K
Kepsis
Vieras
[QUOTE="huoh";22532124]Musta tuo laki on kamala koska se on askel siihen suuntaan että avoliitosta tehdään juttu jota lait määrittelee. Itse haluan ehdottomasti että mulla ja esim. mun lapsilla on mahdollisuus asua yhdessä ihan kenen tahansa kakslahkeisen kanssa jos niin haluavat, ilman että se tarkoittaa jotain sen enempää eli ilman että valtio alkaa sitten määritellä oikeuksia tälle toiselle osapuolelle. Itse en hyväksy että avoliitossa on automaattisesti oikeuksia. Esim. itse elin ensimmäistä kertaa avoliitossa 17v:nä eikä siinä minun mielestäni ollut mitään pahaa, järkevä ratkaisu silloisessa elämän ja rahatilanteessa. Tarpeeksi paha on että avoliitossa asuvat katsotaan automaattisesti yhteisen rahan eläjiksi eli toisen tulot vaikuttaa omiin tukiin. Saati jos tähän vielä päälle kyhätään perintöoikeudet jne. siihen suuntaan ollaan selvästi menossa.
Itse menin maistraatissa naimisiin siinä vaiheessa kun olin sitä mieltä että suhteeni on sellainen että haluan mieheni perivän minut, saavan leskeneläkettä mahdollisesti ja toisaalta olevan automaattisesti lasteni isä ilman tunnustuksia. En ymmärrä miten 5 minuutin käynti maistraatissa voi olla niin suuri kynnys joillekin ihmisille.[/QUOTE]
herranen aika onhan se määritellyt aiemminkin!!!
samassa taloudessa asuvien tulot syynätään hyvin tarkkaan esim. kelassa, aikuiset jotka on lapsen kasvuympäristössä syynätään valtion puolelta siinä vaiheessa kun lapsen kehityksessä ilmenee huolestuttavia seikkoja, ei tarvitse edes olla mitään suoranaisia pahoinpitelyn tai hyväksikäytön piirteitä, lapsen jatkuva huomiota herättävä käytös riittää syyksi selvittää millainen perhe-elämä on.
Valtio kontrolloi ja valvoo meitä perhemuodosta huolimatta lukemattomilla tavoilla, oli kyse etuuksista, oikeuksista tai velvollisuuksista, jollette ole sattuneet huomaamaan vielä.
Itse menin maistraatissa naimisiin siinä vaiheessa kun olin sitä mieltä että suhteeni on sellainen että haluan mieheni perivän minut, saavan leskeneläkettä mahdollisesti ja toisaalta olevan automaattisesti lasteni isä ilman tunnustuksia. En ymmärrä miten 5 minuutin käynti maistraatissa voi olla niin suuri kynnys joillekin ihmisille.[/QUOTE]
herranen aika onhan se määritellyt aiemminkin!!!
samassa taloudessa asuvien tulot syynätään hyvin tarkkaan esim. kelassa, aikuiset jotka on lapsen kasvuympäristössä syynätään valtion puolelta siinä vaiheessa kun lapsen kehityksessä ilmenee huolestuttavia seikkoja, ei tarvitse edes olla mitään suoranaisia pahoinpitelyn tai hyväksikäytön piirteitä, lapsen jatkuva huomiota herättävä käytös riittää syyksi selvittää millainen perhe-elämä on.
Valtio kontrolloi ja valvoo meitä perhemuodosta huolimatta lukemattomilla tavoilla, oli kyse etuuksista, oikeuksista tai velvollisuuksista, jollette ole sattuneet huomaamaan vielä.