Kysykää mitä vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä on koulutuksesi?

Minulla on "vanhastaan" kandin paperit ajalta jolloin se ei ollut itsenäinen tutkinto sekä toissavuodelta kandin paperit viestintitieteistä eli ajalta jolloin se lasketaan alemmaksi korkeakoulututkinnoksi.

Olen aikoinaan opiskellut myös sisustussuunnittelua ja kasvatustieteitä, mutta kumpaakaan en ole hyödyntänyt ammattimaisesti.

[QUOTE="Anki";22220096]Mitä teet työksesi ja mitä opiskelet?[/QUOTE]

Kirjoitan työkseni; käännöksiä, viihdettä ja lehtijuttuja. Oikeastaan melkein mitä vain, mistä rahaa saa.
Ja opiskelen pääaineenani viestintätieteitä, sivuaineina filosofiaa ja taidehistoriaa.

Oletko huolestunut nuorisotyöttömyydestä? Mitä asialle pitäisi tehdä?

Olen jossain määrin huolestunut nuorisotyöttömyydestä.
Eniten minua huolettavat sellaiset nuoret jotka eivät tavallaan löydä paikkaansa lainkaan eli eivät saa töitä tai opiskele mitään tai opiskelevat kovin ponnettomasti tajuten itsekin olevansa väärällä alalla. Pelkään mahdollista syrjäytymistä tuollaisissa tapauksissa.

Akateeminen työttömyys on korkeimmillaan koskaan. Mitä mieltä olet tästä?

Työttömyys on useimmiten vaikea, ja kuten sanoin, joillekin jopa traaginen asia.
Toisaalta koen että jos on pakko olla työtön niin mielummin sitten työtön tohtori, kuin täysin kouluttamaton työtön. (Ääripäinä)
Ajattelen sen niin, että tohtorilla ehkä vuosien varrella kertynyt keskimäärin enemmän ns. sisäisiä työkaluja elämänsä hallintaan kuin täysin kouluttamattomalla. (Tässäkin toki pitää ottaa huomioon yksilölliset variaatiot)

Mitkä ovat tieteellisen tutkimuksen kriteerit ja tunnusmerkit?

Kysytkö oppikirja/laitoskriteereitä vai henkilökohtaista näkemyseroani yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen suorittamien tutkimusten välisistä eroista?

Ekat taitavat löytyä googlesta ja jälkimmäisiin olen vähän jäävi vastaamaan kun esim. isäni tehnyt AMK-opettajaurallaan kemian teollisuudelle tutkimusta, jota "luonnollisesti" pidän pätevänä, mutta jota joku vannoutunut yliopistolainen voisi pitää vain soveltavana.

Mitä toimenpiteitä valtiovallan taholta pitäisi tehdä nuoriso- ja akateemisen työttömyyden ehkäisemiseksi, vai pitäisikö mitään?

Hmm. Kiperiä kysymyksiä nuo.
Koulutuksen oikeinsuuntaaminen lienee ainakin yksi asia.
Toisena näkisin nykyistä vahvemman "poikkikoulutuksen" eri laitosten ja koulujen välillä. Monipuolisuus osaamisessa valttia.

[QUOTE="jej";22220334]Tietellisellä tutkimuksellako ei ole tiettyjä kriteereitä, jotka tutkimuksen tulee täyttää ollakseen tieteellinen?[/QUOTE]

Toki on; luotettavuus, huolellisuus, kattavuus, eettisyys, omaperäisyys, tutkijoiden asema tiedeyhteisössä jne
Niihin vastaa paremmin google kuin minä.

Yhteistyössä