Ystäväpariskunta kutsunut juhliinsa myös entisen miesystäväni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ystäväni puheista ymmärsin, että olivat vain törmänneet kaupungilla tai jotakin ja juhlat olivat tulleet puheeksi. Ja kai sitten laittaneet sen facebook-kutsun? Mutta en tosiaan ole varma, kun ei ystäväni tarkemmin kertonut. Mikä nyt ei liene ihme, kun minusta tuntuu, että selkäni takana on koko ajan puuhailtu jotain...

Uudesta tyttöystävästä en tiedä yhtään mitään. Paikanpäällä kyllä sitten näen, että onko se sama nainen, jonka kanssa mies minua petti. Toisaalta sillä ei kyllä ole mitään väliä.

Juhliin on tulossa myös paljon muita ystäviäni, joita olisi hauska nähdä. :( En ole päättänyt vielä mitä teen.

En menisi. Jos haluaisin vältämättä mennä juhlimaan niin menisin jonkun muun kaverin kanssa baariin tms. Noissa kekkereissä sulla ei tule olemaan hauskaa.

Olen itse ollut syntymäpäiväjuhlissa jonne oli kutsuttu myös eksäni jonka kanssa minulla oli vähän samantapainen ero kun teillä. Vaikka erosta oli jo vuosia aikaa ja kaikki se tunnekuohu oli jo ajat sitten haihtunut niin silti oloni oli vähintäänkin vaivaantunut ja epämukava koko juhlien ajan. Mun kaveri ei ollut vaivautunut varottamaan asiasta etukäteen joten sekin vielä ärsytti. Sun tilanne on vielä niin tuore että on riski että ajaudutte riitelemään tai alat itkemään siellä julkisesti ja sitten harmittaa vielä enemmän seuraavana päivänä. Näytä siinä sitten että kyllä minä pärjään. En suosittele.

Nappaa joku toinen ystävä kainaloon ja lähde juhlimaan muualle. :)
Unohda nuo ihmiset tänään. Sinuna en noihin kekkereihin menisi jos valmiiksi jo tuntuu noin pahalta. Älä lannistu! Sulla on ilta aikaa tehä kaikkea muuta kivaa.

Olen joskus tehnyt samanlaisen mokan kuin ystäväsi. Silkkaa typeryyttä! Olisin soittanut miehelle ja perunut kutsun, mutta kaverini kielsi. Enivei, kaikki tulivat juhliin, kaverini ex-mies ja uusi tyttöystävänsä (jonka tulosta en edes tiennyt) viihtyivät paikalla reilun tunnin ja tajusivat sitten lähteä, ja loppuilta oli oikein mukava. Häpeän tuota mokaa vieläkin, mutta olen just sellainen möläyttelijä, joka saattaa "vahingossa" kutsua juhliin ketä sattuu.

Mä olen eronnut jo 1½v sitten, enkä ole hetkeäkään kaivannut exää, mutta en edelleenkään haluaisi olla missään samoissa bileissä sen kanssa, todellakaan, enkä varsinkaan jos hänen nyxä (jonka takia hajotti perheen) mukana! Ei tulisi riitaa eikä itkuja tms, mutta en voisi mitenkään nauttia juhlista, vaan keskittyisin siihen miten "kohtelisin heitä kuin ilmaa"

Joskus ne tärkeimmätkin ystävät paljastuvat aivan joksikin muuksi kuin mitä ovat antaneet ymmärtää. Kokemuksesta voin sanoa ettei kannata jäädä miettimään, pitämään yhteyttä tai "selvittelemään" mitään tuollaisia asioita joita "ystävä" tekee "vahingossa".
Mä panisin välit poikki ihan suoraan, kertoohan tuo käytös jo sen sinun arvosi ystäväsi silmissä.
En siis menisi juhliin ja olisi entinen ystävä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Älä nyt hyvä ihminen puhu siitä ihmisestä ystävänä,se on pelkkä kaveri! Todellinen ystävä ei olisi noin tehnyt tai sitten olisi ainakin ystävänäsi perunut sen exän kutsun. En varmasti menisi moisille kutsuille vaan keksisin jotain paljon hauskempaa. Unohda exäsi ja nauti elämästä! Turha asian vatvominen ja miettiminen pilaa oman elämäsi, keksi jotain uutta millä saat nämä ikävät asiat unohtumaan. Koko ihana elämä on vielä edessäsi :)

Saattaisin sanoa ystävälle pari valittua sanaa tuossa vaiheessa.. Kiittää, kuinka helvetin tärkeä tunnun olevan hänelle, tahallaanko kääntää veistä haavassa?

Siis erosta on vasta muutama kuukausi ja eksälläsi on jo nykyinen, mahdollisesti ihminen jonka kanssa petti sinua?
Tiedän kokemuksesta, että en todellakaan sietäisi silmissäni sitä naista, jonka kanssa mieheni on minua pettänyt.

Vähän kakspiippuinen juttu.. Toisaalta haluaisin mennä, pitää hauskaa, laittautua niin nätiksi kuin mahdollista ja ylpeänä näyttää, että minua ei ole nujerrettu. Pysyttelisin eksästä ja hänen nykyisestään turvallisen välimatkan päässä koko illan (en sanoisi sanaakaan, kohtelisin kuin ilmaa, en kohdistaisi katsettakaan). Näyttäisin ylikorostetusti, kuinka mahtavasti minulla menee..
En tosin tiedä, mitä voittaisin tuollaisella käytöksellä. Todennäköisesti juhliin menemisestä seuraisi vain todella paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Itkettää;29491311:
Miten teidän ystävyys jatkui noiden juhlien jälkeen? Sanoitko kaverille suoraan mitä ajattelit tästä exän kutsumisesta?

Minulta varmaan tarkoitit kysyä..

En sanonut mitään asiasta, mielessäni vain ihmettelin. Eikä tosiaan kutsumisessa ollut mitään vikaa, olisin vain toivonut etukäteisvaroitusta siitä että eksä on paikalla. Arvelin että ehkä hän unohti kertoa tai sitten ajatteli asian olevan niin vanha ettei sillä ole merkitystä. Ja hän on persoonaltaan niin erilainen kun minä, voi olla että ajatteli tämän olevan tilaisuus minulle näyttää eksälleni kuinka hyvin minulla menee nykyään. Se olisi hänen tapansa käsitellä tilannetta :)

Joskus ne tärkeimmätkin ystävät paljastuvat aivan joksikin muuksi kuin mitä ovat antaneet ymmärtää. Kokemuksesta voin sanoa ettei kannata jäädä miettimään, pitämään yhteyttä tai "selvittelemään" mitään tuollaisia asioita joita "ystävä" tekee "vahingossa".
Mä panisin välit poikki ihan suoraan, kertoohan tuo käytös jo sen sinun arvosi ystäväsi silmissä.
En siis menisi juhliin ja olisi entinen ystävä.

Minun on pakko olla tästä samaa mieltä, ja juurikin oman kokemuksen pohjalta. Ikävä tosiasia on, että ihmiset osaavat olla kusipäitä.

Saisitko ap ketään muuta mukaasi tänään, vaikka elokuviin ja syömään? (Pään täyteen vetäminen ei varmaan ole tänään hyvä idea).

Älä ihmeessä mene :( tulee vaan paska ilta. Keksi mitä tahansa muuta, varaa vaikka hieroja, mene uimaan.

Ystäväsi on aivan täys ***läpi........ hän nyt näköjään yrittää olla kaikille mieliksi, eikä omaa/omannut selkärankaa ssnoa exällesi ettei olekaan soveliasta tulla. Joillakin se miellyttämisen halu on niibsuuri, etteivät osaa ajatellakaan että täytyy jonkun mieli pahoittaa jotta vois toimia oikein.

Älä ole exäsi kanssa tekemisissä ennen kuin opit unohtamaan "me" muodon..

Olemme siis tämän ystäväni kanssa olleet aivan muksusta saakka yhdessä. Aikoinaan muutettiin samaan kaupunkiin opiskelemaan ja asuttiinkin kimpassa. Aikuisiällä ei olla oltu enää niin tiiviisti tekemisissä, kun on ollut erilaiset elämäntilanteet, mutta silti olemme olleet todella hyviä ystäviä. Pidetty yhteyttä viikottain. Siksi en kyllä laita välejä poikki tämän takia, vaikka pahalta tuntuukin. En tiedä miksi hän yhtäkkiä onkin noin ajattelematon?

En ajatellutkaan juoda päätä täyteen, kun ei ole tapaistani. :D Mutta laitoin jo viestiä muutamalle työkaverille, että ovatko tekemässä mitä tänään. Kutsu juhliin on kuitenkin myös avecille. Voisihan siellä käydä kääntymässä ja sitten viettää loppuillan mukavasti muualla.

Exäsi on kohdellut sinua huonosti niin yhdessä ollessa kuin eron jälkeenkin ja "ystäväsi" iloisesti jutustelee kaupungilla kyseisen tyypin kanssa ja vielä kutsuu bileisiinsä? Ystävä? Not!
Ystävyyssuhteissa on olemassa tiettyjä kirjoittamattomia pelisääntöjä joita jokainen ystäväänsä kunnioittava ja rakastava ihminen muistaa ilman ongelmia noudattaa. Jos ja kun ystävä tekee jonkun noin ikävän teon niin mä kyllä surutta laittaisin välit poikki.

• Tykkää
Reactions: Pinki ja Phoebsi
Musta kuulostaa siltä, että sun ystävä toivoo näkevänsä illan aikana jotain draamaa. Sen nyt vielä ymmärtäisi, että olisi vahingossa kutsunut eksäsi (no okei ei ymmärrä, mut jos nyt vaikka hänen miehensä lipsautti), mutta se, että vielä sun loukkaantumisesta kuultuaan hän menee kutsumaan myös exäsi nykyisen tyttöystävän, kertoo mun mielestä siitä, että hän oikeasti toivoo että illalla saadaan joku ihana kolmiodraama pystyyn. Hänhän ois voinu aivan hyvin siinä vaiheessa kun exäsi (joka ei ole edes hänen läheinen kaveri) soittaa, ja kysyy saako myös tyttis tulla, sanoa että sori, me pidetään nää lähinnä tuttavapiirille, mut ymmärrän kyllä jos säkään et pääse tuleen.

Oletko Aloittaja miettinyt, jos ystäväsi on saanut kuvan että olet jo erosta yli? Tahdot nyt leikkiä vahvaa. Oletko erotessa esittänyt ookoompaa kun mitä olet ollut? Ystäväsi on varmaan ajatellut ettei sinua vahvana naisena haittaa EX eikä tämän seuralainen.

Työkaverille sopi tämä ilta! En ole vielä päättänyt mennäänkö käymään ystävieni juhliin ollenkaan, mutta ainakin pääsen vähän virkistäytymään ja piristymään ulos. :)

Olette kyllä varmasti oikeassa, ettei juhliin kannattaisi mennä. Harkitsen asiaa vain sen takia, koska nämä juhlat ovat ystävälleni todella tärkeät ja minulla on sinne lahjakin hankittuna. Voin toki viedä sen myös myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Itkettää;29491300:
Juhliin on tulossa myös paljon muita ystäviäni, joita olisi hauska nähdä. :( En ole päättänyt vielä mitä teen.

Jos siellä on kerran muita ystäviäsi, mene ihmeessä :) Eihän siellä ole pakko olla koko iltaa ja jos muut ystävät tosiaan ovat ystäviä, eipä ainakaan uudella naikkosella taida olla paljoakaan juttuseuraa noissa juhlissa, exästä nyt puhumattakaan... Että luulen heidän kyllä tuntevan olonsa paljon ulkopuolisemmiksi! Nappaa vielä joku kaveri mukaan, jonka kanssa lähteä muualle juhlimaan, jos siltä tuntuu :)

Mä luulen että ap:n ystävä kutsui eksän tosiaan ajattelemattomuutta, itse kyllä paikkaisin perumalla kutsun, mutta kaikki eivät olekaan niin antisosiaalisia kuin minä.

Sen verran antaisin kaverin kyllä "maksaa" että huonon omatunnon hänelle soisin moisesta ajattelemattomuudesta. Hyvä että pääset työkaverin kanssa viihteelle ja jos bileisiin päädytte, niin sinun ei varmasti tarvitse olla lainkaan yksin siellä.

Yhteistyössä