J
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mustikka ja muut marjat ajavat saman asian, paitsi rasvan puolesta.
Kun katsoo Antti Heikkilän ulkonäköä, niin ei hän mitenkään erityisen nuorekkaalta ja "terveeltä" näytä, sellainen perus keski-ikäinen äijä jolla vähän lihaakin luitten päällä, ja jonka sydämen voisi olettaa sanovan poks 50-60 vuoden iässä. Omalla ulkoisella olemuksellaankin vähän todistaa noista opeistaan jotain..
Mutta pullomargariinit ovat :x
Miten ihmeessä se meijeri hyötyy siitä, että maidosta poistetaan rasva eikä myydä vähemmillä käsittelyillä?
Pistäs rinnakkain Pekka Puska ja Antti Heikkilä ja sano sitten sama. Kyllä Heikkilä on hyvän näköinen ja hyvässä vedossa ikäisekseen. Ei ihmiset yksinkertaisesti pysy nuorena, kaikki vanhenevat.
Ihan kaikille vaan tiedoksi että ei ole Heikkilän MIELIPIDE että rasvattomat maitotuotteet aiheuttavat lapsettomuutta vaan isohkon tutkimuksen tulos.
Ja paksunnettu kaikenmaailman guarkumeilla tai xanthaanikumeilla tms...
Tiesittekö, että guarkumille voi olla allerginen?
Oletko ikinä kuullut voista? Sitä tehdään erottamalla maidosta rasva. Myydään se kurri suomalaisille, ranskalaiset ostavat kaiken ylijäämävoin meiltä. Ranskalaiset muuten syövät tuplamäärän lihaa ja varmaan kymmenkertaisesti voita meihin nähden. Ja ovat terveitä.
Mää oon varmaan näissä bisnesasioissa vähän yksinkertainen, kun itestä tuntus, että taloudellisinta olisi joko a) myydä se rasvanen maito rasvasena maitona ja välttää kaikki turhat prosessipisteet meijerissä tai b) myydä se voi hyvällä hinnalla lähiympäristöön eikä lähtä raijaan sitä Ranskaan. Kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että täällä kotomaassa arvostettaisiin sitä maitorasvaa, joten yrittäisin varmaan meijerinpitäjänä lobata sen edestä, että Suomessa puhuttaisiin vain hyviä asioita maitoperäisistä rasvoista. Mutta selvästi salaliittoteoreetikot on tässä(kin) asiassa minua viisaampia.
Mää oon varmaan näissä bisnesasioissa vähän yksinkertainen, kun itestä tuntus, että taloudellisinta olisi joko a) myydä se rasvanen maito rasvasena maitona ja välttää kaikki turhat prosessipisteet meijerissä tai b) myydä se voi hyvällä hinnalla lähiympäristöön eikä lähtä raijaan sitä Ranskaan. Kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että täällä kotomaassa arvostettaisiin sitä maitorasvaa, joten yrittäisin varmaan meijerinpitäjänä lobata sen edestä, että Suomessa puhuttaisiin vain hyviä asioita maitoperäisistä rasvoista. Mutta selvästi salaliittoteoreetikot on tässä(kin) asiassa minua viisaampia.
No todellakin olet kujalla. Mitä useampia tuotteita saadaan samasta maidosta ja mitä prosessoidumpaa se on, sitä enemmän siitä saadaan rahaa. Elintarvikeyritysten ydinajatus on myydä mahdollisimman kalliilla mahdollisimman halpaa ruokaa. Et saa homogenoimattomalle, suoraan lehmästä otetulle maidolle mitään katetta jos sen sellaisenaan myyt. Jos otat maidon, erotat siitä rasvan jonka myyt Ranskaan ja kurrin jonka myyt Suomeen, saat tuplakatteen. Kun lisään vielä siihen kurriin kalsiumia, saat vielä siitäkin tuplakatteen kun tyhmä suomalainen ostaa sitä "superterveellisenä". Ideologia on elintarviketuotannosta kaukana.
Heh, neuvolan täti oli varmaan saanut oppinsa 90-luvulla ja kehoitti mua ekalla neuvolakäynnillä siirtymään rasvattomaan maitoon. Olen vieläpä alipainoinen.
No todellakin olet kujalla. Mitä useampia tuotteita saadaan samasta maidosta ja mitä prosessoidumpaa se on, sitä enemmän siitä saadaan rahaa. Elintarvikeyritysten ydinajatus on myydä mahdollisimman kalliilla mahdollisimman halpaa ruokaa. Et saa homogenoimattomalle, suoraan lehmästä otetulle maidolle mitään katetta jos sen sellaisenaan myyt. Jos otat maidon, erotat siitä rasvan jonka myyt Ranskaan ja kurrin jonka myyt Suomeen, saat tuplakatteen. Kun lisään vielä siihen kurriin kalsiumia, saat vielä siitäkin tuplakatteen kun tyhmä suomalainen ostaa sitä "superterveellisenä". Ideologia on elintarviketuotannosta kaukana.