Te joilla onnistunut cytotecilla käynnistys/kypsyttely!!!

kaksi käynnistystä. Ensimmäinen oksitosiinilla ja kolmas cytotecilla. itse kuulutan ilman muuta oksitosiinin perään koska tippaa säätelemällä voidaan vaikuttaa supistuksiin, mutta cytotecissa ei voida vaan tulee sellaisena kun tulee. Itsellä oksitosiini vaikutti hitaammin kun taas cytotec vaikutti räjähdysmäisesti. Emsimmäisestä tabletin murusta alkoi jo supistukset, mutta laitettiin silti vielä toinen mistä alkoi oikeasti helvetilliset. Seurauksena kohdun repeäminen ja istukan irtoaminen ja hätäsektioon meno, missä vauvaaa ei voitu enään pelastaa.

Onneksi useimmalla taitaa olla kuitenkin niin että tabletit ei tehoa niin nopeasti ja voi joutua pari kolme päivää ketämään käynnistymisen alkua.

Tämä ei ole pelotteluviestiksi tarkoitettu, ei tosellakaan vaan on ihan kokemus. Minulla ei ole tabletista hyvää sanottavaa, mutta onneksi toisilta niitä löytyy. Miunulla kävi vain valtavan huonoa tuuria.
Oksitosiinilla käynnistäessä vkot 39+1 ja cytotecilla 41+3
 
Esikoisestä kypsyteltiin 2 päivää, aina neljäsosa kerrallaan ja olikos se 3h välein..? Kolmantena laitettiin okstiosiinitippa.
Toisesta laitettiin 2 kertaa neljäsosa, jälkimmäinen klo 18. Klo 22 alkoi supistukset.
Ainiin ja rv 42 molemmissa aloitettu käynnistys.
 
Viimeksi muokattu:
kaksi käynnistystä. Ensimmäinen oksitosiinilla ja kolmas cytotecilla. itse kuulutan ilman muuta oksitosiinin perään koska tippaa säätelemällä voidaan vaikuttaa supistuksiin, mutta cytotecissa ei voida vaan tulee sellaisena kun tulee. Itsellä oksitosiini vaikutti hitaammin kun taas cytotec vaikutti räjähdysmäisesti. Emsimmäisestä tabletin murusta alkoi jo supistukset, mutta laitettiin silti vielä toinen mistä alkoi oikeasti helvetilliset. Seurauksena kohdun repeäminen ja istukan irtoaminen ja hätäsektioon meno, missä vauvaaa ei voitu enään pelastaa.

Onneksi useimmalla taitaa olla kuitenkin niin että tabletit ei tehoa niin nopeasti ja voi joutua pari kolme päivää ketämään käynnistymisen alkua.

Tämä ei ole pelotteluviestiksi tarkoitettu, ei tosellakaan vaan on ihan kokemus. Minulla ei ole tabletista hyvää sanottavaa, mutta onneksi toisilta niitä löytyy. Miunulla kävi vain valtavan huonoa tuuria.
Oksitosiinilla käynnistäessä vkot 39+1 ja cytotecilla 41+3

Ajallisesti oksitosiinilla käynistys lapsen syntymään kesti 18h ja cytotecilla, ensimmäisestä tabletista sektioon 3,5h
 
puolikas klo 12 ja muutaman tunnin päästä seuraava, ei vaikutusta. Illalla lopetettiin ja annettiin joku piikki. Yöllä 23 piti lähteä synnärille,suntui 8.32. 2vk oli yli la.

Toisesta sain käynnistyksen 11 ja klo 15. Heti alkoi tapahtuu,lapsi syntyi klo 19.oo. vk 39 + 5

lapsilla oli syntyessään kilo paino ero. Eka isompi.
 
Rv 38+6 oliko että kaks kertaa päivässä suun kautta, ei mitään vaikutusta... Seuraavana päivänä eli 39+0 sama homma, mutta ei edelleenkään mitään tuntemuksia missään. 39+1 aamulla kymmeneltä murunen suoraan alapäähän, kahdeltatoista alkoi supistukset, kolmelta meni lapsivesi, seitsemältä saliin ja puolituntia ennen puoltayötä meillä oli vauva sylissä =)
 
No huh, on teillä lähtenyt nopsasti käyntiin!! Mulla nimittäin 2 käynnistystä jo takana (kolmas edessä viikon päästä)

Tokassa raskaudessa cytotecia 1 päivä 4h välein, seuraavana päivänä 6h oksitosiinitippaa, sitten taas cytotecia koko päivä, seuraavana vasta oksitosiinilla lähti... aloitettiin siis 40+0 ja kesti 4pv saada käyntiin. Seuraava käynnistys aloitettiin 38+0 ja samalla lailla vuorotellen cytotecia ja oksitosiinia, kesti 5pv saada alkuun. Nopeasti ovat kyllä sitten syntyneet, ja mielestäni tosi helposti. Erona näyttäisi olevan tuo annostelu, täällä kun ei laiteta kohdunsuulle vaan pitää niellä tabut. Ahdistaa vaan jos taas menee tuo 4-5pv että lähtee tulemaan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22708758:
No huh, on teillä lähtenyt nopsasti käyntiin!! Mulla nimittäin 2 käynnistystä jo takana (kolmas edessä viikon päästä)

Tokassa raskaudessa cytotecia 1 päivä 4h välein, seuraavana päivänä 6h oksitosiinitippaa, sitten taas cytotecia koko päivä, seuraavana vasta oksitosiinilla lähti... aloitettiin siis 40+0 ja kesti 4pv saada käyntiin. Seuraava käynnistys aloitettiin 38+0 ja samalla lailla vuorotellen cytotecia ja oksitosiinia, kesti 5pv saada alkuun. Nopeasti ovat kyllä sitten syntyneet, ja mielestäni tosi helposti. Erona näyttäisi olevan tuo annostelu, täällä kun ei laiteta kohdunsuulle vaan pitää niellä tabut. Ahdistaa vaan jos taas menee tuo 4-5pv että lähtee tulemaan :(

Mulla on kans varmaan kuukauden päässä kolmas käynnistys, ei taida ymmärtää lapset itellään syntyä :)
On sulla mennyt kyllä tosi pitkään noissa..onko sun kuinka kypsät ollut paikat ennen käynnistystä?
 
Mulla on kans varmaan kuukauden päässä kolmas käynnistys, ei taida ymmärtää lapset itellään syntyä :)
On sulla mennyt kyllä tosi pitkään noissa..onko sun kuinka kypsät ollut paikat ennen käynnistystä?

No ei kovin kypsät paikat ole kai olleet, vaikka ei mitenkään epäkypsätkään. Ilmeisesti mulla muksut koteloituisivat mieluusti mahaan... Mulla viimeksi laukesi synnytysmasennus tuosta pitkästä käynnistelystä, tuntui ihan kamalalta päiväkausia odottaa ja olla sairaalassa. Täällä tosiaan missään nimessä ei suostuta laittamaan niitä murusia kohdunsuulle, vaan suun kautta pitää ottaa. Tosi tehottomalta tuntuu, tosin eipä oksitosiinitippakaan ole auttanut aluksi. Mulla käynnistellään vauvan koon takia, siksikin tuntuu aina pelottavalta jokainen päivä kun vauva kasvaa, lapset olleet 4,4kg 4,7kg ja 4,0kg... nyt tulossa tuollainen 4,6kg jos menee lasketulle ajalle :/
 
Mulla molemmat käynnistetty ja täysin erilaisia. Ekasta sain cytotecit vesien menon jälkeen. Kaks kertaa annettiin ja 9 tuntia ekasta päästiin saliin ja 16 tuntia lääkkeestä lapsi syntyi. Eli pitkään meni. Paikat ei ollu kypsät mutta vedet meni. Salissa sain sitte vielä oksitosiinia tehostamaan. Lapsi syntyi 39+0

Tokassa oli julmetut supistelut, paikat kypsät joten sillo sain vain oksitosiinia ja synnytys oli nopea. Lapsi syntyi 39+6
 
Viisi annosta cytotecia sain ennen kuin alkoi tapahtua. Rv38+1 aloitettiin ja lapsi syntyi rv38+3. Enkä viitsi siitä kokemuksesta enempiä kertoa, ettei ala ap:tä pelottamaan.
 
Laskeskelin tuossa, että aika monta annosta cytotecia mulla on mennyt esim viime käynnistyksessä, jos 4h välein on annettu noin klo 7 alkaen aamulla, tuonne klo 22-23 asti yöllä. Ja kolmena päivänä... eli noin 4-5 annosta ehtinyt per päivä, tehnee noin 15 annosta. Ja siihen kokonainen päivä oksitosiinia päälle ja synnytyspäivä kokonaan tipassa. Että aikamoista hormonisynnytystä mulla. Vaikka hyvin on mennyt ja ilman kivunlievitystä tämä kolmas.

Muoks.... minä lähden nyt maate, mutta kirjoitelkaa ihmeessä kokemuksianne lisää ja lueskelen niitä aamusella/vastailen jos on kysymyksiä. Kiitos tytöt :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Miulla yksi kypsyttely takana, ma-aamuna menin osastolle ja suun kautta aloin ottaa niitä tabuja. En muista monenko tunnin välein otin mut väliaikoina sit kävelin sairaalan portaita ylös alas, onneks oli esikoinen kyseessä niin mies jouti olemaan seurana..ja sitten makoilin käyrillä ja eikun uutta tablettia vaan naamariin.
Ti- ja ke- välisenä yönä heräsin aamuyöllä, säikähin ihan hitosti kun huomasin verensekaista "mömmöä" valuvan ja soitin hädissäni hoitajan joka ihan tyynesti totes että jaahas, taitaa vauva olla tulossa. (Ite unenpöpperössä olin ehkä pikkisen ylireagoinut)
Ja aamuyöstä ku saliin mentiin, niin tyttö syntyi vasta puol 4 iltapäivällä melkein kahden tunnin ponnistusvaiheen päätteeks imukupilla avustettuna.Painoa oli melkein 4,5 kg ja käsi ollu vissiin poskella.
Ja niin, rv oli 41+3 kun tuo kypsyttely aloitettiin, tilanne oli melko epäkypsä..ja tyttö syntyi siis rv 41+5.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä