A
Ahdistunut äiti
Vieras
Tuntuu ettei ole enää yhtään ystävää. Eikä lapsilla ole kavereita, naapurustossa ovat joutuneet toisten syrjimiksi. Kukaan ei hae ulos eikä tule jos lapsemme hakee heitä. Koulussa on kavereita mutta kukaan ei soita koululaiselle vapaa-ajalla eikä voi alkaa jos poika soittaa jotakuta koska nämä yleensä ovat muitten kavereitten kanssa. Ihmeen tiukat piirit on jo lapsilla, ei oteta mukaan ei kun tietyt valitut. Enkä tiedä miksi meidän lapset ei kelpaa vaan joutuu syrjityksi. Ei heitä kiusata mutta kukaan ei halua alkaa kaveriksi vaan kaikilla on paremmat kaverit. Päiväkodissa otin joskus asian esille ja hoitajat yrittivät vaikuttaa siihen että lapset pääsi mukaan leikkiin mutta eivät hekään voineet sille mitään että molemminpuolista kiintymystä ja kaveruutta ei syntynyt lasten välille, muilla oli sitä keskenään.
Tämä ahdistaa koska itse olen ikäni kärsinyt yksinäisyydestä. Lapsena olin se joka jätettiin ulkopuoliseksi ja ketä kukaan ei valinnut pariksi. Myöhemmin opiskelupaikassa seurasin hämmentyneenä kuinka muut pian porukoituivat ja itse jäin ulkopuoliseksi joka yritti roikkua muiden porukoitten liepeillä päivisin, illat vietin yksin kämpällä. Aikuisena olen kulkenut aktiivisesti mammapiireissä mutta ulkopuolinen olo seuraa. Muut sopii keskenään kahvitreffejä mutta kukaan ei kysy minua, en jaksaisi aina itse olla tahtomassa kylään ja tuntea roikkuvani epätoivoisesti koska kukaan ei oma-aloitteisesti tahdo tavata. Tunnen olevani tylsä, huono, tyhmä, inhottava. Ihmettelen miksi lasteni seura ei kelpaa kellekään koska minun silmissä he ovat iloisia, reiluja ja mukavia.
Tämä ahdistaa koska itse olen ikäni kärsinyt yksinäisyydestä. Lapsena olin se joka jätettiin ulkopuoliseksi ja ketä kukaan ei valinnut pariksi. Myöhemmin opiskelupaikassa seurasin hämmentyneenä kuinka muut pian porukoituivat ja itse jäin ulkopuoliseksi joka yritti roikkua muiden porukoitten liepeillä päivisin, illat vietin yksin kämpällä. Aikuisena olen kulkenut aktiivisesti mammapiireissä mutta ulkopuolinen olo seuraa. Muut sopii keskenään kahvitreffejä mutta kukaan ei kysy minua, en jaksaisi aina itse olla tahtomassa kylään ja tuntea roikkuvani epätoivoisesti koska kukaan ei oma-aloitteisesti tahdo tavata. Tunnen olevani tylsä, huono, tyhmä, inhottava. Ihmettelen miksi lasteni seura ei kelpaa kellekään koska minun silmissä he ovat iloisia, reiluja ja mukavia.