hitto että paloi päreet kaupoilla |O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis jumalauta että on tuskastuttavaa odotella ja jonotella kun urpot ihmiset haahuilee ja pähkäilee ja pohtii ja sitten vielä pitää saada ne ostokset 5 eri pakettiin vaikka siinä jonossa on 20 ihmistä sen takana |O
siis joka paikassa sama homma.. voisko vaikka etukäteen miettiä että mitä ostaa ja vasta sitten vaivata sitä myyjää, eikä niin että ensin ottaa sen myyjän siihen ja alkaa arpomaan että mitähän se vaimo mahtais haluta, oisko kaulakoru vaiko sormus ja millanenkohan sormus sen olla pitäis..
tai puhelin, voisko sen merkin ja mallin ensin katsella netistä ja sitten lähteä kauppaan hakemaan se puhelin, eikä arpoa ja vertailla ominaisuuksia siinä hyllynedessä myyjän kanssa..

ja kaupoissa/kauppakeskuksissa vois kävellä normaalisti eteenpäin, eikä vallata käytäviä vain haahuillaakseen ja pyöriäkseen ympyrää tai ihan vain seisoskelun ilosta tönöttää keskellä käytävää..

toisilla olis siellä ihan asioita hoidettavana eikä jaksais tuhlata yksinkertaisen ostoksen tekemiseen 30 minuuttia per kauppa.. ja väistellä niitä seisoskeleviä ja haahuilevia ihmisiä jatkuvalla syötöllä prkl |O

anteeksi mutta pakko purkaa johonkin..

Musta taas on hiukan hassua, että ihminen menee tähän aikaan vuodesta kauppaan, ja odottaa, että siellä olisi ihan tyhjää, ei jonoja ja henkilökohtaista palvelua saa heti. :) Ja jos mä menen ostamaan puhelinta, niin mä ainakin haluan pohdiskella sitä valintaa sen myyjän kanssa, kuitenkin sen verran iso investointi, että haluan oikeasti harkita sitä kauppaa. Missään tapauksessa ei kannata kaupoille mennä tähän aikaan jos haluaa jotenkin nopeasti ja vaivatta hoitaa ostoksensa. :)

[QUOTE="Neith";22730106]
siis joka paikassa sama homma.. voisko vaikka etukäteen miettiä että mitä ostaa ja vasta sitten vaivata sitä myyjää, eikä niin että ensin ottaa sen myyjän siihen ja alkaa arpomaan että mitähän se vaimo mahtais haluta, oisko kaulakoru vaiko sormus ja millanenkohan sormus sen olla pitäis..

tai puhelin, voisko sen merkin ja mallin ensin katsella netistä ja sitten lähteä kauppaan hakemaan se puhelin, eikä arpoa ja vertailla ominaisuuksia siinä hyllynedessä myyjän kanssa..

[/QUOTE]

Minusta taas on hyvä, että esim. koruista vaivautuu juttelemaan ja vertailemaan myyjän kanssa jos ei itsellä ole hajuakaan millaisen korun ostaisi.

Puhelimista en itse ymmärrä mitään joten turvautuisin kyllä myyjän ammattitaitoon myös tässä asiassa.

Minusta taas on hyvä, että esim. koruista vaivautuu juttelemaan ja vertailemaan myyjän kanssa jos ei itsellä ole hajuakaan millaisen korun ostaisi.

Puhelimista en itse ymmärrä mitään joten turvautuisin kyllä myyjän ammattitaitoon myös tässä asiassa.

no sitä lahjaa voi toki pohtia vaikka kotona, siis sitä ideaa.. että ostanpa vaimolle sormuksen, kultaisen jossa on punainen kivi.. ja mennä sitten noiden "tietojen" kanssa myyjän pakeille.. eikä niin että pitää sitä myyjää vaivata sen 30 minuuttia kun ei ole mitään hajua mitä sitä vaimolleen ostais..
varsinkin kun siinä jonossa olis niitä ihmisiä joilla menee se 5min kun tietävät mitä hakevat..

lisäksi, noita jonojahan ei olis jos ihmiset ei vaivais niitä myyjiä tuossa mittakaavassa, tai haluais lahjoja valmiiksi paketoituina..

ainakin vois päästää ne nopeat asiakkaat siitä välistä hoitamaan ostoksensa..

[QUOTE="Neith";22730182]no sitä lahjaa voi toki pohtia vaikka kotona, siis sitä ideaa.. että ostanpa vaimolle sormuksen, kultaisen jossa on punainen kivi.. ja mennä sitten noiden "tietojen" kanssa myyjän pakeille.. eikä niin että pitää sitä myyjää vaivata sen 30 minuuttia kun ei ole mitään hajua mitä sitä vaimolleen ostais..
varsinkin kun siinä jonossa olis niitä ihmisiä joilla menee se 5min kun tietävät mitä hakevat..[/QUOTE]

Mutta jos ei itse keksi, silloin voi turvautua myyjään.

Mutta jos ei itse keksi, silloin voi turvautua myyjään.

tai ostaa lahjakortin...

ehkä mä olen täysin antisosiaalinen ja ihmisvihainen henkilö kun mua ärsyttää se myyjien kanssa rupattelu ja läpän heitto ja ylipäätään keskustelu.. mä kysyn jos on kysyttävää ja muuten olen hiljaa, tervehdin ja kiitän.. eli en todella käytä myyjien apuja, jos en itse keksi niin katselen yksin rauhassa tai menen penkille istumaan ja miettimään että mitä se kyseinen henkilö haluais ja millasesta se vois tykätä

[QUOTE="Neith";22730238]tai ostaa lahjakortin...

ehkä mä olen täysin antisosiaalinen ja ihmisvihainen henkilö kun mua ärsyttää se myyjien kanssa rupattelu ja läpän heitto ja ylipäätään keskustelu.. mä kysyn jos on kysyttävää ja muuten olen hiljaa, tervehdin ja kiitän.. eli en todella käytä myyjien apuja, jos en itse keksi niin katselen yksin rauhassa tai menen penkille istumaan ja miettimään että mitä se kyseinen henkilö haluais ja millasesta se vois tykätä[/QUOTE]

Joo, tee sä niin. Ja anna muiden tehdä omalla tavallaan.

[QUOTE="Neith";22730182]no sitä lahjaa voi toki pohtia vaikka kotona, siis sitä ideaa.. että ostanpa vaimolle sormuksen, kultaisen jossa on punainen kivi.. ja mennä sitten noiden "tietojen" kanssa myyjän pakeille.. eikä niin että pitää sitä myyjää vaivata sen 30 minuuttia kun ei ole mitään hajua mitä sitä vaimolleen ostais..
varsinkin kun siinä jonossa olis niitä ihmisiä joilla menee se 5min kun tietävät mitä hakevat..[/QUOTE]

:D No ihan sitä varten ne myyjät siellä on, että ne auttaa asiakasta valitsemaan lahjoja. :D Sellaista se vaan on, jos on vaan se 5 min. ostos, niin kannattaa kaikin mokomin hoitaa se jonain muuna kuin yhtenä vuoden vilkkaimmista päivistä.

No voi voi taas on jollaki murheet. Ensinäkään en osta puhelinta nii, että katon netistä vaan ja sit haen sen.. Monesti niillä myyjillä on jotain sellasta tietoa mitä valmistaja ei sivuillaan kerro vaan se on tullut asiakkaiden käyttökokemuksista..... Sitten vielä jos haluaa ostaa korun lahjaksi ja on miettinytkin valmiiksi nii tottahelvetissä niitä vaihtoehtoja voi olla useempi kaupassa.... Tuota paketointi juttua en ymmärrä itsekkään ollenkaan...

[QUOTE="Neith";22730238]tai ostaa lahjakortin...

ehkä mä olen täysin antisosiaalinen ja ihmisvihainen henkilö kun mua ärsyttää se myyjien kanssa rupattelu ja läpän heitto ja ylipäätään keskustelu.. mä kysyn jos on kysyttävää ja muuten olen hiljaa, tervehdin ja kiitän.. eli en todella käytä myyjien apuja, jos en itse keksi niin katselen yksin rauhassa tai menen penkille istumaan ja miettimään että mitä se kyseinen henkilö haluais ja millasesta se vois tykätä[/QUOTE]

Taidat olla varsinais-suomalainen. :laugh: täältä löytyy runsain mitoin noita jöröjukkia, jotka ei muuta osaa sanoa kuin moi ja hei hei. :whistle: Kyllä mun mielestä asiakaspalvelijan pitää palvella asiakasta, siihen kuuluu myös tarvittaessa kohtelias jutustelu.

Mua taas ottaa aivoon se porukka, joka seisoo jonossa ties kuin pitkään ja rupee kaivamaan lompakkoa jostain laukun/takin uumenista vasta, kun ostosten loppusumma on ilmoitettu.. Ja sit pohditaan ties kuinka pitkään, jotta löytyyköhän sitä X-etukorttia ja tongitaan lompakkoa.. Ei voi olla niin vaikeeta ottaa sitä lompsaa esiin jo vaikka siinä vaiheessa, kun kassatyöntekijä skannailee niitä tuotteita tai jopa aiemmin? Yksi tällainen ei toki hirveästi jonoja kasvata, mutta kun näitä ihmisiä on aika paljon.. Tämä kyllä rassaa muutenkin kuin joulun aikana..

(juu, on aika mitätön ärsytyksen aihe mulla, mutta silti..:D)

:D No ihan sitä varten ne myyjät siellä on, että ne auttaa asiakasta valitsemaan lahjoja. :D Sellaista se vaan on, jos on vaan se 5 min. ostos, niin kannattaa kaikin mokomin hoitaa se jonain muuna kuin yhtenä vuoden vilkkaimmista päivistä.

tai sitten ne urpot vois harjoitella sitä kaupassakäyntiä.. tai käydä sellaisina päivinä jolloin siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä.. että olis rauha rupatella ja pähkäillä niiden myyjien kanssa..

[QUOTE="Neith";22730300]tai sitten ne urpot vois harjoitella sitä kaupassakäyntiä.. tai käydä sellaisina päivinä jolloin siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä.. että olis rauha rupatella ja pähkäillä niiden myyjien kanssa..[/QUOTE]

Mä kyllä suosittelen sulle, että jos asia noin häiritsee niin käy itse jonain muuna päivänä äläkä odota jouluruuhkia.

Taidat olla varsinais-suomalainen. :laugh: täältä löytyy runsain mitoin noita jöröjukkia, jotka ei muuta osaa sanoa kuin moi ja hei hei. :whistle: Kyllä mun mielestä asiakaspalvelijan pitää palvella asiakasta, siihen kuuluu myös tarvittaessa kohtelias jutustelu.

hesalainen.. joka ei kestä sitä asiakaspalvelua.. mä haluan hoitaa omat asiani mahdollisimman nopeasti, vaivattomasti ja ilman että aiheutan muille kohtuutonta ajanmenoa..

mä menen kauppaan hoitamaan ostoksia, en sosiaalisia suhteitani taikka keskustelun haluani

[QUOTE="Neith";22730300]tai sitten ne urpot vois harjoitella sitä kaupassakäyntiä.. tai käydä sellaisina päivinä jolloin siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä.. että olis rauha rupatella ja pähkäillä niiden myyjien kanssa..[/QUOTE]

Siis jos mä ostan puhelimen ja tarvitsen siihen myyjän asiantuntemusta ja neuvoja niin olen sun mielestä urpo?

Mua taas ottaa aivoon se porukka, joka seisoo jonossa ties kuin pitkään ja rupee kaivamaan lompakkoa jostain laukun/takin uumenista vasta, kun ostosten loppusumma on ilmoitettu.. Ja sit pohditaan ties kuinka pitkään, jotta löytyyköhän sitä X-etukorttia ja tongitaan lompakkoa.. Ei voi olla niin vaikeeta ottaa sitä lompsaa esiin jo vaikka siinä vaiheessa, kun kassatyöntekijä skannailee niitä tuotteita tai jopa aiemmin? Yksi tällainen ei toki hirveästi jonoja kasvata, mutta kun näitä ihmisiä on aika paljon.. Tämä kyllä rassaa muutenkin kuin joulun aikana..

(juu, on aika mitätön ärsytyksen aihe mulla, mutta silti..:D)

kieltämättä super raivostuttavaa toimintaa :D
sitten mahdollisesti samaan aikaan puhutaan puhelimessa niin että on vain se yksi vapaa käsi ja sekin on täynnä muita kasseja ja pussukoita :D

Siis jos mä ostan puhelimen ja tarvitsen siihen myyjän asiantuntemusta ja neuvoja niin olen sun mielestä urpo?

kyllä jos menee sellaisena ajankohtana kun siellä takuuvarmasti on se 30 muuta ihmistä samassa liikkeessä ostamassa sitä puhelinta ja siellä on 3 myyjää..

kyllähän mäkin tarvittaessa kysyn myyjältä asioita, mutta kyllä mulla on selkeä mielikuva siitä mitä olen hakemassa.. ja jos on joku asia mistä en tiedä niin menen sellaiseen aikaan kun siellä ei ole ruuhkaa.. koska en halua haitata muiden liikkeessä asiointia..

[QUOTE="vieras";22730340]Tuota, ei käynyt mielessä että olit vähemmistönä joten miks satojen muiden pitäis tehdä kuten pari tyyppiä, eikös se mene toisinpäin..?[/QUOTE]

voihan sen toki noinkin ajatella..
ehkä mun pitää kanssa alkaa vaatimaan palvelua kaupoissa, sitä sellaista pika myyjää joka palvelee vain niitä jotka tietää mitä ne haluaa..

pakkohan se on vain nöyrtyä ja odottaa omaa vuoroaan noissa kaupoissa, se ei poista sitä tosiasiaa että se ärsyttää..

Yhteistyössä