Laivalle omia eväitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pIRKKO";23745195]Minä en kyllä menisi juomaan laivan kraanasta vettä .. ekä juomakelpoista , mutta ei kiitos.
[/QUOTE]

mie pyysin vettä siellä kahvilassa, myyjä laski sen suoraan raanasta lasiin. eikhän se ollu ihan samaa vettä ku mitä hytteihinki tulee. ei sentäs maksua ottanu.

Mä en nyt tajua.. Jos illalla käydään syömässä siellä buffetissa, niin eikö lapsi pärjää yön yli sillä?
JA aamulla voi syödä aamiaista kahviossa ja maissa.
Siis pitääkö joka tunnille olla eväät??
Jos mun lapsille ei kelpaa se ruoka mitä on tarjolla, niin saa olla syömättä. LAivalla on kuitenkin aika paljon erivaihtoehtoja..

[QUOTE="kolmen äiti";23745226]Itse otin viimeksi vauvan ruokien lisäksi perheen isommille lapsille banaanit iltapalaksi. Muuten kyllä ostettiin syötävämme ravintolasta tai kahvilasta. Toki esim aamiainen on aika kallis, mutta mielestäni on jotenkin törkeätä mennä laivaan omien eväiden kanssa. Mutta joidenkin ihmisten törkeydellä ei olekaan rajoja. Viimeksi Korkeasaaressa katselin, kun kaksi äitiä lapsineen istui Karhulinnan edessä olevan kahvilan pöytään ja rupesi levittelemään eväitään. Kahvilasta oli ostettu äideille kupit kahvia kaikki muu kaivettiin omasta laukusta. Törkeää!!!!!!!!!![/QUOTE]

Kuuleppas nyt. Siellä karhulinnassa on eväidensyönti tila, jossa voi syödä omia eväitä..

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23745494:
voihan se lapsi oksentaa sen kotoakin tuodun ruuan, samoin kuin sen laivalta ostetun ruuan.

Ei se lapsi oksenna kotona tuotua ruokaa, kun sille ei anneta niitä ruokalajeja, jotka pojalle ei sovi. Eli tiedän ihan tasan tarkkaan mikä aiheuttaa tuon reaktion.

Ja kyllä me syömme laivallakin aterioita, kyse ei ole siitä, mutta meidän ei todellakaan kannata aamupalalle mennä laivalla, se tulee tolkuttoman kalliiksi. Iltapalan kanssa käytäntö vaihtelee, miten tehdään. Buffet-illallisesta yleensä löytyy kaikille syötäväksi sopivaa, samoin ala cartesta, siellä kun tehdään myös toiveiden mukaan vähän listaa muokaten.

[QUOTE="vieras";23745483]Soisin sinullakin olevan jotain päässä - vie penska lääkäriin, ei Ruotsin laivalle.[/QUOTE]

Mitäs luulet, onkohan lapsi ollut asiasta lääkärissä? Voi vitsit mitä älypäitä täällä liikkuu!

Mä en nyt tajua.. Jos illalla käydään syömässä siellä buffetissa, niin eikö lapsi pärjää yön yli sillä?
Jos mun lapsille ei kelpaa se ruoka mitä on tarjolla, niin saa olla syömättä. LAivalla on kuitenkin aika paljon erivaihtoehtoja..

meillä menetellään samoin, niin kotona kylässä kuin laivalla tai missä tahansa. jos ei kelpaa on sitten nälässä. kyllä se ruoka seuraavalla ruokailukerralla maistuu. ja jos laivan buffassa vaikka syö päivällisen, ei meidän lapsille eikä itsellekään kyllä iltapala enää maistu. on se sen verran tukeva ruokailu

[QUOTE="Likka";23745526]Kuuleppas nyt. Siellä karhulinnassa on eväidensyönti tila, jossa voi syödä omia eväitä..[/QUOTE]

No SEN TAKIAHAN se nimenomaan niin törkeätä olikin. Kun on eväiden syöntitilakin tarjolla ihan vieressä, mutta näiden mammojen piti istua KAHVILAN asiakkaiden pöydissä.

Ei mun pojat ainakaan pärjää - meillä kun laivalla valvotaan klo 22.00 asti vielä leikkihuoneessa jne. Ja jos on syöty kuuden kattauksessa on kyllä tuohon aikaan jo nälkä.

Kai te kotonakin syötte iltaruuan ja iltapalan?

[QUOTE="poikia3";23745527]Ei se lapsi oksenna kotona tuotua ruokaa, kun sille ei anneta niitä ruokalajeja, jotka pojalle ei sovi. Eli tiedän ihan tasan tarkkaan mikä aiheuttaa tuon reaktion.

Ja kyllä me syömme laivallakin aterioita, kyse ei ole siitä, mutta meidän ei todellakaan kannata aamupalalle mennä laivalla, se tulee tolkuttoman kalliiksi. Iltapalan kanssa käytäntö vaihtelee, miten tehdään. Buffet-illallisesta yleensä löytyy kaikille syötäväksi sopivaa, samoin ala cartesta, siellä kun tehdään myös toiveiden mukaan vähän listaa muokaten.[/QUOTE]eli kyse on lapsen allergioista tai jostain sairaudesta. silloihna on ihan ymmärrettävää se että raahaa ruuat kotoa. mutta jos ei mitään tuollaisia ole, vaan on kyse siitä että ei halua, uskalla tai muuten vaan maistu, niin sen takia en alkaisia ruokia mukana raahaamaan.

No, mulla ainakin on maha sitä luokkaa, että mulla on oltava juotavaa ja jotain naposteltavaa, joten pakkaan kyllä mukaan omat välipalat ja juotavaa.

Kai sitä omaa järkeä saa käyttää kun lähtee reissuammaan.. Sinäänsä hinnat on kauheen isot laivalla syöden, mutta naurettavan hintasia matkat on.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23745545:
meillä menetellään samoin, niin kotona kylässä kuin laivalla tai missä tahansa. jos ei kelpaa on sitten nälässä. kyllä se ruoka seuraavalla ruokailukerralla maistuu. ja jos laivan buffassa vaikka syö päivällisen, ei meidän lapsille eikä itsellekään kyllä iltapala enää maistu. on se sen verran tukeva ruokailu

Mun kahdella nuorimmalla ei ole ikinä tapana ahtaa itseään ähkyyn, eivät siis syö laivan buffassa yhtään sen enempää kuin kotonakaan ja ihan varmasti on nälkä iltapala-aikaan. Musta ruokailutottumukset on pielessä, jos syödään ihan liikaa siellä buffassa, jos viiden kuuden tunnin päästä ei ruoka maita. Itselle ei kyllä mahdu, mutta lapset on toinen juttu. Ja teini voisi syödä jo parinkin tunnin päästä.

Jaa ehkä meidän lapset on outoja, mutta vaikka oltiin a'la cartessa syöty illallinen laivan lähtiessä, niin kyllä vaan iltapalaa tarvitsivat kuitenkin (ehkä tottumustakin, kun aina on iltaruoan jälkeen vielä iltapala). Eli vaikka ruoka syötiin laivalla, niin hytissä otettiin sitten banaanit ja pillikaakaot. Oli siinä välissä kuitenkin useampi tunti ja välissä oltiin tanssittu kovasti muiden lasten kanssa yökerhossa. Kamala se on nälkäistä lasta nukkumaan laittaa...

[QUOTE="poikia3";23745552]Ei mun pojat ainakaan pärjää - meillä kun laivalla valvotaan klo 22.00 asti vielä leikkihuoneessa jne. Ja jos on syöty kuuden kattauksessa on kyllä tuohon aikaan jo nälkä.

Kai te kotonakin syötte iltaruuan ja iltapalan?[/QUOTE]
Jos kaikki pitää olla kuten kotona niin pysykää sitten siellä kotona.

[QUOTE="vieras";23745598]Jos kaikki pitää olla kuten kotona niin pysykää sitten siellä kotona.[/QUOTE]

Ja sun mielestä lasten pitää mennä nälkäisenä nukkumaan? Mun mielestä teidän on syytä pysyä kotona. Katsos kun laivalla ollaan lomalla, ja lomalla valvotaan pidempään ja kyllä ehtii tulla nälkä lapsille touhutessa ihan kevyesti.

[QUOTE="poikia3";23745552]Ei mun pojat ainakaan pärjää - meillä kun laivalla valvotaan klo 22.00 asti vielä leikkihuoneessa jne. Ja jos on syöty kuuden kattauksessa on kyllä tuohon aikaan jo nälkä.

Kai te kotonakin syötte iltaruuan ja iltapalan?[/QUOTE]

Joo, meilläkun toi iltaruoka syödään 16.30 ja iltapala 20.00.
Mutta, jos syödään kuudelta, niin ei noille kyllä iltapala maistu.

[QUOTE="poikia3";23745618]Ja sun mielestä lasten pitää mennä nälkäisenä nukkumaan? Mun mielestä teidän on syytä pysyä kotona. Katsos kun laivalla ollaan lomalla, ja lomalla valvotaan pidempään ja kyllä ehtii tulla nälkä lapsille touhutessa ihan kevyesti.[/QUOTE]
Kiitos, mutta minua ei tarvitse teititellä. Mahdatte olla matkustaessanne lapsiperhe, joka on kanssaihmisille riesa.

Joo, meilläkun toi iltaruoka syödään 16.30 ja iltapala 20.00.
Mutta, jos syödään kuudelta, niin ei noille kyllä iltapala maistu.

Ja kun meilläkin arkena iltaruoka syödään 16.30 (tai 17 viimeistään) ja iltapala 19.30 (tai 20 viimeistään) ja laivalla syötiin klo 18 ja silti klo 21 lapset oli sitä mieltä, että ehdottomasti pitää vielä saada iltapalaa... Ja joskus on jopa syöty vasta n 19 ja silti kaipaavat sen iltapalansa, kun ovat sen tottuneet joka ilta syömään. Kas kun lapsetkin on erilaisia...

[QUOTE="vieras";23745636]Kiitos, mutta minua ei tarvitse teititellä. Mahdatte olla matkustaessanne lapsiperhe, joka on kanssaihmisille riesa.[/QUOTE]

Säkö oot perheetön? Te viittaa myös siihen teidän perheeseenne.

Enpä tiedä kenelle me ollaan matkustaessa riesa - takuuvarmasti emme kenellekään. Mä en ymmärrä, mikä voisi olla riesan syy. Lapset rakastaa laivalla oloa, ja siitä otetaan kaikki irti, uidaan, osallistutaan järjestettyihin ohjelmiin ja tehdään suunnistuspolkuja. Syödään meille sopivia ruokia välillä ravintoloissa ja kahviloissa, välillä eväitä hytissä. Miten ihmeessä meidän toiminen mahtaa muita häiritä?

Ja maissa taasen, me käymme aktiivisesti erilaisissa museoissa. Niissä kun Tukholmassa huomoiodaan lapsiperheet.

Mua kyllä laivalla häiritsee ihan muut kuin lapsiperheet, esim. riehuvät, ja mölyävät nuoret, aikuiset, jotka eivät osaa alkeellisempiaakaan käyttäymissääntöjä ( esim. buffassa täytetään naapurin pöytä omilla lautasilla, ruokaa otetaan lautanen täyteen, maistetaan ja heivataan siihen naapuripöytään, jossa toisten pitäisi syödä), ja joo, on siellä maailmanomistajiakin aina välillä.

Mun eksäni on edelleen laivalla töissä, olen kuullut aikas monta tarinaa niistä matkustajista, jotka oikeasti ovat riesaksi.

Jos ollaan oltu ensimmäisessä kattauksessa, on illalla lapset kaivanneet vielä pientä purtavaa. Kuitenkin sen verran pientä, ettei isoja katkarapuleipiä yms. ole viitsitty ostaa, joten sitä varten on ollut kiva, jos jo maista on tuotu mukanamme jotain hedelmiä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23745545:

Meillä taas reissussa ollaan vapaampia. --esim laivalla saavat puggetissa syödä mitä haluavat (jotain ruokaa toki ennen jälkkäriä) ja mussutellaan vielä karkkiakin kohtuudella pitkin päivää.

Kuulemma trendikkääseen vyölaukkuun menee mukavasti omat eväät. Mikäli käytätte sandaaleita, laittakaa ehdottomasti myös sukat ja laittakaa sukanpuntteihinkin pientä naposteltavaa, keksejä sun muuta. Päähän ehdotan tyylikästä Koffin lippalakkia. Se on niin hieno asuste, että vie huomion muulta, niin ettei kukaan keksi epäillä teitä omien eväiden salakuljetuksesta risteilylle. Pikanttina lisänä jokaiselle perheenjäsenelle voi antaa pureksittavaksi oljen.

Mun puolesta voitte roudata vaikka hellan mukaan, ettei pikku kullannuput kuole nälkään.
Kantsii varmaan lainaa laivan jatkoroikkaa, ettei tuu liian kalliiks se oman ostaminen.

[QUOTE="hipp";23745895]ihan ihme vääntöä.Mulle on ihan sama onko jollain eväät botskilla vai mättääkö ne buffassa naamat täyteen.oikeesti.huh.[/QUOTE]

No sehän siinä on. Kun ne mättää päivällisen ja vielä iltapalasta pitää numero tehdä... Ei oo varaa ostaa muutaman euron patonkeja kahviosta, vaan pitää ite tehdä ne mukaan.,

Viimeisimmällä laivareissulla meillä oli mukana kannatteva sähköinen kylmälaukku. Oltiin tosin pidemmällä reissulla, mutta kyllä sieltä laukusta syötiin välipalat ja iltapalat, ja pojan aamupalakin taisi olla kylmälaukussa.