Laivalle omia eväitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi ottaa ja syödä vaikka kaikki ruuat toisitte kotoa. tietenkään sinne ravintoloihin ja buffetteihin ei niitä saa mennä syömään. ei ole mitään velvollisuutta ostaa syötävät laivalta. tosin itse olen sen verran mukavuuden haluinen, etten jaksais omia eväitä alkaa sinne raahaamaan, koska laivaltakin saa. mutta mikään ei estä esim. teitä niin tekemästä

Meillä oli lapsilla pillimehuja, pillikiisseleitä, hedelmäsoseita, pähkinöitä, sipsejä yms. ihan kotoa mukana, tais olla keksipakettia ja muutakin. Jos on niin paljon ylimääräistä rahaa että maksaa lapselle kaikki välipalat kahdiosta, jossa jo kahvi on 2 euroa ja banaani oli myös sen 2euroa kun ostin, niin siitä vaan ostamaan, minä ostan niillä rahoilla vaikka tulisisia ennemmin.

Saako laivalta kaikkea? Kun mitä itse muistelen (olin vuosi sitten viimeksi) niin siellä ei kai myydä kaupassa mitään ns. aamupalaa? Siis ihan leipää tms.

Ja siis itse kysyn vain auttaakseni ap:ta. Olemme taas menossa laivalle ja me aina syömme puffetissa, helppoa.

Tässä suoraan Vikingin sivuilta järjestyssääntöjä:
Viking Line ei salli matkustajien tuoda mukanaan elintarvikkeita, joista on tarkoitus valmistaa aterioita matkan aikana. Turvallisuussyistä matkustajat eivät saa valmistaa ruokaa hyteissä tai laivan muissa tiloissa. Myös maista tuotujen tai laivan tax-free-myymälästä/merimyymälästä ostettujen alkoholijuomien nauttiminen laivalla on kielletty. Mikäli matkustaja rikkoo tätä sääntöä, alkoholi takavarikoidaan. Risteilymatkustajat eivät saa tuoda omia alkoholijuomia mukanaan laivalle. Esimerkkinä sellaisista elintarvikkeista, joita laivalle saa tuoda mukanaan mainittakoon vauvanruoat ja ruoka-aineallergioiden vaatimat erikoistuotteet. Vauvanruokia voi lämmittää mikroaaltouunissa joko lastenhoitohuoneessa tai kahvilassa

[QUOTE="vieras";23744570]Saako laivalta kaikkea? Kun mitä itse muistelen (olin vuosi sitten viimeksi) niin siellä ei kai myydä kaupassa mitään ns. aamupalaa? Siis ihan leipää tms.

Ja siis itse kysyn vain auttaakseni ap:ta. Olemme taas menossa laivalle ja me aina syömme puffetissa, helppoa.[/QUOTE]

Ei sielä kaupas mitään ole, kahvilassa on muutama vaihtoehto pilttejä ja pari banaania ja kahvileipiä, siinä se.

Tässä suoraan Vikingin sivuilta järjestyssääntöjä:
Viking Line ei salli matkustajien tuoda mukanaan elintarvikkeita, joista on tarkoitus valmistaa aterioita matkan aikana. Turvallisuussyistä matkustajat eivät saa valmistaa ruokaa hyteissä tai laivan muissa tiloissa. Myös maista tuotujen tai laivan tax-free-myymälästä/merimyymälästä ostettujen alkoholijuomien nauttiminen laivalla on kielletty. Mikäli matkustaja rikkoo tätä sääntöä, alkoholi takavarikoidaan. Risteilymatkustajat eivät saa tuoda omia alkoholijuomia mukanaan laivalle. Esimerkkinä sellaisista elintarvikkeista, joita laivalle saa tuoda mukanaan mainittakoon vauvanruoat ja ruoka-aineallergioiden vaatimat erikoistuotteet. Vauvanruokia voi lämmittää mikroaaltouunissa joko lastenhoitohuoneessa tai kahvilassa

No tuskin kukaan sinne lähtee muuta kantamaankaan kuin pilttejä ja kiisseleitä yms. lasten ruokia. Taitaa perunat ja lihapullat äädä kotiin ihan jokaiselta.

[QUOTE="vieras";23744619]No tuskin kukaan sinne lähtee muuta kantamaankaan kuin pilttejä ja kiisseleitä yms. lasten ruokia. Taitaa perunat ja lihapullat äädä kotiin ihan jokaiselta.[/QUOTE]

Kyllä siellä vedenkeittimiä oikeasti ihmisillä on ja puurohiutaleita, pussikeittoja yms....

[QUOTE="vieras";23744570]Saako laivalta kaikkea? Kun mitä itse muistelen (olin vuosi sitten viimeksi) niin siellä ei kai myydä kaupassa mitään ns. aamupalaa? Siis ihan leipää tms.

Ja siis itse kysyn vain auttaakseni ap:ta. Olemme taas menossa laivalle ja me aina syömme puffetissa, helppoa.[/QUOTE]

Me yleenäs syödään amximossa ja ei ne lapset sitä ruokaa niin paljon syö etteivät iltapalaa tarvittisi, siihen on hyviä nämä soseet ja kiisselit.

[QUOTE="...";23743610]Mikset voisi ostaa niitä laivalta... siellä myydään ihan mitä tahansa.
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä näitä...

:headwall:[/QUOTE]

Me ollaan perheen kanssa usein laivalla ja kyllä pakko ottaa iltapalaa mm. mukaan. Kun ne räkälät vaan auki ja allergiset lapset.
Kerran käytiin hienossa ravintolassa syömässä iltapalaksi ruoka, mutta kalliiksi se tulee ostaa kunnon kanapihvit...

Eli me otamme usein mukaan jotain iltapalaa mitä lapset voi omassa hytissä syödä. Ei todella ole mitenkään laaja valikoima laivalaa. Kun haluaa syödä muutakin kun karkkia ja sipisiä.

No, ei siellä laivalla nyt ihan mitä tahansa myydä. :D Minusta se riippuu perheen tarpeesta. Ennen me ei otettu mukaan muuta kuin purkkiruokia lasten ollessa ihan pieniä. Nyt ollaan usein otettu jotain pientä evästä. En nyt sanoisi suoraan nuukuudeksi sillä kyllä npoihin reissuihin hytteineen ja ruokineen uppoaa silti rahaa, mutta jos on lapsi jonka kohdalla ei voi olla varma syökö hän seisovassa pöydässä tai ravintolassa ylipäätään mitään (tarjottavat ruuat ei kelpaa tai ruokailun aikaan sattuu olkemaan muuten "huono hetki") eikä voi olla varma löytyykö kahvilasta tai kaupastakaan mitään sopivaa niin kyllä se ainakin omaa mieltä helpottaa kun tietää että hätävaraeväitä kuitenkin löytyy. =)

[QUOTE="onerva";23744804]Seisovasta pöydästä voi aamiasella tehdä mukaan eväät koko päiväksi. Siksi se on niin kallis, joten tietty sitä saa hyödyntää.[/QUOTE]

Liian läpinäkyvä provo.

[QUOTE="onerva";23744804]Seisovasta pöydästä voi aamiasella tehdä mukaan eväät koko päiväksi. Siksi se on niin kallis, joten tietty sitä saa hyödyntää.[/QUOTE]

Saahan siellä toki tehdä mitä lystää, mutta kun niitä eväitä ei saa sieltä pois kuljettaa niin ei hirveästi auta.

meillä on viisi lasta ja tosiaan otetaan evästä mukaan. yksi pillimehu+sämpylä välipala on meillä 5 x 3e = 15e ja aikuisten kahvit siihen päälle, niin meill menisi helposti toista sataa euroa päivässä, jos kaikki ruuat syötäisiin ravintoloissa ja kahviloissa. Eipä kotiäidin lomabudjetti tällaiseen veny. Yleensä ollaankin lomalla taäysi- tai puolihoidolla. Mutta laivalle siis evästä :)

[QUOTE="Likka";23743826]No eikai siellä kokoajan syödä??
jos seisovapöytä on maksettu jo, niin eikai siellä tarvii Kokoajan istua syömässä??
Tuskin niihin pikkueväisiin 20 euroa enempää menee. Ja jos se on isoraha laivalle, niin kantsii ehkä vielä kuukausi säästää...[/QUOTE]

Mulla on 3 poikaa, joten välipaloihin uppoaa kyllä todella paljon enemmän kuin 20 euroa. Minullakin on eväitä mukana, toki ostan niitä välipaloja myös laivalta.

Sopii muistaa myös se, että kaikki eivät syö kaikkea, eikä laivalla esim. ole iltapalaksi mieluista syötävää.

Me käymme muutaman kerran vuodessa laivalla kolmen lapsen kanssa ja joka kerta on esim. täytettyjä leipiä, hedelmiä, jogurttia ja myslipatukoita eväänä välipaloiksi. Laivalla käymme aamiaisella ja lounaalla buffetravintolassa syömässä. Laivalta ei todellakaan saa kaikkea - valikoima on aika rajallinen. Lasten jaksamisen takia on nähty paremmaksi kantaa välipalat kotoa laivaan mukaan. Toimii meillä hyvin, eikä kukaan todellakaan pysty sitä kieltämään, etteikö omia välipaloja saisi mukaan ottaa. Kummallinen ajatus?

[QUOTE="poikia3";23744945]Meillä muuten puuroa ei syö kuin aikuiset, eli aikas kevyt aamiainen olisi lapsille.[/QUOTE]

Menkää buffettiin? aamianen aikuisilta 9 euroa ja siellä on IHAN kaikkea.
Lapset alle 6-vuotiaat syö ilmaseks.

[QUOTE="poikia3";23744937]Mulla on 3 poikaa, joten välipaloihin uppoaa kyllä todella paljon enemmän kuin 20 euroa. Minullakin on eväitä mukana, toki ostan niitä välipaloja myös laivalta.

Sopii muistaa myös se, että kaikki eivät syö kaikkea, eikä laivalla esim. ole iltapalaksi mieluista syötävää.[/QUOTE]

Aika nirso saa olla, jos ei mikään patonki, sämpylä, hedelmä, pasteija, pizzapala kelpaa..

[QUOTE="vieras";23745058]Onko teillä sitten kylmälaukku mukana, jotka eväitä runsaammin mukana kannatte?[/QUOTE]

Meillä i kovin runsaasti ole noita mukana, mutta otetaan aina hytti missä on jääkaappi.