Valitanpa minäkin ekaa kertaa tuista! On täysin perseestä että työmarkkinatukeen vaikuttaa miehen tulot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22762641]Ihan sama mulle kun koskaan en ole työttömyyspäivärahaa saanut.[/QUOTE]

En minäkään mutta, harmittaa niin paljon työttömien puolesta ja valtion holtittoman rahan jaon takia kehitysmaihin ja korruptiomaihin

Muutetaanhan se vuoden alusta, et saa enää ollenkaan työömyystukea jos perheessä asuu joku töissäkäyvä, kaiken tämän tarjoaa porvarihallitus!

Hei mutta tuohan vähintään oikea suunta. Mistä luulet että Suomella riittää rahoja maksella tyhjästä. Ei muissakaan maissa makseta tukia. Ymmärrät varmaan sellaisen peruskoulumatikalla yhtälön että verorahoin näitä rahoja kierrätetään. Ja varmaan ymmärrät että jos kukaan ei enää halua käydä töissä Suomi on sen jälkeen pahemmassa konkurssissa kuin tuhat Kreikkaa ja sitten meillä kellään ei ole enää mahdollisuutta ilmaiseen terveydenhoitoon tai koulunkäyntiin. Että kommari koeta jo herätä todellisuuteen.

[QUOTE="dina";22762660]Avioliittoon kuuluu elatusvelvollisuus. Jos tämä on väärin, ei kannata mennä naimisiin. Sama kuuluu myös avoliittoon.[/QUOTE]

Hmm. Avoliittoon ei taida periaatteessa kuulua elatusvelvollisuus kuten avioliittoon.

[QUOTE="dina";22762660]Avioliittoon kuuluu elatusvelvollisuus. Jos tämä on väärin, ei kannata mennä naimisiin. Sama kuuluu myös avoliittoon.[/QUOTE]

Sun mielestä on siis oikein että miehen tulot vaikuttaa vaikka KÄYN TÖISSÄ?

[QUOTE="vieras";22762677]Sun mielestä on siis oikein että miehen tulot vaikuttaa vaikka KÄYN TÖISSÄ?[/QUOTE]

Miehen tulot vaikuttavat työmarkkinatukeen, ei sun palkkaasi. Ja kyllä, mun mielestä on ihan oikein että avioliitossa on elatusvelvollisuus.

[QUOTE="vieras";22762677]Sun mielestä on siis oikein että miehen tulot vaikuttaa vaikka KÄYN TÖISSÄ?[/QUOTE]

??? :D :D Vastasin tuohon ketjussa olleeseen kysymykseen. Mutta joo, tottakai perheen kokonaitulot vaikuttavat tukiin. Ja se on ok. Rajat on toki tosi matalat, et niitä voisi tarkastaa.

[QUOTE="vieras";22762666]Hmm. Avoliittoon ei taida periaatteessa kuulua elatusvelvollisuus kuten avioliittoon.[/QUOTE]

Toimeentulotukea laskettaessa otetaan avopuolison tulot huomioon, joten siinä kuuluu sama elatusvelvollisuus.

[QUOTE="dina";22762702]Toimeentulotukea laskettaessa otetaan avopuolison tulot huomioon, joten siinä kuuluu sama elatusvelvollisuus.[/QUOTE]

Sanoinkin, että periaatteessa, mutta käytännössä on toisin. Äläpäs nyt kääntele ja vääntele jokaista kommenttia.

[QUOTE="äitee";22762663]Hei mutta tuohan vähintään oikea suunta. Mistä luulet että Suomella riittää rahoja maksella tyhjästä. Ei muissakaan maissa makseta tukia. Ymmärrät varmaan sellaisen peruskoulumatikalla yhtälön että verorahoin näitä rahoja kierrätetään. Ja varmaan ymmärrät että jos kukaan ei enää halua käydä töissä Suomi on sen jälkeen pahemmassa konkurssissa kuin tuhat Kreikkaa ja sitten meillä kellään ei ole enää mahdollisuutta ilmaiseen terveydenhoitoon tai koulunkäyntiin. Että kommari koeta jo herätä todellisuuteen.[/QUOTE]

Voi vitun vammanen, etkö sinä tajua että se kaikki veroraha mitä sinne valtiolle syydetään menee pohjattomaan EUY kassaan?? Tajuatko vitun tollo mitä edes puhut, kannatat sitä että kaikkien verot nostetaan 50%. ja palvelut lopetetaan, kaikki yksityisteään?? Voi vittu että olet tyhmä, saatanana tyhmä jos tietäisin missä olet niin perkele!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tä;22762708:
Siis hetkinen: miten niin ei saa? Siis, jos olen työtön ja lapseni on osa-aikatöissä (lukiolainen, joka käy kaupan kassalla osa-aikaisesti), niin minull ei makseta mitään? Niinkö?

Jos lapsesi on täysi ikäinen ja saa muuta tuloa kuin opintotuki loppuu sinun päivärahat jos et saa ansiosidonnaista.

[QUOTE="dina";22762692]Miehen tulot vaikuttavat työmarkkinatukeen, ei sun palkkaasi. Ja kyllä, mun mielestä on ihan oikein että avioliitossa on elatusvelvollisuus.[/QUOTE]

Tämä tilanne oli ihan sama avoliitossa. Ja siltikin oikein? On täysin oikein että vaikka minä saan palkkaa 250 euroa käteen, en saa soviteltua päivärahaa koska miehen tulot vaikuttaa. Ja samaan aikaan 2 lapsen työtön äiti saa kotona makaamalla yli 500 euroa käteen. On oikein? Ja miksi on?

[QUOTE="vieras";22762697]??? :D :D Vastasin tuohon ketjussa olleeseen kysymykseen. Mutta joo, tottakai perheen kokonaitulot vaikuttavat tukiin. Ja se on ok. Rajat on toki tosi matalat, et niitä voisi tarkastaa.[/QUOTE]

Tämä tilanne oli ihan sama avoliitossa. Ja siltikin oikein? On täysin oikein että vaikka minä saan palkkaa 250 euroa käteen, en saa soviteltua päivärahaa koska miehen tulot vaikuttaa. Ja samaan aikaan 2 lapsen työtön äiti saa kotona makaamalla yli 500 euroa käteen. On oikein? Ja miksi on?

[QUOTE="vieras";22762727]Tämä tilanne oli ihan sama avoliitossa. Ja siltikin oikein? On täysin oikein että vaikka minä saan palkkaa 250 euroa käteen, en saa soviteltua päivärahaa koska miehen tulot vaikuttaa. Ja samaan aikaan 2 lapsen työtön äiti saa kotona makaamalla yli 500 euroa käteen. On oikein? Ja miksi on?[/QUOTE]

Ei ole oikein mutta katainen ja muut neidit niin halusi, lyhyempi matka tasavero malliin ja yksityistämiseen.

Tuollaista muutosta ei ole tulossa vuoden alusta!
"Työmarkkinatuen tarveharkinnan tulorajoja ehdotetaan tarkistettavaksi palkkakertoimen
muutosta vastaavasti 1.1.2011 alkaen. Tällöin tarveharkinnassa otettaisiin huomioon henkilön
omat tulot kokonaan ja hänen puolisonsa tulot 675 euroa ylittävältä osalta kuukaudessa."
Ei siis kenen tahansa perheenjäsenen ja kaikki tulot, vaan PUOLISON tulot 675 euroa ylittävältä osalta. Pieni ero...

Lähteenä STM:n talousarvioesitys

:D tuskimpa sitä työkkärirahaa poistetaan jos joku on perheessä töissä sillä silloin menis sitte toimeentulotuki rahat samantien valtiolta.
Juurihan tän kuun 16 pvä, muuttui puolison tulojen vaikutus eli puoliso saa tienata pikkasen enemmän kuussa että vaikuttaa.
hah repikää siitä mulla nousi melkein kympillä pvä raha!

Yhteistyössä