mitä mieltä miehen reaktiosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen itsekin sitä mieltä, että pitäisi löysätä. ei tämä tämmöinen laskeminen hyvältä tunnu. mutta pitkällisten neuvottelujen tuloksena tähän päädyttiin. muutoin on tilanne se, että mies menee joka tapauksessa ja minä en ollenkaan. kun sovittiin vain että kummallakin voi olla oma meno viikossa, niin se meni siihen että miehen meno oli pe-su kalareissu ja minun meno to-illan jumppatunti 45 min. miehen mielestä tämä oli tasapuolista, minun mielestä ei.

tossa tapauksessa minäkin kai ottaisin ruutuvihkon käyttöön.. :headwall:

Meillä kuitenkin myös minun menot järjestyvät, jos siis on johonkin tarvinnut päästä (illanviettoon, jumppaan tms)
Ja neuvotteluja ei tarvitse pahemmin käydä, kunhan molempien menot on ajoissa tiedossa.

Ap:lle jaksamista!

peesaan muita, vaikeeks menee ellei saa rauhassa käydä asioilla, siihen meillä oikeus on ja ei kait lasten kanssa oleminenkaan mikään rangaistus ole miehelle eikä vaimollekaan toivottavasti... ei kukaan jaksa kauaa olla jos koko ajan on tunteja laskettava

No ei tuo kyllä tasapuolista ole!
Nyt ymmärrän hieman paremmin pointtis.
Kyllähän koko päivän reissusta vähintään parina päivänä oma aika olsi kohtuullista.
Toivottavasti pääsette kohtuulliseen ratkaisuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen itsekin sitä mieltä, että pitäisi löysätä. ei tämä tämmöinen laskeminen hyvältä tunnu. mutta pitkällisten neuvottelujen tuloksena tähän päädyttiin. muutoin on tilanne se, että mies menee joka tapauksessa ja minä en ollenkaan. kun sovittiin vain että kummallakin voi olla oma meno viikossa, niin se meni siihen että miehen meno oli pe-su kalareissu ja minun meno to-illan jumppatunti 45 min. miehen mielestä tämä oli tasapuolista, minun mielestä ei.

Mulle tuli heti semmonen aavistus, että tämä on tuon teidän systeemin takana. Siis että tunteja lasketaan, koska muuten ne menee yhden suhteessa kymmeneen (miehen eduksi tietysti). Meillä on vähän samaa ongelmaa. Tuntuu, ettei edes huvita ottaa omaa aikaa, kun siitä joutuu sitten "maksamaan" moninkertaisesti miehelle... Syvältä on. :kieh:

tekö sitten vaan hammasta purren istutte kotona lasten kanssa miehen juhliessa ja harrastaessa, koska miehestä saattaa olla vaikeaa olla pienten lasten kanssa kotona ja teidän pitää vaan jaksaa odottaa sitä imetyksen loppumista/ensi kesää/lasten täysi-ikäisyyttä? aika katkeria tekstejä täältä saa vähän väliä lukea just miesten/naisten vapaa-ajan tasapuolisuudesta, mutta koska näin on aina ollut niin olkoon vastakin...? vai?

tekö sitten vaan hammasta purren istutte kotona lasten kanssa miehen juhliessa ja harrastaessa, koska miehestä saattaa olla vaikeaa olla pienten lasten kanssa kotona ja teidän pitää vaan jaksaa odottaa sitä imetyksen loppumista/ensi kesää/lasten täysi-ikäisyyttä? aika katkeria tekstejä täältä saa vähän väliä lukea just miesten/naisten vapaa-ajan tasapuolisuudesta, mutta koska näin on aina ollut niin olkoon vastakin...? vai?

kiitos teille empaattisemmille. tämä "purkaus" oli tarkoitettu lähinnä tuolle aurinkoiselle, jonka ensimmäinen kommentti oli aika ikävä, mutta nyt olikin jo ehtinyt sen käydä muuttamassa.

Meillä mies reissaa ja on miloin missäkin, ja saa ollakkin, pääsisin minäkin, jos haluaisin, mutta itse vihdyn kotona lapsien kanssa, enkä kaipaa mitään "omaa aikaa" vaan näin on hyvä.

Ei. Meillä taitetaan tästä aiheesta peistä säännöllisin väliajoin. En ole vielä keksinyt ratkaisua... Aina mä olen nipo/marttyyri/sitova, jos uskallan sanoa jotain miehen menoista VAIKKA itelläni olisi kuinka paljon vähemmän vapaa-aikaa.

Tää asia on kyllä ongelmallinen. Ketäänhän mä en halua sitoa kotiin, mutta en myöskään viitsi katsella semmosta, että mies jää pitkin hampain ja seuraavan riidan tullen ottaa esiin sen, kun olen huono ihminen, kun rajoitan menemisiä.

Nimim. ei enää ikinä naimisiin, jos tämä suhde päättyy :kieh:

Ap sait "mielenkiintoisia" kommentteja, kannattaa muistaa että monen tämän palstalaisen puoliso ei juuri osallistu lasten- tai kodinhoitoon, joten ei ilmeisesti muidenkaan miesten ole suotavaa niin tehdä.

Sopimuksesi oli ihan reilu, miehesi taas melko lapsellinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Lohikäärmeen silmät:
että mä saan sitte ottaa noi sen reissujen tunnit ku lapsi on 18 v. ;) :whistle:

Ku on näet tehny jo tän 10 kk aikana muutaman pidemmän reissun..
Rupes hieman naurattamaan asia ja meinasin tippuu tuolilta..

Mut meillä ei lasketa menoja, kukin tyylillään..

:|

Meillä mies lähti eilen yhdeksältä illalla reissuun ja palaa maanantain ja tiistain välisenä yönä yhden aikaan.
Jihaa,mulla tiedossa aika monta vapaatuntia....heko,heko..
Siis meillä saa mennä kun etukäteen sovitaan menot,ettei tuu ihan puun takaa toisen menot,eikä lasketa kuinka kauan kukin on.
Jos mä alkasin naputtaa,ni voi olla et kun seuraavan kerran itse haluisin jonnekkin lähteä ni asiasta varmasti mua muistutettas.
Eli meillä saa mennä,mut muistan ottaa joskus sitä aikaa myös itselleni.
Esimerkiksi nyt kun mies reissussa,niin meillä tyttöjen kaa sitten ens kuussa sauna ilta,mut ei mul tullu mieleenkään olla siel saunaillassa 4 vuorokautta,kuten mies reissussa,kunhan saan oman hauskan "lepohetkeni",eikä mei lasketa omien lasten hoitamisessa tunteja,kuulostaakin ihan hoopolta.

Mulla oli edellisessä avoliitossa saman suuntaisia ongelmia, eivätkä ne ratkenneet kuin miestä vaihtamalla. Valitettavasti. Kodin ulkopuolisia harrastuksia mulla ei oikeastaan voinut ollakaan ja jännästi minun suihkussakäyntikin laskettiin vapaa-ajaksi. Baarireissuista nostin mekkalan, että nyt loppu se juokseminen tai juoksen minäkin. Tuloksena se, että sain käydä baareissa silloin tällöin, miehen meneminen ei vähentynyt ollenkaan.

Kannattais varmaan nostaa kissapöydälle ja jutella nuo parisuhteen ongelmat ihan juurta jaksain. Käy muuten kuin meille, että se on jonkun ajan päästä entinen parisuhde. (tosin se ei kyllä haittaa minua tippaakaan, hyvä näin)

sorry...siksi poistin kun huomasin että oli ikävästi sanottu... saat sympatiani mutta mä en vaan tajuu tota kohtaa että JOUTUU OLEE ASTEN KAA... lapset on kallein aarre maan päällä ja tiedän että tarvii omaakin aikaa mutta ne on vaan kerran pieniä ehkä se mies hoksaa vuosien päästä mitä se missas kun ei ollu lasten kaa niin paljoa. Jaksamista...vielä piti sanoa että mun tulis viikonloppu reissulla omiani jo ikävä...

Niin ja mun mies ei käy kun kerran kesäs päiväreissun jossaan autotapahtumassa... että ei oo kanssa katkeria kokemuksia viikonlopun kestävistä kalareissuista.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

Mulla oli edellisessä avoliitossa saman suuntaisia ongelmia, eivätkä ne ratkenneet kuin miestä vaihtamalla. Valitettavasti. Kodin ulkopuolisia harrastuksia mulla ei oikeastaan voinut ollakaan ja jännästi minun suihkussakäyntikin laskettiin vapaa-ajaksi. Baarireissuista nostin mekkalan, että nyt loppu se juokseminen tai juoksen minäkin. Tuloksena se, että sain käydä baareissa silloin tällöin, miehen meneminen ei vähentynyt ollenkaan.

Kannattais varmaan nostaa kissapöydälle ja jutella nuo parisuhteen ongelmat ihan juurta jaksain. Käy muuten kuin meille, että se on jonkun ajan päästä entinen parisuhde. (tosin se ei kyllä haittaa minua tippaakaan, hyvä näin)

Mutta aina, jos tuon ottaa puheeksi, niin se on nalkuttamista ja marttyyrin leikkimistä... Mulla on muuten töissä käyminenkin "omaa aikaa". |O

Millaisille miehille te oikein lapsia teette? Eikö miehillänne ole ollenkaan rakkautta teitä/lapsia kohtaan? Ei mun miehelle tulisi mieleenkään olla itse menossa koko ajan ja mä kotona...Tottakai tasapuolisesti olemme menossa. Eikä tuollaisia asioita edes tarvitse miettiä hyvässä parisuhteessa ja PERHEESSÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Tasapuolisuus:
Millaisille miehille te oikein lapsia teette? Eikö miehillänne ole ollenkaan rakkautta teitä/lapsia kohtaan? Ei mun miehelle tulisi mieleenkään olla itse menossa koko ajan ja mä kotona...Tottakai tasapuolisesti olemme menossa. Eikä tuollaisia asioita edes tarvitse miettiä hyvässä parisuhteessa ja PERHEESSÄ.

ISO PEESI TUOLLE JA KOLME HURRAA HUUTOA

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoinen1:
sorry...siksi poistin kun huomasin että oli ikävästi sanottu... saat sympatiani mutta mä en vaan tajuu tota kohtaa että JOUTUU OLEE ASTEN KAA... lapset on kallein aarre maan päällä ja tiedän että tarvii omaakin aikaa mutta ne on vaan kerran pieniä ehkä se mies hoksaa vuosien päästä mitä se missas kun ei ollu lasten kaa niin paljoa. Jaksamista...vielä piti sanoa että mun tulis viikonloppu reissulla omiani jo ikävä...

ok, en ole katkera. :)

meillä ei kysymys ole siitä, että joutuu olla lasten kanssa (ei edes miehellä, ihan hyvä isä on ), vaan lähinnä siitä, että ei pääse pois täältä kotoa. itse asiassa mä ite ehdotin miehelle tuota festarireissuakin, kun tiesin että se sinne haluaa. ihan siis tyrkytin sille vapaata, ja ajattelin sitten että myös minä saan oman osani. kyllä mäkin olen saanu kuulla kuinka rajoitan sen menemisiä ja yritän tässä parhaani etten rajoittaisi. mutta kyllä mä sen verran vittumainen olen sitten kuitenkin, että haluaisin jotain myös "vastapalvelukseksi"...

Alkuperäinen kirjoittaja Tasapuolisuus:

Harvemmin tällaiset asiat niin nopeasti selviävät. Jos joku olis sanonut mulle vuoden seurustelun jälkeen, että parin vuoden päästä tuo hellus ei anna sinun harrastaa, nähdä ystäviä, valita itse omaa työpaikkaasi, harjoittaa henkistä väkivaltaa jne. en varmastikaan olisi uskonut. Asiat vain pikkuhiljaa ajautuivat niin. Yksi pieni asia kerrallaan ja yhtäkkiä sitä vain huomaa olevansa loukussa.
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole sellaisia, enkä edes oleta, että ap:n tapauksessa nyt olisi ihan näin vakavasta asiasta kyse, vaan lähinnä perheen ja vapaa-ajan yhteensovittamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pikasesti:
Ap:hammasta purren,eipä tässä muukaan auta!
Mies lupas mulle,että 2-3 vuoden päästä saan mennä miten haluan!!
Nuorimmainen tällä hetkellä 6kk.

ihan pakko kysyä sulta (toivottavasti et loukkaannu): ootko tyytyväinen tohon tilanteeseen? ja aiotko todella odottaa sen 2-3 vuotta omaa aikaasi? ja muistaakos miehesi sitten vuonna 2010 mitä tuli luvattua...?

Yhteistyössä