Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Meillä ei koskaan käy kukaan?
Miksi mies ei siivoa/kokkaa eikä ulkoiluta lapsia?
Miksi minun pitäisi ehtiä tehdä kaikki yksin?
Miksi minun pitäisi aina olla se joka soittaa ja kyläilee ihmisten luona?
Miksi kukaan ei välitä minun tunteistani?
Miksi minä raadan niska limassa ja kukaan ei edes huomaa sitä?
Miksi minä en saanut unelmaperhettä, unelmataloa/autoa ja onnellista elämää?
Miksi luovuin kaikesta saadakseni kaiken saamatta kuitenkaan mitään?

En jaksa enää! Olen niin väsynyt ja kyllästynyt ja jopa kiukkuinen siitä että minun elämäni on tämmöstä mitä se nyt ikinä onkaan. Yksinäinen olen, enemmän kuin mitään muuta mutta vielä enemmän olen vihainen itselleni että en osaa purkaa tätä vyyhtiä niin että minäkin voisin herätä joka aamu hymy huulillani...

Annahan olla jos lapsellas diagnosoitaisiin vakava tauti niin tuollaiset ei tuntuisi miltään. Vaihdetaan hittosoikoon paikkoja! Helpolta tuo sinun elämä kuulostaa,jos ongelmat tuota tasoa. Anteeksi kun varmaan nyt loukkasin mutten nyt oikein jaksaisi kyläilyista ym. murehtia.

Meillä ei koskaan käy kukaan?
Kutsu ystäviä ja tuttuja kylään, tai kyläile itse.

Miksi mies ei siivoa/kokkaa eikä ulkoiluta lapsia?
Koska olet totuttanut hänet siihen että teet myös hänenkin osuutensa.

Miksi minun pitäisi ehtiä tehdä kaikki yksin?
Ei pidä, jätä asioita tekemättä niin että miehesi on pakko tehdä osuutensa. Myös suora keskustelu asiasta usein auttaa.

Miksi minun pitäisi aina olla se joka soittaa ja kyläilee ihmisten luona?
Ihmiset ovat usein laiskoja kyläiljöitä. Etsi uusiakin ystäviä, kyllä niitä "kyläluutiakin" löytyy.

Miksi kukaan ei välitä minun tunteistani?
Välittää varmasti, mutta olet luopunut oman arvon tunnostasi antamalla muiden kävellä ylitsesi.

Miksi minä raadan niska limassa ja kukaan ei edes huomaa sitä?
Jätä asioita hoitamatta, niin etköhän saa huomiota.

Miksi minä en saanut unelmaperhettä, unelmataloa/autoa ja onnellista elämää?
Olet valinnut väärin, tai et osaa ottaa parasta irti nyt olemassa olevasta elämästäsi. Tee radikaaleja muutoksia, esim. ala työstämään sitä unelmataloa.

Miksi luovuin kaikesta saadakseni kaiken saamatta kuitenkaan mitään?
Kenenkään ei pidä uhrata elämäänsä muille, mutta jos niin tekee, voi vain hakea syytä itsestään. Eli on oma valintasi luopua kaikesta muiden hyväksi. Tee muutoksia myös tuon asian suhteen. Elä hieman itsekkäämmin, tee asioita jotka tekee sut onnelliseksi, miehesi pitää myös ottaa vastuu perheen yhteisistä asioista.

[QUOTE="vieras";24352601]Et ole saanut mitään? Sulla on sentään mies ja lapset, koti, ruokaa jne. Sun elämäs on paljon parempaa kuin miljardien muiden tällä maapallolla.[/QUOTE]

Miksi sen pitäisi lohduttaa että jollakin menee jokatapauksessa huonommin kuin sulla? Vai eikö ole oikeutta valittaa, jos on olemassa ihminen jolla menee kuitenkin huonommin?

[QUOTE="kyllästynyt";24352563]Meillä ei koskaan käy kukaan? Arki vie aikaa niin ei ehdi

Miksi mies ei siivoa/kokkaa eikä ulkoiluta lapsia? siksi, koska sen tapa ei kelpaa sulle/ ei ehdi

Miksi minun pitäisi ehtiä tehdä kaikki yksin? Ei sun tarvi, kun omasta mielestäs. Älä siis tee

Miksi minun pitäisi aina olla se joka soittaa ja kyläilee ihmisten luona?Ei sun tarvi. katso eka kohta

Miksi kukaan ei välitä minun tunteistani? Susta vaan tuntuu siltä. Et säkään aina kaikkia huomioi

Miksi minä raadan niska limassa ja kukaan ei edes huomaa sitä? Vain sinä tiedät sen miksi
raadat. Kukaan ei huomaa, kun et jätä koskaan tekemättä.

Miksi minä en saanut unelmaperhettä, unelmataloa/autoa ja onnellista elämää? Siksi, että et nauti siitä mitä sinulla on, vaan havittelet sitä mikä VAIKUTTAA hienolta.

Miksi luovuin kaikesta saadakseni kaiken saamatta kuitenkaan mitään? Mistä luovuit ja miten et saanut mitään? ilmeisesti sulla on kuitenkin perhe, ruokaa, katto pään päällä, vaatteet ja jopa auto.

En jaksa enää! Olen niin väsynyt ja kyllästynyt ja jopa kiukkuinen siitä että minun elämäni on tämmöstä mitä se nyt ikinä onkaan. Yksinäinen olen, enemmän kuin mitään muuta mutta vielä enemmän olen vihainen itselleni että en osaa purkaa tätä vyyhtiä niin että minäkin voisin herätä joka aamu hymy huulillani...[/QUOTE]
Tämä johtuu asennoitumisestasi elämään.

Miksi sen pitäisi lohduttaa että jollakin menee jokatapauksessa huonommin kuin sulla? Vai eikö ole oikeutta valittaa, jos on olemassa ihminen jolla menee kuitenkin huonommin?

No, minua lohduttaa. Mitä enemmän olen nähnyt maailmaa sen kiitollisempi olen siitä että mun ongelmat on oikeasti tosi pieniä moniin muihin verrattuna.
Ap:n ongelmat on myös aika pieniä. Mitään täydellistä elämää ei ole olemassakaan.

[QUOTE="vieras";24352669]No, minua lohduttaa. Mitä enemmän olen nähnyt maailmaa sen kiitollisempi olen siitä että mun ongelmat on oikeasti tosi pieniä moniin muihin verrattuna.
Ap:n ongelmat on myös aika pieniä. Mitään täydellistä elämää ei ole olemassakaan.[/QUOTE]

olen samaa mieltä että täydellistä elämää ei ole olemassakaan, mutta toiset ihmiset selviävät vain tästä elämästä helpommalla kuin toiset.. Toisille kannetaan kaikki valmiiksi eteen ja toisilla menee kaikki päin v*ttua vaikka mitenpäin yrittäisi elää..

olen samaa mieltä että täydellistä elämää ei ole olemassakaan, mutta toiset ihmiset selviävät vain tästä elämästä helpommalla kuin toiset.. Toisille kannetaan kaikki valmiiksi eteen ja toisilla menee kaikki päin v*ttua vaikka mitenpäin yrittäisi elää..

No just. Kaikki ei näy ulospäin, että enemmän se on siitä kiini, että toiset jää rypemään ja toiset jatkaa elämää.

Uskon että näitä ihmisiä jotka saavat kaiken helpolla on todella vähän. Monien elämä vaan näyttää upealle ulkopuolisille vaikka heillä on ongelmia. Mun tuttavapiirissä on perheitä joilla näyttää olevan kaikki hyvin, on rahaa ja menestystä... mutta oikeasti näissä perheissä on myös alkoholismia, peliriippuvuutta, väkivaltaa, pettämistä yms.

Minä olen eri mieltä, kaikki on kiinni asenteesta.
1.mies ei tehnyt mitään, mutta nyt minulla on uusi mies ja 4 ihanaa lasta. Olen tyytyväinen elämääni.´Tämä nykyinen mieheni tekee vähintään yhtä paljon kuin minä, ellei enemmänkin.
Vaikka olen menettänyt molemmat vanhempani ja toisen veljeni, sekä yhden syntymättömän lapseni, olen onnellinen että minulla se kaikki mitä minulla on.
Meillä ei ole varaa ostaa omaa asuntoa, muta meillä on oikein ihana vuokra-asunto.

Se on kiinni asenteesta, onko onnellinen siitä mitä on!

taidat kuulua tähän mainitsemaani "kaikki asiat sujuu kivasti ja helposti" -ryhmään...

jos helpoa on esim. seuraavat asiat: Pahoinpitelevä mies, konkurssi, satojen tuhansien velat ja menetetyt luotto tiedot, erilaiset sairaudet lapsella, masennus itsellä, vanhemman kuolema, yksinäisyys, työttömyys, ylipaino... sitten mulla kaikki sujuu kivasti ja helposti

kuten jo joku kirjoitti, niin jos tuossa pisteessä ollaan kuin ap, kannattas alkaa tekemään asioille jotain. vaikka asia kerrallaan lähteä viemään niitä haluamaansa suuntaan, eikä jäädä tuleen makaamaan. joo, helpolta kuulostaa mut on tietenkin vaikeata, kuinkas muuten. mutta semmosta se on.

elämänsä voi tietenkin tuhlata siihen, että keksii surkeudelleen syitä vaikka kuinka paljon, ja syyttelee muita kun heillä menee niin hyvin ja ovat saaneet kaiken niin helposti. ei kukaan voi oikeasti nähdä heidän seiniensä sisäpuolelle, mitä siellä tapahtuu, kaikilla on kuitenkin omat ongelmansa (vaikka vain ajoittaiset), se on fakta.

elämä on aaltoliikettä, jos on vaikeaa niin jossain vaiheessa on helpompaa. juu, ei varmaan hirveästi lohduta, kun koirakin kuoli, työpaikka meni jne. mutta mitä voi tehdä? elää loppuelämänsä vittuuntuneena, vai yrittää edes muuttaa asioita? jos asioille yrittää aktiivisesti tehdä jotain, tietää ainakin yrittäneensä ja joskus on pakko jonkun asian onnistua!

tsemppiä!

Siksi, että sulla on negatiivinen asenne. Jos sä haluat että elämä on ihanaa, sun täytyy ajatella niin. Kuitenkin jokainen meistä tekee itse elämästään sellaisen kuin se on, on turhaa syytellä muita kun avaimet muutokseen löytyvät omasta itsestään. Aloittaja, tutustu sellaiseen asiaan kuin "vetovoiman laki", en siis tarkoita mitään fysiikan lakeja nyt.

Oletteko muuten koskaan huomanneet että negatiivisille ihmisille tapahtuu kokoajan jotain huonoa? Kun taas hymyilevät, elämään positiivisesti suhtautavat ihmiset yleensä elävät hyvän, onnellisen elämän.

Saattaa olla, että liika kysely saa elämän tuntumaan tylsältä. Lopeta pohtiminen ja tee asioita joista nautit. Älä niitä joita ajattelet olevan tärkeää tehdä, että kelpaat muille.

jos helpoa on esim. seuraavat asiat: Pahoinpitelevä mies, konkurssi, satojen tuhansien velat ja menetetyt luotto tiedot, erilaiset sairaudet lapsella, masennus itsellä, vanhemman kuolema, yksinäisyys, työttömyys, ylipaino... sitten mulla kaikki sujuu kivasti ja helposti

No se on kyllä ihan oma valinta jos on pahoinpitelevän miehen kanssa. Siitä on turha valittaa.

[QUOTE="Vieras";24356577]No se on kyllä ihan oma valinta jos on pahoinpitelevän miehen kanssa. Siitä on turha valittaa.[/QUOTE]

Eihän tuo ole valittanut, mutta joku sanoi, ettähän on saanut kaiken helposti. Mistä tiedät erosiko vai ei?

Uusimmat

Yhteistyössä