S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Viime abortin jälkeen tämä mummiehdokas sanoi että minun ja hänen pojan seurustelu loppuu heti jos tulen uudestaan raskaaksi ennenkuin poika saa lukion käytyä.
Entäs poikaystävä.? Hän ei halua lasta. Pelottaa niin paljon juuri muiden suhtautuminen kun minua on kiusattu koulussa... Olin huora yms kun en suostunut 7.luokalla seksiin silloisen tosi poikaystäväni kanssa. Jätti aika pahat arvet sekin. Itse olen ilman isää kasvanut ja en halua samaa kohtaloa omalle lapselle. Lapsuuden isähahmo kuoli muutama vuosi sitenOnhan minulla isäpuoli mutta ei se ole sama...
Ei hitto kun minua oksettaa nämä ketjut, en tiedä miksi aina klikkaan...
Ei, minua ei okseta ap:n abortti, vaikka toivonkin että hän ja poikaystävänsä saisivat nyt viimeinkin ehkäisyn kuntoon, ottaisivat järjen käteen ja laittaisivat pojalle kondomin ennen kuin alkavat peuhata. Mutta minua oksettaa tuo mammakuoron tunteellinen manipulointi - "voi pientä vauvaparkaa, kun äiti on murhaamassa, etkö nyt ap voisi millään uhrautua, joko kantaa lapsipoloisen ja antaa sitten heti adoptoitavaksi, tai sitten pilata nuoren elämäsi hankkimalla lapsen 17-vuotiaana (vai minkäikäinen ap onkaan)"...
Aika selvää on, että ap ei ole mikään hirviö, vaan lapsista pitävä nuori tyttö, joka on kuitenkin tarpeeksi kypsä tajutakseen ettei halua lasta juuri nyt eikä ole vielä valmis äidiksi. Ja tällaisen äidin sitten pitäisi väkisin lapsi hankkia, ihan pelkän syyllistämisen kautta. Siinäpä lapselle hyvät lähtökohdat elämään! Ei-toivottu köyhän teiniäidin lapsi, jonka äiti syyllistettiin synnyttämään. Vau, kukapa ei haluaisi olla tuo lapsukainen.
Ap: kuuntele itseäsi. Älä tee aborttia poikaystäväsi takia äläkä siksi että poikaystävän äiti suuttuisi lapsesta, mutta älä myöskään jätä tekemättä aborttia siksi, että tämä vauvaenkelikuoro yrittää syyllistää siirappisen viulumusiikin tahdittamana. Mitä tahansa teetkin, päätä JÄRJELLÄ. Mieti mihin pystyt ja mihin et, mieti mihin resurssit riittävät ja mitä elämältäsi haluat. Jos olisit hankkimassa lapsia jo 4 vuoden päästä muutenkin, lapsen hankkiminen nyt ei välttämättä olisi mikään katastrofi (rahatilanteesi ei tule 4 vuoden päästä olemaan merkittävästi parempi) ja pienilläkin tuloilla pystyy lapsen elättämään, jos elää järkevästi. Mutta kyllä, lapsi muuttaa elämää, ja huoleton nuoren elämä on lapsen myötä ohi. Opiskelujen jatkaminen lapsen kanssa vaatii päättäväisyyttä ja järjestelykykyä. Tiedän monta, jotka ovat siihen pystyneet menestyksekkäästi, mutta vain sinä itse tiedät mihin sinä pystyt. Saatat olla vahvempi kuin luuletkaan. Saattaa myös olla, että ajatus lapsesta ahdistaa ja masentaa sinua niin vahvasti, että sinä TIEDÄT ettet lasta haluakaan. (Tässä tapauksessa en kyllä suosittelisi lapsen hankkimista vielä 4 vuodenkaan päästä... ihminen ei muutu muutamassa vuodessa niin paljon, eikä rahallinen yms. tilannekaan.)
Päätös on vaikea, mutta se on sinun ja vain sinun, ja se on tehtävä järkevin perustein. Ja jos abortin päätät tehdä, niin tosiaan, nyt ehkäisy tosissaan kuntoon.
Muistitko ottaa joka päivä pillerit, vai pettikö ne muuten vaan? nimim. "pillereihin luottava"
Ap: kuuntele itseäsi. Älä tee aborttia poikaystäväsi takia äläkä siksi että poikaystävän äiti suuttuisi lapsesta, mutta älä myöskään jätä tekemättä aborttia siksi, että tämä vauvaenkelikuoro yrittää syyllistää siirappisen viulumusiikin tahdittamana. Mitä tahansa teetkin, päätä JÄRJELLÄ.
Miten selvitä toisesta abortista ? Eli aijemmin syksyllä tein abortin koska opiskeöut aovan kesken ja lapsi oli ei-toivotyu muutenkin... No sen jälkeen hankin e-pillerit ja nyt tulin taas raskaaksi vaikka niitä pillereitä söin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi koska olen aina toivonut perhettä mutta nyt olen tekemässä toisen abortin !Toisaalta, olisiko parempi synnyttää ja antaa lapselle huono elämä kuin tehdä abortti ja tehdä lapsi sitten kun on sen aika ? En tunne olevani valmis äidiksi kun ei ole omaa kotia ja opiskelut menisivät pilalle. Enkä pystyisi pienokaista elättämään.
![]()
Miten selvitä toisesta abortista ? Eli aijemmin syksyllä tein abortin koska opiskeöut aovan kesken ja lapsi oli ei-toivotyu muutenkin... No sen jälkeen hankin e-pillerit ja nyt tulin taas raskaaksi vaikka niitä pillereitä söin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi koska olen aina toivonut perhettä mutta nyt olen tekemässä toisen abortin !Toisaalta, olisiko parempi synnyttää ja antaa lapselle huono elämä kuin tehdä abortti ja tehdä lapsi sitten kun on sen aika ? En tunne olevani valmis äidiksi kun ei ole omaa kotia ja opiskelut menisivät pilalle. Enkä pystyisi pienokaista elättämään.
![]()