Jos joku vieras koskee sinuun, miten toimit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PölyEsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PölyEsteri

Aktiivinen jäsen
11.03.2011
6 366
1
36
Siis vaikka junassa. Mulla sattui tämmönen tilanne, että joku äijä istui mun viereen ja yritti saada katsekontaktia. Laitto käden mun jalalle, mut työnsin sen heti tietty pois. Siinä oli mun kaverit kanssa ja niitäkin se yritti toistuvasti koskea ja mulle alko lässyttää jotain, oot kaunis, plääh.

Miten sä toimit tollasessa tilanteessa? sanotko, ettei suhun saa koskea? Hävettääkö häirikön nolo käytös sua? Kun mua jotenkin nolotti, et se tuli siihen. Mun oli vaikee olla siinä.

Mä sanoin, ettei mua kiinnosta. Sanoin aika rumastikin. Sanoin, että mulla on mies ja lapsia, mutta se ei ole oikeastaan se syy, vaan se, ettei mua kiinnosta.

Se yritti antaa puhelinnumeroaan jollain ryppysellä paperilla. Ensin mulle, mutta olin niinkuin en huomais, niin sitten mun kaverille. Kaveri sanoi, ettei tarvii, ei kiitos. Koko ajan se yritti koskea meidän jalkoihin. Päätin, että jos vielä kerran koskee, kiellän sitä. Hetken päästä se yritti taas antaa sitä ja kaveri joutu taas kieltäytyyn. Mä sanoin, et voin ottaa sen ja sit rytistin sen ja heitin pois.

se löi mua jalkaan, siis nyrkillä ihan. Mä sanoin/huusin, että jos kosket vielä kerran, niin lyön sua. Siinävaiheessa muut ihmiset alkoi puolustaa meitä.

Mulle jäi olo, että nolasin mun kaverit. Mitä sä oisit tehnyt? En yleensä ole noin tyly vieraille. Mut oon varma, et se ois lyönyt naamaan, jos ei ois ollut niitä muita ihmisiä siinä. koko ajan se hohotti siinä itsekseen.: /

Mitä sä oisit tehnyt?

Aika kiltisti toimit kyllä, olisit voinut varmaan heti alkuun olla tiukempi.

Mä olisin varmaan heti ensimmäisen kosketuksen jälkeen sanonut, että "älä koske" tiukkaan sävyyn ja mahdollisesti poistunut paikalta.
Voi taivas,kuinka ärsyttää tollaset ääliöäijät.

Kertonut heti selkeästi, että NYT irti. Jos ja kun homma vaan jatkuis, niin älähtäisin jo, että alappa äijä kalppia siitä, nyt olet pikkusen liikaa iholla. Seuraavaksi karjaisu, että käpälät irti!

Yritän aina olla mahdollisimman selkeä ja viestittää ihan heti, että tämä ei käy. Niin varmaan toimit sinäkin. Et nolannut ketään.

[QUOTE="janna";23705443]Aika kiltisti toimit kyllä, olisit voinut varmaan heti alkuun olla tiukempi.

Mä olisin varmaan heti ensimmäisen kosketuksen jälkeen sanonut, että "älä koske" tiukkaan sävyyn ja mahdollisesti poistunut paikalta.
Voi taivas,kuinka ärsyttää tollaset ääliöäijät.[/QUOTE]

Niin, ois pitänyt. Mä jotenkin niin hölmistyin... Juttelin kavereiden kanssa ja oli joku lause kesken. Aika äkäsesti mä tönäsin sen käden siitä, jotenkin luulin, että se riittää.
En oo koskaan uskaltanut puolustautua tuolleen.

Yritin koko ajan katsoa aivan muualle ja niin teki kaveritkin. Siis viestimme ihan selkeästi, että ei olla kiinnostuneita.

Oli tosi mukava, kun siinä junassa sitten muut alkoi meitä vähän puolustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23705449:
Niin, ois pitänyt. Mä jotenkin niin hölmistyin... Juttelin kavereiden kanssa ja oli joku lause kesken. Aika äkäsesti mä tönäsin sen käden siitä, jotenkin luulin, että se riittää.
En oo koskaan uskaltanut puolustautua tuolleen.

Mä uskon, että hämmentyisin itsekin. Mulle käy usein niin tonkaltaisissa tilanteissa. Veikkaan, että olisin myös työntänyt käden pois ja ehkä vaihtanut paikkaa tms. Parasta olis varmaan sanoa mahd. tiukasti ja suht kovaan ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23705470:
Eli en sanonut liikaa. Hyvä.

Mä en oikein päässyt pois siitä, kun se istu käytävän puolella, ei ois ollut kivaa mennä siit sen edestä.

No et todellakaan sanonu liikaa! Ei olis ollu yhtään liikaa vaikka olisit sanonu vielä tiukemmin ja niin, että kaikki varmasti kuulee. Aika sitkeä öykkäri.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23705478:
olisin kysyny että onko tapaturma vakuutus kuinnossa, kohta saattaa katketä käsi..

No siis mä sanoin, että lyön, jos vielä koskee. Vaikka mua kyllä vähän pelotti, se oli aika kännissä ja kun se oli jo lyönyt mua. En ollut varma, tuleeko sieltä tauluun saman tien.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyhyt yksinäinen mies;23705479:
Mitäs tytsi tekis jos meitsi tarrais takapuolesta kii ?

Ottaisin sen pois ja lähtisin kävelemään. :D Vaikka mä aina suunnittelen sanovani hienosti jotain nasevaa tommosissa tilanteissa, mut sit meenkin ihan vaivautuneeksi. :rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23705481:
No siis mä sanoin, että lyön, jos vielä koskee. Vaikka mua kyllä vähän pelotti, se oli aika kännissä ja kun se oli jo lyönyt mua. En ollut varma, tuleeko sieltä tauluun saman tien.

ei ainakaan kannata näyttää että pelottaa, se vaan innostaa tollasia..

Viimeksi muokattu:
Mielestäni hoidit ton tilanteen tyylikkäästi. Itse oisin varmaan toiminut samalla tavalla. Tai jos kyseessä oli joku extraällöttävä tapaus niin olisin ehkä poistunut paikalta heti kun ekan kerran koski.

Toi on kyllä tosi inhottavaa kun joku tuntematon tulee iholle. Vapaa-ajalla tapahtuessa noi on musta kuitenkin aika helppo hoitaa, mutta pari kertaa mua on töissä joku äijä taputellu hartioista tms. ja tilanne on jotenkin ollut niin hämmentävä etten oo siihen pystynyt mitään sanomaan, oon vaan vetäytynyt kauemmas... Jälkeenpäin sit suututtanut ja ärsyttänyt oma kiltteys. Kerran jopa eräs mies tuli yllättäen halaamaan takaapäin ja tunki itsensä ihan kiinni. Ja tää ei edes ollut mikään vanha irstailija vaan n. 30v hyvännäköinen ja siisti mies, selvinpäin, mitä mahtoi senki päässä liikkua???!

Pitäisi olla tiukempi ja epäkohteliaampi heti alusta. Ei herrajumala puhuta mistään miehestä ja lapsista :O. Ihan kauheaa, jos tuollaisesta jää itselle joku nolo olo. Minä olisin haistatellut ja solvannut todella pahasti. Ei ehkä järkevää, jos on jostain juoposta kyse, mutta tulee niin selkärangasta. Vähän luulen, että teidän kaveriporukan "viattomuus" näkyi naamasta.

[QUOTE="vieras";23705496]Pitäisi olla tiukempi ja epäkohteliaampi heti alusta. Ei herrajumala puhuta mistään miehestä ja lapsista :O. Ihan kauheaa, jos tuollaisesta jää itselle joku nolo olo. Minä olisin haistatellut ja solvannut todella pahasti. Ei ehkä järkevää, jos on jostain juoposta kyse, mutta tulee niin selkärangasta. Vähän luulen, että teidän kaveriporukan "viattomuus" näkyi naamasta.[/QUOTE]

Niin, tajusin itsekin, että miksi mun tarvis selittää sitä, että olen varattu, kun syyksi riittää ihan, että ei kiinnosta. Siksi sanoin sitten vielä senkin, että ei vaan kiinnosta.

Mä en tiedä miksi mun on aina ollut vaikea sanoa vieraille ihmisille. Ihan lähimmille ihmisille puhun tosi suoraan, enkä antaisi tehdä mitään sellaista, mistä en pidä. Olen tyytyväinen, että puolustauduin nyt.

sanoin et älä koske minuun enää ikinä tosi tiukasti ja vihasesti ja pomppasin tuolista, kun eräs vanhempi mishenkilö (jolle näytin tietokoneelta työjuttua) tuli taakseni ja laittio kädet hartioilleni. Siihen loppui myös 2-mieliset jutut, joita aluksi aiemmin viljeli.

ONNEKSI

Yhteistyössä