siis punaviini..... voi yöks, miten siitä voi kukaan tykkää??? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
mä olen yrittänyt 11v opetella juomaan punkkua, mut ei. en voi, en kykene. sama valkoviinien kanssa.

ehkä olen juntti, mutta ainoat alkoholijuomat mitkä minua miellyttää on kuiva omppu siideri ja rommikola. kaikki muut saa minut vaan yökkäämän.

No kyllä mä uskon, että melkein mitä vaan oppii juomaan, jos vaan tarpeeks paljo opettelee. Punaviini on vain itsellekin makuna niin vastenmielinen, ettei ole mitään motivaatiota alkaa opetella. Valkkari menee ja se riittäköön viineistä.

Ennen mulla oli ihan samoin, en voinut sietää punaviiniä.Mutta jotenkin kun ikää tuli lisää,maku muuttui.Nykyään täyteläinen punaviini on lempi alkoholijuomani, huikea makuelämys :)

No kyllä mä uskon, että melkein mitä vaan oppii juomaan, jos vaan tarpeeks paljo opettelee. Punaviini on vain itsellekin makuna niin vastenmielinen, ettei ole mitään motivaatiota alkaa opetella. Valkkari menee ja se riittäköön viineistä.

öh, ei kyllä "opi juomaan" mitään jos ei se vaan maistu hyvälle.

kuten sanoin, 11v olen koittanut oppia punkkuun mut ei, se maistuu aina vaan yhtä kamalalle.

[QUOTE="aapee";22567874]öh, ei kyllä "opi juomaan" mitään jos ei se vaan maistu hyvälle.

kuten sanoin, 11v olen koittanut oppia punkkuun mut ei, se maistuu aina vaan yhtä kamalalle.[/QUOTE]

Mitä sitä ihmettelemään, jos ei tykkää niin ei tykkää. On varmaan joitain asioita joista sinä pidät, mutta joku tuttavasi ei. Mä taas en tykkää siideristä mutten silti ihmettele miten sitä voi joku juoda. Ja mun mielestä maksalaatikko on hyvää, joku toinen inhoaa sitä

punaviineissä on paljon eroja. itse juon aina punkkua,mutta niissäkin tulee joskus vastaan makutottumuksiini vääränlaisia. Joskus nuorena join aina rommikolaa, mutta nykyään ei maistu enää hyvälle. olutta en ole pystynyt juomaan muutakuin teininä muutaman pullon. hajukin jo etoo =(

mä olen yrittänyt 11v opetella juomaan punkkua, mut ei. en voi, en kykene. sama valkoviinien kanssa.

ehkä olen juntti, mutta ainoat alkoholijuomat mitkä minua miellyttää on kuiva omppu siideri ja rommikola. kaikki muut saa minut vaan yökkäämän.

Ai EHKÄ olet juntti? Suomen kielen taitosi on ainakin junttien tasoa.
...miten siitä voi kukaan TYKKÄÄ!!?? ...OMPPU SIIDERI JA ISOT ALKUKIRJAIMET...

Viiniharrastajista kuulostaa varmaan hyvän viinin raiskaukselta tämä, mutta minä opettelin juomaan valkkaria spriten kanssa ja nyt on menossa punaviinin opettelu kivennäisveden kanssa. Jotkut laittaa punkkuun pepsiä, sitä en ole maistanut. Valkkari menee jo ilman mitään laimennoksia, punkkuun pitää vielä totutella :D

Egri Bikavéria nuorena miehenä juotuani olin ihan samaa mieltä. Vasta vanhoilla päivilläni satuin maistamaan hyvää punaviiniä ja tykästyin siihen. Yksi lasillinen on okei, useammasta tulee pistävää päänsärkyä.

ap olet todennàkòisesti valinnut vààràn punaviinin juuri sille ruoalle mità sòit. kuulostaa hienostelulta mutta on lopulta aika iso juttu.

tai sitten olet maistanut liian "tuhteja" viinejà (jotka on mun suosikkejani) . etkò pidà esim lambruscosta joka on mukavan poreileva ja "raikas" semmosille jotka eivàt pidà voimakkaan makuisista punaviineistà?

Minä olin samaa mieltä kunnes maistoin kerran hyvää chiantia. Nykyisin jo on useampiakin punkkuja joista pidän. En tietenkään kaikista, ääripäät eroavat toisistaan niin paljon. Esim beaujolais'ta en suuhuni pistä.

Kai nyt joku voi tykätäkin punkusta, mutta väitän, että suurin osa kokee sen kissankusen makuiseksi (mitä se onkin) mutta ollakseen "fiinejä" pitää muiden mukana näytellä, että litku maistuu hyvälle.

[QUOTE="poppana";22572425]Kai nyt joku voi tykätäkin punkusta, mutta väitän, että suurin osa kokee sen kissankusen makuiseksi (mitä se onkin) mutta ollakseen "fiinejä" pitää muiden mukana näytellä, että litku maistuu hyvälle.[/QUOTE]

ei siità tarvitse tykàtà, mutta usko huviksesi: moni tykkàà.

voin kertoa että itse olen myös yrittänyt "sivistää" itseäni alkoholin juojana pikkuhiljaa, mutta ei vain maistu ei kykene, ei voi minkään :D ja itseasiassa nykyään ei maistu enää kaljakaan pääsääntöisesti juuri yhtään vaikka ennen pystyi nautiskelemaan. Nyt todennäköisesti joutuisi hankkimaan lonkkua tai jotain siideriä jos haluaisi nautiskella :D kauhea moukka

[QUOTE="poppana";22572425]Kai nyt joku voi tykätäkin punkusta, mutta väitän, että suurin osa kokee sen kissankusen makuiseksi (mitä se onkin) mutta ollakseen "fiinejä" pitää muiden mukana näytellä, että litku maistuu hyvälle.[/QUOTE]

En kyllä näyttele edes viininharrastajien seurassa. Ellen tykkää niin en tykkää. Mutta oikeasti on tosi hyviä, ihmiset vaan tykkäävät niin erilaisista mauista.

Yhteistyössä