mitä mieltä miehen reaktiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas aika erikoista..laskea nyt tunteja niinkuin töissä.Nauttikaa lapsistanne!Päästä miehesi festareilla,käyt sitten lenkillä kun siltä tuntuu..onko pakko olla tollanen "laskusysteemi?"

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Aika pitkällä kokemuksella toimivasta ja hyvästä avioliitosta rohkenen sanoa, että ei ole hyväksi tuollainen asioiden tasajako pilkulleen. Elämä on kertakaikkiaan sellainen kokonaisuus, jota on mahdoton palastella tasa-arvoisiksi osiksi.

Ja on tietysti niinkin, että me ihmiset koemme asiat hyvin eri tavoin. Itse olen sitä mieltä, että olen saanut paljon ylimääräistä hyvää mieheeni verrattuna, kun olen saanut olla lasten kanssa paljon enemmän kuin hän. Olen ollut pitkään työssä käyvä äiti, joten äityislomat, vuosilomat (opella kesällä 2,5 kuukautta), hoitovapaan yms. olen todellakin mieltänyt itselleni selkeästi lomaksi, kun en ole tarvinnut huolehtia kaikki mehut vievästä työstä.
Voisinpa oikein peesata tätä.
Jospa ap:n mies haluaa kuitata vapaansa myös putkeen olemalla 10h lasten kanssa, sittenhän ei ole vaikeaa, kun olet ihan samalla tavalla kotoa pois. Lypsät pulloon tai opetat lapsen osittain korvikkeelle, jos joka tunti on pakko saada takaisin.
Kuulostaa työleiriltä, eikä rakkaalta perheeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tekö sitten vaan hammasta purren istutte kotona lasten kanssa miehen juhliessa ja harrastaessa, koska miehestä saattaa olla vaikeaa olla pienten lasten kanssa kotona ja teidän pitää vaan jaksaa odottaa sitä imetyksen loppumista/ensi kesää/lasten täysi-ikäisyyttä? aika katkeria tekstejä täältä saa vähän väliä lukea just miesten/naisten vapaa-ajan tasapuolisuudesta, mutta koska näin on aina ollut niin olkoon vastakin...? vai?
Meillä mies ei juurikaan juhli eikä harrasta, joten ei tarvi purra hammasta. :) Minä taidan olla meillä se menevämpi osapuoli, noita menoja on maksimissaan kerran kuussa ja ehkä noin pari tuntia kerrallaan. Minäkin olen sitä mieltä että tasapuolisuus ei ole todellakaan pilkunviilaamista, mutta silti pitää pitää puolensa. Ap, nauti noista vapaahetkistä, olet ne ansainnut. :)

No kaipa se useimmin toimii just noin et kun mies menee niin tunteja ei lasketa kovin tarkasti, mut kun nainen oliskin menossa ja esittääkin saman ajan kun mies on ollut pois niin johan nainen onkin sitten nopiaan 'pilkunviilaaja' ja 'vaikea'..... :|

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No kaipa se useimmin toimii just noin et kun mies menee niin tunteja ei lasketa kovin tarkasti, mut kun nainen oliskin menossa ja esittääkin saman ajan kun mies on ollut pois niin johan nainen onkin sitten nopiaan 'pilkunviilaaja' ja 'vaikea'..... :|

näinpä se tuntuu olevan ja ihan täällä palstallakin nämä oletetut äiti-ihmiset kaikki kuorossa samaa mieltä...

Yhteistyössä