Ok. Mulla ei ole siis toista vanhempaa, joiden kanssa keskustella asioista. Tai siis... on mulla
mutta mun lapsilla ei siis ole kuin minut, ja mä joudun yksin päättämään ja miettimään kaiken. Ja se turhauttaa. Ok nyt mulla on tämä ongelma:
Lapset on siis 4 ja 5v. Eivät ole koskaan pelanneet tietokonepelejä, mutta nyt ne on saanut parina päivänä kokeilla jotain Muumit-pelejä, ja ostin kotiinkin yhden. Pelasivat siis kylässä tällä viikolla ekaa kertaa.
Nyt mä pohdin seuraavaa:
a. Kuinka usein voi/kannattaa pelata? Kuinka paljon muilla saa lapset pelata? Siis kertojaper viikko/tuntia per päivä?
b. Vaurioituuko ne nyt jotenkin pysyvästi?
Mä olen siis mahdollisimman pitkään lykännyt pelaamista koska uskon, että liiallinen pelaaminen voi aiheuttaa mm. levottomuutta ja mielikuvitusleikkien vähenemistä. Siis vaurioituuko ne?
Loppuuko ihanat mielikuvitusleikit?
c. Millaisia pelejä kannattaa antaa pelata? Onko jotain hyviä, kehittäviä pelejä, joissa on oikeasti joku järki?
Tosta muumipelistä ne tykkää kyllä kamalasti, ja ainakin osa niistä peleistä on opettavaisiakin, opetellaan kellotaulua tms.
öö.. joo, tässä tää.
Joo, olen hysteerinen.
Itse en kamalasti oo mitään pelejä pelaillut enkä myöskään silleen.. ymmärrä niistä mitään.
Mä kuitenkin haluaisin, että lapsille on tärkeää/tärkeämpää esim. ulkona liikkuminen ja yhteiset sisarusten väliset leikit. Ettei ne nyt kokoajan halua pelata sit vaan.
Lapset on siis 4 ja 5v. Eivät ole koskaan pelanneet tietokonepelejä, mutta nyt ne on saanut parina päivänä kokeilla jotain Muumit-pelejä, ja ostin kotiinkin yhden. Pelasivat siis kylässä tällä viikolla ekaa kertaa.
a. Kuinka usein voi/kannattaa pelata? Kuinka paljon muilla saa lapset pelata? Siis kertojaper viikko/tuntia per päivä?
b. Vaurioituuko ne nyt jotenkin pysyvästi?
c. Millaisia pelejä kannattaa antaa pelata? Onko jotain hyviä, kehittäviä pelejä, joissa on oikeasti joku järki?
öö.. joo, tässä tää.