En jaksa hoitaa lapsia enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen loppu narsistin uhri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopen loppu narsistin uhri

Vieras
Olen loppu. En jaksa tehdä enää mitään kotona. En jaksa edes soittaa kenellekään. En jaksa mennä neuvolaan vaikka olen jo pitkällä raskaana. Mies tekee kotihommia sen minkä tekee ja hoitaa lapsia minkä hoitaa. Mutta huonosti. Voiko mieheltä vaatia edes mitään? Voiko mieheltä odottaa että viitsisi antaa ruokaa ja syötävää lapsille ajallaan, eikä liian myöhään että lapset on nälkäkuoleman partaalla? Voiko miestä vaatia siivoamaan? Voiko odottaa että mies pesisi vessat edes joskus, laittaisi roskat roskikseen, veisi roskat ennenkuin pöydät on täynnä haisevia roskia? Voiko miestä odottaa kestämään lasten kiukuttelut ilman että haukkuu ne idiooteiksi ja tönii niitä?

Miksi minä olen huono nainen jos en jaksakaan? Ja miksi mies on hyvä isä, kun jaksaa edes sen mitä tekee vaikka ei välitäkään onko lapsilla tarpeeksi päällä, saavatko puhtaat vaatteet, ruokaa, huolenpitoa, syliä, pissattomat lakanat?

En halua olla enää nainen, enkä elää muutenkaan, koska elämä on niin epäreilua.
Työkykyiseltä mieheltä ei saisi vaatia mitään, sitä pitäisi hyssytellä ettei se suutu, mutta työkyvyttömän naisen pitäisi jaksaa kantaa kaikki vastuu henkisestä kasvatuksesta käytäntöön asti.
Taidan lopettaa elämäni.

Et tosiaankaan ole huono nainen. Älä usko sellaista, vaikka mies sitä omaa keskeneräisyyttään väittäisikin. Pidä omat rajasi, ja käännä huomio miehestä lapsiin. Heiltä saat varauksetonta rakkautta ja arvostusta. Heidän vuokseen jaksat.

Mamma ja pojat - nimimerkillä oli hyvä ehdotus.

Et taida ihan niin loppu olla kuin luulet: Sua kuitenkin kiinnostaa onko sun lapset nälkäsiä tai onko niillä puhtaat lakanat. Ryhdistäydy Nainen. Sun kantsis varmaan muuttaa olosuhteita. Tsemppiä :)

..voisitko olla masentunut? voimia sulle ja soita pikimmiten vaikka sukulaistyttö lasten kanssa ja lähde itse tuulettuun! sä olet tärkeä henkilö perheessä ja sinua tarvitaan paljon, joten hoidathan myös itseäsi :heart:

Kirjoittamasi perusteella olet masentunut. Mies käy töissä ja hoitaa sen jälkeen kotia ja lapsia yksin? Ei se kovin narsistiselta kuulosta. Vaan mistäpä sen tietää ulkopuolinen. Oli miten oli, tarvitsette apua!

Aloita siitä, että soitat neuvolaan aamulla. Terveydenhoitaja auttaa sinua ja perhettäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Et taida ihan niin loppu olla kuin luulet: Sua kuitenkin kiinnostaa onko sun lapset nälkäsiä tai onko niillä puhtaat lakanat. Ryhdistäydy Nainen. Sun kantsis varmaan muuttaa olosuhteita. Tsemppiä :)

Tottakai mua kiinnostaa ja se tekee olostani vielä kauheamman kun tiedostan kaiken mutta omat voimat ei riitä asioiden toteuttamiseen ja joudun koko ajan stressaamaan että hoitaako se mies nyt lapset ihan varmaan jos minä en jaksakaan. Ehkä saisin voimia koottua kun tietäisin ja voisin luottaa siihen että toinen oikeesti välittää lapsista ja katsoo että ne saavat ruokansa ajallaan jne. Että niillä on lämmintä päällä. Ettei mun tarvitsisi enempää kiristellä hermojani vaan voisin ihan oikeasti levähtää ilman pelkoa katastrofista! En voi ajatellakaan jättäväni lapsia miehen hoitoon että menisin itse lepäämään jonnekin :(

kirjotus oli kuin omani mä en kans jaksa enää tätä paskaa missä on se minä joka tapasi kavereita piti niiden kanssa hauskaa hymyili ja oli muutenkin positiivinen nyt en näe ketään en käy missään voi vittu tätä paskaaaaaaaaaaaaa

Alkuperäinen kirjoittaja saaga:
... no sanotaanko vaikka sitten että tosi ITSEKKÄÄN ihmisen läheinen voi helposti masentua.. jotkut ukot vaativat jatkuvaa huomioimista, aivankuin pikkupennut.

Mutta hämmästykseni on suuri, miksi ikinä ihmeessä naiset alunperin ottavat tällaisia itsekkäitä, jatkuvaa huomiota vaativia pikkupoikia?!!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kirjoittamasi perusteella olet masentunut. Mies käy töissä ja hoitaa sen jälkeen kotia ja lapsia yksin? Ei se kovin narsistiselta kuulosta. Vaan mistäpä sen tietää ulkopuolinen. Oli miten oli, tarvitsette apua!

Aloita siitä, että soitat neuvolaan aamulla. Terveydenhoitaja auttaa sinua ja perhettäsi.

Mies ei ole joka päivä töissä. Työ on sellainen että on hyvinkin paljon kotona. Se mitä hän tekee kun ei ole töissä, ei ole niin suuren suurta että voisin kumartaa ja palvoa häntä kuin kuningasta kuten hän ilmeisesti odottaa. Narsistisuus kyllä näkyy monessa asiassa. Hän on henkinen alistaja. Eipä sitä ulkopuoliset tiedäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mies ei ole joka päivä töissä. Työ on sellainen että on hyvinkin paljon kotona. Se mitä hän tekee kun ei ole töissä, ei ole niin suuren suurta että voisin kumartaa ja palvoa häntä kuin kuningasta kuten hän ilmeisesti odottaa. Narsistisuus kyllä näkyy monessa asiassa. Hän on henkinen alistaja. Eipä sitä ulkopuoliset tiedäkään.

Vai ettet vaan itse olisi sellainen, että sinua pitää kumartaa ja palvoa kuin prinsessaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
... no sanotaanko vaikka sitten että tosi ITSEKKÄÄN ihmisen läheinen voi helposti masentua.. jotkut ukot vaativat jatkuvaa huomioimista, aivankuin pikkupennut.

Mutta hämmästykseni on suuri, miksi ikinä ihmeessä naiset alunperin ottavat tällaisia itsekkäitä, jatkuvaa huomiota vaativia pikkupoikia?!!?!?

Sanoppas sinä se viisaana? Katsos kun moni ihminen osaa olla niin hyvä näyttelijä kaikessa epäaitoudessaan että pääsee toisen ihmisen elämän herraksi. En tietenkään olisi ottanut jos olisin tiennyt!

...siis Ap ei voi ajatella jättävänsä lapsia miehelleen hoidettavaksi, jotta pääsisi lepämään, sen sijaan hän aikoo lopettaa elämänsä. Just...Ihmiset oikeesti, jos on noin huonosti asiat, niin mitä te roikutte semmosissa kuvioissa.

Hoitaisikin yksin mutta kun ei hoida. En sentään ihan kuollut vielä ole vaikka viimeisiä vetelen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sanoppas sinä se viisaana? Katsos kun moni ihminen osaa olla niin hyvä näyttelijä kaikessa epäaitoudessaan että pääsee toisen ihmisen elämän herraksi. En tietenkään olisi ottanut jos olisin tiennyt!

No kauankos häntä opeteltiin tuntemaan ennen kuin lapsia alettiin väsätä?

..se sama raskaana oleva nainen, joka pari iltaa sitten täällä kirjoitti ihan samantapaista juttua, veti viinaa ja lääkkeitä, ja uhkasi tehdä itsemurhan, narsistimiehestä sekin kirjoitti.

Tosi surullista, tämä netti on kyllä kamala paikka, kun avun tarpeessa olevat kirjoittelevat tänne, vaikkeivät täältä takuulla saa mitään konkreettista apua.

Ap on selvästi vakavasti masentunut. Nyt pitäisi kyllä jo viimeistään lähiomaistenkin puuttua asiaan, ennenkuin on liian myöhäistä, jos ap itse ei enää osaa/pysty apua hakemaan.

Hoitaisikin yksin mutta kun ei hoida. En sentään ihan kuollut vielä ole vaikka viimeisiä vetelen.

En mä millään pahalla. Kirjoitukestasi sai sen kuvan , ettet jaksa tehdä yhtään mtään jos lapset joutuvat nukkumaan pissaisissa lakanoissakin jos isänsä ei niitä vaihda.

Nyt kokoat kaikki viimeiset voiman rippeet ja soitat itsellesi apua. Kerro tilanteesta jollekkin ystävälle, äidille, anopille, naapurille...tai viimeistään aamulla soitat sinne neuvolaan. Siellä ollaan ihan sitä varten, että autetaan tarvittaessa!

Te väsyneet äidit. Soittakaa paikkakuntanne sosiaalitoimistoon tai neuvolaanne ja kysykää perhetyöntekijää. Te tarvitsette apua. Tehkää tämä, jotta lapsenne eivät kärsisi!

Jos sua pänniin kaikki miehessä voisitko harkita avioeroa? Vaikutat järkevältä naiselta joka pystyy elämään lastenkin kanssa ja saat varmasti kotiapua kun soitat ja selität vähän tilannettanne..
Ei munkaan mies pahemmin kotona mitään tee ellen pyydä joskus huudan niin tekee sitten...