Tuoreen isän paikka ei mielestäni ole Levillä ryyppylomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228798:
Juuri näin! Kaikkea muuta kuin tasavertainen parisuhde. Suurin osa tuntuu elävän tuollaisessa äiti/poika-suhteessa. Sairasta todella.

Kuten oon jo useaan kertaan sanonu, niin sanoin myös miehelle, et mä en aikuista ihmistä kiellä lähtemästä. Se ei ole mun päästämisestäni kiinni.

Selität ja selität ja kuitenkin lopussa toteat, ettet hyväksy poikien reissuja. Luottamuspulaa? Kyllä se mies pettää vaikka keskellä päivää jos haluaa, ei sen vuoksi tarvitse Leville asti matkustaa.

Minäkin olisin suuttunut, varsinkin jos tuollainen tilanne ettei apuja sinulle saatavissa. Mitä jos lapsi on vaikka koliikkivauva, mitä jos saat synnytyksen jälkeisen masennuksen, muutenkin jaksamisesi voi olla kortilla monesta eri syystä. Oma mies oli poissa 4 päivää viikosta lapsen ollessa 1-5kk vanha, oli töissä 250 kilometrin päässä. Rankkaa oli välillä, illat meni itkiessä puhelimeen. Imetys takkuilu, vauva ei nukkunut päivisin lainkaan, halusi olla sylissä koko ajan yms. Jos mies olisi ehdottomassa jotain viikon ryyppyreissua seuraavan lapsen syntymän jälkeen niin saisi kyllä kuulla kunniansa. Minusta muutenkin mitkään viikon poissaolot hupisyistä ei kuulu perheelliselle.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228776:
Käsitinkö jotenkin väärin, että et hyväksy miehesi lomareissua Leville kevättalvella? Siitähän tässä oli kyse. Ja jos kiellät sen, niin tuskinpa hyväksyt mielissäsi miehen seuraaviakaan reissuja.. eikun, eihän hänellä ole sellaisia, kun kiellät ne.

Sanoin miehelle, että en kiellä mitään reissuja koska ei ole mun vallassani. Ja sanoin, että eikö niitä reissuja vois tehdä sit ku lapsi on vähän isompi.

Mutta turhaan mä käytän energiaani siihen et jankutan tätä sulle, pässi.

[QUOTE="Anni";24228860]Kuten oon jo useaan kertaan sanonu, niin sanoin myös miehelle, et mä en aikuista ihmistä kiellä lähtemästä. Se ei ole mun päästämisestäni kiinni.[/QUOTE]

Ai et muka ole kieltänyt!? Vaikka moneen kertaan olet sanonut, että et hyväksy poikien reissuja. Hei haloo, luehan itse niitä omia tekstejäsi. Kyllä sävy on ihan erilainen kuin "Mene vaan kulta ja pidä hauskaa!" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228865:
Selität ja selität ja kuitenkin lopussa toteat, ettet hyväksy poikien reissuja. Luottamuspulaa? Kyllä se mies pettää vaikka keskellä päivää jos haluaa, ei sen vuoksi tarvitse Leville asti matkustaa.

Ai nytkö sä keksit tän pettämis-kortin? Juu ei sen tartte leville asti moisiin puuhiin lähteä, tälläkin hetkellä saattaa sutia kotona vierasta.

Mutta mun mielestä pojat ja isät on eri asia.

[QUOTE="Anni";24228878]Sanoin miehelle, että en kiellä mitään reissuja koska ei ole mun vallassani. Ja sanoin, että eikö niitä reissuja vois tehdä sit ku lapsi on vähän isompi.

Mutta turhaan mä käytän energiaani siihen et jankutan tätä sulle, pässi.[/QUOTE]

Sinä se tässä pässi olet. Voithan sinä väittää, että et kieltänyt miestäsi lähtemästä vaan hän itse päätti jäädä kotiin. Kun tietää, että pirttihirmu kiukuttelisi ja murjottaisi kaikki seuraavat vuodet, jos hän lähtisi. Et siis anna miehellesi aidosti varaa valita. Ukkosi toki on itse tossun alla, mutta sinä hänet sinne olet työntänyt.

[QUOTE="Anni";24228889]Ai nytkö sä keksit tän pettämis-kortin? Juu ei sen tartte leville asti moisiin puuhiin lähteä, tälläkin hetkellä saattaa sutia kotona vierasta.

Mutta mun mielestä pojat ja isät on eri asia.[/QUOTE]

Mun mielestä taas isyys tai äitiys ei sulje pois olemista "poika" tai siis mies/nainen. Ahdistava ilmapiiri teillä tulossa, kun noin ajattelet.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228879:
Ai et muka ole kieltänyt!? Vaikka moneen kertaan olet sanonut, että et hyväksy poikien reissuja. Hei haloo, luehan itse niitä omia tekstejäsi. Kyllä sävy on ihan erilainen kuin "Mene vaan kulta ja pidä hauskaa!" ;)

Juu en hyväksy, mutta menee jos on mennäkseen. En mä aikuista KIELLÄ. Mutta en myöskään sano että se on mulle okei ja pidä hauskaa. On kai mulla oikeus sanoa ääneen, mitä ajattelen? Jos siitä syntyis vaikka keskustelua ja yhteisymmärrys? Kompromissi, jopa?

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228879:

Mun mielestä tän kuuluis toimia myös toisinpäin. Eli toivottavasti ap:n mies älyää ehdottaa että hän hoitaa vauvaa viikon ajan ja ap voi mennä tyttöjen reissulle. "Hei hei rakas,mene ja pidä hauskaa!" ;)

Siis synnytyksestä on puoli vuotta, eikä seksiä voi harrastaa? Seksikö on ainoa syy, miksi mies olisi perheensä kanssa?

No en lukenut niin tarkkaan:) Eihän se lapsi siten ole mikään vastasyntynyt ja kai sitä ap jo osaa 6kk lapsen kanssa olla yhden vaivasen viikon. Ihme kiljumista että ei muka pärjää. Pärjäähän moni muukin ja jopa yh vanhempi niin miten muka ap ei, toki jos ap on täysin avuton jonka nenäkin pitää niistää.
Toivota miehellesi vaan hyvää reissua ja anna mennä.

[QUOTE="nipo";24228906]No en lukenut niin tarkkaan:) Eihän se lapsi siten ole mikään vastasyntynyt ja kai sitä ap jo osaa 6kk lapsen kanssa olla yhden vaivasen viikon. Ihme kiljumista että ei muka pärjää. Pärjäähän moni muukin ja jopa yh vanhempi niin miten muka ap ei, toki jos ap on täysin avuton jonka nenäkin pitää niistää.
Toivota miehellesi vaan hyvää reissua ja anna mennä.[/QUOTE]

No etpä tosiaan tainnu lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;24228894:
Sinä se tässä pässi olet. Voithan sinä väittää, että et kieltänyt miestäsi lähtemästä vaan hän itse päätti jäädä kotiin. Kun tietää, että pirttihirmu kiukuttelisi ja murjottaisi kaikki seuraavat vuodet, jos hän lähtisi. Et siis anna miehellesi aidosti varaa valita. Ukkosi toki on itse tossun alla, mutta sinä hänet sinne olet työntänyt.

Onko se joku parisuhteen itseisarvo että molemmilla on oikeus lähteä päiväkausiksi jonnekin satojen kilometrien päähän huvittelemaan? Että ei voi olla toimiva suhde jos näin ei tapahdu? Ei tosiaan mahdu mun kaaliin,että jos kotona on pieni vauva ja kyse on työssäkäyvästä ihmisestä niin viikon loma käytetään ihan jossain muualla kuin oman perheen kanssa.

Olen varmaan sitten ihan paska akka,mutta kyllä musta ihan aidosti tuntuisi pahalta jos mies valitsisi kavereiden ryyppäjäiset ennen omaa perhettä. Tosin en itsekään niin tekisi että varmaan sen takia mun on vaikea tätä käsittää.

Onhan toki olemassa myös naisia jotka surutta dumppaavat muutaman kuukauden ikäisen vauvan päiviksi jonnekin ja lähtevät vetämään perseet olalle ja viihdyttämään itseään. Onneks mulla on mies joka on myös isä,ei pelkkä siittäjä ja elättäjä.

Mä antaisin mennä, kunhan ei takas ois tulossa. Voisi odottaa, että vauva syntyy, ja tietäisi mikä on vauvan ja äidin vointi. Voisi miettiä, että jos lapsi tarvitsee jotain tai tai rahapula yllättää, onko se viikon ryyppyreissu se tärkein rahareikä. En kyllä pystyis luottamaan omaan mieheeni, jos humallas heiluis eikä yöksi tulisi kotiin.

Ja voisi sentään ihan kohteliaisuussyistä "kysyä", että olisi tämmöinen reissu onko se sulle ok.

Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä että meinasikohan aloittaja lapsen tultua taloon linnottautua kotiinsa ilman että käy itsekään koskaan missään? :O
Siis kyllähän noin ison lapsen kanssa jo pärjää.
Kyllä teillä on tulevaisuus ankeaa jos seuraavan 18vuotta olette kotona lapsen kanssa ettekä käy missään.

Minusta et ole kohtuuton. Kyseessä on esikoinen, kaikki on uutta, ihmeellistä ja ehkä hankalaakin. Saatat olla tosi väsynyt tuolloin, mistäpä sen tietää vaikka masennus iskee. Viikko on pitkä aika tosiaan. En väitä etteikö siitä selviäisi yksin vauvan kanssa, tottakai siitä selviää, mutta onko pakko? Nyt se kuuluisa tasa-arvo: jos äiti lähtisi viikoksi leville ryyppäämään kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen? Joo, ei. Eikä silloin se ole sen suositeltavampaa isällekään. Isä tuskin saa traumoja, jos yhtenä vuonna kevään biletysreissu jää väliin. Vauva taas on vauva vain hetken. Aikuisella on tolkku ja järki, vauva ei vielä ymmärrä.

Toivottavasti miehesi kasvaa vastuulliseksi isäksi.

Olenko oikeassa siinä, että lapsi on esikoinen? Jos olen, niin koita ymmärtää se, että lapsi ei ole miehellesi vielä yhtä todellinen kuin se on sulle. Mies saattaa myös hyvin olettaa - ja luultavasti oikeassa onkin - että sä et ole enää maaliskuussa täysin avuton eikä vauvakaan ole enää vastasyntynyt. Miestä saattoi nyt vaan ottaa suunnattomasti päähän se, että hänestä tuntuu, ettei hän pääse enää yhtään minnekään. Kyllähän me naisetkin joskus heittäydytään lapsellisiksi ja pikkumaisiksi, jos oikein ottaa kupolista. Puhukaa asiasta uudestaan sitten, kun molemmat olette rauhoittuneet ja koittakaa keksiä jokin kompromissi. Mutta älä suostu siihen, että sä et ikinä mene minnekään. Koska voi käydä niin, että susta alkaa tuntumaan, että riitelette jatkuvasti miehen menemisistä. Kun molemmat menee - kohtuudella tietenkin - ja välillä mennään myös yhdessä, niin vähemmän tulee tarvetta ajatella "taas toi on menossa ja mä en pääse ikinä minnekään".

Viikko on mielestäni kohtuuttoman pitkä aika TUOHON ajankohtaan, varmaan olisi tärkeämpää olla pienen lapsen synnyttyä kotona apuna. Noin muuten saahan sitä olla vaikka kaksi viikkoa jos yhteisesti sovitaan.

[QUOTE="vieras";24228932]Onko se joku parisuhteen itseisarvo että molemmilla on oikeus lähteä päiväkausiksi jonnekin satojen kilometrien päähän huvittelemaan? Että ei voi olla toimiva suhde jos näin ei tapahdu? Ei tosiaan mahdu mun kaaliin,että jos kotona on pieni vauva ja kyse on työssäkäyvästä ihmisestä niin viikon loma käytetään ihan jossain muualla kuin oman perheen kanssa.

Olen varmaan sitten ihan paska akka,mutta kyllä musta ihan aidosti tuntuisi pahalta jos mies valitsisi kavereiden ryyppäjäiset ennen omaa perhettä. Tosin en itsekään niin tekisi että varmaan sen takia mun on vaikea tätä käsittää.

Onhan toki olemassa myös naisia jotka surutta dumppaavat muutaman kuukauden ikäisen vauvan päiviksi jonnekin ja lähtevät vetämään perseet olalle ja viihdyttämään itseään. Onneks mulla on mies joka on myös isä,ei pelkkä siittäjä ja elättäjä.[/QUOTE]

Vuodessa on 52 viikkoa. Jos mies viettää niistä 51 viikkoa perheensä parissa, en kyllä näe, että hän mieluummin viettää aikansa kaveriensa kanssa. Suhde voi olla toimiva kotona nyhväten, mikäli molemmat omasta halustaan ovat kotona. Aplla ja hänen miehellään on selvästi eriävät näkemykset asiasta - ei toimi.

[QUOTE="vieras";24228950]Onko teidän miehet jotenkin vajaita tai vähemmän tärkeitä lapsille,kun kaikille tuntuu olevan ihan se ja sama onko ne kotona lomansa vai ei? :)[/QUOTE]

Ei kumpaakaan vaan mulle itsellenikin oli omat kaverit tärkeitä myös sen jälkeen, kun sain lapsia.

• Tykkää
Reactions: Hoodrat
[QUOTE="harmaa";24228939]Pakko kysyä että meinasikohan aloittaja lapsen tultua taloon linnottautua kotiinsa ilman että käy itsekään koskaan missään? :O
Siis kyllähän noin ison lapsen kanssa jo pärjää.
Kyllä teillä on tulevaisuus ankeaa jos seuraavan 18vuotta olette kotona lapsen kanssa ettekä käy missään.[/QUOTE]

Onko sulle ihan sama että onko siinä vierellä YHTEISTÄ LOMAA VIETTÄMÄSSÄ mammakerhon maire vai oma mies? On varmaan joo ihan kivaa kyläillä jne.,mutta kaikkien äiskät ja iskät ei asu naapurissa eikä kaikkien sisaruksilla ole samanikäisiä lapsia tai edes lapsia ollenkaan. Jos miehelläsi on viikon loma ja hän päättää käyttää sen jossain muualla,niin ei se ihan sama asia ole jos "tukena" on joku kaveri kahvipöydässä pari tuntia,jolla saattaa myös olla oma elämä. Varmaan moni asia muuten myös helpottuu,kun lapsi kasvaa. Ihan vaan tiedoksi ;)

[QUOTE="vieras";24228950]Onko teidän miehet jotenkin vajaita tai vähemmän tärkeitä lapsille,kun kaikille tuntuu olevan ihan se ja sama onko ne kotona lomansa vai ei? :)[/QUOTE]

Ei, vaan meillä toimii se että ollaan vuorotellen ;)
Meillä ei sidota miestä lapsen takia kiinne patteriin ja komenneta kaverisuhteita sanomaan sen takia irti kun nyt tulee lapsi. Kyllä huomaa aloittajasta että esikoista odottaa ;)

Yhteistyössä