Naapuri on niin kateellinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Karoliina";23771054]En oo sanonut, että open hommasta ei oo hyötyy. Se on tosi tärkee työ!

Itse olen tehnyt monenlaista ja tällä hetkellä olen konttoripäällikkö.

Ja tosta downshiftaamisesta (miksi pitää hienostella kun vois suomeksi sanoo vaikka alasvaihtaminen tai vaikka surkuilu)... Joo tunnen mäki yhen joka oli tosi hyväs työssä isol palkal ja sitten se lopetti sen ja muutti maalle ja rupes viljelee jos mitöä ituja ja kaikkee se yritti. No eihän siitä mitään tullu ja nykyään ei missään enää naamaansa kehtaa näyttää.

Onks työttömäkki kaikki downshiftaajia. Luulen, et suurin osa on niit, jokka sai yt;ssä kenkää koska laiskoja ja saikuttajia. Eli ei viitti eikä jaksa. Ja sit keksitään hieno sana sille että kuljetaan rääsyissä ja pakotetaan lapset syömään Lidlin ruokia tms.[/QUOTE]

Toi Lidlin ruokakin oli taas kerran ihan huippu juttu :D Sun pitäs mennä sen juron ukon kans mainostaa Lidliä, oot niin perinteinen mölli :)

No bemari on hieno auto, ei siinä mitään mut tota talopakettia mä en ymmärrä mitä hehkuttamista siinä on. Jos rakentaisin oman talon (vaikken ikinä kyllä haluaisi omakotitalossa asua) niin haluaisin suunnitella sitä ammattilaisten kanssa mahdollisimman paljon itse. Enkä tod halua mitään talopakettia joita näkee enemmän kuin 13 tusinassa.

Näinhän se on. Meillä on arkkitehdin suunnittelema talo meren rannalla, mutta en silti usko, että edes akateemiset valkokaulusköyhälistöön kuuluvat kadehtivat sitä tai muutakaan elämäämme. Olemme ihan duunariperhe, mutta joskus asiat osuvat elämässä kohdalleen ja asiamme nyt sattuvat vain olemaan niin, että perheemme asuu mukavasti meren rannalla.

Ihan älytöntä dissata ketään ammatti- tai koulutusryhmää. Kaikki me asumme saman taivaan alla ja haaveilemme eri asioista. Tyhmää haaveilla siitä, että olisi kateuden kohde. Siitä ei ole kuin harmia. "Paremmasta" taloudellisesta tuurista kannattaa olla hissukseen, niin kaikkien elämä on helpompaa.

tekeekö se ihmisestä kateellisen, jos kehuu toisen omaisuutta hienoksi? mä olen sit varmaan tosi monelle ihmiselle kateellinen. on munkin naapurissani tosi hienoja ja uusia taloja ja paljon rikkaampia ihmisiä kuin me puhumattakaan tuliteristä autoista, hienojahan ne on ja olenkin niitä kehunut, mutta ei se silti minusta kateellista ihmistä tee, koska olen ihan tyytyväinen tähän omaan vanhaan vähän ränsistyneen näköiseen talooni ja autokin on ihan ok-kuntoinen, vaikka ei montaakymmentätuhatta maksakkaan.

Sama juttu. Me asutaan eräässä Espoon pientaloalueista ja tässä ympärillä on aikamoisia kivitaloja ja eräs poikani kavereista asuu valtavassa talossa ihanan isolla tontilla. Ei mua mitenkään kateus vaivaa kun käyn heillä, ihailen vain kuinka kaunista siellä on ja ihan hyvillä palaan omaan paritaloasuntooni jatkamaan hieman vaatimattomampaa elämäämme. That's it. Ja kehun kyllä jos jonkun koti on aidosti kaunis, eikä siinäkään mitään sen kummempaa kateutta tai katkeruutta ole :)

Siis mä en tajua.Jos naapuri sitä mieltä että heijän lapsesta ei urheilijaa tule jos häneen tullut niin miten se on kateutta aapeetä kohtaan?Mä olen 99.99% varma ettei munkaan tytöstä tule urheilijaa jos on muhun tullut.
Jos tää naapuri tienaa saman verran kuin aapee niin onhan heillä sitten varmaan rahaa tilillä jos ei hienoa taloa tai uusia autoja.

[QUOTE="ninni";23772513]Voi jestas, miten rassukalta ihmiseltä aloittaja kuulostaa... Todistaa kyllä kirjoituksellaan tyhmyytensä :-D[/QUOTE]

Eikä edes tajua lopettaa vaan suoltaa jatkuvasti lisää vieläkin typerämpiä lauseita. Luulin eka provoksi mutta kyllä noin turhamaisia ja muka-omasta-mielestään-viisaita ihmisiä on olemassa. Vai että yliopisto-opiskelukin on turhaa... just!

Voi karoliina. Säälin miestäsi, kun viittii kattoa sua. Mutta voi koittaa aika, ettei enää viittikään. Toivottavasti pääset vielä täällä kertoilemastasi alemmuuskompleksistasi ja saat mielenrauhan.

[QUOTE="Karoliina";23771183]Voikun on ihmisten niin vaikee uskoo, että joitakin ei pätkääkään kadehdituta se, että joku köhnii 10 vuotta yliopistolla ihan vaan siksi, että sais melkein saman palkan kuin joku toinen vähemmällä koulutuksella... Että mikäköhän tossa on sitten älyä. Vähän sama kuiin että joku kantais tiiliskivet ykstellen ja toinen veis kottikärryllä.[/QUOTE]

Ei vaan voiku sun on vaikee uskoo, et jotkut ei "köhni" yliopistolla siks, että ne sais tulevaisuudessa työstään jotain tiettyä liksaa, vaan siks, että niillä on joku ala, josta ne on kiinnostuneita ja jonka parissa ne haluaa työskennellä riippumatta siitä, paljon siitä työskentelystä maksetaan. Tiätkö, kun elämä on paljon mukavampaa, kun maanantaiaamuna voi mennä töihin tyytyväisenä, koska yksinkertasesti tykkää mennä sinne?

Ja ei, en nyt oo väittäny, ettetkö sä vois tykätä työstäsi myös, mutta kun ihmiset on erilaisia. Jotkut tykkää tehdä jotain sellasta työtä, johon ei pääse muuten kun "köhnimällä" sielä yliopistolla.

[QUOTE="Karoliina";23771183]En ole. Oon mieluummin omassa työssä. Ja ei koulutus vaikuta älykkyyteen. On se nähty että kaiken maailman tohtoritkin on sekoilleet jos mitä.

Ydinfyysikot ne sen ydinpomminkin keksi ja pelkkää haittaa oli siitä keksinnöstä. Onko se sitten älyä.'

Voikun on ihmisten niin vaikee uskoo, että joitakin ei pätkääkään kadehdituta se, että joku köhnii 10 vuotta yliopistolla ihan vaan siksi, että sais melkein saman palkan kuin joku toinen vähemmällä koulutuksella... Että mikäköhän tossa on sitten älyä. Vähän sama kuiin että joku kantais tiiliskivet ykstellen ja toinen veis kottikärryllä.[/QUOTE]

Kyllä olet kateellinen, koska näet tarpeen tehdä näitä vertailuja. Se naapurisi haluaisi vaan että saa olla rauhassa sinulta ja vertailuiltasi ja elää omaa elämää. Mutta et kykene siihen. Ikävää.

Sama juttu. Me asutaan eräässä Espoon pientaloalueista ja tässä ympärillä on aikamoisia kivitaloja ja eräs poikani kavereista asuu valtavassa talossa ihanan isolla tontilla. Ei mua mitenkään kateus vaivaa kun käyn heillä, ihailen vain kuinka kaunista siellä on ja ihan hyvillä palaan omaan paritaloasuntooni jatkamaan hieman vaatimattomampaa elämäämme. That's it. Ja kehun kyllä jos jonkun koti on aidosti kaunis, eikä siinäkään mitään sen kummempaa kateutta tai katkeruutta ole :)

Just näin. Ihailen kaunista suurta kivitaloa ja huomaan, että monella naapurill on varaa matkustella paljon ja heillä on mökkejä ym.

Mutta en koskaan vaihtaisi kokonaisuutta. Eli jos joutuisin ottaa koko paketin, myös sen työn jota tekevät, ja sen elämän, niin en haluaisi. Moni yrittäjä tekee rahaa kaikella, kaikki on kaupan. Lähes kaikki ihmissuhteetkin perustuvat johonkin kaupankäyntiin. Arvostetaan vain työtä. Tai vain rahaa.

Se voi olla vaikea uskoa, mutta joillekin riittää vähän vaatimattomampi koti ja auto ja elämä, ei tarvita 10 mukulaa ja isoa tila-autoa ja ja ja...

[QUOTE="trtr";23770030]Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä kadehtimista on pakettitalossa ja bemarissa? Itselläni on BMW 530 Touring ja itseäni lähinnä nolottaa, kun 3-vuotias ipanamme kailottaa jossain kaupan parkkipaikalla innoissaan, että "tuolla näkyy iskän pemari".[/QUOTE]

Voi että, meillä kans Bemari ja kolmivuotias poikamme ajaa omalla leikki"pimarillaan" ja peruuttelee, ja on oppinut myös tunnistamaan "pimarit", autossa käy kova kailotus siis.. You know!

Voi karoliina. Säälin miestäsi, kun viittii kattoa sua. Mutta voi koittaa aika, ettei enää viittikään. Toivottavasti pääset vielä täällä kertoilemastasi alemmuuskompleksistasi ja saat mielenrauhan.

Voi kuule mun mies saa olla iloinen vaimostaan. Ei tartte sun huolehtii siitä.

Ja mä luulen, että täällä se alemmuuskompleksi on semmosilla hiljasilla hissukkatytöillä jokka on lukenu yliopistossa ittensä kirjastotieteiden maisteriksi ja tienaa 1700 kuussa... Ja mä taas on sentäs toimistoalan pomo.

Että parempi tehä enempi töitä ja välillä unohtaa ne kirjakasojen teoriat.

[QUOTE="jepjep";23770329]Luinkin vasta kokonaan Karoliinan kirjoitukset. Onhan se provo tääkin. Vaikkei nyt niin hulvattoman hauska.[/QUOTE]

On provo, mutta ihmettelen, miten joku jaksaa nähdä näin paljon vaivaa tällaiseen kirjoitteluun. Joku on pielessä ja pahasti.

[QUOTE="Karoliina";23774087]Voi kuule mun mies saa olla iloinen vaimostaan. Ei tartte sun huolehtii siitä.

Ja mä luulen, että täällä se alemmuuskompleksi on semmosilla hiljasilla hissukkatytöillä jokka on lukenu yliopistossa ittensä kirjastotieteiden maisteriksi ja tienaa 1700 kuussa... Ja mä taas on sentäs toimistoalan pomo.

Että parempi tehä enempi töitä ja välillä unohtaa ne kirjakasojen teoriat.[/QUOTE]

Olet varmaan aika kamala pomo. Mahdatko olla ilkeä "alaisillesi"? Tekstin perusteella et ole kovin empaattinen ihminen.

[QUOTE="Karoliina";23774087]Voi kuule mun mies saa olla iloinen vaimostaan. Ei tartte sun huolehtii siitä.

Että parempi tehä enempi töitä ja välillä unohtaa ne kirjakasojen teoriat.[/QUOTE]

Mutta mutta. Jos ei olisi tietoinen mitä Brontet kirjoittivat, mitä Austen, mitä ... jos ei olisi perehtynyt sosiologiaan, psykologiaan, taloustieteeseen, kirjallisuustieteeseen, jos ei tietäisi kuin että hauki on kala, kuten peruskoulun kirjoissa kerrotaan, niin ...

miten pystyisi erottaa mitä uskoa kun lukee lehtiä, miten tietäisi mitä ajatella nykyään kun infotulva on valtava? Miten tietäisi miten perustaa omat ajatukset ja mielipiteet, jos ei olisi mitään tietoa siitä mitä joku toinen on ajatellut? Jos ei olisi tehnyt itse tiedettä (gradu) ja käsitellyt asioita useista näkökulmista?

Kävisi siellä viikon lomalla ja kertoisi että tulipas käytyä, ja tuli ostettua se uusi pemari ja ostettua vuittonia ja siinä se? Se elämä. Ja seuraisi teoissa ja ajatuksissa niitä, kenellä näyttää olevan paljon rahaa? yrittäisi pukeutua ja olla samanlainen?

Kuluttaminen=eläminen/elämä.

Jos en olisi opiskelllut paljon mitään, miten pystyisin tehdä valintoja tässä elämässä? Mihin perustaisin omat näkemykseni?

:D:D

Yleensä ne joilla on rahaa eivät pyri leveilemään sillä. Ja ne joilla on vähänkään älyä ymmärtävät, että 2000- luvulla on hienompaa sotkea fillarilla räntäsateessa kuin kaasuttaa menemään uudella autolla:)

Mene ap itsekin opiskelemaan, jos olet noin kamalan kateellinen toisille akateemisesta koulutuksesta.

ps. mieheni pääsi kauppakorkeaan 10 parhaan joukossa aikoinaan, kekiarvo alkoi seiskalla. Valmistui kiitettävillä arvosanoilla.

Mulla ei ole akateemista koulutusta, tienaan kuitenkin it-alalla hyvin. Ja palkankorotustakin mieluummin ottaisin lisää vapaa-aikaa. Tämä näkyy lukuisten ikäisteni n. 4-kymppisten arvoissa. Mielummin tehtäisiin vähemmän töitä, kun on jo kaikki mitä tarvitaan. Mulla on ystäviä, jotka ovat ottaneet paketin isoista it-alan firmoista, kun niitä on ollut tarjolla, ja ovat ottaneet aikalisän. Ja osa heistä on vuoden kotona olon jälkeen palanneet työmarkkinoille levenneinä, osalla on vielä tuota onnen aikaa jäljellä. Jos jolle kulle olen kateellinen niin heille - tuntuu, että tämä päivänä töissä niistetään viimeinenkin pisara ihmisestä irti.

Mulla on paritalon puolikas, kolme lasta, joista 2 koulussa, ja töitä saa heidän kanssaan tehdä tosissaan koulun kanssa. Mulla on ihana rakas mies, jonka kanssa voin jakaa kaiken, joka ymmärtää minua puolesta sanasta, ja jonka kanssa jaan saman huumorintajun. Meillä on ihanaa yhdessä. Meillä on vain yksi uudehko auto. Esikoinen menee bussilla kouluun, keskimmäistä kuskaan, koska koulumatka ei ole turvallinen.

Ja minä maksan hyvistä koenumeroista, koska ne toimivat tuon add-lapsen kanssa, kannustavat opiskelemaan ja se on tärkeää. Kotitöistä en maksa erikseen, mutta viikkorahaa ei saa, jos ei ole huolehtinut omalta osaltaan kotitöistä.

[QUOTE="vieras";23774139]Olet varmaan aika kamala pomo. Mahdatko olla ilkeä "alaisillesi"? Tekstin perusteella et ole kovin empaattinen ihminen.[/QUOTE]

No en todellakaan. Mun pomo, siis TJ, on tosi tyytyväinen muhun. Oon noussut assistentista tähän hommaan ja palkkakin on noussut useemman kerran. Ja moni työntekijä on kehunu että mikään ei pyöri kunnolla kun en oo duunissa.

Se on totta, että mun pomo ja omistaja kysyy kyllä nimenomaan multa uusista työntekijöistä. Ja laiskurit saa kyllä mennä, mutta semmosia ei pahemmin tänne oo osunu. Muutama vaan tulee mieleen ja yks oli toi muka-fiksu nuori mies, josta mainitsinkin.

Tota laiskuriakin kohtaan olin silti kiltti. Kun mun pomo kysyi multa siitä, sanoin että "No ei se pärjänny, tää ei varmaan ollu sen juttu, ehkä se on hyvä jossain muussa." Eli en mitenkään teilannu täysin vaikka oisin voinu. Jos oisin teilannu sen, sen olis ollut vaikee saada uutta työtä täältäpäin.

Ihmisten on vaikee näämmä täällä uskoo, että mulla menee kaikin puolin aika hyvin. Ihan vaan siksi, että oon naureskellut naapurien pikkusia kateuden poikasia...

[QUOTE="Karoliina";23775115]No en todellakaan. Mun pomo, siis TJ, on tosi tyytyväinen muhun. Oon noussut assistentista tähän hommaan ja palkkakin on noussut useemman kerran. Ja moni työntekijä on kehunu että mikään ei pyöri kunnolla kun en oo duunissa.

Se on totta, että mun pomo ja omistaja kysyy kyllä nimenomaan multa uusista työntekijöistä. Ja laiskurit saa kyllä mennä, mutta semmosia ei pahemmin tänne oo osunu. Muutama vaan tulee mieleen ja yks oli toi muka-fiksu nuori mies, josta mainitsinkin.

Tota laiskuriakin kohtaan olin silti kiltti. Kun mun pomo kysyi multa siitä, sanoin että "No ei se pärjänny, tää ei varmaan ollu sen juttu, ehkä se on hyvä jossain muussa." Eli en mitenkään teilannu täysin vaikka oisin voinu. Jos oisin teilannu sen, sen olis ollut vaikee saada uutta työtä täältäpäin.

Ihmisten on vaikee näämmä täällä uskoo, että mulla menee kaikin puolin aika hyvin. Ihan vaan siksi, että oon naureskellut naapurien pikkusia kateuden poikasia...[/QUOTE]

Heh. Kateelliset ja ilkeät ja tyhmät ja huonosti koulutetut kyllä usein menestyvät nykyajan työelämässä. Siitähän ei ole kyse ollenkaan.

Vai että oikein toimistoalan pomo, voi tap tap! :) Kenenkään työtä väheksymättä (jota sinä teet jatkuvasti) niin luepa nuo kommenttisi ihan ajan ja järjen kanssa läpi. Luulen että sinä itse olet semmoinen "hissukka" joka ei irl uskalla pitää puoliaan tai supisee vaan itsekseen siellä verhon raossa kun ketuttaa kun muut ovat saaneet toteuttaa itseään, kun sinusta ei tullut sitä laulajaa :D Olet sitten provo tai et, niin toi sun kirjoitustyyli on niin huvittava; "huomatkaa mut, huomatkaa please!"

Yhteistyössä