Ystävän kanssa jaetaan ilot ja surut...joopa joo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän sama meininki itellä... kaverilla aina nykyään kiire. Hummaa kyllä muiden kanssa ties missä, mutta ei vaivaudu edes soittaa mulle kuin ehkä 1krt,kk. jos sitäkään.:( kaipa se vaikuttaa niin paljon kun mulla JO 3 lasta ja hänellä 2 ja nekin on AINA helppo jättää hoitoon yms. ja mun ei.....

Oletko itse kuunnellut ystävääsi?Siis todella kuunnellut, etkä ynähtänyt jotain ja sit taas vierittänyt omia juttujasi toisen niskaan?

Mulla pidempi ystävyyssuhde on kuivunut osin kasaan kun mun on pitäny jaksaa kuunnella aina vaan toisen parisuhdehuolia ym, mut kun meillä perheessä tuli vakava sairaus ja ajattelin et olis kaveri mulle tukena kans, niin kuunteli se eka hetken ja sanoi jotain tyyliin voivoi ja sit jatkoi taas omia huoliaan, jotka anteeks nyt vaan tuntui aika pieniltä verrattuna meidän tilanteeseen.
Mulla lopahti ajan mittaan kiinnostus kun vastavuoroisuutta ei oikein ollut, nyt jopa välttelen kaveriani välillä.
Jos oot niinkuin mä et ite aina kuuntelee mut toinen ei kuuntele vastavuoroisesti niin tsemiä, mä oon ainakin päättänyt vaan purra hammasta ja pärjätä ilman sitä ystävän tukea!

Tämä ei nyt ole tarkoitettu kenellekään ilkeästi, mutta on myös outoa, että tietyt kaverit ei ymmärrä, kun itse tahtoisi jättää yhteydenpidon vähemmälle. Jatkuvaa vaadetta joka suuntaan, vaikkei ole kiinnostanut pitkään aikaan. Ihmiset kasvaa joskus eri suuntiin.

Minulla on eräs ystävä joka on käynyt aika raskaaksi.. Käyn 8 h päivässä töissä ja sen jälkeen menen kotiin tekemään kotiaskareet ja viettämään aikaa perheeni kanssa. (Käyn toki myös harrastuksissa ja tapaan ystäviäni).
Tämä ystävä soittaa vähintään kerran päivässä, joskus useamminkin. Puhelimessa jaaritteluun meneekin aikaa pahimillaan tunti, vaikka kuinka yrittäisi väliin sanoa, että on kiireitä. Ei minulla yksinkertaisesti ole aikaa ja jaksamista jaaritella päivittäin tuntitolkulla puhelimessa! Ja nimenomaan kun kyse on jaarittelusta eikä mistään tärkeistä asioista..

Yhteistyössä