Joulu anoppilassa; en halua mennä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan vattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miniän väilyt ja anopin välit on paskan hailee!lapsella on kaks mummii,molemminpuolin ja te aattelette omia välejä????? kyllä mä ihmettelen ja paljon!jos toinen on hyvä mummi nii kyllä siinä voi hyvinki kestää yhen saatanan joulun hymysuin ja oppia TUNTEMAAN ANOPPINSA PAREMMIN!ja anoppi tietenkin oppii tuntemaan paremmin nämä epäluuloset miniät!

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22242925:
miniän väilyt ja anopin välit on paskan hailee!lapsella on kaks mummii,molemminpuolin ja te aattelette omia välejä????? kyllä mä ihmettelen ja paljon!jos toinen on hyvä mummi nii kyllä siinä voi hyvinki kestää yhen saatanan joulun hymysuin ja oppia TUNTEMAAN ANOPPINSA PAREMMIN!ja anoppi tietenkin oppii tuntemaan paremmin nämä epäluuloset miniät!

Mä en ainakaan edes halua tuntea mun anoppia, joten en sinne mene, eikä muuten mene lapsikaan ja edes lapsen isä ei halua tavata äitiään. Joten meillä joulunviettopaikka on helposti valittu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja;22242654:
Juupajuulle:

Mutta miksi se ei sitten tule meille useammin kylään?

No kutsutteko ja pyydättekö häntä tulemaan? Kaikki eivät halua tupata itseään kylään ilman kutsua ja vielä erittäin selkeää sellaista.

Elämässä joutuu väliin tekemään kompromisseja. Jospa järjestäisit itse joulun joku kerta, minne kutsut niin omat vanhempasi kuin anopinkin.

Äläkä vedä sitten hamassa tulevaisuudessa hernettä nenääsi, jos lapsesi haluaakin viettää joulunsa puolisonsa kotona eikä sinun luonasi :D

Mä en ymmärrä sitä että vietättä KAIKKI LOMAT sun lapsuunkodissa.. se varmaan kirvoittaaki anoppias. Mä ymmärrän sua jos sulla on kaikki kaverit ja vanhemmat sielä mut kamoon hei voi silti viettää jotain lomaa anopin kanssa ja olla sielä yötä tai jotain!!!

[QUOTE="vieras";22242850]Sä taidat olla se katkera anoppi, joka viettää joulun yksin :)[/QUOTE]

Heh, harva pääsee anopiksi kun ikää on 22 ;)
Ei vaan tulis mieleenkään ryöstää omilta lapsilta toisia isovanhempia.
AP:n tekstistä paistaa niin selvästi läpi se, että juttu johtuu pääosin miniästä. Esim. että tulis anoppi itse kylään jos haluaisi nähdä lapsenlapsiaan. Sääntö nro 1hän on että anopit ei saa kyläillä, saati kutsua itseään kylään. Jos sen ap:n anoppi uskaltais tehdä niin hänhän olis hirviöanoppi siis muidenkin kuin ap:n mielestä. Jos pitää miettiä mihin pitää vedota niin siitä jo tietää että asia on oman pään sisällä.

Itse on vietetty 3 oman perheen joulua eikä kertaakaan ole selitelty omille vanhemmille tai kerrottu mitään syitä. me vietetään perhejoulu ja piste. Jos joku suuttuu niin suuttukoon, minä en anteeksi elämääni pyytele. Mutta tasapuolinen muita kohtaa pitää olla! Ihmisten välit on aina kahdenpuolisia ja vaikkei poikakaan viihtyisi kamalasti äitinsä kanssa niin mitään niin pahaa ei voi asiassa olla kerta välit vielä on joten se että lapsenlasta vie vain toiseen mummolaan tarkoittaa nimenomaan lapsenlapsen käyttämistä riitakapulana. Lapsellisempaa käytöstä olekaan.

Ihan ymmärrettävää, jos anoppisi pahoittaa mielensä siitä, ettei saa koskaan viettää jouluja lapsesi kanssa, mutta sinun äitisi saa viettää jokaisen joulun lapsesi kanssa. Jos kuitenkin ehdottomasti haluat viettää kaikki joulusi lapsuudenkodissasi, niin sun on tuo anoppisi mielipaha vaan hyväksyttävä.

[QUOTE="vieras";22243100]Ihan ymmärrettävää, jos anoppisi pahoittaa mielensä siitä, ettei saa koskaan viettää jouluja lapsesi kanssa, mutta sinun äitisi saa viettää jokaisen joulun lapsesi kanssa. Jos kuitenkin ehdottomasti haluat viettää kaikki joulusi lapsuudenkodissasi, niin sun on tuo anoppisi mielipaha vaan hyväksyttävä.[/QUOTE]

peesaan tätä myös,mun mielestä on törekeetä että äiti valitsee omalta ja perheen taholta kumman luo menee mummilaan....

ap on todella ITSEKESKEINEN!mies ei varmaan ees uskalla sanoo et haluu olla äitinsä kanssa joskus välilläkin joulun.vaikka olis kuin inhottava äiti tahansa kyseessä ni ei oo oikeen!mun äiti on inhottava hienbostoihminen ja hänen luonaan ollaann joka toinen vuos,ja ollaan yhteydessä kerran viikossa muutenkin.vaikka mun mies ei siedä mun äitiä niin hän sietää mun äitiä ihan vaa siks kun on lapsien kannalta tärkeää viettää joulut ja synttärit y.m yhdessä!

[QUOTE="vieras";22242910]Minä minä minä ja vain minä -sukupolvi on näköjään perheenperustamisiässä.[/QUOTE]

Ai mun mielestä se sukupolvi on juurikin nyt mummoiässä.

Jos näkisin omia vanhempia ja lapsuuden ystäviä vain muutaman kerran vuodessa, se sallittakoon minulle jos se sopii myös muulle perheelle :) Anopin luona voitte käydä useammin ja kun tulette kotiin, kutsu vaikka appivanhemmat teille syömään. Kun kerran asutte noin lähekkäin ei tapaamisongelmia luulis kauheesti olevan.

Jos ap on kaksi joulu äidillään, ei se tarkoita että miehen vanhemmat eivät vietä jouluja lapsen kanssa ikinä :D

Jos toisen vanhemmat asuvat kaukana, hehän muutenkin näkevät lasta vähemmän. Jouluna yleensä ihmisillä on vähän enemmän vapaata joten matkustaminen kauemmaksi on helpompaa.

*

Mun anoppini sanoi tästä jouluasiasta viime viikolla niin, että kyllä lapsen kuuluu saada nähdä isovanhempiaan jouluna, että tokihan me menemme heille sitten. Kun kysyin että eikö minun vanhempani ole isovanhempia eikä lapsen tarvitse nähdä heitä niin meni hän hiljaiseksi. En pidä siitä että nuoria perheitä yritetään ohjata viettämään joulu vastentahtoaan jossain. Eikö se ole itsekästä myös?

Teillä on lapsi,asutte omillanne..Miks ette voi paistaa sitä kinkkua kotonanne ja kutsua joulupukkia sinne,sit vaan molemmille mummoille kutsu että tervetuloa meille katsomaan kun lapsi riemuitsee joulupukista?

Viettäkää jouluna oman perheen kesken. Jos sun vanhemmat haluaa tulla, voivat tulla. Miehesi vanhemmat voivat tulla jos haluavat. Mutta te ette liiku. Opeta sinun omalle lapsellesi myös lapsuudenkotijoulu.

Viettäkää jouluna oman perheen kesken. Jos sun vanhemmat haluaa tulla, voivat tulla. Miehesi vanhemmat voivat tulla jos haluavat. Mutta te ette liiku. Opeta sinun omalle lapsellesi myös lapsuudenkotijoulu.

PEESI!! Ap tekee kuten parhaaksi näkee, kyllä sekin vaikuttaa että miehen vanhmmat asuvat kaiken muun ajan lähellä ja näkevät useammin.

Kyllä näistä jouluviettoasioista saa melkoisia riitoja aikaiseksi, vaikka kuinka yrittäisi olla tasapuolinen isovanhempien suhteen. Meillä mies haluaa aina viettää omien vanhempiensa luona joulun, välimatka sinne on vaan jumalattoman pitkä. Omat vanhempani eivät välitä koko joulunvietosta, ja ollaan tähän asti siis vietetty ne miehen vanhempien luona. Olen nyt sanonut, että en aio sinne 1000 km päähän raahautua kahden pikkulapsen kanssa läheskään joka joulu. Tänne meille voi tulla. Onko minäkin itsekäs? Automatkat ovat yhtä helvettiä noin kauas, lentokoneella pitäisi mennä ja maksaa sekin liikaa. Että kummat voivat liikkua paremmin, hyväkuntoiset 6-kymppiset vai pikkulapsiperhe?

Nyt ovat tulossa onneksi tänne meille kun meidän vauva parikuukautinen. Mutta katsotaan miten jatkossa kun en halua sinne töissäkäyvänä, jolla se muutama päivä jouluna vapaat, matkustaa tosi kauas. Nyt kun olen kotona niin vielä jaksan. Mies saisi mennä vaikka yksin, mutta ei halua. Onpa kivaa, mutta aion pitää pääni, esim. joka toinen joulu siellä. On nimittäin todella tärkeää appivanhemmille tämä joulun vietto.

[QUOTE="mä";22243372]Mä haluuuuuun!!! Mä haluuuuun!!! Mä haluun, haluun, haluun, haluun! Mä haluuuun![/QUOTE]

Onko sillä jotain eroa kuka haluaa?
Anoppi haluuuuuuuuuuuu, se on ok?
Miniä haluuuuuuuuu, se on ihan väärin.

Ikään kuin ihmisellä ei olisi omia aivoja joilla voisi päättää tekemisistään. Itse olen aina viettänyt jouluni kotona. Anopeille tehtiin heti alusta alkaen selväksi, että vietämme joulun omassa kodissamme.

Joo - elämässä joutuu välillä loukkaamaan ihmisiä ellei alistu heidän tahtoonsa.

ISO PEESI. Joskus vaan loukkaa muita tai elät AINA muiden tavoilla ja ehdoilla. Kummanko sitten valitsee...toisen mielihyvä vai oma...onko vielä lapsi vai ihan aikuinen...

Meille on tullut tavaksi viettää jouluaatto mun vanhemmillani, kun asuvat melkein tässä vieressä. Muina päivinä vieraillaan miehen vanhemmilla. Onneksi ole tullut koskaan närää tästä kenellekään. :)

Ap:n tapauksessa mä joko viettäisin joulun kotona ja meille saisi tulla, kuten on ehdotettukin. Tai sitten selittäisin anopille että ollaan ap:n äidillä, koska sinne on pitkä matka ja jouluna on tilaisuus tehdä vähän pidempi reissu. Tämä ei kyllä ratkaise tulevia jouluja. Kannattaa miettiä mitä aiotte jatkossa tehdä ja toimia sen mukaan.

[QUOTE="vieras";22243720]Joo kummatkin haluuuuuuuuu, mutta miniä voittaa aina.[/QUOTE]

Niin, kun se lapsi on miniän lapsi. Ja miksi sanoa että voittaa? Mihin jää muilta se kunnioitus omia lapsiaan kohtaan?

Yhteistyössä