siis punaviini..... voi yöks, miten siitä voi kukaan tykkää??? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poppana";22572425]Kai nyt joku voi tykätäkin punkusta, mutta väitän, että suurin osa kokee sen kissankusen makuiseksi (mitä se onkin) mutta ollakseen "fiinejä" pitää muiden mukana näytellä, että litku maistuu hyvälle.[/QUOTE]

No pöh.
Olen varsin valikoiva (nykyään) alkoholijuomien suhteen. Muutama olut- ja punaviinimerkki uppoaa. Valkkarit, siiderit, lonkerot ynnä muut jää juomatta.

Ei siitä voikaan tykätä. :D

Mä juon mieluummin rypälemehua. :D Alkoholit ei maistu. Jotain siideriä voi juoda vähän, puolikas menee suht helposti, sen jälkeen alkaa jo tökkiä.

[QUOTE="Mamma italiana";22572478]tuo on totta. miksi kaikkien pitàisi tykàtà viineistà? miksi kaikkien pitàisi juoda maitoa. lista on infinita[/QUOTE]

No ei miksikään. Mutta tietysti elämä on vähän helpompaa jos pystyy syömään ja juomaan mahdollisimman monipuolisesti.

Ja toisaalta, älä juo jos et tykkää. Se on todella yksinkertaista.
Kukaan ei ihmettele jos ei juo punaviiniä, monelle se aiheuttaa esim migreeniä eikä kaikki tosiaan tykkää muutenkaan. Voi juoda ihan vaikka vettä.

Mä tykkään siitä varsinkin talvella. Ja on niitä tosiaan eri makuisia. Juon mielelläni viinejä koska ne ei turvota kuten siiderit.

suomessa ostan aina silloin tàllòin kuivan siiderin. ei siinà mitààn, ihan kiva vaikka saunajuomaksi, mutten voisi kuvitellakaan juovani siiderià ruan kanssa. jokaiselle ruoalle ja juomallle on oma tilanteensa ;)

no sinäpä olet oikea tämän päivän vakkariprovooja, joka toisessa ketjussa yrittämässä kärkästä agitointia...

Mä olen tänään kommentoinut tämän ja toisen kommentin tässä ketjussa ja jokusen kommentin Scarlettin vuodatukseen, en mitään muuta.
Ei ole tarve provoilla, olen oikeasti sitä mieltä että yökkäily ei kuulu hyviin tapoihin.
Opettakaa toki lapsennekin sanomaan yös jos ei tykkää, kasvattamattomia lapsia on maailma jo täynnä.

[QUOTE="Mamma italiana";22572550] ei siinà mitààn, ihan kiva vaikka saunajuomaksi, mutten voisi kuvitellakaan juovani siiderià ruan kanssa. jokaiselle ruoalle ja juomallle on oma tilanteensa ;)[/QUOTE]
En minäkään. Ellei se ruoka sitten ole nuotiomakkaraa ja siideri kuivimmasta päästä. :D

[QUOTE="Mamma italiana";22572531]en ole seurannut mutta onhan se noinkin eli yòks on aika lapsellinen sana ja asenne(mielestàni)[/QUOTE]

niin ja minä rinnastan lapsellisuuden enemmänkin siihen että yritetään antaa ymmärtää että kyllähän kaikkien pitää pitää kaikesta.

Minäkään en ymmärrä miten joku voi juoda punaviiniä. Maistuu aivan oksennukselle. Valkoviinikin kamalaa. Puhumattakaan viskin mausta. Hyi. Minä en pidä mistään alkoholin mausta enkä hirveästi muistakaan juomista. Juon lähinnä vettä. =)

Mä olen tänään kommentoinut tämän ja toisen kommentin tässä ketjussa ja jokusen kommentin Scarlettin vuodatukseen, en mitään muuta.
Ei ole tarve provoilla, olen oikeasti sitä mieltä että yökkäily ei kuulu hyviin tapoihin.
Opettakaa toki lapsennekin sanomaan yös jos ei tykkää, kasvattamattomia lapsia on maailma jo täynnä.

miten punaviinin / jonkun muun alkoholin maun aikaansaama yöks olo oikein liittyy lapsen kasvatukseen? että mitenkähän niin ei muka ole provoa tämä sinun asenteesi.

Minäkään en ymmärrä miten joku voi juoda punaviiniä. Maistuu aivan oksennukselle. Valkoviinikin kamalaa. Puhumattakaan viskin mausta. Hyi. Minä en pidä mistään alkoholin mausta enkä hirveästi muistakaan juomista. Juon lähinnä vettä. =)

Oksennuskin voi maistua ihan hyvältä, jos on ennen laattaamistaan syönyt paljon salmiakkia. Sen totesin eräänä vappuna. Seuraavat oksennukset eivät sitten miellyttäneetkään.

[QUOTE="vieras";22572913]Vähän kuin homejuustot tai kahvi. Ei ne ole hyvää jos ei opettele.[/QUOTE]

osittain totta, muttei aina. meidàn neiti on tykànny noista mauista ihan pienestà saakka

Mä en voi sietää kuohuviinejä:x Ja mun miehen suvulla on aina juhlissa alkumaljana kuohuviiniä ja lapsille pommacia.Mä otan aina lasin pommacin ja sitten kaikki tulee kyselemään että "ollaankos sitä raskaana kun pommacia juodaan.." :D:rolleyes:

Yhteistyössä