollaan töissä samalla alalla ja meillä on samantyylistä perhetaustaa, tykätään samoista kirjoista jne, monessa asiassa on saanut yllättyä miten samalla lailla toinen pyustyy näkemään asiat jne.

En tiedä miten erilaiset arvot ja maailmankatsomus tällä ystävällä olisi jos hän pudottaisi painoa vaikka sen 30kg. Tai ehkä olen itse vaan ollut aina henkisesti ylipainoinen ja siksi tulen hyvin juttuun myös heidän aknssa joilta noita ylimääräisiä kiloja löytyy...? Tosin taas kun on myös hoikkia kavereita ja ystäviä, niin tiedä sitten mikä heissä on vikana.

Alkuperäinen kirjoittaja popo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulianne:
Eipä paljon voi enää lapsellisemmaksi teidän kirjoittelut taas mennä. Voi jumalauta. Lihavat pystyvät seksiin siinä missä laihatkin, uskokaa huvikseen. Ja jos teidän mielestä lihava ei voi olla koskaan seksikäs jne. niin se ei todellakaan tarkoita etteikö se voisi sitä jonkun muun mielestä olla. Ihan puistattaa, että "aikuiset" ihmiset on noin tyhmiä ja mustavalkoisen ajattelun omaavia. Ja vielä käytetään koko ajan termiä "läski" joka on todellakin haukkumissana niin tulee vaan mieleen millaisiahan lapsia siellä teilläkin kasvaa...voin vain kuvitella millaisen mallin niille annatte...voivoi. Ja voin teille tietämättömille sanoa, että sairaalloinen ylipaino HARVOIN johtuu pelkästä himosta syödä vaan USEIN taustalla on erinäisiä muita "laukaisevia tekijöitä" kuten jokin sairaus, trauma, mielenterveysongelmat jne. ETTÄ ÄLKÄÄ HELVETISSÄ PUHUKO ASIOISTA JOISTA ETTE OIKEASTI YMMÄRRÄ!!!

täysin samaa mieltä.

Noin se vain on:) Kauniit ottavat kauniit ja muut ketä saa.

Onhan noita perversioita muitakin kuin läskien kanssa naiminen! Eikös joku aikanaan tv-dokkarissa syöttänyt muijansa 500-kiloiseksi. Sairauksia on monia ja tämä teidän paapomis-ja halitus ja ollaan niin helvetin hyviä ja hienoja ihmisiä, rakastetaan kaikkia on yksi niistä mielensairauksista. Paskanmarjat, kyllä hyvännäköisillä ihmisillä on enemmän seuraelämää ja sinkuilla vientiä kuin läskeillä mammoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ouel:
Minulla on aivan ihana, maailman paras poikaystävä joka on..no rumasti sanottuna ex-läski. Oli ollut ihan lapsesta/esiteini-ikäisestä asti lihava, kunnes kuulemma itseinho kasvoi niin suureksi että päätti laihduttaa. Ja herrajumala että on laihduttanutkin..77 kiloa!!! En siis ole tuntenut poikaystävääni silloin kun hän oli lihava (on sanonut, ettei edes ajatellut ikinä voivansa löytää ketään sellaisena, itsetunto oli NIIn huono).
Nykyisenä on todella hyvännäköinen, harrastaa vapaaottelua (liikunnasta on tullut jopa pakkomielle..ilman sitä on ärtynyt jne. ja pelkää varmaan kuitenkin jatkuvasti että lihoo hallitsemattomasti...) mutta siis..täytyy myöntää että sen verran mitä olen kuvia nähnyt rakkaimmastani noilta "kultaisilta vuosilta" (kuten hän lihavista vuosistaan humoristisesti sanoo) niin en tunnista samaksi ihmiseksi, ja tuskin olisin kiinnittänyt huomiota tyyppiin ollenkaan, ja toki silloin olisi melkoinen aarrekimpale jäänyt löytämättä. Kai olen pinnallinen ja kamala ihminen kun nyt tämän tunnustan. :xmas:

Et ole pinnallinen. Edelleenkään ei tarvitse pitää läskiä kauniina ja haluttavana ja ihanana. Riittää et tajuaa et siel ihrankin alla on ihan ihmisiä joilla on aivot ja joiden elämä ei ole mitenkään rajoittunutta pariin seksiasentoon :D Ja aivotkin toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Täytyy vielä sanoa, että näitä juttuja lukiessa täytyy todella miettiä, minkälainen äo on niillä, jotka näitä aloituksia tekee ja niillä, jotka näissä viesteissä toisia haukkuvat.

Anoreksia on sairaus, pyöreys tai liikalihavuus ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Ap, mitä jos sun mies lihoo? Jätätkö sen?

No jos lihoo, niin todennäköisesti sillä viiraa päässä aika paljon, koska hän ajattelee samoin. Ei pystyisi koskaan seksiin läskin kanssa. Jos ei seiso, niin ei vaan seiso! Meille seksi on nautintoa ja tosi tärkeetä, joten kyllä!

MÄ TOIVON KOKO SYDÄMESTÄNI ETTÄ SUN MIEHES RAKASTUS LÄSKIIN!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Onhan noita perversioita muitakin kuin läskien kanssa naiminen! Eikös joku aikanaan tv-dokkarissa syöttänyt muijansa 500-kiloiseksi. Sairauksia on monia ja tämä teidän paapomis-ja halitus ja ollaan niin helvetin hyviä ja hienoja ihmisiä, rakastetaan kaikkia on yksi niistä mielensairauksista. Paskanmarjat, kyllä hyvännäköisillä ihmisillä on enemmän seuraelämää ja sinkuilla vientiä kuin läskeillä mammoilla.

Juu voi se olla niinkin. Paljon myös vaikuttaa se miten hyvä itsetunto on, et kuinka hyvin uskaltaa läskinä osallistua sosiaalielämään. Useinhan sitä kasvaa kynnys lähteä mihinkään kun kiloja kertyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ihgu:
Noin se vain on:) Kauniit ottavat kauniit ja muut ketä saa.

Tää on niin totta. Moni läski ottaa sen ainoan joka sitä discossa vähän piirittää, kun ei muuta saa. Raukka! Minä , kaunis ja ihana nain ketä mua milloinkin huvittaa. Sen kun menen baariin ja valitsen parhaimman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:

Anoreksia on sairaus, pyöreys tai liikalihavuus ei ole.

Arvasin, että tähän puututaan. Valitsin hieman väärän sanan siinä olet oikeassa. Tarkoitan siis tosi laihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:

No jos lihoo, niin todennäköisesti sillä viiraa päässä aika paljon, koska hän ajattelee samoin. Ei pystyisi koskaan seksiin läskin kanssa. Jos ei seiso, niin ei vaan seiso! Meille seksi on nautintoa ja tosi tärkeetä, joten kyllä!

Miten sellaiseen voi rakastua, jota ei edes mene lähelle, saati puhu sen kanssa? Enhän mäkään rakastuis nee.... ei ku mustaan mieheen. En koskaan elämässäni ole ollut metriä lähempänä enkä koskaan puhunu sellaiselle. Tänään yks yritti kadulla kyllä huudella jotain, mutten todellakaan ollu kuulevinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ouel:

Et ole pinnallinen. Edelleenkään ei tarvitse pitää läskiä kauniina ja haluttavana ja ihanana. Riittää et tajuaa et siel ihrankin alla on ihan ihmisiä joilla on aivot ja joiden elämä ei ole mitenkään rajoittunutta pariin seksiasentoon :D Ja aivotkin toimii.

Mjuu, ja huvittavinta tässä meidän suhteessa on se, että minä sain nuorena (öh..siis nuoreMPANA) kuulla enemmän kuin tarpeekseni epäilyjä anoreksiasta, pari vuotta sitten eräs..köh..iso tyttö oli sanonut ihan suoraan että sitä "ärsyttää toi ouelin anorektisuus" :laugh: ja näin pois päin....eli entinen "läski" ja entinen "anorektisen näköinen" ovat löytäneet toisensa :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:

Miten sellaiseen voi rakastua, jota ei edes mene lähelle, saati puhu sen kanssa? Enhän mäkään rakastuis nee.... ei ku mustaan mieheen. En koskaan elämässäni ole ollut metriä lähempänä enkä koskaan puhunu sellaiselle. Tänään yks yritti kadulla kyllä huudella jotain, mutten todellakaan ollu kuulevinaan.

jaahah, läskit on luitten ympäriltä kaluttu loppuun..... Joten siirtykäämme seuraavaksi rasismin pariin :) :) :)

Läpinäkyvääääää.....

Yhteistyössä