Kuinka yhdistää parisuhde äitinä olemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monet tuntuu olevan sitä mieltä, että pitää päästä irti arjesta jne. että pääsee hoitamaan parisuhdetta. Eli pari kertaa vuodessa viikonloppu hotellissa vai? Ei kiitos.
Me ei ainakaan peitetä parisuhdettamme perhearjen taakse, vaan eletään arjessa sitä parisuhdettakin.

Tehkää siitä arjesta juhlaa pienillä asioilla. Jos jompikumpi ei ole tyytyväinen, asiat menee vain huonompaan suuntaan.

Veikkaan että suurin ongelma monella on tuossa, että mies pitäisi saada jotenkin ymmärtämään. Meillä tilanne ei ole koskaan ollut sellainen, että minun olisi jotenkin erityisesti pitänyt saada mies ymmärtämään tilannetta, vaan molemmat ovat halunneet samaa ja olleet muuten samoilla linjoilla.

Mieheni on halunnut ihan omatoimisesti halunnut ottaa itsenäisesti vastuuta lastenhoidosta, ja hän on halunnut pitää vanhempainvapaasta puolet jokaisen lapsen kohdalla. Hän on itsekin ollut ihan omatoimisesti sitä mieltä, että lapsen hoitaminen vie kyllä veronsa, onhan hän sen itse kokenut.

Tilanne on varmasti eri, jos äiti ottaa/joutuu ottamaan pääasiassa yksin vastuun lastenhoidosta. Tällöin varmasti tulee tarvetta selitellä miehelle sitä, millaista se on ja miten rankkaa se on ja yrittää saada mies ymmärtämään sitä tilannetta. Ja ymmärrän hyvin, että esim. aloittajan tapauksessa tuo on varmasti todella vaikeaa. Itse en olisi halunnut enkä varmasti jaksanut täyspäisenä hoitaa yksin lapsiamme ja jäädä vuosiksi kotiin ihan vain heidän kanssaan, joten ymmärrän hyvin, että hän on tilanteeseensa turhautunut. Ja voin hyvin kuvitella, että tuollaisessa tilanteessa jotkut typerät naistenlehti-vinkit siitä, miten parisudetta tulee hoitaa unohtamalla se äidin rooli ja ottamalla se vaimon rooli vain aiheuttavat lisää ahdistusta.

Tähän täysi peesi. Minunkin mies oli esikoisen aikaan 5kk hoitovapaalla, nyt jäin minä toisen kohdalla. Ja mies osallistuu paljon vapaa-aikanaan nyt taas kun talo on valmis, joten hänellä on kaikin puolin varmaan parempi ymmärrys minua kohtaan verrattuna niihin miehiin jotka eivät kotona ole olleet. Vastaavasti taas minä tiedän miltä tuntuu olla se joka on poissa töiden takia ja saa nauttia kodista ja lapsista vain iltaisin ja viikonloppuisin eikä aina silloinkaan kun reissuhommia jonkun verran.

Veikkaan että suurin ongelma monella on tuossa, että mies pitäisi saada jotenkin ymmärtämään. Meillä tilanne ei ole koskaan ollut sellainen, että minun olisi jotenkin erityisesti pitänyt saada mies ymmärtämään tilannetta, vaan molemmat ovat halunneet samaa ja olleet muuten samoilla linjoilla.

Mieheni on halunnut ihan omatoimisesti halunnut ottaa itsenäisesti vastuuta lastenhoidosta, ja hän on halunnut pitää vanhempainvapaasta puolet jokaisen lapsen kohdalla. Hän on itsekin ollut ihan omatoimisesti sitä mieltä, että lapsen hoitaminen vie kyllä veronsa, onhan hän sen itse kokenut.

Tilanne on varmasti eri, jos äiti ottaa/joutuu ottamaan pääasiassa yksin vastuun lastenhoidosta. Tällöin varmasti tulee tarvetta selitellä miehelle sitä, millaista se on ja miten rankkaa se on ja yrittää saada mies ymmärtämään sitä tilannetta. Ja ymmärrän hyvin, että esim. aloittajan tapauksessa tuo on varmasti todella vaikeaa. Itse en olisi halunnut enkä varmasti jaksanut täyspäisenä hoitaa yksin lapsiamme ja jäädä vuosiksi kotiin ihan vain heidän kanssaan, joten ymmärrän hyvin, että hän on tilanteeseensa turhautunut. Ja voin hyvin kuvitella, että tuollaisessa tilanteessa jotkut typerät naistenlehti-vinkit siitä, miten parisudetta tulee hoitaa unohtamalla se äidin rooli ja ottamalla se vaimon rooli vain aiheuttavat lisää ahdistusta.

Kiitos näistä, tätä se minulla nyt vain on. Mies ei pysty millään ymmärtämään minkälaista rumbaa täällä kotona on. Olenhan KOTONA kun hän on TÖISSÄ. Hän arvostaa kyllä kotityötäni(jos sitä sillä lailla voi kutsua) mutta ei oikeasti kumminkaan ymmärrä kuinka paljon voimavaroja tämä vie. Oli helpompaa minulle olla työssäkäyvä äiti kuin kotiäiti ennen toisen lapsen syntymää. Elämä on ajanut kaverisuhteet muualle eikä niitä noin vain aleta uudestaan löytämään kun ei minnekään pääse.

Turhaa tappelua jotkut täällä harrastavat nyt.. ne joilla parisuhde ja perhe-elämä toimii yhdessä ovat onnellisia. Vaikeaa tämä tosiaan minulle on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;23154170:
Kerrotko mikä juttu raskaudessa/synnytyksessä aiheutti sen ettei mitään seksiä voinut harrastaa? Yhdyntä tietysti ei ole aina mahdollista.

Voi elämä, kuten sanoin, joku on ilmeisesti lukenut liikaa naistenlehtiä....

Minulle kuule riittää seksittömyyden syyksi ihan vaikka pelkkä väsymys. En koe mitään pakottavaa tarvetta olla aina valmiina haarat levällään, vaan voin ihan hyvin ja hyvällä omallatunnolla välillä sanoa, että ei nyt vain jaksa tai huvita ;)
Tiedän kyllä, että nykyään joka paikassa toitotetaan, kuinka naisen pitäisi olla sitä ja tätä ja aina halukas ja valmis tyydyttämään miestään, mutta itse en usko tuohon. Parisuhteessa on erilaisia aikoja; välillä kuksitaan kuin kanit, välillä voidaan ollaan täysin ilman pitkäkin aikaa ja ottaa vahinko sitten joskus muulloin takaisin.

Mitä tulee tuohon mainitsemaani pidempiaikaiseen seksittömyyteen, niin tuossa kyse oli ihan vain raskauden ongelmista ja synnytyksen aikaan saamista vahingoista. Sinä varmasti olisit neljän kuukauden vuodelepoon määrättynä ollut aina klo 12 miehen ruokatunnilla valmiina kotona odottamassa että voit ottaa häneltä suihin, mutta itseäni ei kuule huvittanut tippakaan ja se riittää meillä syyksi.

Jos ongelmana on väsymys, niin kannattaa sitten jakaa niitä kotitöitä enemmän. Tai ihan vaan alkaa ottaa iisimmin. Ei aina oo pakko olla niin tiptop. Mies voi myös kokeilla, millaista se kotona olo on, vaikka viikonloppuna, niin että sinä vain nukkuisit.

Minulle kuule riittää seksittömyyden syyksi ihan vaikka pelkkä väsymys. En koe mitään pakottavaa tarvetta olla aina valmiina haarat levällään, vaan voin ihan hyvin ja hyvällä omallatunnolla välillä sanoa, että ei nyt vain jaksa tai huvita ;)
Tiedän kyllä, että nykyään joka paikassa toitotetaan, kuinka naisen pitäisi olla sitä ja tätä ja aina halukas ja valmis tyydyttämään miestään, mutta itse en usko tuohon. Parisuhteessa on erilaisia aikoja; välillä kuksitaan kuin kanit, välillä voidaan ollaan täysin ilman pitkäkin aikaa ja ottaa vahinko sitten joskus muulloin takaisin.

Mitä tulee tuohon mainitsemaani pidempiaikaiseen seksittömyyteen, niin tuossa kyse oli ihan vain raskauden ongelmista ja synnytyksen aikaan saamista vahingoista. Sinä varmasti olisit neljän kuukauden vuodelepoon määrättynä ollut aina klo 12 miehen ruokatunnilla valmiina kotona odottamassa että voit ottaa häneltä suihin, mutta itseäni ei kuule huvittanut tippakaan ja se riittää meillä syyksi.

Nyt taisit sanoa vahingossa asian ytimen... Meillä nainen ei ole haarat levällään valmiina tyydyttämään miestä vaan meillä molemmat tyydyttää toinen toisensa, joskus vain mies minut tai toisinpäin. Meillä vain nainen ei anna, odota ja ota suihin, vaan me molemmat tehdään sitä ilomielin. <3

Kiitos näistä, tätä se minulla nyt vain on. Mies ei pysty millään ymmärtämään minkälaista rumbaa täällä kotona on. Olenhan KOTONA kun hän on TÖISSÄ. Hän arvostaa kyllä kotityötäni(jos sitä sillä lailla voi kutsua) mutta ei oikeasti kumminkaan ymmärrä kuinka paljon voimavaroja tämä vie. Oli helpompaa minulle olla työssäkäyvä äiti kuin kotiäiti ennen toisen lapsen syntymää. Elämä on ajanut kaverisuhteet muualle eikä niitä noin vain aleta uudestaan löytämään kun ei minnekään pääse.

Turhaa tappelua jotkut täällä harrastavat nyt.. ne joilla parisuhde ja perhe-elämä toimii yhdessä ovat onnellisia. Vaikeaa tämä tosiaan minulle on.

Kuinka pitkään meinasit olla vielä kotona? Jos sinulla ei ole omaa aikaa ja mies ei koskaan yksin ole lapsista vastuussa niin kyllä minä sinuna jättäisin miehen vaikka viikonlopuksi lasten kanssa niin saisi vähän tuntumaa siihen mitä sinä elät joka päivä. On totta ettei miehet sitä käsitä kun eivät itse kokeile.

Okei,mä en kyllä omasta mielestäni ole kertonut tässä ketjussa mieheni osallistumisesta halaistulla sanallakaan mitään,mutta niinhän se yleensä menee,että kun loppuu sanat kesken niin yritetään lyödä toista vyön alle ja tehdään ilkeitä oletuksia ihan vaan siksi,kun toinen sattuu olemaan eri mieltä.

Olen pahoillani jos neuvoni ap:lle loukkasivat sinua,mutta kirjoitin ne siksi,koska omalla kohdallani niistä on ollut iloa ja ajattelin että niistä voisi joku toinenkin saada ideoita :) Mutta jos ne sinun mielestäsi ovat typeriä,niin enhän minä sille mitään mahda.

Tämän enempää en tunne tarvetta perustella sinulle parisuhteemme seksin määrää. Jos se sinun mielestäsi tarkoittaa että suhteemme on pelkkä panosuhde,koska romantiikkaa ja halua toista kohtaan riittää myös lasten ollessa pieniä,niin sit kai se on sitä. Oli mitä oli,mutta olen onnellinen enkä ainakaan paini samoissa ongelmissa kuin ap. Ja sähän et sitä ongelmaksi tainnut edes laskeakaan.

Mä taas olen kokenut että just sen yksinolon (mullakaan ei ole minkäänlaista kaveri tai tuttavapiiriä täällä) ja kotona "yksin raatamisen" takia mä nimenomaan tarvitsen sitä miehen huomiota ja yhteistä hellittelyä..Sitä aikaa revitään sit vaikka yöunista, mut mä tarviin oman päiväannokseni miestäni. :D

Mut tässä se nähdään kuinka erilailla kaikki asiat ottaa ja ajattelee..

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;23154347:
Nyt taisit sanoa vahingossa asian ytimen... Meillä nainen ei ole haarat levällään valmiina tyydyttämään miestä vaan meillä molemmat tyydyttää toinen toisensa, joskus vain mies minut tai toisinpäin. Meillä vain nainen ei anna, odota ja ota suihin, vaan me molemmat tehdään sitä ilomielin. <3

Tää tuli mullekin mieleen..ei ihme jos ei huvita,jos joutuu aina olemaan antajan roolissa,makaamaan haarat levällään :O Hyi. Ehkä sen takia meillä on seksielämä pitänyt pintansa kaiken keskelläkin,kun se vaan yksinkertaisesti on niiiiin hyvää =)

Mä taas olen kokenut että just sen yksinolon (mullakaan ei ole minkäänlaista kaveri tai tuttavapiiriä täällä) ja kotona "yksin raatamisen" takia mä nimenomaan tarvitsen sitä miehen huomiota ja yhteistä hellittelyä..Sitä aikaa revitään sit vaikka yöunista, mut mä tarviin oman päiväannokseni miestäni. :D

Mut tässä se nähdään kuinka erilailla kaikki asiat ottaa ja ajattelee..

Minä ainakin tarvitsen kunnon yöunet että jaksan. Ja ilman tuttavapiiriä on huono tehdä mitään. Mies viettää aikaa kyllä lasten kanssa ja saan tehdä joskus omia juttujani, mutta minnes menet kun ei ole niitä kavereita? No, niin kuin sanoin: olkaa te onnellisia keltä tuommoinen hellittely onnistuu. Minä koen että parisuhde taitaa loppua siihen kun lapsia tulee maailmaan. Näiden kahden yhdistäminen vain tuntuu niin mahdottomalta. Kaikki yhteisen ajan ehdottaminenkin miehelle on niin väkinäisen oloista että oksat pois. Mitä silloin yhteisellä ajalla puhuu kun ei muutenkaan minulla ole kenellekään mitään kerrottavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;23154347:

Se on kuule melko mahdotonta olla ottavana osapuolena, jos joka ainoa kohdun supistelu vie askeleen lähemmäs synnytystä ja koko ajan on pelko siitä, että lapsi syntyy... tai jos sukupuolielimet ovat synnytyksen jäljiltä siinä kunnossa, että jokainen vessassa käynti saa kyyneleet silmiin. Mutta kuten sanoin, ehkäpä sinä olisit tässäkin tilanteessa vain hampaat irvessä ottaneet sen vaimon ja rakastajan roolin ja kiihkeänä niin ottanut kuin antanut, mutta itseäni nyt ei todellakaan huvittanut. Enkä nyt jaksa mitään kovin suuria tunnontuskia tuosta kuule tuntea ;)

Se on kuule melko mahdotonta olla ottavana osapuolena, jos joka ainoa kohdun supistelu vie askeleen lähemmäs synnytystä ja koko ajan on pelko siitä, että lapsi syntyy... tai jos sukupuolielimet ovat synnytyksen jäljiltä siinä kunnossa, että jokainen vessassa käynti saa kyyneleet silmiin. Mutta kuten sanoin, ehkäpä sinä olisit tässäkin tilanteessa vain hampaat irvessä ottaneet sen vaimon ja rakastajan roolin ja kiihkeänä niin ottanut kuin antanut, mutta itseäni nyt ei todellakaan huvittanut. Enkä nyt jaksa mitään kovin suuria tunnontuskia tuosta kuule tuntea ;)

Onko sulla vikaa näössä vai ymmärryksessä,kun täällä on jokusen kerran sanottu että se on eri asia jos ei pysty? Moneenko erilliseen lauseeseen se pitää kirjoittaa,että on eri asia elää ilman seksiä jos siihen on fyysistä kipua tuottava syy,kuin että sitä toista vain on lakannut kiinnostamasta?

laitetaan 1-2kertaa viikossa tv:t yms..laitteet iltasella kiinni ja ollaan vaan miehen kanssa,jutellaan,seksiä yms yms..läheisyyttä.Joka toinen viikko meillä käy palkattu lastenvahti 2h ja silloin käydään uimassa,keilaamassa syömässä yms..maksaa n.20e kerta tuo vahti.
Joka toien kuu laitamme lapset yöksi hoitoon ja teemme jotain kaksin.
Lapsia on 4kpl ja arki menee heidän kanssa touhutessa,matkustelemme myös paljon lasten kanssa emmekä vain kaksin=)

Sekö tässä nyt on ap:lla ongelma? Se että hänet on määrätty vuodelepoon perse revenneenä ja taju kankaalla ja pitäis seksiä harrastaa? Ethän sä itsekään edes tiedä mistä sä puhut! Täysin ohi aiheen ja ihan eri asiasta kuin kaikki muut! Kuka täällä on väittämnyt että tuossa tilassa pitäisi kyetä yhtään mihinkään? Tai että parisuhde tuohon kaatuu?

Sä revit kuule ihan sieltä omasta päästäs näitä ihmeellisiä tekstejä ja puhut kuksimisista ja haarojen revittelyistä. Tosi ikävää jos seksi on sulle vaan tommosia asioita. Kyllä meillä se seksi lähtee ihan siitä suutelusta ja silittelystä,mutta niistäkin sä saat varmaan väännettyä jotain likaista,irstasta ja tuomittavaa.

Ei siellä taivaanporteilla mitään palkintoja jaeta siitä kuka on pitänyt jalat tiukimmin yhdessä. Ja jos teidän seksi tosiaan on tuota mitä sun itsekirjoittamat tekstit ja kuvaukset seksistä antavat ymmärtää,niin suosittelen parisuhdeterapiaa.

Kuule minun mies jos vaikka nyt halvaantuisi eikä ikinä enää seksiä voisi harrastaa, se ei vaikuttaisi minun rakkauteeni häntä kohtaan, eli sairauden tai fyysisen vian takia seksittömyys on aivan asia erikseen. Mutta vain siksi että on pieniä lapsia ja väsymystä (kellä ei joskus olisi?) ei ole minusta syy lopettaa seksiä, ellei kumppani ole huono siinä hommassa.
Mutta puhuit yleisesti seksistä siten että nainen on vain miehen tyydyttäjä jne. ja silloin kyllä on partnerissa tai omien korvien välissä vika...

[QUOTE="vieras";23154501]Onko sulla vikaa näössä vai ymmärryksessä,kun täällä on jokusen kerran sanottu että se on eri asia jos ei pysty? Moneenko erilliseen lauseeseen se pitää kirjoittaa,että on eri asia elää ilman seksiä jos siihen on fyysistä kipua tuottava syy,kuin että sitä toista vain on lakannut kiinnostamasta?[/QUOTE]

Ilmeisesti sinä vain kirjoitat niin epäselvästi ja oudoilla vihjauksilla, että viestisi ovat mahdottomia ymmärtää oikein.
Mutta toisaalta en kyllä tuostakaan ole täysin samaa mieltä, että kiinnostuksen lakkaaminen ei olisi pätevä syy. Mielestäni jos toinen on täysin uupunut työtaakkaansa alle ja muutenkin elämäntilanne masentaa, niin on aivan ymmärrettävää, että siinä tilanteessa ei seksi huvita. Hyvä seksielämä edellyttää aika pitkälle sitä, että taustalla on tasa-arvoinen suhde. Jos toinen kokee suhteessa, että toinen ei arvosta tai että itse joutuu tekemään enemmän kuin toinen, niin harvoin se seksikään silloin luistaa.

Ihme vaatimus, että aina on pakko olla joku fyysinen este, muuten pitäisi olla aina valmis ja halukas seksin harrastamiseen. Ei se aina noin vain mene.

Ilmeisesti sinä vain kirjoitat niin epäselvästi ja oudoilla vihjauksilla, että viestisi ovat mahdottomia ymmärtää oikein.
Mutta toisaalta en kyllä tuostakaan ole täysin samaa mieltä, että kiinnostuksen lakkaaminen ei olisi pätevä syy. Mielestäni jos toinen on täysin uupunut työtaakkaansa alle ja muutenkin elämäntilanne masentaa, niin on aivan ymmärrettävää, että siinä tilanteessa ei seksi huvita. Hyvä seksielämä edellyttää aika pitkälle sitä, että taustalla on tasa-arvoinen suhde. Jos toinen kokee suhteessa, että toinen ei arvosta tai että itse joutuu tekemään enemmän kuin toinen, niin harvoin se seksikään silloin luistaa.

Ihme vaatimus, että aina on pakko olla joku fyysinen este, muuten pitäisi olla aina valmis ja halukas seksin harrastamiseen. Ei se aina noin vain mene.

No jännä juttu kun sä taidat olla ainoa joka niitä ei ymmrärrä. En tiedä miten sen voisi selvemmin enää sanoa,keksitkö? Ja joo,samaa mieltä olen siitä,että jos suhde on muutenkin huono niin eipä siinä seksi paljoa kiinnosta. Jokainen voi ihan itse miettiä haluaako elää sellaisessa suhteessa ja sellaista elämää. Unohdin mainita henkiset sairaudet,jotenkin oletin että sairaudet yleensä ovat itsestäänselviä asioita jolloin seksi jää taka-alalle. Mutta, JOS KAIK-KI MUU ON KUN-NOS-SA,SEK-SI ON TÄR-KE-Ä O-SA PA-RI-SUH-DET-TA.

[QUOTE="vieras";23154577]Sekö tässä nyt on ap:lla ongelma? Se että hänet on määrätty vuodelepoon perse revenneenä ja taju kankaalla ja pitäis seksiä harrastaa? Ethän sä itsekään edes tiedä mistä sä puhut! Täysin ohi aiheen ja ihan eri asiasta kuin kaikki muut! Kuka täällä on väittämnyt että tuossa tilassa pitäisi kyetä yhtään mihinkään? Tai että parisuhde tuohon kaatuu?

Sä revit kuule ihan sieltä omasta päästäs näitä ihmeellisiä tekstejä ja puhut kuksimisista ja haarojen revittelyistä. Tosi ikävää jos seksi on sulle vaan tommosia asioita. Kyllä meillä se seksi lähtee ihan siitä suutelusta ja silittelystä,mutta niistäkin sä saat varmaan väännettyä jotain likaista,irstasta ja tuomittavaa.

Ei siellä taivaanporteilla mitään palkintoja jaeta siitä kuka on pitänyt jalat tiukimmin yhdessä. Ja jos teidän seksi tosiaan on tuota mitä sun itsekirjoittamat tekstit ja kuvaukset seksistä antavat ymmärtää,niin suosittelen parisuhdeterapiaa.[/QUOTE]
Onkohan joltain jäänyt nyt aamulääkkeet ottamatta?

[QUOTE="vieras";23154649]No jännä juttu kun sä taidat olla ainoa joka niitä ei ymmrärrä. En tiedä miten sen voisi selvemmin enää sanoa,keksitkö? Ja joo,samaa mieltä olen siitä,että jos suhde on muutenkin huono niin eipä siinä seksi paljoa kiinnosta. Jokainen voi ihan itse miettiä haluaako elää sellaisessa suhteessa ja sellaista elämää. Unohdin mainita henkiset sairaudet,jotenkin oletin että sairaudet yleensä ovat itsestäänselviä asioita jolloin seksi jää taka-alalle. Mutta, JOS KAIK-KI MUU ON KUN-NOS-SA,SEK-SI ON TÄR-KE-Ä O-SA PA-RI-SUH-DET-TA.[/QUOTE]

No jos kirjoitat koko ajan vain fyysisestä syystä, niin kyllä siitä lukija aika pian vetää sen johtopäätöksen, että todellakin tarkoitat vain sitä fyysistä syytä...
harva täällä(kään) mitään ajatuksenlukijoita on.

[QUOTE="vieras";23154649]No jännä juttu kun sä taidat olla ainoa joka niitä ei ymmrärrä. En tiedä miten sen voisi selvemmin enää sanoa,keksitkö? Ja joo,samaa mieltä olen siitä,että jos suhde on muutenkin huono niin eipä siinä seksi paljoa kiinnosta. Jokainen voi ihan itse miettiä haluaako elää sellaisessa suhteessa ja sellaista elämää. Unohdin mainita henkiset sairaudet,jotenkin oletin että sairaudet yleensä ovat itsestäänselviä asioita jolloin seksi jää taka-alalle. Mutta, JOS KAIK-KI MUU ON KUN-NOS-SA,SEK-SI ON TÄR-KE-Ä O-SA PA-RI-SUH-DET-TA.[/QUOTE]

En minäkään kyllä ihan noita juttujasi ymmärtänyt. Enkä tajunnut, että oletko nyt sama tyyppi kuin se joku rääkytys, kun vastailette ristikkäin samaan tyyliin toisille osoitettuihin vastauksiin. Vähemmästäkin sekoaa.

[QUOTE="vieras";23154660]Onkohan joltain jäänyt nyt aamulääkkeet ottamatta?[/QUOTE]

Varmaankin joo. Kaikilta jotka kehtaavat väittää että seksi parisuhteessa on normaalia.

[QUOTE="vieras";23154712]En minäkään kyllä ihan noita juttujasi ymmärtänyt. Enkä tajunnut, että oletko nyt sama tyyppi kuin se joku rääkytys, kun vastailette ristikkäin samaan tyyliin toisille osoitettuihin vastauksiin. Vähemmästäkin sekoaa.[/QUOTE]

Täällä saa bannia jos kirjoittaa eri nimimerkeillä samaan ketjuun ;) Ja varmaan Rytkäätys seisoo omien sanojensa takana,kuten minäkin. Ilman tarvetta tekeytyä välillä joksikin toiseksi.

No jos kirjoitat koko ajan vain fyysisestä syystä, niin kyllä siitä lukija aika pian vetää sen johtopäätöksen, että todellakin tarkoitat vain sitä fyysistä syytä...
harva täällä(kään) mitään ajatuksenlukijoita on.

Mut hei, tässä ketjussa ei nyt ole puhe siitä että seksi on jääny pois siks että päässä ei oo kaikki kunnossa tai perse on revenny synnytyksessä vaan nimenomaan siitä että seksi tai siis ylipäätään ilmeisesti koko parisuhde on jäänyt kun lapsia tuli taloon! Ei kai se nyt hyvin yleinen syy ole seksin ja kumppanin kanssa vietetyn ajan ja yhteisten juttujen loppumiseen että lapsia on?! Vai onko se sinusta ihan normaali vaihe elämässä että "tehdään nämä lapset ja eletään sitten kämppiksinä ja katotaan tätä meidän suhdetta sitten uusiks taas kun muksut menee kouluun tai lähtee armeijaan?!

[QUOTE="vieras";23154712]En minäkään kyllä ihan noita juttujasi ymmärtänyt. Enkä tajunnut, että oletko nyt sama tyyppi kuin se joku rääkytys, kun vastailette ristikkäin samaan tyyliin toisille osoitettuihin vastauksiin. Vähemmästäkin sekoaa.[/QUOTE]

Kertoisitko mikä jäi epäselväksi? Selvennän kyllä mielelläni.