mä haluaisin muuttaa uudelle paikkakunnalle mutta en uskalla vaikka olen aikuinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaako vai eikö muuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaako vai eikö muuttaa

Vieras
tai ainakin mun pitäs olla mutta ei tunnu siltä kun rupeen miettimään että sitten oon siellä yksin ja en voikaan noin vaan mennä kenenkään luo kylään ja olen tosi huono tutustumaan uusiin ihmisiin. Kauas en nyt muuttaiskaan mutta johonki lähelle silti en vaan jotenki uskalla...vaikka haluaisin. Mä olen ihan naurettava! pitäs olla aikuinen mutta just joo.

no sit lähet käymään kavereiden luona. Ihanaa asua uudella paikkakunnalla kun ei ole KETÄÄN tuttuja. Vanhassa paikassa oli aina joku vähintäänkin naamatuttu, menitpä minne tahansa

Mä muutan toiselle paikkakunnalle ihan ittekseni, kun meen opiskelemaan. Kokeile sellaista, joko työ tai opinnot jossain muualla kuin siellä missä nyt asut. Molemmat on sellaisia, joissa tutustuu uusiin ihmisiin.

Kai oon sitten naurettava minäkin. mutta en muuttais itsekään. Oon tosi huono tutustumaan ihmisiin ollut aina ja tiedän, että nyt kolmekymppisenä ammatissa missä ei ihan hirmuisesti ihmisiä tapaa, se on vielä miljoona kertaa vaikeampaa kuin alta 20v. opiskelijana, kun edellisen kerran vaihdoin paikkakuntaa.

Oon jopa niin pitkälle valmis menemään että teen vaikka mitä hanttihommia jos tältä paikkakunnalta ei töitä löydy. Mut en ole valmis muuttamaan töiden perässä. Koska mun elämän merkityksellisyys tulee kuitenkin hyvin suurelta osin läheisistä ihmisistä ja arkisesta kanssakäymisestä näiden kanssa. veisi tosi monta vuotta rakentaa minkäänlaista verkostoa uudella paikkakunnalla ja silti voi olla ettei olis kun jotain hyvänpäiväntuttuja silloinkaan. Ei semmoinen ole mitään elämää, mulle, vaikka yksin viihdynkin. Viihdyn siis silloin, kun se on oma valinta, ei ainoa vaihtoehto.

Jos mulla olis mies, jonka kanssa muuttaa yhdessä tai lapsia, asia olis eri. Nyt olisin vaan ihan totaaliyksin.

Äänestän muuttamisen puolesta!
Tehtiin niin keväällä. Ihan uppo-oudolle paikkakunnalle, ei tunnettu täältä ketään.
Vaikka se pelottikin, just noiden kavereiden yms puolesta, niin voi vitsit mikä fiilis kuule oli junassa muksun kanssa kohti uutta kotia! Ihan luksusta! saatiin ihan uusi alku.
Ja nyt meillä on puistokavereita lapsen kans, käydään retkillä yms yhdessä. Ja jopa mulla on pari omaa kaveria, käyty muutaman kerran kahvilla ja yhdessä tapahtumassa täs lähellä. Vaikka en mäkään ole mikään suulain ihminen tai helposti kavereita haaliva.

[QUOTE="mökö";24542079]Äänestän muuttamisen puolesta!
Tehtiin niin keväällä. Ihan uppo-oudolle paikkakunnalle, ei tunnettu täältä ketään.
Vaikka se pelottikin, just noiden kavereiden yms puolesta, niin voi vitsit mikä fiilis kuule oli junassa muksun kanssa kohti uutta kotia! Ihan luksusta! saatiin ihan uusi alku.
Ja nyt meillä on puistokavereita lapsen kans, käydään retkillä yms yhdessä. Ja jopa mulla on pari omaa kaveria, käyty muutaman kerran kahvilla ja yhdessä tapahtumassa täs lähellä. Vaikka en mäkään ole mikään suulain ihminen tai helposti kavereita haaliva.[/QUOTE]

No lasten kautta tutustuu kuitenkin helposti, ja sullahan on joka tapauksessa oletettavasti kuitenkin ne sulle kaikista tärkeimmät ihmiset saman katon alla :)

Voisin mäkin muuttaa jos saisin parhaan ystäväni mukaan, mut ihan yksin kyllä en :D

no sit lähet käymään kavereiden luona. Ihanaa asua uudella paikkakunnalla kun ei ole KETÄÄN tuttuja. Vanhassa paikassa oli aina joku vähintäänkin naamatuttu, menitpä minne tahansa

Ei sitä sit niin viikolla tuu lähettyä takasin vanhalle paikalle kavereiden luo ja mun kaverit on tosi huonoja kulkemaan ite kylään.
Onhan se varmaan alus ihan jees olla kun ei tunne ketään mutta pidemmän päälle kaipaa sitten jo seuraa.

Mä muutan toiselle paikkakunnalle ihan ittekseni, kun meen opiskelemaan. Kokeile sellaista, joko työ tai opinnot jossain muualla kuin siellä missä nyt asut. Molemmat on sellaisia, joissa tutustuu uusiin ihmisiin.

senkin takia muuttaisin että se voi avata työpaikkoja ja nykysestä paikasta tuhoton matka kaikkialle et vähintää max tunti menee työmatkoihin ja sitä en jaksais.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaako vai eikö muuttaa;24542156:
Ei sitä sit niin viikolla tuu lähettyä takasin vanhalle paikalle kavereiden luo ja mun kaverit on tosi huonoja kulkemaan ite kylään.
Onhan se varmaan alus ihan jees olla kun ei tunne ketään mutta pidemmän päälle kaipaa sitten jo seuraa.

Mul on sama ongelma. Lisäksi ei oo täällä oikein mitään yöpaikkaa sit kuitenkaan kun kaikki kaverit asuu tosi ahtaasti ja tiedän et niiden miehet nihkeilis kuitenkin ottaa mua mihinkään sohvalle yöksi että viikonloppunakaan pääsisi kunnolla näkemään. Joten tuskin oikeasti tulis kuitenkaan kauhean usein nähtyä. Siksi kynnys muuttamiseen on tosi iso.

Enkä oo yhtään sitä tyyppiä, joka tykkää hoitaa ihmissuhteita puhelimitse tai jonkun facebookin kautta, vihaan puhelimessa puhumista. Mä haluan nähdä kasvotusten.

No voi hyvänen aika, nyt kimpsut ja kampsut kasaan ja muutat! Totta kai se pelottaa, kaikkia se pelottaa, jotka uudelle paikkakunnalle lähtee. Mutta elämässä pitää uskaltaa ottaa riskejä. Voit löytää vaikka mitä ihanaa uudelta paikkakunnalta ja sinne vanhaankin pääsee aina takaisin. Lähde kokeilemaan ja jos ei asiat suju, niin ei muuta kun takaisin vanhaan kotiin.

[QUOTE="vieras";24542077]Kai oon sitten naurettava minäkin. mutta en muuttais itsekään. Oon tosi huono tutustumaan ihmisiin ollut aina ja tiedän, että nyt kolmekymppisenä ammatissa missä ei ihan hirmuisesti ihmisiä tapaa, se on vielä miljoona kertaa vaikeampaa kuin alta 20v. opiskelijana, kun edellisen kerran vaihdoin paikkakuntaa.

Oon jopa niin pitkälle valmis menemään että teen vaikka mitä hanttihommia jos tältä paikkakunnalta ei töitä löydy. Mut en ole valmis muuttamaan töiden perässä. Koska mun elämän merkityksellisyys tulee kuitenkin hyvin suurelta osin läheisistä ihmisistä ja arkisesta kanssakäymisestä näiden kanssa. veisi tosi monta vuotta rakentaa minkäänlaista verkostoa uudella paikkakunnalla ja silti voi olla ettei olis kun jotain hyvänpäiväntuttuja silloinkaan. Ei semmoinen ole mitään elämää, mulle, vaikka yksin viihdynkin. Viihdyn siis silloin, kun se on oma valinta, ei ainoa vaihtoehto.

Jos mulla olis mies, jonka kanssa muuttaa yhdessä tai lapsia, asia olis eri. Nyt olisin vaan ihan totaaliyksin.[/QUOTE]

Ihan ku mun suusta!! paitsi et mitään hanttihommia en halua tehdä ja haluan kyllä pois täältä mutta kun en tiedä uskallanko vaikka halu on kova.
Mä olen kerran muuttanu miehen perässä mutta nyt ei ole sitä joten yksin pitäs.
Mä en vaan jaksa tän paikan naamoja mut en tiedä onko sekään sitten kiva olla yksin kun en mä osaa tutustua enää tän ikäsenä,30v,uusiin ihmisiin.En edes nuorempana ole ollut mikään suulas ihminen.Lapsiakaan ei ole joten missään leikkikerhossa tai puistossakaan ei voi tutustuu uussiin mammoihin.
Ja voiko sitä nyt jotain reksiviitta lasta ottaa puistoon ja mennä sinne et moi vaan ja jutella niitä näitä ja kun selvii ettei oo oma muksu ni ketään kiinnosta kaverustua.

ei tartte mennä kuin jollekkin kursseille tms niin saa jo uusia kavereita

Mä voin sanoa et oon käynyt elämäni aikana varmaan sadalla kurssilla mut en yhtä ainutta kaveria ole ikinä niiltä saanut. Joillain on ollut ihmisiä joita olen tuntenut jo ennestään ja heidän kanssa on toki voitu tutustua paremmin. Moikkaustuttuja tietty on tullut paljonkin, muttei yhtä ainutta semmoista ketä voisi oikeasti pyytää esim. kahville niin ettei ko. henkilö kokisi sitä oudoksi ja vaivaannuttavaksi.

Sikäli mun luotto uusien kavereiden saamiseen ei ole kauhean korkealla.

[QUOTE="rtee";24542257]No voi hyvänen aika, nyt kimpsut ja kampsut kasaan ja muutat! Totta kai se pelottaa, kaikkia se pelottaa, jotka uudelle paikkakunnalle lähtee. Mutta elämässä pitää uskaltaa ottaa riskejä. Voit löytää vaikka mitä ihanaa uudelta paikkakunnalta ja sinne vanhaankin pääsee aina takaisin. Lähde kokeilemaan ja jos ei asiat suju, niin ei muuta kun takaisin vanhaan kotiin.[/QUOTE]

mä olen jo kerran palannu tänne takas ja jos muutan nyt pois ni takas en tule! tai niin ainakin suunnitelen.Ja tässähän nyt tyhmintä onkin se et en mä mihinkään kauas aikois muuttaa et ihan silleen lähelle tätä paikkaa mutta kun olen jo kerran lähteny täältä(miehen perässä) ja takas tullu(ilman miestä) niin en kovin helposti viittis roudailla tossa ees taas tavaroita.

ei tartte mennä kuin jollekkin kursseille tms niin saa jo uusia kavereita

olen minäkin kursseja käyny,siellä tullu tuttuja mut yhdenkään kanssa ei ole numeroita vaihdettu eikä oltu tekemisissä.Ja niitä kursseja olen käynyt muilla paikkakunnilla.Töissäkin kerran tapasin yhen kivan ihmisen ja tultiin toimeen ja se pyysi et vaihetaanko numeroita mutta ei koskaan sitten soiteltu,kumpikin varmaan ootti et toinen soittaa.Ja siitäkin jo varmaan 4 tai 5 vuotta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaako vai eikö muuttaa;24542360:
mä olen jo kerran palannu tänne takas ja jos muutan nyt pois ni takas en tule! tai niin ainakin suunnitelen.Ja tässähän nyt tyhmintä onkin se et en mä mihinkään kauas aikois muuttaa et ihan silleen lähelle tätä paikkaa mutta kun olen jo kerran lähteny täältä(miehen perässä) ja takas tullu(ilman miestä) niin en kovin helposti viittis roudailla tossa ees taas tavaroita.

Mielumminko asut loppuelämäsi paikassa, josta et pidä ja josta ei töitäkään löydy ja on hankala päästä minnekään? Jos sulla oli ikää 30 niin aika monta vuotta on vielä edessä elämää sillä paikkakunnalla. Aika hassu syy on, jos et siksi muuta, että ei jaksa roudata tavaroita. Jos vielä lähelle haluat muuttaa niin sieltähän pääse aina kyläilemään. Mä lähdin ihan yksin toiseen maahan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaako vai eikö muuttaa;24542423:
olen minäkin kursseja käyny,siellä tullu tuttuja mut yhdenkään kanssa ei ole numeroita vaihdettu eikä oltu tekemisissä.Ja niitä kursseja olen käynyt muilla paikkakunnilla.Töissäkin kerran tapasin yhen kivan ihmisen ja tultiin toimeen ja se pyysi et vaihetaanko numeroita mutta ei koskaan sitten soiteltu,kumpikin varmaan ootti et toinen soittaa.Ja siitäkin jo varmaan 4 tai 5 vuotta aikaa.

No se ei auta kuin itse kysyä, että lähdettäskö vaikka kahville tunnin jälkeen. Oma-alotteisuutta sitä vähän tarvii, jos haluaa uusia ystäviä. Netissäkin voi tutustua uusiin ihmisiin, etsi vaikka facebookista sen paikkakunnan ryhmää ja sano siellä, että olet juuri muuttanut ja ystäviä vailla. Tai kysy vaikka tältä palstalta, jos löytyisi ketään sieltä suunnalta, tätäkin kautta on monet ystävystyneet.

[QUOTE="rtee";24542429]Mielumminko asut loppuelämäsi paikassa, josta et pidä ja josta ei töitäkään löydy ja on hankala päästä minnekään? Jos sulla oli ikää 30 niin aika monta vuotta on vielä edessä elämää sillä paikkakunnalla. Aika hassu syy on, jos et siksi muuta, että ei jaksa roudata tavaroita. Jos vielä lähelle haluat muuttaa niin sieltähän pääse aina kyläilemään. Mä lähdin ihan yksin toiseen maahan asti.[/QUOTE]

No kuten sanottu mä olen naurettava! Ja en mä halua täällä notkua koko elämää,tääkin aika ollu ihan hirvittävän ahdistavaa kun samat naamat täällä on ku sillon kun vuosia sitten lähdin pois.Samat tyypit samoissa nurkissa.
Ja kun mua ei ees kukaan kannusta tässä asiassa et ite itteeni yritän tsempata et nyt lähden.No yks ihminen kannustaa mutta sekään nyt ei asu täällä,tosin sitten olisin häntä lähempänä,matka kutistuisi 45 min.10-15 min.Mutta sekään ei ole varsinaisesti kaveri vaan sukua.
Ja vielä pimee syksy ja talvi eessä,keväällä olis kai mukavampi muuttaaa mutta en jaksais sinne ootella.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaako vai eikö muuttaa;24542544:
No kuten sanottu mä olen naurettava! Ja en mä halua täällä notkua koko elämää,tääkin aika ollu ihan hirvittävän ahdistavaa kun samat naamat täällä on ku sillon kun vuosia sitten lähdin pois.Samat tyypit samoissa nurkissa.
Ja kun mua ei ees kukaan kannusta tässä asiassa et ite itteeni yritän tsempata et nyt lähden.No yks ihminen kannustaa mutta sekään nyt ei asu täällä,tosin sitten olisin häntä lähempänä,matka kutistuisi 45 min.10-15 min.Mutta sekään ei ole varsinaisesti kaveri vaan sukua.
Ja vielä pimee syksy ja talvi eessä,keväällä olis kai mukavampi muuttaaa mutta en jaksais sinne ootella.

Toisaalta sitä syksyä ja talvea voisi olla mukavampi viettää uudessa paikassa, missä on uudet kuviot ja uutta nähtävää ja koettavaa. Ei tarvi istua pimeitä iltoja kotona, kun voi mennä tutustumaan uuteen kaupunkiin :)

Yhteistyössä