Ystävä haluaisi että alkaisin hoitamaan hänen lastaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla siis itsellä vähän päälle vuoden ikäinen tyttö. Ollaan vietetty kamalasti aikaa parhaan ystäväni ja hänen lapsensa (10kk) kanssa. Nyt on ystävä palaamassa takaisin töihin, ja pyysi jos alkaisin hoitamaan hänen poikaansa, kun tuntuu niin pahalta viedä päiväkotiin.
Antais mulle siis ton 233e kuussa ja itse tois ruuat ja vaipat lapselleen.
Oon nyt miettiny asiaa, enkä ala hoitamaan lasta , ainakaan tolla summalla.
Itse oon vielä tyttöni kanssa kotona, joka on todella äitin perään.
Haluan olla tyttöni kanssa vielä ainakin vuoden kotona, ja haluan, että voimme tehdä mitä haluamme millon huvittaa, enkä halua olla kiinni 5 päivää viikossa 8-4, vaan tuon ystäväni lapsen takia...

Ystävä meni ja suuttui. Sanoi että eihän mulla parempaakaan ole, että ihansama jos hänen poikansa olisi meidän mukana puistossa ja arjessa muutenkin. Eihän se ole kun 8 tuntia päivässä.

Riitahan tästä tuli ja iso tulikin, mun mielestä mulla on oikeus kieltäytyä, ja vaan silläkin syyllä että haluan vielä kun voin viettää oman tyttäreni kanssa kahdenkeskistä aikaa, ja tosiaan lähteä vaikka keskellä viikkoa keskellä päivää mihin tahansa. Vaikka matkoillekkin. Kaikki tämä olisi pois jos alkaisin hoitamaan ystäväni poikaa... ja mielestäni tuo 233 kuussa on vähän, että luopuisin tästä kaikesta.

No vaikea tilanne on siinä että mitä nyt sanon ystävälleni. Riita oli kamala ja hän on selvästi eri mieltä asiasta kun minä.. Tosi paha mieli mutta eihän se mun ongelma ole jos hän haluaa palata töihin ja mä en vielä?

Ystäväsi luottaa sinuun todella paljon kun antaisi lapsensa hoitoosi.
Ajattele että olisihan siinä samalla omalla lapsellasi seuraa.
Itse olisin kyllä ottanut lapsen hoitoon.
Mutta sinä teet juuri niin kuin haluat. Ystäväsi ymmärtää sen varmasti.
Et ota lasta hoitoon, jos et ole varma että todella haluat hoitaa lasta.

Anna pölyn vähän laskeutua. Ei tuollaisen asian luulisi koko ystävyyttä tuhoavan. Ihan oikean päätöksen teit. Voisi alkaa myöhemmin harmittamaan koko hoitaminen jos vain sen takia olisit alkanut, ettet kehtaa kieltäytyä. Mutta sinuna yrittäsiin itse hieroa sovintoa=).

Aika tyhmä kaveri sulla. En minäkään alkaisi tolla rahalla hoitamaan täysipäiväisesti noin pientä lasta, enkä kyllä minkäänikäistä! Kuulostaa törkeältä hyväksikäyttäjältä, joka edes vaatii tuollaista ja vielä omalta kaverilta. Sanoisin kyllä suorat sanat tollaiselle ihmiselle.

No johan on. Tietenkään ei ole sinun velvollisuutesi hoitaa ystävän lapsia. EI se huono ehdotus ole, mutta jos et halua niin et halua. Kyllä hänen pitäisi se ymmärtää.

Kyllä toisen lapsen hoitaminen 5 päivää viikossa 8 tuntia olis multa ainakin liikaa vaadittu. Mielellään otan meille lapsia hoitoon, jos itselle sopii, mutta sitoutuminen tuollaiseen ei tulisi kysymykseen. Ja tosiaan vielä tuolla summalla no way.

Itse en edes harkitsisi kenenkään lapsen hoitamista tuolla rahalla.

Voithan ehdottaa tuolla äidille että hoitaa itse sinun lapsen tuolla rahalla ja sinä menet töihin tienaamaan 2000 kk.

Kokemuksesta voin sanoa, että ei se toinen lapsi oikeesti mene " vaan siinä sivussa", vaan kun ovat noin pieniä kumpikin niin rajottaa tosi paljon sun elämää. Lastenhoito on oikeesti tosi kovaa hommaa ja siitä pitäisi saada kunnollinen korvaus. Kenenkään orjaksi ja hyväntekeväisyyten ei kannata ruveta. Hoitaisko se sun kaveri ite sun lasta tolla summalla?! Minun mielstä tuosta on turha sen sun ystävän suuttua. Jos suuttuu niin onpa aika lapsellinen ystävä.

Sanot että tämä on elämässä niitä ainoita hetkiä kun ei ole vastuussa kenellekään muulle kuin itselleen ja tahtoisit pitää siitä kiinni. Jos on yö mennyt huonosti niin voi aamulla nukkua pitkään ja jos tuntuu että haluaa liikenteeseen lähteä niin siitä sitten vaan. Luulisi ymmärtävän kun itse on työelämään palaamassa ja ei ole enää mahdollisuutta samaan...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Itse en edes harkitsisi kenenkään lapsen hoitamista tuolla rahalla.

Voithan ehdottaa tuolla äidille että hoitaa itse sinun lapsen tuolla rahalla ja sinä menet töihin tienaamaan 2000 kk.

Ja toisekseen kysyä saa tottakai. Mutta itse en kehtaisi tarjota noin vähän rahaa. Eli käytännössä ei maksaisi mitään sinulle että otat vastuun hänen tosi pienestä lapsestaan. Raahaat kahta tosi pientä mukanasi.... no way.

Tykkään kyllä kamalasti tästä pikku pojasta, ja on tervetullut joskus hoitoon (on ollutkin pari tuntia monta kertaa) ja tervetuloa vaan joskus yökyläänkin, mutta en mä tällaseen rupea...
Oon kuitenkin yh niin tulis varmasti aika raskasta.. niinku joku tuossa sanoikin että tuskin se menisi siinä sivussa.

Enkä usko että hän hoitais mun lasta tolla summalla. En usko että ees pärjäis ton mun pikku myyn kanssa... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Aika tyhmä kaveri sulla. En minäkään alkaisi tolla rahalla hoitamaan täysipäiväisesti noin pientä lasta, enkä kyllä minkäänikäistä! Kuulostaa törkeältä hyväksikäyttäjältä, joka edes vaatii tuollaista ja vielä omalta kaverilta. Sanoisin kyllä suorat sanat tollaiselle ihmiselle.

Hm. No itse ehkä olisin yhden lapsen äitinä noin tyhmä voinut olla ja kuvitella että on ihan sama onko niitä 2 vai yksi. Mutta aikuinen ei ala kiukutella jos ystävä sanoo ei. hänellä on oikeus sanoa ei ja jokainen järkevä ihminen sanoisikin. Aivan liian raskasta duunia hoitaa 2 lasta tuohon hintaan.

Jokainen joka jää kotihoidontuella ylipäänsä tekee sen ainoastaan rakkaudesta omaa lasta kohtaan. siitähän ei makseta mitään. joten miten kukaan voi vaatia ja olla niin röyhkä että vaatii toista tekemään sen omansa puolesat. hänellä on ihan kaikki oikeudet jäädä hoitamaan omaa lastaan ilmaiseksi äitiysloman jälkeen.

siis ystäväsi saisi lapsestaan 300 hodinhoidon tukea+ hoitolisää jonkun verran ja sulle olis valmis maksamaan vaan 233e???? kuullostaa suorastaan ahneelta hyväksi käyttäjältä... jos menis kunnalliseen tuet loppuis ja joutuis maksaa vielä 200eb päälle... eli maksut olis reippaasti yli 500e

Tuota... Miksei ystäväsi maksaisi sinulle KOKO kotihoidontukeaan jos sinä hoitaisit lasta? Aika typerää, että hän tienaisi rahaa sillä, että sinä hoidat lasta... Koko kht olisi vähintään se 314? + mahd kuntalisä (ja hoitolisä mutta työssäkäyvä sitä tuskin saa)

En oikein nyt ymmärrä miksi hän näkee oikeudekseen tienata sillä, että sinä hoidat lasta.

Pyydä vaikkapa 500? kuussa vähintään, kerro, että haluat kotihoidontuen PLUS vielä päälle se 233? jotta tiedät, ettei hänellä ole mitään taloudellisia motiiveja ;) Hän ei siis maksaisi hoidosta yhtään enempää kuin päiväkotihoidosta mutta sinä saisit yli 500? kuussa puhtaana käteen. Kuulostaako yhtään paremmalta summalta?

Itse kyllä varmaan ottaisin tilanteessasi hoitolapsen (kunnon rahalla) koska oma lapsi alkaa tulemaan siihen ikään, että haluaa leikkiseuraa ja yksi lapsi ei kuitenkaan teetä hirveästi töitä...

Siis tottahan toki sulla on oikeus sanoa ei. Tuohan kuuluu kysyä toiselta, että alkaistko hoitaa ja sitten saa itse miettiä että alanko. Sitoohan tuo monella tavalla sinua, jo senkin jos haluatte pitää "laiskottelu"päiviä (joita me mun vuoden vanhan kanssa joskus aina pidetään), eli mitään ihmeempää ohjelmaa, niin käykö sellainen ystävällesi. Ymmärrän sinua oikein hyvin. Eikä vuoden vanha edes kaveria vielä tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kuinka olitte ajatelleet ratkaista hoidon, jos tulet kipeäksi/ lomilla tms. ?

Sanoppa se. Eipä ollut tostakaan puhetta...

Ja miten mä kävisin näiden pienien kanssa missään, kun ei ole edes kaksosten rattaita? Puisto on kyllä ihan vieressä, että siihen jaksaa oma tyttö kävellä, mut minnekkään muualle ei sitten pääsiskään..

No, paha mieli vaan tästä riidasta. Ehkä odotan huomisen ja jos sieltä suunnasta ei kuulu mitään, soitan itse ja pyydän anteeksi.
Parhaita kavereita kuitenkin ollaan. :/

halusin vaan kuulla teidän mielipiteitä, oonko ihan kamala kaveri ku en tällaseen ala.

Itse kahden lapsen äitinä voin sanoa, että lastenhoito on niin raskasta duunia, että en usko, että niin isoa rahaa onkaan, jolla alkaisin vieraita hoitamaan.

Omia hoidan ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Hm. No itse ehkä olisin yhden lapsen äitinä noin tyhmä voinut olla ja kuvitella että on ihan sama onko niitä 2 vai yksi. Mutta aikuinen ei ala kiukutella jos ystävä sanoo ei. hänellä on oikeus sanoa ei ja jokainen järkevä ihminen sanoisikin. Aivan liian raskasta duunia hoitaa 2 lasta tuohon hintaan.

Jokainen joka jää kotihoidontuella ylipäänsä tekee sen ainoastaan rakkaudesta omaa lasta kohtaan. siitähän ei makseta mitään. joten miten kukaan voi vaatia ja olla niin röyhkä että vaatii toista tekemään sen omansa puolesat. hänellä on ihan kaikki oikeudet jäädä hoitamaan omaa lastaan ilmaiseksi äitiysloman jälkeen.
Juur näin.

No hohhoh! En ainakaan tuolla summalla. Mä tienaan 2700e/kk ja sanotaan, että kyllä se ois vähintään 1200e/kk, niin voisin harkita. Täyttä työtähän se on vieraan lapsen kanssa, jumalauta.

Alkuperäinen kirjoittaja himpulapimpula:
Tuota... Miksei ystäväsi maksaisi sinulle KOKO kotihoidontukeaan jos sinä hoitaisit lasta? Aika typerää, että hän tienaisi rahaa sillä, että sinä hoidat lasta... Koko kht olisi vähintään se 314? + mahd kuntalisä (ja hoitolisä mutta työssäkäyvä sitä tuskin saa)

En oikein nyt ymmärrä miksi hän näkee oikeudekseen tienata sillä, että sinä hoidat lasta.

Pyydä vaikkapa 500? kuussa vähintään, kerro, että haluat kotihoidontuen PLUS vielä päälle se 233? jotta tiedät, ettei hänellä ole mitään taloudellisia motiiveja ;) Hän ei siis maksaisi hoidosta yhtään enempää kuin päiväkotihoidosta mutta sinä saisit yli 500? kuussa puhtaana käteen. Kuulostaako yhtään paremmalta summalta?

Itse kyllä varmaan ottaisin tilanteessasi hoitolapsen (kunnon rahalla) koska oma lapsi alkaa tulemaan siihen ikään, että haluaa leikkiseuraa ja yksi lapsi ei kuitenkaan teetä hirveästi töitä...

Tätä mäki oon miettiny, että miten kehtas ees tarjota noin vähän.
Päiväkotimaksu on heillä 233e kuussa, joten sillä varmaan sit ajatteli et sama mulle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kuinka olitte ajatelleet ratkaista hoidon, jos tulet kipeäksi/ lomilla tms. ?

Sanoppa se. Eipä ollut tostakaan puhetta...

Ja miten mä kävisin näiden pienien kanssa missään, kun ei ole edes kaksosten rattaita? Puisto on kyllä ihan vieressä, että siihen jaksaa oma tyttö kävellä, mut minnekkään muualle ei sitten pääsiskään..

No, paha mieli vaan tästä riidasta. Ehkä odotan huomisen ja jos sieltä suunnasta ei kuulu mitään, soitan itse ja pyydän anteeksi.
Parhaita kavereita kuitenkin ollaan. :/

halusin vaan kuulla teidän mielipiteitä, oonko ihan kamala kaveri ku en tällaseen ala.
miksi pyytäisit anteeksi. ystäväsi on sika ja ahne ja hyväksikäyttäjä. sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Yhteistyössä