Onko kotitöidemme jako teistä oikeudenmukainen? Valitanko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei kyllä meillä toimis! Ukko sais hoitaa kotihommat niinkuin "kotiäidin" kuuluu :D Kyllä mä auttaisin toki, mutta pääasiassa vastuu on sillä joka on kotona. Mitä hittoa se päivät tekee yhen muksun kanssa jos ei edes ehdi ruokaa laittamaan?

Käyvät leikkipuistossa, mummilassa, kaupassa ja asioilla tms. pääasiassa. Kotona mies leikkii paljon lapsen kanssa, sitä en valita. Mies on hyvä isä lapselle ja hoitaa tämän hyvin, mutta minusta tuntuu että minä jään paitsioon, ja joudun vaan siivoamaan ja pyykkäämään täällä, tais itten olen töissä. :-/

En ikinä suostuisi tuollaiseen työnjakoon!!!!!!!!

Tällä hetkellä minä olen kotona (kolmen lapsen kanssa) ja hoidan suurimman osan kotitöistä. Joskus mies kyllä auttaa esim tiskikoneen tyhjentämisessä tms, mutta suurimmaksi osaksi illat viettää lasten kanssa. Viikonloppuisin kyllä osallistuu kotitöihin hieman enemmän.

Mieskin oli puoli vuotta hoitovapaalla silloin kun keskimmäinen oli 1,5v ja silloin hän teki suurimman osan kotitöistä. Joka ilta minä tulin valmiiseen ruokapöytään, kuten hän saa tulla muina aikoina.

On mies jälkikäteen sanonut, että tuo puoli vuotta kotona on auttanut häntä näkemään kotona tehdyn työn aivan eri silmin. Osaa nyt todella arvostaa sitä kaikkea, mitä minä kotona normaalisti teen.

[QUOTE="aapee";23492605]Käyvät leikkipuistossa, mummilassa, kaupassa ja asioilla tms. pääasiassa. Kotona mies leikkii paljon lapsen kanssa, sitä en valita. Mies on hyvä isä lapselle ja hoitaa tämän hyvin, mutta minusta tuntuu että minä jään paitsioon, ja joudun vaan siivoamaan ja pyykkäämään täällä, tais itten olen töissä. :-/[/QUOTE]

Kysy siltä mieheltäsi, että haluisiko se viettää enemmän aikaa sinun kanssasi ja kerro että se olisi mahdollista, jos et joutuisi kästtämään aikaasi tekemättömiiin kotitöihin. Ja pyydä hyvät perustelut mitä ikinä vastaakaan. Ja sellainen vinkki vielä, että aloita aina nämä keskustelut kun olette molemmat TODELLA hyvällä päällä, muuten ei tule kuin riitaa.

[QUOTE="vieras";23492652]Kysy siltä mieheltäsi, että haluisiko se viettää enemmän aikaa sinun kanssasi ja kerro että se olisi mahdollista, jos et joutuisi kästtämään aikaasi tekemättömiiin kotitöihin. Ja pyydä hyvät perustelut mitä ikinä vastaakaan. Ja sellainen vinkki vielä, että aloita aina nämä keskustelut kun olette molemmat TODELLA hyvällä päällä, muuten ei tule kuin riitaa.[/QUOTE]

Olen kysynyt, juuri tuolla tavalla sopuisasti, monet kerrat. Noiden keskustelujen jälkeen mies on luvannut tehdä enemmän, sitten ehkä viikon verran saattaa muistaa täyttää astianpesukonetta päivisin, ja pestä pari koneellista pyykkiä. Mutta sen jälkeen lipsuu vanhoihin tapoihinsa.

Lisäksi kun minulla on vapaata, mies keksii aina jotain omaa menoa koko päiväksi. Ehkä kerran kahdessa viikossa mies suostuu pyyntöihini tehdä jotain kivaa yhdessä perheenä, mennä vaikka ihan vaan leikkipuistoon, pulkkamäkeen tms. Tunnen oloni henkisesti aika yksinäiseksi, kun miehellä on usein jotain tärkeämpää. On joko autotallillaan, auttaa kavereitaan jossain jutuissa tms.

Vaikka olen kotitöiden lisäksi tyytymätön suhteessa moneen asiaan, mies on ihan todella loistava isä lapselleen, parempaa ei voisi olla, siis aivan loistava. Minulle hän ei vaan ole loistava mies. :-/

[QUOTE="tnt";23492632]En ikinä suostuisi tuollaiseen työnjakoon!!!!!!!!

Tällä hetkellä minä olen kotona (kolmen lapsen kanssa) ja hoidan suurimman osan kotitöistä. Joskus mies kyllä auttaa esim tiskikoneen tyhjentämisessä tms, mutta suurimmaksi osaksi illat viettää lasten kanssa. Viikonloppuisin kyllä osallistuu kotitöihin hieman enemmän.

Mieskin oli puoli vuotta hoitovapaalla silloin kun keskimmäinen oli 1,5v ja silloin hän teki suurimman osan kotitöistä. Joka ilta minä tulin valmiiseen ruokapöytään, kuten hän saa tulla muina aikoina.

On mies jälkikäteen sanonut, että tuo puoli vuotta kotona on auttanut häntä näkemään kotona tehdyn työn aivan eri silmin. Osaa nyt todella arvostaa sitä kaikkea, mitä minä kotona normaalisti teen.[/QUOTE]

Teillä toimii työnjako loistavasti, noin sen kuuluisi mennäkin, tuota minäkin ajan takaa. Kun olin itse kotona lapsen kanssa, tein itse asiassa kotitöitä saman verran kuin nyt, eli mies hoiti auton ja imuroi silloin tällöin pyynnöstä, ja joskus kauniisti aneltuani saattoi auttaa pyykin viikkauksessa tai tiskikoneen tyhjennyksessä tms.

Mä olen äitoyslomalla ja hoidan kaikki kotihommat ja tietysti lapsen.
Mies on imuroinut 8kk aikana kerra ja silloinkin hän halusi testata uutta imuria. Mutta kerta olen kotona niin hoidan nuo kotona tehtävät hommat ja tietty olettaisin jos mies on kotona niin hän hoitaisi ne.
Ja lisättäkööt että olen siivousintoilija niin teen ehkä enemmän mitä "laki vaatii".
Samantien kun palaan töihin niin nuo kotihommat jakautuvat 50/50.

[QUOTE="juu";23492840]Mä olen äitoyslomalla ja hoidan kaikki kotihommat ja tietysti lapsen.
Mies on imuroinut 8kk aikana kerra ja silloinkin hän halusi testata uutta imuria. Mutta kerta olen kotona niin hoidan nuo kotona tehtävät hommat ja tietty olettaisin jos mies on kotona niin hän hoitaisi ne.
Ja lisättäkööt että olen siivousintoilija niin teen ehkä enemmän mitä "laki vaatii".
Samantien kun palaan töihin niin nuo kotihommat jakautuvat 50/50.[/QUOTE]

No juurikin noin sen pitäisi mennä, tai no kyllä minulle riittäisi vaikka 60/40:kin, kun nyt on suunnilleen 80/20... :-/

[QUOTE="vieras";23492409]Jätä siivoamatta ja katso kuinka kauan ukko kestää katsoa päivisin pikkuista kaiken paskan keskellä tekemättä mitään. Laitat vaan päivällisen ja annat muiden asioiden olla.[/QUOTE]

mun kamu teki näin...ja kämppä meni sellaseen kuntöön,ettei sitä enään edes siisstiksi saa,niin on paska pinttynyt.