Valitanpa minäkin ekaa kertaa tuista! On täysin perseestä että työmarkkinatukeen vaikuttaa miehen tulot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi vitun vammanen, etkö sinä tajua että se kaikki veroraha mitä sinne valtiolle syydetään menee pohjattomaan EUY kassaan?? Tajuatko vitun tollo mitä edes puhut, kannatat sitä että kaikkien verot nostetaan 50%. ja palvelut lopetetaan, kaikki yksityisteään?? Voi vittu että olet tyhmä, saatanana tyhmä jos tietäisin missä olet niin perkele!!!!!!

No huh huh! Ehkä kannattaisi hieman perehtyä Suomen verotukseen ja budjettiin ja ennenkaikkea lukea AJATUKSELLA ja ei provosoituneena toisten kommentit.

[QUOTE="vieras";22762745]Tuollaista muutosta ei ole tulossa vuoden alusta!
"Työmarkkinatuen tarveharkinnan tulorajoja ehdotetaan tarkistettavaksi palkkakertoimen
muutosta vastaavasti 1.1.2011 alkaen. Tällöin tarveharkinnassa otettaisiin huomioon henkilön
omat tulot kokonaan ja hänen puolisonsa tulot 675 euroa ylittävältä osalta kuukaudessa."
Ei siis kenen tahansa perheenjäsenen ja kaikki tulot, vaan PUOLISON tulot 675 euroa ylittävältä osalta. Pieni ero...

Lähteenä STM:n talousarvioesitys[/QUOTE]

kaikki raha mikä tulee yli 645€.pienentää työttömyyspäivärahaa ja siihen lasketaan lapsilisäkin.

[QUOTE="huoh";22762759]no ei ole todellakaan ensi vuonna kukaan työttömyysrahoja viemässä vaikka puoliso kävisi töissä.[/QUOTE]

Elä sinä siinä uskossa, kyllä fasisti porvarit keinot keksii kyykyttää kansaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja se siitä;22762760:
kaikki raha mikä tulee yli 645€.pienentää työttömyyspäivärahaa ja siihen lasketaan lapsilisäkin.

Ainoastaa työmarkkinatuki on tarveharkintainen, ei peruspäiväraha eikä ansiosidonnainen päiväraha.

[QUOTE="vieras";22762745]Tuollaista muutosta ei ole tulossa vuoden alusta!
"Työmarkkinatuen tarveharkinnan tulorajoja ehdotetaan tarkistettavaksi palkkakertoimen
muutosta vastaavasti 1.1.2011 alkaen. Tällöin tarveharkinnassa otettaisiin huomioon henkilön
omat tulot kokonaan ja hänen puolisonsa tulot 675 euroa ylittävältä osalta kuukaudessa."
Ei siis kenen tahansa perheenjäsenen ja kaikki tulot, vaan PUOLISON tulot 675 euroa ylittävältä osalta. Pieni ero...

Lähteenä STM:n talousarvioesitys[/QUOTE]

Ap toivoo että tämä menisi läpi! Saisin soviteltua päivärahaa n. 200 euroa käteen palkan lisäksi joka on meille iso raha.

[QUOTE="huoh";22762759]no ei ole todellakaan ensi vuonna kukaan työttömyysrahoja viemässä vaikka puoliso kävisi töissä.[/QUOTE]

Aivan. Työttömyyspäivärahalla olevat saavat rauhassa levittää persettään kotona hyvillä rahoilla mutta jos satun ( satun) olemaan työmarkkinatuella miehen tulot vie sovitellun päivärahan VAIKKA käyn töissä. Erittäin reilua!

käteen 587 osa-aikatyöstä enkä saa työmarkkinatukea.Moni pitkään työttömänä ollut kituuttaa ns palkkatukityössä ja saa käteen pikkasen enempi mitä on on työmarkkinatuki.

[QUOTE="vieras";22762808]Aivan. Työttömyyspäivärahalla olevat saavat rauhassa levittää persettään kotona hyvillä rahoilla mutta jos satun ( satun) olemaan työmarkkinatuella miehen tulot vie sovitellun päivärahan VAIKKA käyn töissä. Erittäin reilua![/QUOTE]

sinun tilanteessasi ei ole mitään epäreilua koska kenenkään tulot eivät vaikuta palkkaasi vaan TUKIISI niinkuin KAIKILLA MUILLAKIN jos ruokakunta tienaa tietyn määrän rahaa. sehän epäreilua olisi jos saisit täydet tuet vaikka kävisitte kumpikin töissä, haloo! näihin on erittäin selkeät ja tarkat säännöt.

sinun tilanteessasi ei ole mitään epäreilua koska kenenkään tulot eivät vaikuta palkkaasi vaan TUKIISI niinkuin KAIKILLA MUILLAKIN jos ruokakunta tienaa tietyn määrän rahaa. sehän epäreilua olisi jos saisit täydet tuet vaikka kävisitte kumpikin töissä, haloo! näihin on erittäin selkeät ja tarkat säännöt.

Mä en tajua miten kukaan voi olla noin puusilmä että kokee tämän oikeaksi. Väännänpä vielä rautalangasta. TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHALLA oleva saa kotona makaamalla yli 500 käteen jos 2 lasta. Siihen EI VAIKUTA miehen tulot. Miksi tämä on ok?

[QUOTE="hmm";22762855]Siis käyt töissä vai oot jossain tukityöpaikassa? Jos käyt töissä niin et varmaan mitään tukia edes saa.[/QUOTE]

Oikeissa töissä josta saan palkkaa 250-350 euroa kuussa.

Musta se on väärin että avoliitto ns. rinnastetaan avioliittoon kun kyse on tuloista, esim. juurikin tämä että puolison tulot vaikuttaa joka paikkaan vaikkakaan lain edessä AVOpuolisolla ei ole elatusvelvollisuutta, ja minusta näin ollen sen ei tulisi myöskään silloin vaikuttaa toisen tuloihin

[QUOTE="vieras";22762870]Mä en tajua miten kukaan voi olla noin puusilmä että kokee tämän oikeaksi. Väännänpä vielä rautalangasta. TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHALLA oleva saa kotona makaamalla yli 500 käteen jos 2 lasta. Siihen EI VAIKUTA miehen tulot. Miksi tämä on ok?[/QUOTE]

Koska päiväraha on ansaittu etuus, työssäkäynnillä ansaittu. Siksi siinä ei ole tarveharkintaa.
Ja mun mielestä ihan oikein.

[QUOTE="vieras";22762870]Mä en tajua miten kukaan voi olla noin puusilmä että kokee tämän oikeaksi. Väännänpä vielä rautalangasta. TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHALLA oleva saa kotona makaamalla yli 500 käteen jos 2 lasta. Siihen EI VAIKUTA miehen tulot. Miksi tämä on ok?[/QUOTE]

Enkä ole sanonut että vaadin täydet vaan pidän epäkohtana sitä että työmarkkinatukeen TÖISSÄ OLLESSA vaikuttaa miehen tulot.

Siis tota, miksi et jää pois noin huonosta työstä, josta saat vain alle 300 €/kk????

[QUOTE="vieras";22762892]Koska päiväraha on ansaittu etuus, työssäkäynnillä ansaittu. Siksi siinä ei ole tarveharkintaa.
Ja mun mielestä ihan oikein.[/QUOTE]

Minä olen käynyt opiskeluista saakka töissä, kuten myös tein hoitovapaalla. Valitettavasti vain osa-aikatöissä. Mutta näinhän se tässä yhteiskunnassa menee, kotona makaamalla pärjää parhaiten.

Mun mielestä on älytöntä, jos avopuolison tulot vaikuttaa johonkin tukiin, sillä avopuolisoilla ei ole elatusvelvollisuutta Esimerkiksi ennen opintotukeen vaikutti avopuolison tulot, mikä oli ihan naurettavaa. Onneksi siihen tuli muutos. Avioliitossa taas on ihan ok, että puolison tulot vaikuttaa, sillä avioliittoon kuuluu elatusvelvollisuus ja se on jokaisella tiedossa naimisiin mennessä.

[QUOTE="vieras";22762903]Siis tota, miksi et jää pois noin huonosta työstä, josta saat vain alle 300 €/kk????[/QUOTE]

a) koska en ole kykenevä kokopäivätöihin
b rakastan työtäni
c)en halua jäädä vaan kotiin makaamaan ja syrjäytymään
d) tunnit oli välillä jo paljon paremmat. Siksipä en koskaan tunnu saavan täyteen työssäoloehtoa jolloin miehen tulot ei vaikuttaisi

[QUOTE="vieras";22762914]Minä olen käynyt opiskeluista saakka töissä, kuten myös tein hoitovapaalla. Valitettavasti vain osa-aikatöissä. Mutta näinhän se tässä yhteiskunnassa menee, kotona makaamalla pärjää parhaiten.[/QUOTE]

Et kuitenkaan täytä työssäoloehtoa. Sitä ei muuten saa kotona makaamalla. Työtä on oltava vähintään 18h/vko jotta se täyttyisi, harvalla se työ on kotona makaamista. Kotona makaamalla ei koskaan saa samaa palkkaa kuin oikeissa töissä, vaikka kuinka yrität niin väittää. Kokeile vaikka paljonko enemmän saat kotona makaamalla! Et yhtään, päinvastoin, silloin sulta lähtee tuo pienikin palkka pois. Tule sen jälkeen kehuskelemaan.

[QUOTE="vieras";22762903]Siis tota, miksi et jää pois noin huonosta työstä, josta saat vain alle 300 €/kk????[/QUOTE]
Kotiinko pitäisi jäädä makaamaan ja ihan täysin tukien varassa elämään?

[QUOTE="vieras";22762924]Mun mielestä on älytöntä, jos avopuolison tulot vaikuttaa johonkin tukiin, sillä avopuolisoilla ei ole elatusvelvollisuutta Esimerkiksi ennen opintotukeen vaikutti avopuolison tulot, mikä oli ihan naurettavaa. Onneksi siihen tuli muutos. Avioliitossa taas on ihan ok, että puolison tulot vaikuttaa, sillä avioliittoon kuuluu elatusvelvollisuus ja se on jokaisella tiedossa naimisiin mennessä.[/QUOTE]

Tämä tilanne on ihan sama avo-ja avioliitossa joten niistä turha pölistä.

[QUOTE="vieras";22762933]a) koska en ole kykenevä kokopäivätöihin
b rakastan työtäni
c)en halua jäädä vaan kotiin makaamaan ja syrjäytymään
d) tunnit oli välillä jo paljon paremmat. Siksipä en koskaan tunnu saavan täyteen työssäoloehtoa jolloin miehen tulot ei vaikuttaisi[/QUOTE]

Hmm.. Etkö saa sitten jotain eläkettä tms. jos et ole kykenevä kokopäivä työhön? Kuinka paljon sinulla tulee työtunteja, kun palkka on noin surkea? Eikös työkkärin kautta voi saada jotain soviteltua päivärahaa tms?

[QUOTE="vieras";22762944]Kotiinko pitäisi jäädä makaamaan ja ihan täysin tukien varassa elämään?[/QUOTE]

No ei, vaan hakemaan kokopäivä työtä. Onhan tuo palkka ihan perseestä.

Yhteistyössä