Lääkäri: Rasvaton maito aiheuttaa naisilla hedelmättömyyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normimaidon juoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";23002249]Tämä on totta. Varsinkin kun meidän aivot tarvitsevat rasvaa. Ja varsinkin sitä pelättyä kolesterolia. Nyt jo on havaittu yhteys sillä, että statiineja määrätään ihan turhaan kolesteroliin ja dementikkojen määrä lisääntyy samaan aikaan.[/QUOTE]

Tuosta on olemassa tiukkaa faktaa ja tutkimustuloksia: erittäin suurella osalla dementoituneina kuolleista henkilöistä ovat kolesteroliarvot olleet matalia. Leikkaa nuppi kiinni, jos ei ole voiteluainetta...

Ja geeniperimämme on muokannut kroppamme käyttämään täällä saatavilla olevia ravinnonlähteitä, eli tuskin kookosrasva maailmaa pelastaa.

[QUOTE="vieras";23002284]Pysäkseen laihoina :) Ei vaan..

Koska nuo rasvahapot tukevat immuunijärjestelmän toimintaa, kilpirauhasta, hermostoa, ihon kuntoa.. jne. Ja tuo antioksidanttisuus, eli pitää pöpöjä ja sieniä loitolla.[/QUOTE]

Mustikka ja muut marjat ajavat saman asian, paitsi rasvan puolesta.

[QUOTE="vieras";23002396]Olet oikeassa, mutta tosiaan rasvakin täytyy jostain saada, joten parempi valmistaa ruoka kookosöljyssä (maku ei ehkä kaikkeen ruokaan sovi..) kuin esim. rypsiöljyssä tai siinä hirvittävässä pullomargariinissa.[/QUOTE]

Tai käyttää riittävän rasvaista lihaa ja kalaa tai vaikka voita.;)

Mutta pullomargariinit ovat :x

Kun katsoo Antti Heikkilän ulkonäköä, niin ei hän mitenkään erityisen nuorekkaalta ja "terveeltä" näytä, sellainen perus keski-ikäinen äijä jolla vähän lihaakin luitten päällä, ja jonka sydämen voisi olettaa sanovan poks 50-60 vuoden iässä. Omalla ulkoisella olemuksellaankin vähän todistaa noista opeistaan jotain..

Pistäs rinnakkain Pekka Puska ja Antti Heikkilä ja sano sitten sama. Kyllä Heikkilä on hyvän näköinen ja hyvässä vedossa ikäisekseen. Ei ihmiset yksinkertaisesti pysy nuorena, kaikki vanhenevat.

Ihan kaikille vaan tiedoksi että ei ole Heikkilän MIELIPIDE että rasvattomat maitotuotteet aiheuttavat lapsettomuutta vaan isohkon tutkimuksen tulos.

Miten ihmeessä se meijeri hyötyy siitä, että maidosta poistetaan rasva eikä myydä vähemmillä käsittelyillä?

Oletko ikinä kuullut voista? Sitä tehdään erottamalla maidosta rasva. Myydään se kurri suomalaisille, ranskalaiset ostavat kaiken ylijäämävoin meiltä. Ranskalaiset muuten syövät tuplamäärän lihaa ja varmaan kymmenkertaisesti voita meihin nähden. Ja ovat terveitä.

Pistäs rinnakkain Pekka Puska ja Antti Heikkilä ja sano sitten sama. Kyllä Heikkilä on hyvän näköinen ja hyvässä vedossa ikäisekseen. Ei ihmiset yksinkertaisesti pysy nuorena, kaikki vanhenevat.

Ihan kaikille vaan tiedoksi että ei ole Heikkilän MIELIPIDE että rasvattomat maitotuotteet aiheuttavat lapsettomuutta vaan isohkon tutkimuksen tulos.

Heikkilä on myös älykäs argumentoija, kun taas Puskalla vouvaa se sama levy vuodesta toiseen, Pohjois-Karjala-projektiajoilta lähtien, kuinka "vaihdetaan kovat rasvat pehmeisiin".

[QUOTE="vieras";23002443]Näin on, ja myös ne karmeat kasvirasvakermakkeet... :P Pullomargariineissa ja noissa kermakkeissa on myös niitä todella huonoja transrasvoja.[/QUOTE]

Ja paksunnettu kaikenmaailman guarkumeilla tai xanthaanikumeilla tms...

Tiesittekö, että guarkumille voi olla allerginen?

:D meillä syödään sulassa sovussa kohtuudella lähes kaikkea.
Ei se liiallisen voin ja rasvankaan käyttö ole terveydeksi.

Minua aina siis ihan aina ärsyttää peräänantamattomuusa, suppeakatseisuus ja jääräpäisyys.
Olemme mieheni kans noudattaneet kohtuullista syömistä ja omasta mielestämme järkevääkin.

Ja paksunnettu kaikenmaailman guarkumeilla tai xanthaanikumeilla tms...

Tiesittekö, että guarkumille voi olla allerginen?

Luin kauhulla Tampereen Aterian rasvatiedotetta vuodelta 2005, minkä mukaan vieläkin tiedottavat, jossa ylpeydellä mainostettiin, kuinka koulu- ja päiväkotiruuassa käytetään rasia- ja pullomargariineja, ja tietenkin RASVATONTA maitoa! Aaarhgh...

[QUOTE="vieras";23002469]Heikkilä on myös älykäs argumentoija, kun taas Puskalla vouvaa se sama levy vuodesta toiseen, Pohjois-Karjala-projektiajoilta lähtien, kuinka "vaihdetaan kovat rasvat pehmeisiin".[/QUOTE]

No en mä niin siitä Heikkilän älykkyydestä tiedä, vetää mun makuun mutkat suoraksi mutta kyllähän tommosen Onliner-Puskan kepittää keskustelussa kuka vaan. Kun ei ole esittää yhtään mitään muuta kuin se oma Pohjois-Kurjala-projekti joka on ammuttu alas fiaskona jo sata kertaa niin huh huh. Lähtis jo eläkkeelle.

Oletko ikinä kuullut voista? Sitä tehdään erottamalla maidosta rasva. Myydään se kurri suomalaisille, ranskalaiset ostavat kaiken ylijäämävoin meiltä. Ranskalaiset muuten syövät tuplamäärän lihaa ja varmaan kymmenkertaisesti voita meihin nähden. Ja ovat terveitä.

Mää oon varmaan näissä bisnesasioissa vähän yksinkertainen, kun itestä tuntus, että taloudellisinta olisi joko a) myydä se rasvanen maito rasvasena maitona ja välttää kaikki turhat prosessipisteet meijerissä tai b) myydä se voi hyvällä hinnalla lähiympäristöön eikä lähtä raijaan sitä Ranskaan. Kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että täällä kotomaassa arvostettaisiin sitä maitorasvaa, joten yrittäisin varmaan meijerinpitäjänä lobata sen edestä, että Suomessa puhuttaisiin vain hyviä asioita maitoperäisistä rasvoista. Mutta selvästi salaliittoteoreetikot on tässä(kin) asiassa minua viisaampia.

Mää oon varmaan näissä bisnesasioissa vähän yksinkertainen, kun itestä tuntus, että taloudellisinta olisi joko a) myydä se rasvanen maito rasvasena maitona ja välttää kaikki turhat prosessipisteet meijerissä tai b) myydä se voi hyvällä hinnalla lähiympäristöön eikä lähtä raijaan sitä Ranskaan. Kumpikin vaihtoehto vaatii sen, että täällä kotomaassa arvostettaisiin sitä maitorasvaa, joten yrittäisin varmaan meijerinpitäjänä lobata sen edestä, että Suomessa puhuttaisiin vain hyviä asioita maitoperäisistä rasvoista. Mutta selvästi salaliittoteoreetikot on tässä(kin) asiassa minua viisaampia.

Saisimmeko maitoa ilman homogenisointia? | Kouvolan Sanomat

Tässä hyvä mielipide

No todellakin olet kujalla. Mitä useampia tuotteita saadaan samasta maidosta ja mitä prosessoidumpaa se on, sitä enemmän siitä saadaan rahaa. Elintarvikeyritysten ydinajatus on myydä mahdollisimman kalliilla mahdollisimman halpaa ruokaa. Et saa homogenoimattomalle, suoraan lehmästä otetulle maidolle mitään katetta jos sen sellaisenaan myyt. Jos otat maidon, erotat siitä rasvan jonka myyt Ranskaan ja kurrin jonka myyt Suomeen, saat tuplakatteen. Kun lisään vielä siihen kurriin kalsiumia, saat vielä siitäkin tuplakatteen kun tyhmä suomalainen ostaa sitä "superterveellisenä". Ideologia on elintarviketuotannosta kaukana.

No todellakin olet kujalla. Mitä useampia tuotteita saadaan samasta maidosta ja mitä prosessoidumpaa se on, sitä enemmän siitä saadaan rahaa. Elintarvikeyritysten ydinajatus on myydä mahdollisimman kalliilla mahdollisimman halpaa ruokaa. Et saa homogenoimattomalle, suoraan lehmästä otetulle maidolle mitään katetta jos sen sellaisenaan myyt. Jos otat maidon, erotat siitä rasvan jonka myyt Ranskaan ja kurrin jonka myyt Suomeen, saat tuplakatteen. Kun lisään vielä siihen kurriin kalsiumia, saat vielä siitäkin tuplakatteen kun tyhmä suomalainen ostaa sitä "superterveellisenä". Ideologia on elintarviketuotannosta kaukana.

Täten ei auta muu, kuin äänestää jaloillaan. Ostaa luomutuotteita ja välttää kaikkea teollisesti prosessoitua.

Heh, neuvolan täti oli varmaan saanut oppinsa 90-luvulla ja kehoitti mua ekalla neuvolakäynnillä siirtymään rasvattomaan maitoon. Olen vieläpä alipainoinen.

Neuvolat ja muut viralliset tahot antavat sen virallisen suosituksen. Meidän täytyy vaan toivoa, että Puskan jäätyä eläkkeelle, nuo vihdoin romutettaisiin nuo vanhat väärät käsitykset.

Ja ne homogenisoinnit, rasvan erotukset, Ranskaan kuljetukset ja kalsiumin lisäykset eivät sitä katetta sitten vissiin syö?

Ideologia on kaikesta bisneksestä ja kaupankäynnistä kaukana, sitä en epäile yhtään, mutta en myöskään jaksa uskoa meijereiden, terveysviranomaisten ja lääkäreiden enemmistön yhteiseen salaliittoon, jonka urheat anttiheikkilät haluavat pyyteettömästi paljastaa.

Yhteistyössä