tarvitseeko minun sietää tälläistä käytöstä? en enää jaksa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kampanisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kampanisu

Jäsen
04.06.2011
181
0
16
Olen kohta 2vuotta kuunnellu anopin ilkeilyä ja sitä miten paska ihminen olen enkä lainkaan tarpeeksi hyvä heijän pojalle. sukunikin on tietenkin ihan kamalaa ja minut huonosti kasvatettu. torstaina katkasin lopullisesti välit. kuulu varmaan naapuri kuntaan asti miten ilmaisin itseäni kun anoppi soitti pojallensa kuinka minut pitää jätää koska olen ilkeä ja halua erottaa äidin ja pojan! :headwall:
ja heitä en kunniota kuulemma yhtään kun verhotkin vaihdoin minun ja miehen kodista häneltä kysymättä! ja kielsin heidän koiraansa repimästä meidän mattoja kun olivat viimeksi kylässä.

en olisi halunnut katkaista välejä, mutta nyt totaalisesti loppu hermot. kaks vuotta olen kuunnellu sitä miten huono ihminen olen ja miten en mitään osaa. enkä missään nimessä kelpaa heidän pojalleen. Jotain kunnioitusta minullekin kait kuuluu??
anoppi ei siedä edes perheeltään sitä että ovat hänen kanssaan eri mieltä. kaikkien pitää olla hänen kanssaan samaa mieltä. ja jos ei ole niin ämmä laittaa hirveän esityksen pystyyn niin johan appiukko ja mieheni taas kumartelevat hänen jaloissaan ettei äidillä vain ole paha mieli.

mies yrittänyt äidilleen puhua siitä miten minua kohtelee, mutta anoppi oli sitä mieltä että miehen olisi pitänyt valita paremmin ja jättää minut heti.:kieh:
poikansakin haukkuu vähintään kerran viikossa kovin sana kääntein, mutta eihän mieheni välitä koska haluaa pysyä väleissä äitinsä kanssa! mikä sinäänsä ihan ymmärrettävää.

mieheni oli viime viikolla kuumessa, niin anoppi oli tunkemassa tänne häntä hoitamaan koska enhän minä osaa. (olen hoitoalan ammattilainen) ja en ymmärrä miestäni tarpeeksi hyvin hänen hoitamiseensa, vain äiti ymmärtää. mies onneksi kielsi tulemasta, halunnut itsekään äitiään tänne penkomaan kaappeja ja vouhottamaan. loukkaantui tästäkin.

kun asuimme vielä samalla paikkakunnalla niin anoppi kävi meillä ilman lupaa kun olimme töissä esim. pesemässä pyykkejämme, sisustamassa, ja pilkkomassa pojalleen hedelmiä valmiiksi niin on kivempi syödä. ja kerran jäi kiinni siitä että oli lukenut päiväkirjaani, siteerasi hyvin tarkkaan mitä olin kirjoittanut!! olimme appivanhempien asunnossa vuokralla joten heillä oli avain asuntoon, tapa ei loppunut kun keskustelimme asiasta, vasta kun uhkasin ottaa yhteyttä poliisiin ämmä lopetti salaa meillä käymisen. ja silloin loukkaantui koska "halusi vain auttaa ja tietää miten meillä menee".

jos joskus tulevaisuudessa saamme lapsia niin anoppi ei saa olla tekemisissä lapsen kanssa. koska jos kohtelee minua noin huonosti, niin miten voisi kohdella lastani sen paremmin.

appivanhempani ovat adoptoineet mieheni ja anoppi on kuulemma sen takia niin huolissaan koko ajan ettei ainokaiselle vain käy mitään. siksi pitää soitella useita kertoja päivässä. ja on niin mustasukkainen pojastaan kun olla ja voi. niin ja poika on yli kahdenkymmenen niin äitinsä soittaa että mitä pitää pukea milläkin ilmalla päälle, sukista lähtien!! eikä lopeta vaikka mieskin hermostunut moneen otteeseen!!

mieskin kysynyt äidiltään moneen kertaan että olenko jotain pahaa tehnyt kun minua pitää niin kohdella. niin kuulemma kohteluni on oikeutettua, koska olen vienyt häneltä pojan!
siis en ymmärrä miten olen voinut viedä häneltä pojan?? kun samalla paikkakunnalla asuimme kävimme viikoittain heillä kylässä ja nyt kun asumme eripaikkakunnalla niin kuukausittain kävimme heillä. mies käykööt edelleen mutta minä en sinne enää jalallani astu.

sanokaa olenko ihan kamala, kun en enää jaksa??! vai olenko luovuttanut liian helpolla?
mutta kun enhän minä sietäisi keneltäkään tuollaista käytöstä, heti sanoisin mitä mieltä asioista. anopille olen koittanut vääntää rautalangasta että meillä on oma elämä ja oma asunto johon en halua hänen pitsi liinojaan! anoppia olen koittanut ja koittanut sietää ja keskustella asiallisesti ja sivuuttanut asioita jotta pysyisi edes jonkin laiset välit. nyt en vain enää millään jaksa. eikä ole miehellekään kivaa olla välissämme.

Muutto eri paikkakunnalle on nyt paikallaan. Ainut vaihtoehto minusta tässä tilanteessa.
Aloitatte oman elämän, ihan ikioman perheenne kanssa. Siihen ei saa anopin valta vaikuttaa.

Oho, miten sun miehes antaa äitinsä kohdella sua noin? Ei toi kyl toimis meillä hetkeäkään, se olis joko tai..

Mitä sä luulet et tapahtuu jos laittaisit miehen valitseen teidän välillä? Kumman se valitsis?

muutettiinkin maaliskuussa eri paikkakunnalle, osin miehen opiskelujen takia mutta suurimmaksi osaksi sen takia että saatiin eroa anoppiin. silti puuttuu joka asiaan. pitäis varmaan muuttaa vielä kauemmas nyt välimatkaa ei ole kuin 150 km, turhan nopeasti pyörähtävät täällä.
enkä millään jaksa ymmärtää että miten anoppi ei itsessänsä näe mitään vikaa, ei ole itse väleissä sisarustensa kanssa eikä läheskään kaikkien muiden sukulaistensa kanssa (siis kenenkään sellaisen joka on erimieltä jostain asiasta hänen kanssaan). perustelee välirikkoja aina sillä että muut eivät ymmärrä häntä ja pahoittavat hänen mielensä! olimme eräissä häissä missä anoppi alkoi tappelemaan sisarustensa kanssa.. repivät toisiansa tukasta ja läimivät ja huusivat..
ja anopissa ei tietenkään ollut mitään vikaa.. mies sanoi silloin että olivat viimeset juhlat missä käy vanhempiensa kanssa koska äitiään saa aina hävetä (varsinkin jos ottaa tippaakaan alkoholia) ja isänsä ei puutu asioihin mitenkään kun on niin tossun alla..

ÄÄÄRG!

eihän mies periaatteessa annakaan kohdella mua näin, mutta kun mikään ei auta..
ja mies sanoo ainakin olevansa mun puolella ja on monesti puolustanutkin mua mutta ei silti riitä..

tuskin valittis kumpaakaan, ei halua olla ilkeä äidilleen eikä katkaista välejä vaikka sanoikin tässä yksi päivä että pitää varmaan tehä jottain radikaalia..

Anoppi on häiriintynyt ja enemmän lapsi kuin aikuinen. Miksi silti kirjoitat ikään kuin odottaisit häneltä ihannevanhemman käytöstä? Realismia kehiin omien odotustesi suhteen. Anoppi ei ole sulle hyvä eikä paha äitihahmo, vaan ei äitihahmo ollenkaan. Kivuliasta se kyllä on, päästä siihen pisteeseen, ettei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Sillä kuka tahansa se kauhea varas olisikaan, kohtelu olisi yhtä häijyä.

Ole onnellinen, että mies kykenee edes tuon verran pitämään etäisyyttä. On noita hullumpiakin parivaljakoita, joihin mukaan meno kolmanneksi pyöräksi voi olla jopa vaarallista. Usein poika on myös päästään vialla, jos äiti on. Tämä äiti on ehkä kuitenkin hoitanut työnsä ensimmäiset vuodet riittävän hyvin, eikä ole täysin seinähullu sentään?

Tärkeintä taitaisi olla, että mies ja appi lopettaisivat anopin myötäilyn nyt, ennenkuin anoppi on liian vanha oppimaan mitään. Antaisivat loukkaantua vaan, ja vaatisivat tiukasti asiallista käytöstä. Mutta appi tuskin on ihan aikuinen ihminen hänkään, koska kerran on mennyt yksiin tuollaisen naisen kanssa. Tuskin tuo nainen on nuorempanakaan täysin normaali ollut.

ei luojan kiitos ole lapsia (vielä) suunnitelmissa kyllä on.
eli lapsille ei voi hakkua mutta muille sukulaisille haukkuu. (mulla ja miehellä on osittain yhteisiä sukulaisia miehen serkku on naimisissa minun serkkuni kanssa ja näillä yhteisiä lapsia) esim. serkkuni perhe on katkaissut kokonaan välit anoppiin, vaihtaneet puhelin numerot salaisiksi ym. koska anoppi alkoi ihan uhkailemaan heitä ja soittelemaan todella hävyttömiä puheluita.

taitaa olla kyllä jo niin että anoppi on liian vanha oppimaan uusia käytöstapoja. molemmat appivanhemmat ovat jo yli 60.
enkä todellakaan odota anopilta itselleni äitihahmoa, odotan vain että minua kunnioitettaisiin sen verran että minulle voi puhua kuin ihmiselle. se riittäisi.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa ihan mun ex-anopilta. Se tosin ei koskaan suostunut tapaamaan mua kasvotusten, vaikka olin hänen poikansa kanssa naimisissakin... Ikävä kyllä osasyy (ja aika iso sellainen) mun ja ex-miehen eroon oli nimenomaan miehen äiti, joka ei vaan suostunut päästämään ainokaisestaan vähääkään irti. Eikä mun mies taas sitten halunnut ihan kokonaan katkasta välejään vanhempiinsa... Mut mun mielestä tossa ei oo muuta mahdollisuutta kuin katkasta kokonaan välit, vaikka se kuinka ikävältä tuntuukin. Tarttis tapahtua ihme, että sun anoppi muuttais käyttäytymistään.

eli lapsille ei voi hakkua mutta muille sukulaisille haukkuu. (mulla ja miehellä on osittain yhteisiä sukulaisia miehen serkku on naimisissa minun serkkuni kanssa ja näillä yhteisiä lapsia) esim. serkkuni perhe on katkaissut kokonaan välit anoppiin, vaihtaneet puhelin numerot salaisiksi ym. koska anoppi alkoi ihan uhkailemaan heitä ja soittelemaan todella hävyttömiä puheluita.

Mieti nyt tarkasti, mieti. Kannattako jatkaa elämää miehen kanssa, joka ehkä ei valitsisi sinua. Sun on pakko ajatella tulevien lastenkin näkövinkkelistä asiaa. Minä tiedän, millainen vallan välinen lapset voivat olla, vaikka oma anoppisi ei lainkaan vastannut omaasi. Meillä oli eri ongelmat. Mutta se, kuinka äiti voidaan mitätöidä, sen tiedän ja tunnen yhä luissani. Juokse nyt ja lujaa, ellei miehesi sitousu sinuun 100%:sti ja "katkaise" välejä äitiinsä tunnetasolla.

Mieti nyt tarkasti, mieti. Kannattako jatkaa elämää miehen kanssa, joka ehkä ei valitsisi sinua. Sun on pakko ajatella tulevien lastenkin näkövinkkelistä asiaa. Minä tiedän, millainen vallan välinen lapset voivat olla, vaikka oma anoppisi ei lainkaan vastannut omaani. Meillä oli eri ongelmat. Mutta se, kuinka äiti voidaan mitätöidä, sen tiedän ja tunnen yhä luissani. Juokse nyt ja lujaa, ellei miehesi sitoudu sinuun 100%:sti ja "katkaise" välejä äitiinsä tunnetasolla.

Korjauksia hieman =)

Mieti nyt tarkasti, mieti. Kannattako jatkaa elämää miehen kanssa, joka ehkä ei valitsisi sinua. Sun on pakko ajatella tulevien lastenkin näkövinkkelistä asiaa. Minä tiedän, millainen vallan välinen lapset voivat olla, vaikka oma anoppisi ei lainkaan vastannut omaasi. Meillä oli eri ongelmat. Mutta se, kuinka äiti voidaan mitätöidä, sen tiedän ja tunnen yhä luissani. Juokse nyt ja lujaa, ellei miehesi sitousu sinuun 100%:sti ja "katkaise" välejä äitiinsä tunnetasolla.
Niin, kuten tässäkin ketjussa on jo joku kokemuksensa ilmaissut, näillä tarinoilla on tapana jossakin vaiheessa tulla siihen käänteeseen, jossa v-mäisestä anopista tulee v-mäinen ex-anoppi. Mies ei vain pääse irti... :(

En kyllä taitaisi laittaa miestä valitsemaan. Voi kostautua jälkikäteenkin, ja miehellä olisi jatkuva syyllisyydentunto. Silloin saatat kääntyä tärkeimmästä tukijasta epäluottamuksen lähteeksi.

Se on eri asia ilmoittaa missä sinun rajat menee, kuin laittaa toinen valitsemaan. Voit tosiaan yksinkertaisesti kieltäytyä olemasta tekemisissä.

Miniällä on herkästi himo kostaa anopin törkeys, mutta silloin unohtuu, että anoppi tosiaan on poikansa ainoa äiti. Parempi se on hullukin äiti kuin ei äitiä ollenkaan. Ja oikeastaan saman logiikan mukaan, parempi hullukin anoppi kuin ei anoppia ollenkaan. Jos se on liian hullu, se on vain pidettävä lyömäetäisyyden ulkopuolella, vaikka se tarpeellinen etäisyys sitten olisi 500 kilometriä.

saa nähdä mitä tapahtuu kuun lopussa kun mies on lähdössä vanhempiensa luokse selvittämään asioita. keskusteltiin asista (taas vaihteeksi) ja mies sanoi että nyt on aika laittaa nyrkkiä pöytään, ei kuulemma haluaisi katkaista välejä mutta tarvittaessa sen tekee. ja sitten kun aikaa kuluu niin koittaa selvittää välejä. saa nähdä mitä siitäkin tulee.
harmi vain että ei pysty menemään ja selvittämään asioita aikaisemmin, mutta kun täältä peräkylästä ei pääse pois ilman autoa.

taitaa olla kyllä jo niin että anoppi on liian vanha oppimaan uusia käytöstapoja. molemmat appivanhemmat ovat jo yli 60.
enkä todellakaan odota anopilta itselleni äitihahmoa, odotan vain että minua kunnioitettaisiin sen verran että minulle voi puhua kuin ihmiselle. se riittäisi.

En tarkoittanu äitihahmoa sillä lailla, että olettaisit sen heräävän jonain päivänä leipomaan sulle pullaa (ilman rotanmyrkkylisää) ja halaavan lämpimästi. Vaan ihan vaan meinaan, että jos sä joutuisit jotain sivullista yhtä hullua ihmistä katselemaan, niin et hetkeäkään kuvittelisi voivasi toivoa siltä asiallisempaa käytöstä. Hullu mikä hullu.

Sinänsä taisin kirjoittaa ristiriitaisesti, että ehkäpä on mahdotonta anopin omaistenkaan vaatia asiallista käytöstä. He kuitenkin ovat siinä asemassa, että voivat ehtoja laittaa, ja vähintäänkin rajoittaa sitä asiattomuutta.

Onhan tuossa kyllä miettimistä, että mitä sitten tapahtuu jos teille lapsia tulee. Ainakin miehen stressi kasvaa riippumatta siitä, alkaako anoppi omia lapsenlapsia vai pitääkö heitäkin varkaina.

Ei todellakaan tarvitse sietää! jos anoppisi ei osaa käyttäytyä ja kohdella sinua kuin ihmistä,niin mielestäni sinulla ei ole mitään velvollisuuksia kohdella anoppia yhtään sen paremmin! Oikein teit,kun katkaisit välit..Jos miehesi tekisi saman,niin muuttuisikohan anoppisi käytös yhtään? on kyllä mustasukkainen äiti!!!kuullostaa anopillasi olevan narsistisia piirteitä :/ Itselläni myös on ilkeä anoppi,enkä todellakaan ole kuin ne pakolliset tekemisissä,ja niissäkin olen mieluummin hiljaa. Annan kyllä tulla samalla mitalla takaisin,mitä anoppini laukoo. Seuraavana on vuorossa minullakin välien katkaisu,mikäli ei käytös muutu.

Onhan tuossa kyllä miettimistä, että mitä sitten tapahtuu jos teille lapsia tulee. Ainakin miehen stressi kasvaa riippumatta siitä, alkaako anoppi omia lapsenlapsia vai pitääkö heitäkin varkaina.

eppäilen hyvin vahvasti että siinä vaiheessa kun meille tulee lapsia niin anoppi omii ne itselleen. olen kuullut kuinka anoppi puhuu sukulaistensa lapsille, sanoo itseään äidiksi eikä anna lasten vanhempien hoitaa lapsiaan koska eiväthän nuoret osaa!
sukulaistensa lasten nimetkin on anoppi halunnut päättää, ja loukkaantuu jos eivät valinneet anopin valitsemaa nimeä.
eräs sukulaisensa oli imettämässä lastaan niin anoppi tempaisi lapsen pois äidilta ja sanoi ettei äiti osaa imettää ja maitokin on varmaan huono laatuista. (ja anoppihan ei siis itse ole koskaan ollut raskaana eikä imettänyt, mieheni on adoptoitu tapaus)

mieskin epäillyt että voi olla todella vaikeaa saada anoppi ymmärtämään tulevaisuudessa sitä että meidän lapset eivät ole hänen lapsiaan.
toisaalta sanoihan anoppi minulle kerran että pilaan mieheni tulevaisuuden jos hankimme lapsia, eli voi kyllä olla että ei lapsiammekaan sitten hyväksyisi. mistäpä tuosta tietää..

[QUOTE="kohtalotoveri";23966406]Ei todellakaan tarvitse sietää! jos anoppisi ei osaa käyttäytyä ja kohdella sinua kuin ihmistä,niin mielestäni sinulla ei ole mitään velvollisuuksia kohdella anoppia yhtään sen paremmin! Oikein teit,kun katkaisit välit..Jos miehesi tekisi saman,niin muuttuisikohan anoppisi käytös yhtään? on kyllä mustasukkainen äiti!!!kuullostaa anopillasi olevan narsistisia piirteitä :/ Itselläni myös on ilkeä anoppi,enkä todellakaan ole kuin ne pakolliset tekemisissä,ja niissäkin olen mieluummin hiljaa. Annan kyllä tulla samalla mitalla takaisin,mitä anoppini laukoo. Seuraavana on vuorossa minullakin välien katkaisu,mikäli ei käytös muutu.[/QUOTE]

mie epäilen että jos mies katkaisisi kunnolla välit anoppiin niin ensin anoppi raivostuisi ja haukkuisi minut koko suvulle (koska olisin anopin mielestä pakottanut miehen valitsemaan ja väkisin haluan erottaa pojan äidistään). muutaman päivän päästä soittaisi pojalleen ja haukkuisi ensin poikansa ja sitten minut ja löisi luurin korvaan.
viikon päästä soittaisi pojalleen uudestaan ja anelisi ja raivoaisi vuoron perään että saa poikansa takaisin.
sitten jos joskus pääsisi niin pitkälle että alttaisiin selvittämään asioita niin anoppi haukkuisi minut uudestaan ja selittäisi että hän ei ole tehnyt mitään pahaa.

siinä on minun epäilyskeni mitä tapahtuisi.. varmahan en voi olla mutta vahvasti veikkaan..

Olen kohta 2vuotta kuunnellu anopin ilkeilyä ja sitä miten paska ihminen olen enkä lainkaan tarpeeksi hyvä heijän pojalle. sukunikin on tietenkin ihan kamalaa ja minut huonosti kasvatettu. torstaina katkasin lopullisesti välit. kuulu varmaan naapuri kuntaan asti miten ilmaisin itseäni kun anoppi soitti pojallensa kuinka minut pitää jätää koska olen ilkeä ja halua erottaa äidin ja pojan! :headwall:
ja heitä en kunniota kuulemma yhtään kun verhotkin vaihdoin minun ja miehen kodista häneltä kysymättä! ja kielsin heidän koiraansa repimästä meidän mattoja kun olivat viimeksi kylässä.

en olisi halunnut katkaista välejä, mutta nyt totaalisesti loppu hermot. kaks vuotta olen kuunnellu sitä miten huono ihminen olen ja miten en mitään osaa. enkä missään nimessä kelpaa heidän pojalleen. Jotain kunnioitusta minullekin kait kuuluu??
anoppi ei siedä edes perheeltään sitä että ovat hänen kanssaan eri mieltä. kaikkien pitää olla hänen kanssaan samaa mieltä. ja jos ei ole niin ämmä laittaa hirveän esityksen pystyyn niin johan appiukko ja mieheni taas kumartelevat hänen jaloissaan ettei äidillä vain ole paha mieli.

mies yrittänyt äidilleen puhua siitä miten minua kohtelee, mutta anoppi oli sitä mieltä että miehen olisi pitänyt valita paremmin ja jättää minut heti.:kieh:
poikansakin haukkuu vähintään kerran viikossa kovin sana kääntein, mutta eihän mieheni välitä koska haluaa pysyä väleissä äitinsä kanssa! mikä sinäänsä ihan ymmärrettävää.

mieheni oli viime viikolla kuumessa, niin anoppi oli tunkemassa tänne häntä hoitamaan koska enhän minä osaa. (olen hoitoalan ammattilainen) ja en ymmärrä miestäni tarpeeksi hyvin hänen hoitamiseensa, vain äiti ymmärtää. mies onneksi kielsi tulemasta, halunnut itsekään äitiään tänne penkomaan kaappeja ja vouhottamaan. loukkaantui tästäkin.

kun asuimme vielä samalla paikkakunnalla niin anoppi kävi meillä ilman lupaa kun olimme töissä esim. pesemässä pyykkejämme, sisustamassa, ja pilkkomassa pojalleen hedelmiä valmiiksi niin on kivempi syödä. ja kerran jäi kiinni siitä että oli lukenut päiväkirjaani, siteerasi hyvin tarkkaan mitä olin kirjoittanut!! olimme appivanhempien asunnossa vuokralla joten heillä oli avain asuntoon, tapa ei loppunut kun keskustelimme asiasta, vasta kun uhkasin ottaa yhteyttä poliisiin ämmä lopetti salaa meillä käymisen. ja silloin loukkaantui koska "halusi vain auttaa ja tietää miten meillä menee".

jos joskus tulevaisuudessa saamme lapsia niin anoppi ei saa olla tekemisissä lapsen kanssa. koska jos kohtelee minua noin huonosti, niin miten voisi kohdella lastani sen paremmin.

appivanhempani ovat adoptoineet mieheni ja anoppi on kuulemma sen takia niin huolissaan koko ajan ettei ainokaiselle vain käy mitään. siksi pitää soitella useita kertoja päivässä. ja on niin mustasukkainen pojastaan kun olla ja voi. niin ja poika on yli kahdenkymmenen niin äitinsä soittaa että mitä pitää pukea milläkin ilmalla päälle, sukista lähtien!! eikä lopeta vaikka mieskin hermostunut moneen otteeseen!!

mieskin kysynyt äidiltään moneen kertaan että olenko jotain pahaa tehnyt kun minua pitää niin kohdella. niin kuulemma kohteluni on oikeutettua, koska olen vienyt häneltä pojan!
siis en ymmärrä miten olen voinut viedä häneltä pojan?? kun samalla paikkakunnalla asuimme kävimme viikoittain heillä kylässä ja nyt kun asumme eripaikkakunnalla niin kuukausittain kävimme heillä. mies käykööt edelleen mutta minä en sinne enää jalallani astu.

sanokaa olenko ihan kamala, kun en enää jaksa??! vai olenko luovuttanut liian helpolla?
mutta kun enhän minä sietäisi keneltäkään tuollaista käytöstä, heti sanoisin mitä mieltä asioista. anopille olen koittanut vääntää rautalangasta että meillä on oma elämä ja oma asunto johon en halua hänen pitsi liinojaan! anoppia olen koittanut ja koittanut sietää ja keskustella asiallisesti ja sivuuttanut asioita jotta pysyisi edes jonkin laiset välit. nyt en vain enää millään jaksa. eikä ole miehellekään kivaa olla välissämme.

terapiaa tollanen anoppi tarvitsisi, ei juma, todella älytöntä käytöstä hällä, siis sä oot vienyt hänen poikansa? :o siis tuota mun mielestä kun lapsi aikuistuu ei pitäisi aikuisen lapsen roikkua vanhemmissaan kuin lapsi, mutta vieläkin ehdottomamapaa on se että ei ole tervettä äidin roikkua aikuisessa lapsessaan niinkuin anoppisi tekee. ei hyvää päivää.

mä olisin pistänyt tollaselle naiselle porttikiellon MEIDÄN kotiin heti ku tollasta alkaa selittää. terapia ois paikallaan mummelille.

Itse laittaisin myös porttikiellon anopille! ei todellakaan tuo ole normaalia,eikä kenenkään tarvi tuollaista sietää..ei vaikka kuin on miehen äiti! Nyt tässä vaiheessa on hyvä tehdä anopille selväksi,ettei teidän elämään puututa..se on helpompaa nyt kun ei vielä ole lapsia!ja jos ei mene perille,niin miehesi voi sanoa että sitten katkeaa välit ja käytöksen sinua kohtaan on muututtava tai käy samoten! ei tuollainen sairas ihminen,joka on tottunut määräämään heti varmasti ymmärrä että joku on tosissaan..mutta näyttäkää se sille ja niinku pikku lapselle,määräätte kaapin paikan :D