Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, kaikille... Eilen väsyneenä kirjottelin illalla, kävin nyt siellä sosiaalitoimistossa. Sain sellaista palautetta,että miehen ja hänen exän asiat ei kuulemma kuulu mulle millään tavalla. Ei kuulukaan,mutta kun aina ,kun poika on meillä ei isä juurikaan hänen kanssaan ole. Minä kaikki syöttämiset ym hoidan ja leikkimiset ,pesut, nukuttamisen... No minä tein päästösen ,että tästä lähtien,kun poika meille tulee painun omien vanhempieni luo. Sittenhän isä saa näyttää pystyykö mihinkään poikansa kanssa. Surullista...
Miehen exä oli kyllä vähän "värittänyt" tilannetta. Ehkä hieman lisännyt asioita. Totta oli ollut ,että poika oli kurannut ja oksentanut jo keskiviikko illasta lähtien. Su aamu oli eka päivä ,kun ei oksentanut ja kuume laski. Mutta minut laitettiin koko jutun syypääksi,aiheutin miehelle ja hänen exälleen turhan riidan,mistä poika oli kärsinyt! Oli kuulemma kotonansa vielä puhunut,että olin huutanut sille ja en ollut antanut herkkuja. Höpöjä kaikki jutut, en jaksa tällästä, mieluummin ite olen yksinhuoltaja,kun kestän tämmöstä paskaa!

Ei ole helppoa noi uusperhekuviot. Teki uusi puoliso niin tai näin niin aina teki väärin. Eli lapselle on hyväksi, että uusi puoliso osallistuu arkeen täysillä, mutta mitään oikeuksia hänellä ei ole. Pitäisi lapsen vanhempienkin tajuta, että kaikkien heidän yhteispelillä olisi hyötyä ja tuollaisella "mustamaalaamisella" on haittaa vain lapselle. Mutta koska yleensä on ero taustalla ja tunteet riitelee järjen kanssa, niin ei siinä osata lapsen parhaaksi ajatella.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="ansku";25372651]Eli sinua vituttaa se, että hän saa joka toisen viikonlopun vapaaksi ja nyt sattumoisin se oli uusvuos. Ja sitten sinua vituttaa se, että miehes on niin munaton, että SINÄ olit uudenvuoden sairaalassa pojan kanssa. Ei oo helppoa.

Lähtökohtaisesti olen kyllä tässä nyt sitä mieltä, että exä on toiminut tapaamissopimuksen mukaan, tuonut lapsen isälleen sovittuna viikonloppuna. Nyyh, jos lapsi on ollut kipeä, ihmiset joskus on. Ehkä mäkin sitten muutun hysteerikseksi kun tämä oma lapsi päättää syntyä, mutta nyt en vielä osaa sitä.

Tarinan rosvo ei siis ole exä eikä nyxä vaan mies. Hän olisi voinut hoitaa asian niin paljon paremmin. Ja kaikki voisivat nyt koittaa sopia välinsä ja asiansa, jotta pieni poika ei joudu kärsimään tilanteesta. Koska mikään ei ole niin surullista kuin aikuinen mies/nainen, joka joutuu toteamaan, että harmittaa kun ei ole kunnon suhdetta etävanhempaan vaikka kuinka olisi sellaisen halunnut.[/QUOTE]
No jaa, en kyllä minä kehtaisi ripuloivaa ja kuumeilevaa pikkulasta tunkea etäisälleen, joka lasta ei edes osaa hoitaa, ja ottaa ja lähteä itse ryyppäämään. Ei tuo exänkään käytös mitenkään ihailtavaa ole, vaikka ei ehkä kuitenkaan lastensuojeluasia.

Eikä se ap:n homma ole opettaa miestä olemaan isä lapselleen, toisin kuin monet tässä ketjussa sanovat. Eikä parin kuukauden ikäisen vauvan suojeleminen rajulta vatsataudilta ole mitään hysteriaa. Ap:n olisi kyllä tosiaan kannattanut itse lähteä vauvan kanssa, jos kerta nämä exät ja nyksät eivät osaa asiaa hoitaa. Toisaalta taas tämä olisi tarkoittanut sairaan pikkupojan hoitamatta jättämistä.

En vaan ymmärrä miksi pitää ap:ta mollata, mielestäni hän on kuitenkin se, joka yrittää parhaansa ja hoitaa lapsia - molempia.

[QUOTE="vieras";25371066]Selität sossuun tilanteen sellaisena kuin se on. Jokainen täyspäinen ihminen tietää, että vatsatautia kannattaa aina varoa ja vauvoilla se on usein hengenvaarallinen ja että pienen vauvan kanssa äideillä tulee välillä ylilyöntejä.

Sossutätejä saattaisi muuten kiinnostaa, että sairasta lasta kuskataan isälleen hoitoon.[/QUOTE]

Toisaalta miksi isän pitäisi saada olla vaan terveen lapsen kanssa aina? Eihän se oo mitenkään äidin velvollisuus olla aina hoitamassa lasta jos lapsi on sairas. Toki järkevää ja ystävällistä olisi huomioida perheessä oleva pieni vauva ja välttää tartuntaa jos vain mahdollista.

No jaa, en kyllä minä kehtaisi ripuloivaa ja kuumeilevaa pikkulasta tunkea etäisälleen, joka lasta ei edes osaa hoitaa, ja ottaa ja lähteä itse ryyppäämään. Ei tuo exänkään käytös mitenkään ihailtavaa ole, vaikka ei ehkä kuitenkaan lastensuojeluasia.

Eikä se ap:n homma ole opettaa miestä olemaan isä lapselleen, toisin kuin monet tässä ketjussa sanovat. Eikä parin kuukauden ikäisen vauvan suojeleminen rajulta vatsataudilta ole mitään hysteriaa. Ap:n olisi kyllä tosiaan kannattanut itse lähteä vauvan kanssa, jos kerta nämä exät ja nyksät eivät osaa asiaa hoitaa. Toisaalta taas tämä olisi tarkoittanut sairaan pikkupojan hoitamatta jättämistä.

En vaan ymmärrä miksi pitää ap:ta mollata, mielestäni hän on kuitenkin se, joka yrittää parhaansa ja hoitaa lapsia - molempia.

Kysymys taisi kuitenkin olla siitä kun aloittaja ei tiennyt lapsen olevan kipea ja isä lupasi siitäkin huolimatta ottaa lapsen ja aloittaja on itse tähänkin asti hoitanut yksin miehensä lapsen ;)
Eihän se miehen ongelma ole jos lapsi kipea kun uusi puoliso sen lapsen on tähänkin asti hoitanut.
Eli siksi osasyyssä aloittajakin on kun on opettanut miehensä näille tavoille ;)
Ja kyllähän tuokin aika hienosti läpi paistaa kun aloittajaa harmittaa että lapsen äidillä on jokatoinen viikonloppu vapaa ja aloittajalla ei,elämä on valintoja ;)

Oletko ap sellaisessa parisuhteessa, jossa ei voida keskustelemalla tehdä työnjakoa arjen asioissa ja lasten hoidossa? Uusioperheen kuviot on hankalia, ja ihan ydinperheenkin arki on monesti mutkikasta. Teillä on tosi huonot lähtökohdat pärjätä perheenä ja pysyä yhdessä, jos sun täytyy opettaa miestä hoitamaan lastaan häipymällä paikalta, sen sijaan, että keskustelisitte ja sopisitte työnjaosta ja ajankäytöstä ym. Tottakai miehen olisi hyvä viettää kahdenkeskistä aikaa pojan kanssa, se on ihan hyvä idea, mutta sopikaa sovussa sellaiset asiat ja suunnitelkaa yhdessä.

• Tykkää
Reactions: Vanilla Whip
[QUOTE="huokaus";25372768]Kysymys taisi kuitenkin olla siitä kun aloittaja ei tiennyt lapsen olevan kipea ja isä lupasi siitäkin huolimatta ottaa lapsen ja aloittaja on itse tähänkin asti hoitanut yksin miehensä lapsen ;)
Eihän se miehen ongelma ole jos lapsi kipea kun uusi puoliso sen lapsen on tähänkin asti hoitanut.
Eli siksi osasyyssä aloittajakin on kun on opettanut miehensä näille tavoille ;)
Ja kyllähän tuokin aika hienosti läpi paistaa kun aloittajaa harmittaa että lapsen äidillä on jokatoinen viikonloppu vapaa ja aloittajalla ei,elämä on valintoja ;)[/QUOTE]
No ;) ;) ;) vaan.
Tottakai harmittaa kun mies ei kerro lapsen olevan kipeä. Ja harmittaa että kipeä lapsi tuodaa hoitoon sen takia että voi itse mennä bilettämään. Ja harmittaa kun oma puoliso on niin saamaton että ei osaa sanoa exälle vastaan eikä hoitaa omaa lastaan.

En nyt ymmärrä miksi nämä eivät saisi harmittaa ja miten miehen saamattomuus on ap:n syytä. Sekö tosiaan on naisen tehtävä "kouluttaa" ne miehet? Minusta miehen pitäisi ihan itse osata huolehtia lapsestaan.

Tuskinpa ap on mitenkään erityisen kateellinen tuon exän vapaista kun on juuri itse vauvan tehnyt, tuskinpa hän edes kuvitellee saavansa jotain "vapaa viikonloppuja". Mutta kyllä se nyt varmasti harmittaa että lapsi tuodaan ripuloivanakin hänelle hoitoon vaikka pitäisi vauvastakin huolehtia.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Ja se lapsi todellakin kärsii tuollaisesta riitelystä. Ja jos sä olet totuttanut sen jo siihen, että hoidat sitä paljon, niin se on takuulla jossain määrin kiintynyt sinuun. Sekö on oikea ratkaisu, että nyt vaan häivyt sen elämästä ja poistut paikalta, kun tulee teille? Joo, kannattaa tehdä viattomalle lapselle sellainen temppu, ihan vaan vittuillakses miehelle ja sen eksälle. Yrittäkää nyt olla aikuisia!!!

No ;) ;) ;) vaan.
Tottakai harmittaa kun mies ei kerro lapsen olevan kipeä. Ja harmittaa että kipeä lapsi tuodaa hoitoon sen takia että voi itse mennä bilettämään. Ja harmittaa kun oma puoliso on niin saamaton että ei osaa sanoa exälle vastaan eikä hoitaa omaa lastaan.

En nyt ymmärrä miksi nämä eivät saisi harmittaa ja miten miehen saamattomuus on ap:n syytä. Sekö tosiaan on naisen tehtävä "kouluttaa" ne miehet? Minusta miehen pitäisi ihan itse osata huolehtia lapsestaan.

Tuskinpa ap on mitenkään erityisen kateellinen tuon exän vapaista kun on juuri itse vauvan tehnyt, tuskinpa hän edes kuvitellee saavansa jotain "vapaa viikonloppuja". Mutta kyllä se nyt varmasti harmittaa että lapsi tuodaan ripuloivanakin hänelle hoitoon vaikka pitäisi vauvastakin huolehtia.

No onneksi kaikki emme ole niitä jotka jää paikoilleen pohtimaan elämän kurjuutta kuinka tässä nyt näin kävikään ;)
Moni muu olisi pakannut niin vauvan kuin itsensä autoon ja mennyt mummolaan,kummeille, kavereille, sukulasille ym.
Kun nyt jäädä toimettomana katsomaan ettei se mies osaakkaan hoitaa lastansa ja minun on kyllä pakko hoitaa mieheni kuin miehen lapsi kuin meidän vauvakin joka nyt saa varmasti tartunnan ja voivotellut elämän kurjuutta kaksplussalla ;)
Toivon mukaan aloittaja nyt ainakin vastaisuudessa osaa ajatella asioita oman itsensä ja heidän vauvan kannalta.

o josin minusta se exä on vähän sekopää muutenkin. miehen siskon mukaan se on todella kateellinen mulle kun sain sen lapsen isän kans vauvan ja se on huhupuheiden mukaan aika vmäinen akka muutenkin haluaa aina kaikille vaikeuksia.

Kysymys: Mikä teitä kahta yhdistää? Siis sinua ja ex-vaimoa?
Vastaus: Miehesi.

Loppulaskelma: Oletteko te kuitenkaan niin kovin erilaiset?

[QUOTE="Jep";25372844]Kommentteja lukematta kysyn miten ydinperheessä toimitaan vastaavassa tilanteessa? Lähetetään lapsi pois kotoa sairastamaan ettei vauvaan tartu?[/QUOTE]

Et lukenut koko ketjua ;)
Ydinperheessä kaikki kuuluu perheeseen mutta exän lapset nyt vaan on kylässä ja silloinkin terveinä

en käytä alkoholi laisinkaan joskus yläasteella kokeillut. Minähän sata kertaa olen kirjoittanut että ikinä ennen ei ole haitannut pojan sairastelut ym,melkein jatkuvasti on mutta ois isä voinut ajatella vauvaa ja ottaa sitten poika kun ois terve,vaikka keskellä viikkoa. jotnkin tunteet kuohahti kun yritin vain vauvaa suojella ettei tartu, ydin perheessähän ei voi mitään ja harmittaa jos tulee tauteja,mutta tämä ois voinu välttää sillä et poika ois vasta nyt viikonloppuna vaikka tullut,ompahan enne käynyt eri järjestelyt mutta nyt oiekin haluaa pahaa meille,kun kuuli et vauva meille tuli:( No mut kai miä tein sit väärin. ja niin tienkin. Mulle ihan sama vaikka poika tulis seuraavan kerran pää kainalossa,lähden itse muualle. tai voihan se isäkin mennä!!! vaikka mökille,miks mun pitäs omasta kodista pienen vauvan kans lähteä yhtään mihinkään. miehelläkin on oma mökki menkööt sinne. talviasuttava kesämökki.

[QUOTE="jepjep";25372880]Et lukenut koko ketjua ;)
Ydinperheessä kaikki kuuluu perheeseen mutta exän lapset nyt vaan on kylässä ja silloinkin terveinä[/QUOTE]

Joo niin vähän arvelinkin.

Noi uusperhekuviot on 98-prosenttisesti täysin takapuolesta. Itse en omia lapsiani (joita kolme) ikinä tule moiseen altistamaan. Jos miehestäni joskus eroan, käyn sterilisaatiossa samantien ja uutta miestä en ota samaan huusholliin, en ainakaan ennen kuin lapseni ovat täysi-ikäisiä. Näin ollen mahdollisia ongelmia saattaisi tuottaa ainoastaan miehen eron jälkeen tekemät valinnat (vaan onpahan sitten 50 % pienemmät mahdollisuudet ongelmiin :D). Omia lapsia hän tosin ei enää voi saada.

Noi uusperhekuviot on 98-prosenttisesti täysin takapuolesta. Itse en omia lapsiani (joita kolme) ikinä tule moiseen altistamaan. Jos miehestäni joskus eroan, käyn sterilisaatiossa samantien ja uutta miestä en ota samaan huusholliin, en ainakaan ennen kuin lapseni ovat täysi-ikäisiä. Näin ollen mahdollisia ongelmia saattaisi tuottaa ainoastaan miehen eron jälkeen tekemät valinnat (vaan onpahan sitten 50 % pienemmät mahdollisuudet ongelmiin :D). Omia lapsia hän tosin ei enää voi saada.

Näin se ikävä kyllä taitaa olla :(

[QUOTE="huokaus";25372768]K
[/QUOTE]

Joo joo ja jos nainen raiskataan vika on naisessa, kun sillä on tissit :headwall:

En oo ikinä kuullut että parisuhteessa on tarkotus "opettaa mies tavoille". Nää on niitä "naisen töitä", vai?

Voin hyvin kuvitella että tuollaisessa uusperhekuviossa sitä tekee kaikkensa ettei tulisi turhaa sanomista. Ja mitä tuohon ylihysteriaan tulee, tuoreena äitinä olisin takuulla itsekin halunnut suojella vauvaa, kun se vaihtoehto nyt kuitenkin on olemassa - ehkä joku kaunis pv ap:lla ja miehellään on useampi lapsi ja sitten tarttuu jos on tarttuakseen, mutta se ei ole tilanne nyt.

Sympatiat ap:n puolella, vaikka tässä vaan yksi puoli asiasta tulikin. Mies ei tosin sen perusteella vaikuta ihan helmistä kirkkaimmalta...

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Jep";25372844]Kommentteja lukematta kysyn miten ydinperheessä toimitaan vastaavassa tilanteessa? Lähetetään lapsi pois kotoa sairastamaan ettei vauvaan tartu?[/QUOTE]

Joissain perheissä tehdään näinkin. Meillä ei ole onnistunut, mutta jos mies on kotona ja meillä on ollut vauva, niin mies on vienyt käyttänyt sen isomman lapsen sairaalassa. Ja jos ap:n tapauksessa on ollut isäviikonloppu, niin oletettavasti isä on ollut kotona.

Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Onhan se lapsen koti isänsäkin luona ja miksi isä saisi aina vain kermat perunoista. Miksi isä ei haluaisi myös helliä sairasta lastaan. Lähivanhemmalla voi olla myös sellaista menoa, jota ei voi helposti perua sairaan lapsen takia, jonka vuoro on olla isällään.

Mutta ei sekään ole järkevää, että lähivanhempi laittaa ilman mitään tärkeää syytä vatsatautista lasta isälle, jolla on myös pieni lapsi.

Ja mitä tulee ap:n tilanteeseen. Hän yritti suojella vauvaansa, mutta tuliko hän ajatelleeksi, että tauti olisi voinut tarttua häneenkin. Vatsatauti "vasta"synnyttäneellä imettävällä äidilläkin on voimia ja maitoa vievä.

Mä lähinnä kyllä ajattelin sitä sairasta lasta, jota roudataan paikasta toiseen. En isää, joka tahtois helliä sairasta lastaan, enkä äitiä, jolla saattaa olla jotain menoo.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No mua taas tietenkin itse lähivanhempana ärsyttää tuo, että jotenkin saa sen kuvan, ettei miehelle se aikaisempi lapsi merkitsisi mitään, vaan olisi jotenkin aina toissijainen..no mulla tietysti vaikuttaa omat kokemukset samasta asiasta, toivottavasti tässä ei asia ole niin. Ja erota nyt ei varmaan ainakaan aapeen vielä miehestä kannata, jos alkuun onkin hankaluuksia muuttuneissa perhekuvioissa. Kyllä asiat voi lähteä sujumaan hyvinkin:)

( No mut kai miä tein sit väärin. ja niin tienkin. Mulle ihan sama vaikka poika tulis seuraavan kerran pää kainalossa,lähden itse muualle. tai voihan se isäkin mennä!!! vaikka mökille,miks mun pitäs omasta kodista pienen vauvan kans lähteä yhtään mihinkään. miehelläkin on oma mökki menkööt sinne. talviasuttava kesämökki.

En väitä, että teit väärin, mutta sä olisit myös voinut mennä vatsatautia karkuun, etkä olisi tullut jälkeenpäin tänne valittamaan.
Kotisi on myös pojan koti, joten hänellä on sinne täysi oikeus, jos niin olette sopineet pojan isän ja äidin kanssa, joten ehkä se olet kuitenkin sinä, joka joudut lähtemään.
Mutta siis miehesi lapsesi isän olisi mielestäni pitänyt ottaa vastuu lapsestaan. Sinullahan ei ole häneen mitään oikeuksia eikä velvollisuuksia. Tietenkään silloin, et voi lähteä, jos olet pojan kanssa yksin. Mutta voit hyvin jättää, hänet isänsä kanssa kaksin, vaikka poika olisi kuinka kipeä.

Mä lähinnä kyllä ajattelin sitä sairasta lasta, jota roudataan paikasta toiseen. En isää, joka tahtois helliä sairasta lastaan, enkä äitiä, jolla saattaa olla jotain menoo.

Mutta siitähän ap:tä syytetään (pojan äiti ja sossu), että ap huolehtii liikaa lapsesta, joka ei ole hänen. Hänen pitää antaa vastuu lapsesta niille jolle se kuuluu.

Joo joo ja jos nainen raiskataan vika on naisessa, kun sillä on tissit :headwall:

En oo ikinä kuullut että parisuhteessa on tarkotus "opettaa mies tavoille". Nää on niitä "naisen töitä", vai?

Voin hyvin kuvitella että tuollaisessa uusperhekuviossa sitä tekee kaikkensa ettei tulisi turhaa sanomista. Ja mitä tuohon ylihysteriaan tulee, tuoreena äitinä olisin takuulla itsekin halunnut suojella vauvaa, kun se vaihtoehto nyt kuitenkin on olemassa - ehkä joku kaunis pv ap:lla ja miehellään on useampi lapsi ja sitten tarttuu jos on tarttuakseen, mutta se ei ole tilanne nyt.

Sympatiat ap:n puolella, vaikka tässä vaan yksi puoli asiasta tulikin. Mies ei tosin sen perusteella vaikuta ihan helmistä kirkkaimmalta...

Aloittaja on itse kertomansa mukaan aina hoitanut miehen lapsen, joten se minusta kertoo mikä homma kenellekin siinä perheessä kuuluu. Ei ole minun asiani kuinka teillä tai heillä hoidetaan asiat mutta se että jää hoitamaan miehensä sairasta lasta ja sitten vikisee niin turha vinkua kun paskat on jo housussa.
Aloittaja voi laittaa miehensä ottamaan vastuuta omasta lapsestaan eikä palvella häntä ja hoitaa hänen puolestaan tätä etälasta.

EI ole äidin yksinoikeus hoitaa sitä sairasta lasta. jospa äidillä oli menoa sovittuna ja halusin sinne mennä.kyllä isä pystyy hoitamaan lapsensa sovittuna aikana oli lapsi kipeä tai ei. koti se on isänkin luona. jos perheessä on isompia lapsia ja vauva, ei sairastumista pysty estämään mitenkään. lapsi voi joskus olla pitkäänkin kipeä, eikö hänellä silloin olisi oikeutta nähdä isäänsä, ettei isän nyksän lapsi sairastu?

Yhteistyössä