hohhoijaa... sossu ei huomioi asumismenoja :( eikä huomioi muitakaan, todellisuudessa rahaa jää 300e/kk kolmelle hengell

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahhdinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mene kouluun, niin sen jälkeen voi vaikka ollakin niitä töitä!

Ei voi mennä kouluun, koska on yhteishuoltajuus ja ap on nalkissa merkillisellä pikkupaikkakunnalla, jolla ei ole töitä muttei myöskään tarjolla tonnia halvempia asuntoja. (eikä kyseisellä paikkakunnalla ilmeisesti ole lainkaan yksityisiä vuokra-asuntoja, koska ainoa vaihtoehto hakea asuntoa on "kysymällä")

Mikähän paikkakunta on kyseessä, tietäisin kiertää kaukaa...

Jos sulla on yhteishuoltajuus, etkä pysty muuttamaan muualle, ja kyseisellä paikkakunnalla taas ei ole töitä, niin jääkö sulle oikeesti mitään muuta vaihtoehtoa kuin alkaa opiskelemaan. Mitä jos menisit vaikka oppisopimukseen tai monimuotokoulutukseen (amk), niitä molempia voi tehdä työnteon lomassa. Kyllä opiskelijalle töitä jossain vaiheessa löytyy. Ja lapset isälle silloin kun olet esim. koulussa.

Mikä olet ammatiltasi?

Sun asenteessasi tuntuu olevan nyt vikaa ja pahasti. Kysyit, mitä muut tekisivät tilanteessasi ja kun ihmiset vastasivat siihen, alat huutamaan vastaajille. Sossu on toiminut aivan oikein, samalla tavalla toimii muidenkin kohdalla. Asut etelä-suomessa ja täällä on suht helppo vaihtaa paikkakuntaa ja etsiä asunto muualta. Miksi et erittele tulojasi, kun sitä on pyydetty? Etkö kerro ihan kaikkea vai miksi puhut vaan kokonaistuloistasi? Avara on todella kallis firma, joten älä hyvän tähden sieltä ainakaan uutta kämppää hae. Miksi et kerro paikkakuntaa? Voitaisiin auttaa sua etsimään netistä vapaita asuntoja.

Ilman muuta sun pitää hakea pienempää asuntoa! Saathan varmaan nyt asuntotukea?

Itseäni myös vähän ihmetytti tuo lauseesi että ALENNUIT hakemaan siivoustöitä. Itse olen työskennellyt 10 vuotta laitoshuoltajana, palkkani on kokemus-ja vuorolisineen noin 2300-2500 e/kk, pärjään sillä oikein hyvin, kun en ole enempään tottunut. Lisäksi pidän työstäni, se on siistiä, eikä liian raskasta. Soveltuu sosiaaliselle luonteelleni. Lisäksi tykkään siitä ettei tarvitse tuoda töitä kotiin, eli työ ei vaadi liikaa henkistä resurssia, vain fyysistä. Jää enemmän henkistä voimavaraa käytettääksi luoviin harrastuksiini, kirjoittamiseen ja musiikkiin. Kunpa alaa vain arvostettaisiin enemmän.

Mutta toivotaan että sossussa tajuttaisiin tilanteesi ja autettaisiin sinua, ja että saisit pienemmän asunnon. Pistää vihaksi, kun jotkut saa kaiken sossusta tarjottimella, ja jotkut ei sitten millään saa edes sitä perustoimeentuloa. :|

Tsemppiä, toivotaan että tulevaisuutesi näyttää valoisammalta!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos sulla kerta on yhteishuoltajuus, niin miksi lapsen isä ei maksa elatusmaksuja? Ja kyllä sä voit sitä paikkakuntaa vaihtaa, vaikka yhteishuoltajuus olisikin.. Ei sua kukaan voi estää.

VÄÄRIN! Maistraatti ei anna vaihtaa lapsen osoitetta, ellei yhteishuoltajuudessa olevi vanhempi anna kirjallista lupaa..kysytty on tämäkin! Ja lapsen isä on vapautettu elareista koska on työtön.

Mikset sä voi erotella tulojas, jos kerran haluat apua, niin me muut voitaisiin katsoa, saatko nyt varmasti kaikki tuet mitä voisit. Sulla itselläs on sellainen asenne, että itse olen ainoa oikeassa oleva, ja hermostun jos mulle annetaan hyviä neuvoja...

Asut sä aikas oudolla paikkakunnalla siellä kyl. ;)

[QUOTE="vieras";22429751]Kyllä meillä on onnistunut vaihtaa osoitetta ilman lupaa.[/QUOTE]

Lain mukaan virkailija on menetellyt lain vastaisesti kun on hyväksynyt muuttoilmoituksen ilman molempien huoltajien lupaa,

[QUOTE="vieras";22429751]Kyllä meillä on onnistunut vaihtaa osoitetta ilman lupaa.[/QUOTE]

Meillä kysyttiin lapsen isältä antaako luvan, mutta sanoivat mulle, että vaikka ei antaisikaan, niin osoite muuttuu silti. Etsilleensä.

juu mikä on paikkakunta.
mäkin voisin ettiä sulle ja lapsille kämppää, ihan sieltä paikkakunnalta missä asut. ei voi olla kovin pieni paikkakunta kun sielä on avaran asuntoja, niitäkään ei missää ihan tuppukylissä meinaan ole..
vuokra on ihan järjettömän suuri. asutaan etelä-suomessa rivarikolmisossa missä sauna ja tämä omistusasunto, lainaa maksetaan 500e/kk.
niin siihen nähden sun vuokras on ihan naurettava.

sossu toimii oikein rahan kanssa, mut niiden pitäs auttaa sulle ettii uutta kämppää.ja tukea muutenkin. esim neuvoa, ruokajono- mistä muuten saa vaippojakin.

väliaikaista apua voit saada myös kirkon diakonissalta, antavat joko ihan rahaa- maksavat laskujas tai antavat ruokasitoumuksia, millä saat kaupasta haettua ruokaa. soita kaupungille ja kysy heiltä asuntoa. älä sieltä avaralta ainakaan ota enää kämppää.

asumistukeako et saa? ja sossu laskee sen niin, et jos teillä jää sen "600" euron vuokran jälkeen käteen sen verran, et ois ne kaikkien perusosat siinä, niin sieltä ei sillon enempää tule. ne ei sen 600euron yli menevää vuokraa katso ollenkaan. niiden mielestä se on teille käteen jäävää rahaa. sen takia onkin nyt tärkeää saada teille se halvempi asunto. joten oisko kauheen kiva jos paikkakunta selviäis, ties vaikka joku täälä tietäs jonkun duuninkin kyseiselt paikkakunnalt ja voisit sitä hakea tms..

[QUOTE="vieras";22429807]Virkailija lähetti vain ilmoituksen muutosta, ei muuta.[/QUOTE]

Ok, mutta virkailija on silti menetellyt väärin. Laki sanoo, että vanhemmat yhdessä päättävät lapsen asuinpaikasta (eikä täten lain mukaan äidillä ole lasten kanssa oikeus muuttaa ilman isän suostumusta).

Pieni paikka etelä-suomessa jossa vuokrataso melkein 1000e ? Töitä 150km säteellä...? Ei mene jakeluun, en oikein usko kertomustasi. Eikö teillä ole mitään palveluita 150km säteellä? Väität, että et löytäisi keikkatöitä miltään alalta? Kauppaan? Sinun täytyy vaan kouluttautua. Et voi olettaa pääseväsi noin vain. Hanki se laitoshuoltajan ammattitutkinto. Ei ole edes pitkä koulutus ja niitä töitä sieltä ilmeisesti löytyy, kun sellaiseeen jo haitkin mutta ilman pätevyttä. Myös sairaanhoitajia haetaan pienimmissäkin paikkakunnissa jatkuvasti. Ärsyttää tällaiset toisten siivellä lorvijat....

tulot:
elarit kelasta 280e
Lapsilisät 303e
lastenhoidontuki ja -lisä 450e
asumistuki200e

Asumistuki 200e??

Mä kerron vähän mitä mä sain, kun vielä olin tuilla elävä yhden lapsen yh.

Elarit: 200e (lapsen isältä)
Lapsilisä: 146e
Lastenhoidontuki ja -lisä: 460e
Asumistuki:350e

Menot oli

Vuokra: 520/kk
Vesi: 24e/kk
Sähkö: n. 20e/kk
plus muut laskut ja ruoka + vaipat ja vaatteet.

Sossuun ei tarvinnut edes turvautua, kun kelasta sai jo niin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;22429845:
Koska olet viimeksi ollut ansiotyössä? Oletko maksanut työttömyyskassan jäsenmaksuja? Onko sulla liiton päiviä vielä jäljellä? Silloinhan saisit ansiosidonnaista päivärahaa, joka todennäköisesti on suurempi kuin tuo kotihoidontuki.

Olin töissä 8kk ennen äitiyslomaa. liitto vaati 10kk. lastenhoidontukeen se ei vaikuta.

Yhteistyössä