Hei, kaikille... Eilen väsyneenä kirjottelin illalla, kävin nyt siellä sosiaalitoimistossa. Sain sellaista palautetta,että miehen ja hänen exän asiat ei kuulemma kuulu mulle millään tavalla. Ei kuulukaan,mutta kun aina ,kun poika on meillä ei isä juurikaan hänen kanssaan ole. Minä kaikki syöttämiset ym hoidan ja leikkimiset ,pesut, nukuttamisen... No minä tein päästösen ,että tästä lähtien,kun poika meille tulee painun omien vanhempieni luo. Sittenhän isä saa näyttää pystyykö mihinkään poikansa kanssa. Surullista...
Miehen exä oli kyllä vähän "värittänyt" tilannetta. Ehkä hieman lisännyt asioita. Totta oli ollut ,että poika oli kurannut ja oksentanut jo keskiviikko illasta lähtien. Su aamu oli eka päivä ,kun ei oksentanut ja kuume laski. Mutta minut laitettiin koko jutun syypääksi,aiheutin miehelle ja hänen exälleen turhan riidan,mistä poika oli kärsinyt! Oli kuulemma kotonansa vielä puhunut,että olin huutanut sille ja en ollut antanut herkkuja. Höpöjä kaikki jutut, en jaksa tällästä, mieluummin ite olen yksinhuoltaja,kun kestän tämmöstä paskaa!
Ei ole helppoa noi uusperhekuviot. Teki uusi puoliso niin tai näin niin aina teki väärin. Eli lapselle on hyväksi, että uusi puoliso osallistuu arkeen täysillä, mutta mitään oikeuksia hänellä ei ole. Pitäisi lapsen vanhempienkin tajuta, että kaikkien heidän yhteispelillä olisi hyötyä ja tuollaisella "mustamaalaamisella" on haittaa vain lapselle. Mutta koska yleensä on ero taustalla ja tunteet riitelee järjen kanssa, niin ei siinä osata lapsen parhaaksi ajatella.