L
lapset sitoo
Vieras
Mä sanoisin näin: "tiedätkö, musta tuntuu tosi pahalta, kun sä huomauttelet mulle mun menoista. Tulee ihan syyllinen olo."
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Menkää joskus yhdessä syömään, lapsi mukaan vaikkapa. Tai elokuviin, jospa lapsen isoäiti hoitaisi sillä aikaa. Sen ymmärrän, ettei hoida baari-iltojen takia, aika monella tutullani on sellainen periaate kun hoidettava lapsi on vielä vauvaikäinen.
Silti se on mielestäni itsekästä. Kyllä mä voin vahtia kaverin lasta, vaikken aina jaksaisikaan. Tai kaverin haisevaa koiraa.
Ok. Eli nimenomaan baariin pitäisi päästä.Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä tilanne;25987293:Kyllä me ollaan pari kertaa yhdessä syömässä käytykin ja se vauva mukana. Nyt taitaa vaan kiikastaa kun ei pääse sinne baariin niin usein kun haluaisi. Oli aika bilehiiri ennen raskauttaan ja varmasti kuvitteli ettei se menoa paljoa hidasta kun vauvan saanut ja eihän se sitten niin mennytkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä tilanne;25987142:Miten tässä nyt pitäs toimia. Ystävälläni on alle vuoden ikäinen tyttö. Itselläni ei ole perhettä enkä halua. En erityisemmin pidä lapsista. Nyt ystäväni valittaa minulle joka viikko, että hyvähän sun on kun oma omaa aikaa ja voit lähteä milloin haluat minne haluat. Vihjailee että hän ei saa vapaa-iltoja koskaan kun ei ole hoitajaa ja mä menen joka viikko baariin istumaan et hyvähän mulla on, vihjailee siis siihen malliin että minun pitäisi uhrautua hoitamaan hänen tyttöään aika ajoin. En halua riitaa tuosta välillemme, mutta en jaksaisi enää kuunnellakaan tuota. Itse on tyttönsä tehnyt ja eiköhän nyt ole myöhästä enää haikailla niitä joka viikonloppuisia baari-iltoja tai leffailtoja teatteriin. Miten sanoisin nätisti että en jaksa kuunnella valitusta enää enkä todellakaan aio hoitaa hänen lastaan ilman että hällä menee herne nenään.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25987535:No mä en pidä baariin pääsemistä mitenkään erityisen suurena hätätilanteena. Uskoisin ap:nkin auttavan ystäväänsä - jos tämä vaikka sairastuisi - esim käymällä ystävälleen kaupassa jne.
Mä luulen että vetää meloonit nenään vaikka sanoisit sen miten tahansa. Oletteko paljon tekemisissä? Meinaan vaan että oisko yks mahdollisuus vähentää yhteydenpitoa?
Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä tilanne;25987676:Varmaan vähentääkin kun meinaan nyt sanoa tuosta ihan ystävä ystävälle. Toivotaan että ei mökötä kauaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä tilanne;25987657:Joo kyllä mä koitan muulla tavoin olla avuksi. Olen muutaman kerran käynyt mm apteekissa hänen puolestaan niin ei ole vauvan kanssa sinne tarvinnut lähteä ja olen jopa kerran lähtenyt ystäväni seuraksi neuvolaankin. Mä nyt päätin että sanon ystävällisesti hälle ettei enää puutu minun menoihin ja lopettaa sen ikävän vihjailunkin niistä. Suuttuu varmasti, mutta pitää sitten odotella kun leppyy![]()
Just tän takia meilläkin on erittäin tarkasti harkinnassa tää tukiperhetoiminnan aloittaminen, en halua tukea kenenkään ryyppäämistä vapaa-ajan rentoutumisena, joten todennäköisesti me ei aloiteta sitä lainkaan :/ Sinänsä harmi, meillä olisi aikaa ja halua olla lapsen seurassa, viedä vähän jonnekin ja tilaakin.
Jep,mutta se tuntuu silti inhottavalle. En vaan halua. Inhottaa ajatus alkkiksista, en halua palauttaa lasta sellaisille. En vaan kykenisi siihen.
Miks mun pitäis tukea alkkiksia niitten ryyppäämisessä? En todellakaan tue, mieluummin tuen niitä jotka väsyy ja oikeasti haluaa rentoutua näin muuten kun nollaamalla tilannetta viinan avulla.