Kirkosta, kävisikö teillä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmmmm"

Vieras
Vain ne, jotka kuuluvat kirkkoon saisivat käyttää kirkon palveluita: diakoneja, kerhoja, muuta apua?

Jos et kuulu kirkkoon, maksat siitä että lapsesi käy seurakunnan kerhossa ym?

En ikinä laittais lastani seurakunnan kerhoon enkä kuulu kirkkoon. Itse olen sellaisessa ollut joskus teininä töissä ja se on sellasta jeesus-propagandaa että. Ja lapset tietysti uskoo kyseenalaistamatta!

Kävisi. Kun mietin, paljonko kirkollisvero on ja kuinka vähän olen koskaan käyttänyt kirkon palveluita, niin pahasti tappiolle jäin kirkollisveroa maksaessani. Nyt en enää maksa ja tuloni ovat huomattavasti suuremmat kuin ennen kirkosta eroamistani, joten nyt vielä vähemmän olisi kirkkoon kuulumisesta konkreettista hyötyä.

Niinhän sen pitäis mennä... Mä en kyllä ymmärrä miksi joku kirkkoon kuulumaton haluaisi lapsensa srk:n kerhoon edes laittaa?

varmaan siksi että ei ehkä ole mitään muuta vastaavaa toimintaa?

meillä ei tosin taida olla edes srk-kerhoa...

Ja kysymykseen vastaisin että kävisi. Me kuulutaan vielä toistaiseksi kirkkoon mutta siihenkään ei ole oikeen mitään järkevää perustetta. Kirkon palveluista ollaan tarvittu tasan esikoisen ristiäisiin pappia. Ja seuraavan kerran tän kakkosen ristiäisissä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmmmmm";22262495]

Jos et kuulu kirkkoon, maksat siitä että lapsesi käy seurakunnan kerhossa ym?[/QUOTE]

Täällä kyllä seurakunnan kerhot ovat maksullisia avointa perhekerhoa lukuunottamatta kaikille. Iltapäiväkerhoon voi saada maksuvapautuksen sosiaalisista syistä.

En ikinä laittais lastani seurakunnan kerhoon enkä kuulu kirkkoon. Itse olen sellaisessa ollut joskus teininä töissä ja se on sellasta jeesus-propagandaa että. Ja lapset tietysti uskoo kyseenalaistamatta!

Hyvä että et enää ole seurakunnassa töissä - hyvä sekä sinulle että kirkolle, koska jos et tiennyt, niin Jeesus on aika olennaisessa osassa kristillisessä kirkossa, ja näin ollen myös päiväkerhossa hänestä puhutaan. Tätä kummeksuva työntekijä voisi yhtä hyvin olla vaikka Prismassa töissä ja kehottaa asiakkaita käyttämään vaan plussakorttia...

Heh...nyt kun sanoit, niin jos mä en olisi lasteni ollessa pieniä kuulunut kirkkoon, niin enhän mäkään olisi mitään kirkon palveluita käyttänyt. Lapsiani ei olisi kastettu, eivät olisi käyneet rippikoulua, esikoinen ei olisi ollut pyhäkoulussa eikä seurakunnan kerhossa ja mä olisin saanut virkatodistukset muualta kuin kirkkoherranvirastosta.

Kävisi. Tosin mä sain aikoinaan hetkelliseen hätään apua kirkon diakonista vaikka en kuulunut kirkkoon ja se oli todella hyvä juttu, tosin en aiemmin tiennyt edes että kirkko voi sillä tavalla edes auttaa tavallista ihmistä.

[QUOTE="hmmmmm";22262495]Vain ne, jotka kuuluvat kirkkoon saisivat käyttää kirkon palveluita: diakoneja, kerhoja, muuta apua?

Jos et kuulu kirkkoon, maksat siitä että lapsesi käy seurakunnan kerhossa ym?[/QUOTE]

joo kyllä sen pitäisi mennä näin.

[QUOTE="ihmettelijä";22262871]Entäs, käytättekö Jumalan "palveluita"; vettä, ruokaa, ilmaa, siunausta, itse elämän lahjaa? Vai ootteko ihan itse kaiken ansainnu?[/QUOTE]

Ja mitäs tekemistä näillä on kirkon kanssa?

[QUOTE="ihmettelijä";22262871]Entäs, käytättekö Jumalan "palveluita"; vettä, ruokaa, ilmaa, siunausta, itse elämän lahjaa? Vai ootteko ihan itse kaiken ansainnu?[/QUOTE]

Elämänlahjan sain isältäni ja äidiltäni, vettä saan tampereen vesilaitokselta, ruokaa lähikaupasta, ilmaa ei kukaan erikseen toimita ja siunaukset menee jonnekin muualle kun tänne.
Ja kyllä ihan itse omilla ansioilla maksetaan vedestä ja ruoasta, ei jumala ole koskaan sitä meidän puolesta maksellut, edes sillon kun olen kirkkoon kuulunut eli ihan itse ne ansaitaan.

[QUOTE="hmmmmm";22262495]Vain ne, jotka kuuluvat kirkkoon saisivat käyttää kirkon palveluita: diakoneja, kerhoja, muuta apua?

Aivan oikein. Kirkkoon kuuluvat maksavat samat palvelut veroina.

Kävisi. En kuulu kirkkoon, enkä käytä kirkon palveluita.. Tai itseasiassa hääjuhlan aloitimme kirkossa (ilman pappia), mutta maksoimme siitä jotakin. En kyllä muista mitä, ainakin kanttorilla oli oma taksansa. =)

Yhteistyössä