Koira pitää itseään pomona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Siis lapselle. Minua kunnioittaa ja tietää minä kun komennan niin silloin todella tarkoitan sitä. Mutta sama ei toimi lapsille. Saattaa esimerkiksi näyttää hampaitaan ihan ilman mitään pätevää syytä, siis esimerkiksi jos lapsi istuu lattialla niin koira tulee näyttämään hampaitaan ja murisee. Samoin yrittää ajaa lapsen pois esimerkiksi sohvalta, vaikka koira tasan tarkkaan tietää ettei sillä ole sohvalle mitään asiaa. Lapsi kyllä yrittää komentaa mutta ei mitään vaikutusta. Minun ei tarvitse sanoa kuin ei niin koira lopettaa kuin seinään. Miten koiralle saa taottua kalloon että se ei ole lapsen yläpuolella missään nimessä?

Minkä ikäisiä koira ja lapsi ovat ja kumpi on tullut ensin taloon? Yksi hyvä konsti saada koira tajuamaan että lapsi on sitä ylempänä on antaa lapsen ruokkia koiraa niin että koira saa syödä vasta kun lapsi antaa luvan.

[QUOTE="vieras";22629955]Yksi hyvä konsti saada koira tajuamaan että lapsi on sitä ylempänä on antaa lapsen ruokkia koiraa niin että koira saa syödä vasta kun lapsi antaa luvan.[/QUOTE]

Tällästä ehdotusta olin tulossa tarjoomaan,eli ruoan avulla saattais onnistua.

Minkä ikäinen lapsi? Ei ole epätavallista, ettei koira ota käskyjä lapsilta, mutta toi murina on tosiaan liikaa. Pomoa et väkisin voi lapsesta koiralle tehdä, mutta sun pitää osoittaa koiralle, että laumanjohtajan jälkeläiset ovat erityissuojeluksessa. Puutu vaan sitkeästi joka kukkoiluun ja vahvista lapsen asemaa koiran silmissä esim. antamalla lapsen luovuttaa koiralle ruuan. Jos koira pyrkii kasaan mukaan kun hellittelet lasta, komenna se pois ja poista muutenkin kaikki toiminta, jossa lapsi ja koira ovat samalla viivalla. Lapsi ensin pois autosta ja koira odottamaan vuoroaan jne.

Yksi juttu myös, älkää antako koiran enää ollenkaan nousta sohville tai sängyille. Laittakaa sille oma peti lattialle ja opettakaa se sekä menemään sinne käskystä, että myös pystmään siellä käskystä.
Tuo lapsen koiran ruokinta on hyvä ohje. Samoin se, että kun menette ovesta ulos niin koira tulee aina viimeisenä. Ihmiset menevät ensin, myös lapsi. Koira odottaa vuoroaan ja tulee vasta kun sitä pyydetään tulemaan.

Minkä ikäinen lapsenne on? Ja minkä kokoinen koira?
Miten lapsi suhtautuu koiraan, kun koira yrittää komennella?
Vähän isommalle lapselle voi opettaa kehonkielellä toimimista. Eli, käsiä ei saa nostaa ylös eikä saa kääntyä koiraanpäin kun se uhittelee. Kun kääntää sille selän, pitää kädet alhaalla ja jatkaa toimiaan koira huomaa ettei tämä auta.
Samoin, kun koira yrittää tota sohvalta ajamista, isompi lapsi jos ei pelkää koiraa, voisi nousta vaan yksinkertaisesti ripeästi ylös, seistä koiran edessä, kädet alhaalla, pää pystyssä, kävellen eteenpäin kunnes se siirtyy siitä. Tuijottaa ei saa, se ei ole tän jutun pointti.
Tässä pitää olla aikuinen sivussa katsomassa. mutta kehonkieli ja päättäväisyys toimii.

Yhteistyössä