Taas näitä perjantai-illan ongelmia; Miehen ryyppäämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Kyselläänpäs mielipiteitä ulkopuolisiltakin meidän tilanteesta / mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
Miehen alkoholinkäyttö on lisääntynyt reilun vuoden aikana sen verran, etten enää pysty sitä hyväksymään. Nytkin on juonut jo useana viikonloppuna putkeen ja se on minulle liikaa. Olenko mielestänne liian ankara tämän suhteen? Miehen mielestä ei ole ongelma jos viikonloppuisin juo vaan toisen päivän.
En nyt vaadi tietenkään mieheltä mitään täysi raitistumista, kyllähän itsekin tykkään viihteellä käydä. Mielestäni kerran tai korkeintaan pari kertaa kuukaudessa riittäisi perheelliselle ihmiselle ja varsinkin kun tulotkin ovat pienet niin ylimääräistä rahaakin siinä aina menee.
Eniten ärsyttää se, kun mies saattaa torstaisin sanoa, ettei nyt viikonloppuna ainakaan mene mihinkään ja silti menee. Se on kuulemma niin tylsää viettää aikaa kotona viikonloppuisin...
Paljon lupauksia ja niiden rikkomisia, tuntuu etten kohta jaksa enää.
Perhe on minulle todella tärkeä ja rakastan miestäni, mutta tunnen oloni aina niin petetyksi kun ajattelen ettei nyt lähde mihinkään mutta lähtee kumminkin.
Toinen lapsi olisi minulle todellinen unelma, mutta siitä nyt on turha haaveillakaan.

Et ole liian ankara. Kyllä tämä minusta kuulostaa ainakin alkavalta riippuvuudelta - kokemusta on. Älä vain missään nimessä toista lasta tämän ukon kanssa tee!

Kyllä tuo on hankala tilanne. Miehesi on todella haluttava vähentää ryypiskelyä, muuten se ei onnistu.
Teille voisi tehdä hyvää pieni tauko suhteesta, jos se on mahdollista.

En minäkään tykkäisi jos mies juoksisi baareissa joka viikonloppu. Sen sijaan se kyllä juo joka perjantai kotona, se taas ei ole minulle ongelma, koska se juominen ei sitten vaikuta millään tavalla esim. lauantaipäiviin eli ei ole krapulaa.

Mitä sun mies "saa" sieltä baarista? Jos siis sanoo että kotona on tylsää ja siksi pitää lähteä? Onko se juttu kavereiden seura vai jotain muuta? Miksei voisi vaikka nähdä kavereita muuten kuin baarissa ja juodessa? Mitä miehesi tykkäisi jos sinä lähtisit samalla tavalla joka viikonloppu, oletteko jutelleet ikinä siitä miltä miehestäsi tuntuisi sama toisin päin? Että sinäkin sanoisit vain lähtiessä että hei, täällä on niin tylsää että lähdenpä ennemmin baariin, hoida sinä lapset?

Miehesi on kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Laita stoppi juomiselle heti. Sinun ei tarvitse hyväksyä tuollaista. Jos miehesi ei sitä ymmärrä, niin sinun velvollisuutesi on antaa lapsellesi parempi elämä.

En minäkään tykkäisi jos mies juoksisi baareissa joka viikonloppu. Sen sijaan se kyllä juo joka perjantai kotona, se taas ei ole minulle ongelma, koska se juominen ei sitten vaikuta millään tavalla esim. lauantaipäiviin eli ei ole krapulaa.

Mitä sun mies "saa" sieltä baarista? Jos siis sanoo että kotona on tylsää ja siksi pitää lähteä? Onko se juttu kavereiden seura vai jotain muuta? Miksei voisi vaikka nähdä kavereita muuten kuin baarissa ja juodessa? Mitä miehesi tykkäisi jos sinä lähtisit samalla tavalla joka viikonloppu, oletteko jutelleet ikinä siitä miltä miehestäsi tuntuisi sama toisin päin? Että sinäkin sanoisit vain lähtiessä että hei, täällä on niin tylsää että lähdenpä ennemmin baariin, hoida sinä lapset?

Tapaa kyllä kavereitansa viikollakin.
On sanonut, ettei haittaisi vaikka menisin. Epäilen kyllä silti, että haittaisi..

Ei ole normaalia perheellisen juoda joka vkonloppu, edes yhtenä päivänä.
Sitten olis pitänyt pysyä sinkkuna ja ryystää ittensä vaikka hengiltä, ellei kehittävämpää keksi.

Mä olen viimeksi ollut viihteellä viime vuonna joulukuussa. Miehellä vähän useammin työn puolesta, muttei edes joka kk. Ihan ok jos joskus käy yhdessä/ omien kavereiden kanssa, mutta että joka viikko...huhhuh

Meillä vaimo ryyppää joka perjantai kotona vaan ei mene baariin. Otan itse vain kaljan tai pari mutta vaimo huolestuttaa. onko huoleen aihetta? Hän hoitaa kyllä kodin, asiat ym.

[QUOTE="Ukko";23540521]Meillä vaimo ryyppää joka perjantai kotona vaan ei mene baariin. Otan itse vain kaljan tai pari mutta vaimo huolestuttaa. onko huoleen aihetta? Hän hoitaa kyllä kodin, asiat ym.[/QUOTE]

No on syytä huoleen, todellakin, jos vetää enemmän kuin 2 lasia viiniä.

Tapaa kyllä kavereitansa viikollakin.
On sanonut, ettei haittaisi vaikka menisin. Epäilen kyllä silti, että haittaisi..

Sano seuraavalla kerralla kun on lähdössä että se on nyt sinun vuoro.. Käy vaikka kävelyllä mutta miehen on pakko jäädä vuorostaan kotiin.

No, ei tuo teidän tilanne varmaan tuolla selviä. Ennemmin pitäisi selvittää miksi mies niissä baareissa käy.. onko siis riippuvainen juomisesta vai onko se oikeasti vain pakopaikka tavalliselle arjelle? Tosi loukkaavaahan tuo ainakin on että laitetaan tavallaan muun perheen (kun on niin tylsää) syyksi baarireissut.. Jos oikeasti viikonloput tuntuu tylsälle niin kyllä aina voisi suunnitella jotain muutakin kivaa kuin ryyppäämisen.

No on syytä huoleen, todellakin, jos vetää enemmän kuin 2 lasia viiniä.

Höpö, höpö. Itse juon myös kerran viikossa, huiiii, enemmän kuin 2 annosta, eikä ole syytä huoleen. Samalla tavalla olen juonut viimeiset 10 vuotta eli ei ole mistään pahenevasta alkoholismista kyse. Netissä voi tehdä testejä ja varmasti itsekin aika moni tietää missä rajoissa se oma juominen menee. Naisilla taisi olla yhdelle päivälle 5 annosta vielä ok, sen ylittävä liikaa kerralle? Itse juon 6, minusta se on ihan ok.

[QUOTE="pöh";23540567]Höpö, höpö. Itse juon myös kerran viikossa, huiiii, enemmän kuin 2 annosta, eikä ole syytä huoleen. Samalla tavalla olen juonut viimeiset 10 vuotta eli ei ole mistään pahenevasta alkoholismista kyse. Netissä voi tehdä testejä ja varmasti itsekin aika moni tietää missä rajoissa se oma juominen menee. Naisilla taisi olla yhdelle päivälle 5 annosta vielä ok, sen ylittävä liikaa kerralle? Itse juon 6, minusta se on ihan ok.[/QUOTE]

No joo-o, mutta lähes poikkeuksetta pitää vetää joka kerralla pää sekaisin. Vähän eri asia kun 6 annosta..

voi luoja näitä tyyppejä täällä.."miehesi on alkoholisoitumassa, älä lasta tee jne"....ei voi kun monttu auki äimistellä onko nää tädit täällä ihan tosissaan..

jos kerran viikossa juo alkoholia se ei alkoholistia ihmisestä tee ...ehkä voit miettiä mikä siellä kotona ja parisuhteessa mättää jos ukon pitää joka vknloppu baariin karata..

voi luoja näitä tyyppejä täällä.."miehesi on alkoholisoitumassa, älä lasta tee jne"....ei voi kun monttu auki äimistellä onko nää tädit täällä ihan tosissaan..

jos kerran viikossa juo alkoholia se ei alkoholistia ihmisestä tee ...ehkä voit miettiä mikä siellä kotona ja parisuhteessa mättää jos ukon pitää joka vknloppu baariin karata..

Peesailen osittain häntä.
Kannattaa todella miettiä, mikä suhteessanne mättää. Siihen se minusta paljolti viittaa.
Se, että joka viikonloppu täytyy karata perheen luota viittaisi ikävä kyllä miehen kyllästyneen teidän suhteeseen.
Onko miehellä mahdollisuus viikolla olla välillä yksin? Sama mahdollisuus tietysti pitää sinullakin olla.
Kuulostaa kyllä todella paljolta kun joka viikonloppu tarvitsee kunnon kännit ryypätä.
Kannattaa jutella vakavasti teidän suhteesta. Pahaltahan se kuulostaa, että vika olisi siinä mutta näinkin voi olla.

Meillä juo välillä mies enemmän ja välillä minä. Esim viime vuonna syksyn aikana kävin viihteellä ja join joka toinen viikonloppu. No tänä vuonna olen sitten juonut kaksi kertaa, toisella kertaa vain lasin viiniä. Nyt mieheni taas juo enemmän, on tainnut juoda joka viikonloppu 8vkoa putkeen. En huolestu mieheni juomisesta, koska hän ei juo yleensä itseään hirveään humalaan ja ei ole väkivaltainen. Ja yleensä mieheni juominen on kaksi kaljaa.

Kyllä sinä miehesi tunnet, onko tuo vakavaa vai ei.

Yhteistyössä