Ystäväni ei halua lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
Ystäväni on 35-vuotias, naimisissa ja lapseton, on aina puhunut etteivät miehensä kanssa halua koskaan lapsia mutta en aikaisemmin oikein ottanut tosissaan niitä puheita. Mutta nyt uskon, että totta se on, sillä hänen miehensä on käynyt vasektomiassa ja he pitivät jopa pienimuotoiset juhlat ettei ehkäisyä enää tarvita! Jokainen elään toki tyylillään mutta ihmettelen miksi jotkut eivät halua kokea vanhemmuutta?
Mikään lapsirakas tämä ystäväni ei kyllä ole, eikä juuri perusta minun pienistä lapsistani, ihan hyvää seuraa hän kuitenkin on, sillä en itsekään jaksa aina jaarittaa lapsiasioita mitä äitituttavien kanssa tulee paljon tehtyä. Erikoinen elämäntapa silti.

No mitäs ihmeellistä tossa on? Kaikki ei vaan halua lapsia. Ei se mikään erikoinen elämäntapa mun mielestä ole. Maailmassa on niin paljon ei-toivottuja lapsia, että hyvä jos jotkut huolehtivat ehkäisystä ettei niitä ei-toivottuja tule enää lisää.

Parempi minusta niin, että tuntee itsensä ja tietää, millaisen elämän haluaa, kuin että hankkii lapsia vain, koska se on tapana ja sitten ne raukat saa kasvaa rakkaudettomassa kodissa. Vanhempana voi katua monia muitakin asioita, eikä ne omat lapset aina halua olla tekemisissä sun kanssasi, kun olet vanha.

Höh, mitäs tuossa nyt on? Rohkeita ihmisiä, jotka tekevät juuri niin kuin itse haluavat :flower:
On mullakin ystävä, joka ei miehensä kanssa halua lapsia. So what? Ihania ihmisiä, jotka muistavat kaikki tuttavaperheiden lapset (syntymät, synttärit ja kuulumiset) ja kyläilemään tullessaan auttavat esim. iltapuuhissa joiden jälkeen saadaan rauhassa rupatella aikuisten kesken =)

En mä tota ihmettele. Ei kaikki vaan halua lapsia, ihmiset on erilaisia. Ihan samoin ku lapsiperheistä joku haluaa vain yhden lapsen ja toinen sen kahdeksan, ei nekään välttämättä ymmärrä toistensa ratkaisuja.

Itse ihmettelen omaa ystävääni joka on aina puhunut ettei halua lapsia, ei siis koskaan ole kokenut minkäänlaista halua tuota kohtaan. Ihan päinvastoin. Nyt sitten 44v yhtäkkiä yhtenä päivänä soitti ja kysyi pidänkö häntä liina vanhana äidiksi. Kun on kuitenkin ruvennut miettimään jos sitä vielä sittenkin. Yritin sitten sopertaa etten ikää pidä ongelmana mutta kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan mihin lähtee. :/

Olen itsekin 32-vuotias nainen ja olen aina tiennyt etteivät lapset ole minua varten. Käynpähän vain itseäni viihdyttämässä tällä mammapalstalla kun on töissä tylsää. En kuitenkaan inhoa lapsia tai mitään, enemmänkin sellainen neutraali suhtautuminen, en kauheasti kiinnitä lapsiin huomiota ja ne eivät elämääni kuulu juuri mitenkään.

Jo on ihmetyksen aihe. Olen 40v ja noin puolet ystävistäni ei halua lapsia. Viimeistään nyt sen jo muutkin uskovat. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. uskaltavat kuitenkin käydä tässäkin hullunmyllyssä kyläilemässä..

Ihan fiksu vetohan toi oli. Varmasti on ehtiny päätöstään pohtia. Aika kamalaahan se olis ollu jos olis sitten lapsen tehny väkisin ja ollu silti kokematta sitä vanhemmuuden ihanuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei mun mielestäni lainkaan erikoinen. En minäkään halua papukaijaa lemmikiksi.

peesi! Enkä mäkään halua omakotitaloa vaikka sen pitäisi olla ainakin lapsiperheelliselle ihan yhtä suuri haave kuin jokanaiselle tuon lastenhankkimisen.

Moni pariskunta voi peitellä valehtelemalla lapsettomuusongelmiaan. Ei niistä haluta puhua kaikelle kansalla. Tuli vaan tuosta mieleen, kun joku pariskunta sanoo olevansa mukavuudenhaluinen.

Aika monii herää vasta siinä vaiheessa, kun omat vanhemmat kuolevat. Silloin heille tulee tarve tehdä omia lapsia. Valitettavasti se voi monelle olla siinä vaiheessa jo myöhäistä.

Ystäväni juuri kertoi, että ellei hänen isänsä olisi kuollut, niin he eivät todennäköisesti olisi lapsia hankkineet. Nyt heillä on kaksi lasta. Yksi mies muutti alle kolmekymppisenä yksinhuoltajaäidin kanssa (2 lasta) yhteen, eikä halunnut lainkaan omia lapsia. Viisikymppisenä mieli kuitenkin muuttui, kun hänen isänsä kuoli ja samalla perheeseen syntyi lapsenlapsia. Siinä vaiheessa oli myöhäistä.

Mun on pakko sanoa, että mä pidän sitä outona =) Lisääntyminen on kuitenkin alkukantainen biologinen tarve, on siinä jotain outoa, jos yhdeltä se puuttuu.

Mutta ei siis mun maailmaa häiritte jos joku ei lapsia halua. Paitti jos se on joku, kenen kanssa vois seurustella. Sit häiritsee, paljonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Lisääntyminen on kuitenkin alkukantainen biologinen tarve, on siinä jotain outoa, jos yhdeltä se puuttuu.

Juu totta. Mutta tämä lapsen hankkiminenkin on onnistuttu tuotteistamaan niin hyvin, että ei kyllä kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Lisääntyminen on kuitenkin alkukantainen biologinen tarve, on siinä jotain outoa, jos yhdeltä se puuttuu.

Juu totta. Mutta tämä lapsen hankkiminenkin on onnistuttu tuotteistamaan niin hyvin, että ei kyllä kiinnosta.

Niin, ehkä se tavarahelvetti yms ahdistaa :/ Muakin, mutta sen verran lapsirakas olen, että yritän kiertää sen ja keskittyä oleelliseen.

Mun on pakko sanoa, että mä pidän sitä outona =) Lisääntyminen on kuitenkin alkukantainen biologinen tarve, on siinä jotain outoa, jos yhdeltä se puuttuu..

Näin on. Lisääntymisen tarve on meille ihmisille luonnollinen ja luulen että se tulee kaikille. Uskon että myös ap:n kaverille ja hänen miehelleenkin on tullut, mutta he vain tietoisella tasolla pystyvät päättämään, etteivät halua lapsia.
Jotkut ihmiset elävät enemän järjellä ja toiset tunteilla.