On mulla helmi miehenä. Vai mitäpä olette mieltä tästä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällaista meillä tänä iltana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
- Pese vastedes vain omat ja lapsen vaatteet, anna miehen huolehtia omista vaatteistaan. Oikeasti, miehesi ei selkeästikään osaa kantaa omaa vastuutaan kotitöistä, joten lopeta hänen passaaminen.
- Tuota naamalle rätillä huitaisua en ihan helpolla antaisi anteeksi, mielestäni ihan sama kun jos olisi kädellä läpsäyttänyt, enkä tiedä, mitä tekisin jos itselleni tapahtuisi. Joka tapauksessa tuo teko samoin kuin johtojen repiminen osoittaa, että miehelläsi ei ole nyt hermot ihan hallinnassa, tai sitten on jotain muuta vialla päässä. Ei normaali ihminen tuolla tavalla lähde johtoja seinästä repimään.

Se onkin meidän onnellisen parisuhteen salaisuus, että mä oon oppinu (ainakin koko ajan yritän oppia) kuittaamaan nuo miehen kiukunpuuskat huumorilla. Yleensä se onnistuu, joskus ei.. ainakaan kun tilanne on päällä. Nyt kun vauva on päikkäreillä ja isommat viety kouluun, mä saan istua tässä koneella kahvikupposen kera kun mies paiskii töitä.

Miehet ja naiset on oikeasti erilaisia, aivan eri planeetalta. Sen kun oppisi sisäistämään, niin maailmassa ois hiukan enemmän onnellisia pariskuntia. :heart:

Jos minun mieheni läpsisi märillä vaatteilla naamaani, niin en todellakaan kuittaisi tekoa huumorilla...

Ootte kyllä mun mielestä ollut molemmat aika lapsellisia ja typeriä käytökseltään. En mäkään tykkäis, jos mulle sanottais just kun oot menossa nukkumaan että teepäs vielä toi homma, ja sitten mies vaan itse jäis telkkaria tuijottamaan.

Kannattaa miettiä sitä asiaa niin, että pikkulapsiperheessä muutenkin ollaan väsyneitä ja pinna kireellä, niin antaa asioiden olla. Mä olen itse ainakin todennut että paljon paremmin menee suhteessa, kun antaa välillä aina "anteeksi" puolison typeryyksiä, eikä itse jatka sitä riitaa. Hetki hiljaisuutta ja puheenaiheen vaihto toimii yleensä paljon paremmin kuin takaisin huutaminen.

Ootte kyllä mun mielestä ollut molemmat aika lapsellisia ja typeriä käytökseltään. En mäkään tykkäis, jos mulle sanottais just kun oot menossa nukkumaan että teepäs vielä toi homma, ja sitten mies vaan itse jäis telkkaria tuijottamaan.

Kannattaa miettiä sitä asiaa niin, että pikkulapsiperheessä muutenkin ollaan väsyneitä ja pinna kireellä, niin antaa asioiden olla. Mä olen itse ainakin todennut että paljon paremmin menee suhteessa, kun antaa välillä aina "anteeksi" puolison typeryyksiä, eikä itse jatka sitä riitaa. Hetki hiljaisuutta ja puheenaiheen vaihto toimii yleensä paljon paremmin kuin takaisin huutaminen.

Siis mitä ihmettä? Olisiko aloittajan pitänyt jättää märät pyykit koneeseen yöksi??? Luultavasti oli itse ihan yhtä väsynyt, joten miten hänen väsymyksensä erosi miehen väsymyksestä?

[QUOTE="hohhoijaa";22263668]Siis mitä ihmettä? Olisiko aloittajan pitänyt jättää märät pyykit koneeseen yöksi??? Luultavasti oli itse ihan yhtä väsynyt, joten miten hänen väsymyksensä erosi miehen väsymyksestä?[/QUOTE]

Ei ne olisi yön aikana pilaantuneet

Aina sitä miestä pitäisi mennä vastaan kaikessa.: / Ei se oikeasti ole iso homma laittaa ne pyykit kun toinen pyytää.

no ei olekaan, mutta kun arki painaa päälle ja molemmat on rättipoikkipuhkiväsyneitä niin tommosia turhia riitoja kannattaa välttää, ne vaan syö parisuhdetta. Mies voi sitten seuraavalla kerralla laittaa ne pyykit ihan omin pikku kätösin, mieluusti jo iltapäivällä eikä jätä niitä sinne nukkumaanmenon aikaan.

Mun oma parisuhde kaatui lopulta just tällasiin typeriin asioihin, väsyneinä aina vaan kiukuteltiin toisillemme ja kyllä voi sanoo että se jatkuva vääntäminen etäännytti meidät. Ei tollasten riitojen jälkeen tee mieli mennä toisen viereen nukkumaan, saati mitään seksiä harrastaa ja seuraavana päivänä kiukuttaa taas samallain kun ei oo ollut läheisyyttä eikä mitään hyvää kontaktia. Oravanpyörä pyörii!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22263728:
ekä se mieskin oppis tulla itekkin vastaan jos nainen näyttää esimerkkiä...? ei kaikki miehet tajuu kaikkea ennenkuin nainen näyttää omalla käytöksellään esimerkkiä.

No ehkä jos mun mies ois noin lapsen tasolla, niin en jaksaisi alkaa opettamaan, vaan olisin ittekseni, niin olis helpompaa. Ei ne miehet ole minkään biologisen seikan takia noin tyhmiä, vaan ne opetetaan tuollaiseen. Ja naiset ei tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22263728:
ekä se mieskin oppis tulla itekkin vastaan jos nainen näyttää esimerkkiä...? ei kaikki miehet tajuu kaikkea ennenkuin nainen näyttää omalla käytöksellään esimerkkiä.

Jep jep. Ja pitäisikö vaimon nyt ottaa oppia miehestä ja alkaa läpsiä niillä märillä pyykeillä tätä naamaan. Aika idiootti pitää miehen olla, jos ei osaa aikuismaisesti käyttäytyä, ilman että joku kädestä pitäen näyttää, miten se tapahtuu.

Ja mieshän yritti kompromissia suuttumuksestaan huolimatta ja aloittaja vaan jatkoi tarkoituksella miehensä provosointia. Käskemällä tekemään kummatkin työt.

Mitä ihmeen kompromissiä??? Hänhän käski vaimoaan korjaamaan ITSE aiheuttamansa seuraukset. Sen lisäksi vielä lähti typeränä kostoretkelle repimään johtoja seinästä, ettei vaimo voisi katsoa televisiota. Ei ihan terveen ihmisen käytöstä.

Ja mieshän yritti kompromissia suuttumuksestaan huolimatta ja aloittaja vaan jatkoi tarkoituksella miehensä provosointia. Käskemällä tekemään kummatkin työt.

tätä mä just tarkoitan, siinä vaiheessa kun se vauva heräs ja äiti jäi vieläki sohvalle, se oli jo provosointia. Ymmärrän toki ap:ta ja miehen käytös oli ihan varmasti tosi ärsyttävää, mutta jos asiat tuppaa meneen tommoseksi riitelyksi niin pitää oppia lopettaan se kytevä riita ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja TÄh mitä?;22263774:
Mitä ihmeen kompromissiä??? Hänhän käski vaimoaan korjaamaan ITSE aiheuttamansa seuraukset. Sen lisäksi vielä lähti typeränä kostoretkelle repimään johtoja seinästä, ettei vaimo voisi katsoa televisiota. Ei ihan terveen ihmisen käytöstä.

ihmiset tekee suuttuessaan tyhmempiäkin asioita. Adrenaliiniryöpyssä ihan normaalia. Mies on hölmö eikä varmaan tee osuuttaan kotitöistä, kuullostaa siltä, mutta kun toinen on raivona niin ei sitä tilannetta auta yhtään tommonen ap:n käytöskään. Sopparin paikka perheessä selkeesti on, mut se kannattaa tehdä muulloin ja paremmilla keinoilla kuin tappelemalla iltamyöhään kun molemmat on väsyneitä.

tätä mä just tarkoitan, siinä vaiheessa kun se vauva heräs ja äiti jäi vieläki sohvalle, se oli jo provosointia. Ymmärrän toki ap:ta ja miehen käytös oli ihan varmasti tosi ärsyttävää, mutta jos asiat tuppaa meneen tommoseksi riitelyksi niin pitää oppia lopettaan se kytevä riita ajoissa.

Tuohan nimen omaan opettaisi miehelle, että hän voi käyttäytyä miten huonosti tahansa, vaimo kyllä aina tulee ja korjaa tilanteen.
Jos minä esim. pyytäisin miestäni tiskaamaan ja hän tästä suuttuisi ja heittäisi lautasen seinään ja alottaisi sitten tiskaamisen pyytäen minua siivoomaan sirpaleet lattialta, niin EN TODELLAKAAN siivoaisi. Jokainen kantaa itse vastuun tekemisistään, se on jotain, mitä jokaisen aikuisen tulisi oppia.

ihmiset tekee suuttuessaan tyhmempiäkin asioita. Adrenaliiniryöpyssä ihan normaalia. Mies on hölmö eikä varmaan tee osuuttaan kotitöistä, kuullostaa siltä, mutta kun toinen on raivona niin ei sitä tilannetta auta yhtään tommonen ap:n käytöskään. Sopparin paikka perheessä selkeesti on, mut se kannattaa tehdä muulloin ja paremmilla keinoilla kuin tappelemalla iltamyöhään kun molemmat on väsyneitä.

Joo kyllä, ihmiset tekevät väsyneenä virheitä, mutta heidän on opittava se, että itse kantavat seuraukset näistä virheistä. Jos omalla käytökselläsi aiheutat tietoisesti lisää ongelmia, niin olet kyllä velvollinen ne korjaamaan.

Tuohan nimen omaan opettaisi miehelle, että hän voi käyttäytyä miten huonosti tahansa, vaimo kyllä aina tulee ja korjaa tilanteen.
Jos minä esim. pyytäisin miestäni tiskaamaan ja hän tästä suuttuisi ja heittäisi lautasen seinään ja alottaisi sitten tiskaamisen pyytäen minua siivoomaan sirpaleet lattialta, niin EN TODELLAKAAN siivoaisi. Jokainen kantaa itse vastuun tekemisistään, se on jotain, mitä jokaisen aikuisen tulisi oppia.

Jep. Opettaisi miehelle, että aina kun meinaa joutua tekemään jotain, kannattaa herättää ja itkettää lapsia, niin ei tarvikaan tehdä. Kivaa etenkin lapsille, noin tulevaisuudessa.

Yhteistyössä