"Väkivalta ei kuulu islamiin."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja islam on rauhanuskonto:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minäpä koen. Sehän on aivan selvää, jos joku sanoo jotain tyyliin että "tänne ei niitä muslimeja haluta, jälkikasvumme on vaarassa islamin tähden!" että siinä taustalla on nimenomaan ajatus siitä, että kaikki tai ainakin huomattava osa muslimeista on hulluja pommimiehiä.

Ja en tietenkään voi, koska en näe että kristinusko olisi yhtään islamia parempi. Mua häiritsee kun kristityt moralisoi siitä, miten hirvittävä uskonto islam on, kun omassakin yhteisössä on ongelmia mistä työstää.

Uskoisin kuitenkin, että suurin osa jotka eivät halua muslimeja Suomeen, ovat enemmän huolissaan maamme tavoista ja kulttuurista, ei niinkään pommi-iskuista. Minä henkilökohtaisesti en haluaisi nähdä sitä päivää, että Suomi on muslimienemmistöinen maa. Minä en myöskään halua asua Suomessa alueella, joka on täynnä muslimeja. Olen käynyt alueilla, joilla on huomattava muslimivähemmistö ja joillakin alueilla (Englannissa ja Ruotsissa), joilla olen käynyt oli varmaan jo enemmistö muslimeja ja heidän tapansa ja kulttuurinsa näkyivät joka puolella. Enkä todellakaan haluaisi siellä asua.

Uskoisin kuitenkin, että suurin osa jotka eivät halua muslimeja Suomeen, ovat enemmän huolissaan maamme tavoista ja kulttuurista, ei niinkään pommi-iskuista. Minä henkilökohtaisesti en haluaisi nähdä sitä päivää, että Suomi on muslimienemmistöinen maa. Minä en myöskään halua asua Suomessa alueella, joka on täynnä muslimeja. Olen käynyt alueilla, joilla on huomattava muslimivähemmistö ja joillakin alueilla (Englannissa ja Ruotsissa), joilla olen käynyt oli varmaan jo enemmistö muslimeja ja heidän tapansa ja kulttuurinsa näkyivät joka puolella. Enkä todellakaan haluaisi siellä asua.

Eli pelkäät islamin tarttuvan hengitysteitse; jos tänne pääsee muslimeja, niin Suomi on pian muslimienemmistöinen maa?

Muistanko muuten aivan väärin, vai suunnittelitko sinä mahdolliselle poikalapsellesi nimeä Ali? Miksi lähes vahvin mahdollinen musliminimi, jos ajatuksesi islaminuskosta ovat mitä ovat...?

Eli pelkäät islamin tarttuvan hengitysteitse; jos tänne pääsee muslimeja, niin Suomi on pian muslimienemmistöinen maa?

Muistanko muuten aivan väärin, vai suunnittelitko sinä mahdolliselle poikalapsellesi nimeä Ali? Miksi lähes vahvin mahdollinen musliminimi, jos ajatuksesi islaminuskosta ovat mitä ovat...?

Tiedäthän itsekin mikä niiden laki on, sitä ei ole ja kaikkia saa tehdä kun sen voidaan sanoa kuuluvan jihadiin tai allahin toiveisiin, se on niin sairas ja tyhmä uskonto kuin voi ikinä olla, kukaan ei halua muslimia viereensä koskaan.

Sinä olet mukavasti kantanut oman kortesi kekoon Suomen islamisoimisessa.=)

En pelkää tarttuvan. Mutta en itse haluaisi asua Suomessa alueella joka on täynnä muslimeja. Se vaikuttaa jo ihan arkielämään, lasten kouluun (no minulla ei ole lapsia niin tämä nyt ei vielä pätisi minun kohdallani) ja ihan kaikkeen. Minulla asuu sukulaisia alueella, jossa hyvin paljon muslimimaista asuvia ihmisiä siellä niin itseänikin on siellä pelottanut liikkua, eikä välttämättä pelottanut ole oikea sana, mutta ahdistanut ehkä parempi. On naiivia olettaa, että jokainen muslimi, varsinkin jos asunut vain vähän aikaa maassamme, olisi täysin sopeutunut esim. siihen mikä on naisen asema Suomessa. Mm. siitä syystä en haluaisi asua muslimien keskellä. Kävin muutama kuukausi sitten Lontoossa ja siellä päädyin sellaiselle alueelle, jolla oli pelkkiä arabikauppoja, arabiankieliset nimet kaupoilla, kaapupukuisia miehiä, huivipäisiä naisia ja voin sanoa, että varsinkin kun oli jo pimeää niin alkoi jo pelottaa. Varsinkin täällä länsimaissa kun muslimitkin ovat ikään kuin "kahden tulen välissä" niin ei voi olla liian varovainen. Moni tulee kulttuurista, jossa naisen asema on aivan erilainen kuin meillä ja sitten he tulevat tänne, jossa naisen asema taas eroaa heidän tavoistaan. Siinä tulee monelle ehkä väärinymmärryksiä, ehkä suoranaista halveksuntaa jopa, saattavat ajatella, että...vapaamielinen nainen kun ei pukeudu säkkiin, sillä ei arvoa sitten olekaan ja muuta vastaavaa. En koskaan aliarvioisi tällaisia juttuja.

Niin minulla ei lapsia ole ja jos tulee niin ei ole vielä nimet valmiina. Ali on toki yksi vaihtoehto, koska se on lyhty ja ytimekäs nimi. Itse en ajattele sitä niinkään musliminimenä, löytyyhän se myös Suomen kalenterista. Islamissa on tiettyjä asioita, joita en tule koskaan hyväksymään, ellen sitten suunnilleen sekoa tai muuta vastaavaa.

Viimeksi muokattu:
Oletko LIT itse muslimi? Vähän tuntuu siltä!

Ja toisaalta, sinun kantasi asiaan on ilmiselvä vaikket mitään ole sanonutkaan.

Vastaus kysymykseesi, en ole. Olen ateisti, mutta hiillyn helposti jos jotain ryhmää aletaan sortamaan paremman tiedon puutteessa. Toisaalta olen sitä mieltä, että kaikki olisi maailmassa paremmin, jos uskontoja ei ollenkaan suvaittaisi.

[QUOTE="vieras";22700926]No sitten miehesi ei ole "oikea" muslimi, vaan vääräuskoinen.
Vääräuskoisten kohtalo on kuolema.[/QUOTE]

Olen otettu siitä, miten tiedät toisten asiat niin loistavasti. Mikä hänestä tekee vääräuskoisen? Se, kun hän ei ole aseiden kanssa muita käännyttämässä? Se ei ole vääräuskoisuutta: se on sitä normaalia moraalia, mitä monet ja monet muutkin muslimit edustavat. Eiks se ole nyt jo näiden ketjujen myötä saatu melko selväksi - ei kaikki tue samoja, sanoisinko järjettömiä, arvoja islaminuskossakaan, vaikka te sitä niin yritätte jatkuvalla syötöllä vääntää.

En pelkää tarttuvan. Mutta en itse haluaisi asua Suomessa alueella joka on täynnä muslimeja. Se vaikuttaa jo ihan arkielämään, lasten kouluun (no minulla ei ole lapsia niin tämä nyt ei vielä pätisi minun kohdallani) ja ihan kaikkeen. Minulla asuu sukulaisia alueella, jossa hyvin paljon muslimimaista asuvia ihmisiä siellä niin itseänikin on siellä pelottanut liikkua, eikä välttämättä pelottanut ole oikea sana, mutta ahdistanut ehkä parempi. On naiivia olettaa, että muslimit, varsinkin jos ovat asuneet vain vähän aikaa maassamme, olisivat täysin sopeutuneita esim. siihen mikä on naisen asema Suomessa. Mm. siitä syystä en haluaisi asua muslimien keskellä. Kävin muutama kuukausi sitten Lontoossa ja siellä päädyin sellaiselle alueelle, jolla oli pelkkiä arabikauppoja, arabiankieliset nimet kaupoilla, kaapupukuisia miehiä, huivipäisiä naisia ja voin sanoa, että varsinkin kun oli jo pimeää niin alkoi jo pelottaa. Varsinkin täällä länsimaissa kun muslimitkin ovat ikään kuin "kahden tulen välissä" niin ei voi olla liian varovainen. Moni tulee kulttuurista, jossa naisen asema on aivan erilainen kuin meillä ja sitten he tulevat tänne, jossa naisen asema taas eroaa heidän tavoistaan. Siinä tulee monelle ehkä väärinymmärryksiä, ehkä suoranaista halveksuntaa jopa, saattavat ajatella, että...vapaamielinen nainen kun ei pukeudu säkkiin, sillä ei arvoa sitten olekaan ja muuta vastaavaa. En koskaan aliarvioisi tällaisia juttuja.

Niin minulla ei lapsia ole ja jos tulee niin ei ole vielä nimet valmiina. Ali on toki yksi vaihtoehto, koska se on lyhty ja ytimekäs nimi. Itse en ajattele sitä niinkään musliminimenä, löytyyhän se myös Suomen kalenterista. Islamissa on tiettyjä asioita, joita en tule koskaan hyväksymään, ellen sitten suunnilleen sekoa tai muuta vastaavaa.

Minäkään en viihtyisi alueella, missä enemmistö asukkaista on maahanmuuttajia. Uskon itse asiassa toisen tai kolmannen polven maahanmuuttajien olevan ongelma, en niinkään ensimmäisen polven mamujen. Ainakin jos Britanniaa tai Saksaa katsoo, niin siellä nimenomaan uusi sukupolvi radikalisoituu yhä enemmän. Mitä sille sitten pitäisi tehdä ja mistä se johtuu? Se lienee tärkeää selvittää tulevaisuuden uhkia mietittäessä.

Ali on toki myös Suomen kalenterissa, mutta minä miellän sen hyvin vahvasti musliminimeksi (kuten esim. Mustafa, Mohammed) ja siksi se, että juuri sinä suunnittelit sitä pojalle, on jäänyt mieleen. Kuten moni muukin sinänsä ihan turha tieto :)

Ja toisaalta, sinun kantasi asiaan on ilmiselvä vaikket mitään ole sanonutkaan.

Vastaus kysymykseesi, en ole. Olen ateisti, mutta hiillyn helposti jos jotain ryhmää aletaan sortamaan paremman tiedon puutteessa. Toisaalta olen sitä mieltä, että kaikki olisi maailmassa paremmin, jos uskontoja ei ollenkaan suvaittaisi.

muslimit on sairaita ihmisiä, tiedätkö yhtään järkevää muslimia vai miten koet sen koraalin tulkinnan itse, kaikkea saa tehdä ja lapsiakin raiskata oman mielen mukaan, naisia saa hakata ja vaikka tappaa jos niin haluaa, mies saa tehdä mitä haluaa, mihin vedät omat perustelusi vai oletko sitä mieltä että kaikkea saa tehdä kunhan itsellä on hyvä olla.

muslimit on sairaita ihmisiä, tiedätkö yhtään järkevää muslimia vai miten koet sen koraalin tulkinnan itse, kaikkea saa tehdä ja lapsiakin raiskata oman mielen mukaan, naisia saa hakata ja vaikka tappaa jos niin haluaa, mies saa tehdä mitä haluaa, mihin vedät omat perustelusi vai oletko sitä mieltä että kaikkea saa tehdä kunhan itsellä on hyvä olla.

Krhm, se on toki Koraani, ja toisekseen kyllä! Olen tuntenut elämäni aikana montakin järkevää muslimia. Itse asiassa - kyllä - kaikki muslimit joita olen tavannut / tuntenut, ovat olleet tai vaikuttaneet aivan järkeviltä ihmisiltä. He puolustavat kyllä omia arvojaan, mutta eivät ole kyllä minulle sitä olleet tuputtamassa. We have agreed to disagree.

Nyt muuten sekoitat taas kulttuuria ja uskontoa... Kunniamurhat kuuluvat nimenomaan KULTTUURIIN, eivät uskontoon - ja tottakai olen niitä vastaan! Tässä puhutaan nyt uskonnosta, ei siitä miten maailmalla asiat yleensä on. Niistä riittäisi puhetta seuraaviin viiteenkymmeneen ketjuun.

Kumpaa tämä on? Kulttuuria vai uskontoa?

10-vuotias tyttö ei saa olla uimapuvussa rannalla poikien edessä. Nämä pojat ovat 3-15-vuotiaita.

No taidat tietää itsekin. Ja olen sitä mieltä, että se on outoa ja jotain sellaista, mitä ilmankin tämä maailma tulisi toimeen, mutta toisaalta se ei ole sen luokan ongelma että sen takia "kaikki muslimit pitäisi laittaa joukkohautaan" niin kuin täällä on jo ehdoteltu. Vähän perspektiiviä asioihin.

Krhm, se on toki Koraani, ja toisekseen kyllä! Olen tuntenut elämäni aikana montakin järkevää muslimia. Itse asiassa - kyllä - kaikki muslimit joita olen tavannut / tuntenut, ovat olleet tai vaikuttaneet aivan järkeviltä ihmisiltä. He puolustavat kyllä omia arvojaan, mutta eivät ole kyllä minulle sitä olleet tuputtamassa. We have agreed to disagree.

Nyt muuten sekoitat taas kulttuuria ja uskontoa... Kunniamurhat kuuluvat nimenomaan KULTTUURIIN, eivät uskontoon - ja tottakai olen niitä vastaan! Tässä puhutaan nyt uskonnosta, ei siitä miten maailmalla asiat yleensä on. Niistä riittäisi puhetta seuraaviin viiteenkymmeneen ketjuun.
Oli mikä oli mutta satua kuitenkin johon valitettavan moni uskoo, uskonto siinä sekasakissa on uskonto ja muslimeilla ei ole sääntöjä muuta kuin että lihaa ei saa syödä. Naisia saa pieksää ja lapsia naida jos siltä tuntuu, sehän on kaikinpuolin perseestä otettu uskonto ja kulttuuri ei sille voi mitään että kaikki on sallittua, ihan mikkä vaan kunhan ei syö punaista lihaa, jopa hitler oli viisaampi ja empatiaa enemmän tunteva kuin muslimit, hitler ei tappanut oman maan kansaa vaan mustia ja juutalaisa, muslimeilla ei ole sitä rajaa että eisaisi tappaa omiaan kun tulkitsee vaan koraania miten itse haluaa.

Oli mikä oli mutta satua kuitenkin johon valitettavan moni uskoo, uskonto siinä sekasakissa on uskonto ja muslimeilla ei ole sääntöjä muuta kuin että lihaa ei saa syödä. Naisia saa pieksää ja lapsia naida jos siltä tuntuu, sehän on kaikinpuolin perseestä otettu uskonto ja kulttuuri ei sille voi mitään että kaikki on sallittua, ihan mikkä vaan kunhan ei syö punaista lihaa, jopa hitler oli viisaampi ja empatiaa enemmän tunteva kuin muslimit, hitler ei tappanut oman maan kansaa vaan mustia ja juutalaisa, muslimeilla ei ole sitä rajaa että eisaisi tappaa omiaan kun tulkitsee vaan koraania miten itse haluaa.

Sua on vaikea ottaa tosissaan kun ajatuksenkulustasi on hirvittävän hankala saada otetta.

Ja Hitleriä tähän keskusteluun on aivan turhaa tuoda. Hitlerkö ei muka tappanut oman maansa kansaa? Salli mun nauraa ja tsekkaappa faktasi! Hitler tapatti ESIMERKIKSI myös vammaisia ja ihmisiä jotka vastustivat häntä... Et sinä voi mitenkään verrata Hitleriä perusmuslimiin. Se on loukkaavaa ja tarpeetonta, eikä todellakaan ainakaan sinun asiaasi eteenpäin aja.

Yhteistyössä