mitä mieltä miehen reaktiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tasapuolisuus:
Millaisille miehille te oikein lapsia teette? Eikö miehillänne ole ollenkaan rakkautta teitä/lapsia kohtaan? Ei mun miehelle tulisi mieleenkään olla itse menossa koko ajan ja mä kotona...Tottakai tasapuolisesti olemme menossa. Eikä tuollaisia asioita edes tarvitse miettiä hyvässä parisuhteessa ja PERHEESSÄ.

:wave: näin minustakin. se että toinen menee esim mies katsomaan elokuvan en mene väkisin johonkin sen takia että saisin yhtä paljon vapaatunteja.

Mutta toi sun juttus ap kuulostaa kurjalta :hug: mies todella itsekäs kyllä. ja kyllä sinä saat laskea tunnit jos mies ei muuten omia lapsiaan suostu katsomaan. yleensäkin musta tota ettää sä haluut käydä lenkilä ei oi edes verrata että mies menee festareille tai baariin viikonlopuksi. musta sulla olis oikeus käydä joka päivä lenkillä ilman että sun tunteja laskettaisiin.

Mutta jos ei muten toimi niin käytä sitten tota tuntien merkkausta.

En ole,mutta työn alla miten tän ajan teen mielekkääks.
Muutoin,kun asiat on parisuhteessa ja perheenä hyvin.
Onneks mulla on ihana anoppi ja vauvvelin kummitäti.Lastenhoito apuja saan heiltä.

sympatiani sinulle. meillä ei ehkä ihan noin paha tilanne kuitenkaan, ainakaan en osaisi kuvitella että mies pitäisi mun työaikaa vapaana... mutta on noita ukkoja moneen junaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen itsekin sitä mieltä, että pitäisi löysätä. ei tämä tämmöinen laskeminen hyvältä tunnu. mutta pitkällisten neuvottelujen tuloksena tähän päädyttiin. muutoin on tilanne se, että mies menee joka tapauksessa ja minä en ollenkaan. kun sovittiin vain että kummallakin voi olla oma meno viikossa, niin se meni siihen että miehen meno oli pe-su kalareissu ja minun meno to-illan jumppatunti 45 min. miehen mielestä tämä oli tasapuolista, minun mielestä ei.

Mulla oli edellisessä avoliitossa saman suuntaisia ongelmia, eivätkä ne ratkenneet kuin miestä vaihtamalla. Valitettavasti. Kodin ulkopuolisia harrastuksia mulla ei oikeastaan voinut ollakaan ja jännästi minun suihkussakäyntikin laskettiin vapaa-ajaksi. Baarireissuista nostin mekkalan, että nyt loppu se juokseminen tai juoksen minäkin. Tuloksena se, että sain käydä baareissa silloin tällöin, miehen meneminen ei vähentynyt ollenkaan.

Kannattais varmaan nostaa kissapöydälle ja jutella nuo parisuhteen ongelmat ihan juurta jaksain. Käy muuten kuin meille, että se on jonkun ajan päästä entinen parisuhde. (tosin se ei kyllä haittaa minua tippaakaan, hyvä näin)

kuulostaa teidän jutut tutulle. näin oli myös mun liitossani.. mähän olin "lomalaa" kotona, mihin mä olisin omaa aikaa voinut tarvita??

:o lisään vielä että tosin mun miehellä tuossa vaiheessa (kun siis puheet meni tollaiseks) oli jo toinen nainen, et siks omaa aikaa piti miehen saada.

Hei! Meillä oli aivan sama järjestely vielä viime talvena kun miehen menot meinas karata käsistä. Mies harrasti neljästi viikossa, tapasi ystäviään ja kävi baareissa kunnes multa katkesi pinna ja sovittiin tasapuolisesta omasta-ajasta jota aluksi piti kellon kanssa tarkkailla ja vaatia. Aika nopsasti kyllä oppi ettei se ole mitään herkkua istua lasten kanssa kotona kun puoliso huitelee kaupungilla. Itse olin tahallani aivan yhtä itsekäs kuin mieskin ja vaadin täsmälleen samanverran omaa aikaa. Nyttemmin ei ole enään tarvinnut tunteja laskea vaan mies tajuaa myös viettää sitä vapaa-aikaansa kotona ja tajuaa suoda myös mulle sen hengähdystauon.

Joten tsemppiä vaan sinne, kyllä kannattaa pitää puolensa. Oisko sulla mahdollisuutta järjestää vastapainoksi esim naisten saunailta tms? Kylle sen yhden päivän voi ihan hyvin antaa pullomaitoa ja vauva vaan isän hoitoon!

Huh,kaikkea sitä kuulee!!Vaadi-vaadi---oi näitä suhteita,missä joutuu vaatimaan asioita, no ehkä kohta yh:na saat sitä omaa aikaa ja jokatoisen viikonlopun vapaaks..

Alkuperäinen kirjoittaja kaikesta tehdään niin vaikeaa:
Huh,kaikkea sitä kuulee!!Vaadi-vaadi---oi näitä suhteita,missä joutuu vaatimaan asioita, no ehkä kohta yh:na saat sitä omaa aikaa ja jokatoisen viikonlopun vapaaks..

No olipas ärsyttävä kommentti. Miehelläkö sitten vain on oikeus vaatia sitä omaa aikaa? Naisen paikka on kotona ja vain miehellä on oikeuksia mennä omia menojaan?

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

No olipas ärsyttävä kommentti. Miehelläkö sitten vain on oikeus vaatia sitä omaa aikaa? Naisen paikka on kotona ja vain miehellä on oikeuksia mennä omia menojaan?

No sitäpä vaan et jos suhteessa pitää vaatia kun asiat ei toimi vapaahetosesti ja ihme pakkojärjestelyillä,niin eipä käy kateeks suhteen laatua

Tietysti miehellä on oikeus!!Naisen paikka on hellan ja lapsen välissä!Kun niitä miehiä ei vaadi,niin pysyvät paljon tyytyväisempinä;Miestä pitäs sitäpaitsi työntää ulos jos ei älyä itse,niin saa omaa aikaansa,eikä kyllästy eukkoonsa:=:

Miehet pitää ne omat menonsa ja vapaa aikansa itsestään selvinä. Paitsi ihan "modernit", jotka ehkä jollain lailla uskoo tasa-arvoon.. Meillä ainakin, "supisuomalainenjuntti" jota joutuu herättelemään, et oisi ihan kiva jos joskus sais vaikka istua saunassa yksin, ja kuulis omat ajatukset :D

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:

No sitäpä vaan et jos suhteessa pitää vaatia kun asiat ei toimi vapaahetosesti ja ihme pakkojärjestelyillä,niin eipä käy kateeks suhteen laatua

No ei kai kukaan sun kateellisuuttas täällä nyt haluakkaan. Pakkohan sitä on jotain keksiä jos joku asia ei suhteessa toimi. Sulla ilmeisesti sitten tapana heittää pyyhe heti kehään ja luovuttaa. Ei ihme että avioeroja on niin paljon jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Meillä ainakin tuo pakkojärjestely toimi ja avasi miehen silmät ja nyt suhde on taas parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mun mielestä koko juttu on naurettava.Lasketaan tunteja miten kauan voi olla festareilla ei mee mun jakeluun

Joudun kyllä peesailemaan nyt tätä.
Meilläkin "vapaa" koitetaan kyllä jakaa tasan, mutta ei me koskaan olla vielä tunteja jouduttu laskemaan... :whistle:

No ei kai kukaan sun kateellisuuttas täällä nyt haluakkaan. Pakkohan sitä on jotain keksiä jos joku asia ei suhteessa toimi. Sulla ilmeisesti sitten tapana heittää pyyhe heti kehään ja luovuttaa. Ei ihme että avioeroja on niin paljon jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Meillä ainakin tuo pakkojärjestely toimi ja avasi miehen silmät ja nyt suhde on taas parempi.

Hah,toiset tarvii pakkojärjestelyjä,ja toisilla on niin hyvä kumppani ettei moisia vaatimuksia ja pakkoja tarvita!

Alkuperäinen kirjoittaja yhyy:

Hah,toiset tarvii pakkojärjestelyjä,ja toisilla on niin hyvä kumppani ettei moisia vaatimuksia ja pakkoja tarvita!

no onnea ja iloa sitten teille vaan. Sympatia ja empatia taitaa olla sulle vieraita käsitteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tekö sitten vaan hammasta purren istutte kotona lasten kanssa miehen juhliessa ja harrastaessa, koska miehestä saattaa olla vaikeaa olla pienten lasten kanssa kotona ja teidän pitää vaan jaksaa odottaa sitä imetyksen loppumista/ensi kesää/lasten täysi-ikäisyyttä? aika katkeria tekstejä täältä saa vähän väliä lukea just miesten/naisten vapaa-ajan tasapuolisuudesta, mutta koska näin on aina ollut niin olkoon vastakin...? vai?
Ei. Otan mä omaakin aikaa, mutta se aika rajoittuu syöttöjen väliseen aikaan. Nautin nyt vauvan kanssa olosta ja hoitamisesta. Jos mies haluaa mennä, niin ei se ole minulta pois, ehtii hän kuitenkin lasten kanssa olla. Ja minun aikani tulee sitten mennä enemmän, kun lapset ja vauva tarvii mua hieman vähemmän. Ei se ensimmäinen vuosi niiiiin pitkä aika ole, kun vauva on on kuitenkin vain vähän aikaa vauva.

Itse en lähtisi laskemaan tunteja. Meillä ainakin mies on mennyt paljon enemmän kuin minä (ehkä 2-3 kertaa vuoden aikana) On siis ollut kyse työpaikan pikkujouluista yms. Meillä se meneminen on niin harvinaista, että minun puolesta mies saa silloin mennä. Sama juttu on toisinkinpäin. Kunhan muistaa pitää järjenpäässä ;) Vielä tulee se aika, kun itsellä on enemmän kodinulkopuolella olevia juttuja. Luulenpa jos mies tai minä menisimme enemmän, se alkaisi hiertää parisuhdetta. Ja ehkä ottaisimme enemmän meidän aikaa, kuin ihan omaa aikaa. Pienen vauvan kanssa se hankalaa, mutta ei mahdotonta.

Itse en osaa kuvitella tollaista tilannetta ollenkaan kun ei meidän perheessä tunteja laskeskella.. toisaalta eipä meistä toinen kyllä lähtisi ilman toista minnekään festareille tai muihin rientoihin. Ja meillä mies katsoo tyttöä ihan mielellään jos mulla on jotain omia juttuja hoidettavana tai tahdon nukkua tms ja sama toimii myös toisin päin.

Mun mielestä teidän pitäisi laittaa nuo pelisäännöt nyt kokonaan uusiksi ja molempien koittaa ottaa toisenne huomioon ja pelata vähän yhteispeliä.

Kuulostaa sellaiselta touhulta tuo tuntien laskeminen,että joskus voi tulla isokin riita moisesta touhusta.
Meillä mies harrastaa metsästystä ja on paljon syksyisin poissa(tunneissa siis:))
mutta minua ei haittaa,itse saan vapaata,ja käydä lenkeillä ja ostoksilla sitten kun meille sopii.enkä kuitenkaan tunneissa laske kauanko aion olla pois.
Tietty mieskin kysyy minulta voiko milloinkin mennä ja yhdessä kaikista päätetään.

En ymmärrä mikset sinä voisi käydä jumpassa ja sen lisäksi viipyä omissa menoissa 4 tuntia, ei kuulosta minusta mitenkään kohtuuttomalta. Ymmärrän kyllä tuon järjestelynne. Siinä vaiheessa kun lapsi on pieni, jää äiti helposti neljän seinän sisään ja mies huitelee omissa menoissa. Tarvitsee äitikin omaa aikaa vaikka rakastaain lastaan. Ehkä joskus sitten on tarpeen laskea ihan tunnilleen menot, jos tuntuu et muuten ei pääse mihinkään. Meillä ei tunteja ole laskettu, eikä mies ole kyllä suuttunut jos minäkin olen jonkun reissun tehnyt, silloin kun hänkin on päässyt menemään. Kysy mieheltäsi jos unohtaisitte koko tunti systeemin, kun se ei kerta käytännössä toteudu.

Vastaampa vielä aiheeseen. Eli onhan se hyvä, että yritetään järjestää suht samanverran vapaa-aikaa, mutta tuo tosiaankin on jo lapsellista laskelmointia. Ei se vauva kuule niin kauaa ole vauva, että ehtisit jotain suurta missata, jos et ihan heti saakaan niitä omia "vapaatunteja" täyteen.

Jos rehellinen, niin sinä olet todella nipo. Eikös se voios olla 1x meno on 1xmeno eikä mitään tuntien laskua....
Tietenkin on hyvä jos ja kun sitä omaa aikaa on molemmilla,mutta tuntien lasku lapsiperheen arjessa niin HOH HOIJAA!!!!

Meillä saa molemmat mennä tarpeiden mukaan.

Nytkin mies on poissa koko viikonlopun>puusavotassa enojensa kanssa.
Ja minä olen lasten kanssa kotona. Enkä valita, enkä laske tunteja.

Tiedän, että minäkin saan sitten mennä kun menoja ja haluja tulee.

Yhteistyössä