Miten olette saaneet maksettua autokoulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ex-mies makso... Mun piti lähtee kvaereitten kans turkkiin (likkaporukalla) ja exän piti antaa raha siihen, ni sit ku matka lähesty, ni se antokin vaihtoehdot mulle, että turkkiin tai ajokortti.. :/ Valkkasin sit ajokortin, ku ajattelin, et siitä on enemmän hyötyä.. Ulkomaille pääsen kait sit.. Joskus... Reilua, eikö?? :(

No minusta hyvinkin reilua. Miksi sen miehen olisi sinun ajokortit ja matkat pitänyt kustantaa?
Ulkomaille pääset ihan milloin vain, kun säästät omista, töillä tienatuista rahoista, eikö vaan?

Mun ajokortin maksoin ensin itse, kun olin 20v. Säästin siis siihen rahat, mutta vanhemmat päättivät sitten kuitenkin antaa saman rahan lahjana takaisin. Olin todella yllättynyt ja iloinen. :)

Otin joustoluoton 5000, jolla maksoin autokolun ja ostin ekan auton. Ensin makselin vähemmän ja kun pääsin töihin, lyhentelin nopeemmin ja sain sen luoton aika nopeesti pois. Omille lapsille avattiin syntymän jälkeen säästötilit. Sillä rahalla saa sitten ajokortin tai minkä nyt tarpeelliseksi katsovat, mahdollisuus on annettu :D

Ykkösvaiheen porukat maksoivat. Ja sen sai maksettua muistaakseni suht pienissä erissä (teoria erikseen, ajotunnit erikseen, liukas-, ja pimeänajo erikseen jne).

Kakkosvaiheen maksoin itte.

Vanhemmat maksoi ja osti myös auton (hurjat 500 euroa :D). Sain kortin heti kun täytin 18v. Oma auto oli välttämätön, sillä hoidin autokoulun kotiopetuksessa. Isi opetti. Siinä säästyi paljon rahaa.

Ööö mikä velvollisuus vanhemmilla on kustantaa muka lasten autokoulu?Ei tullu edes mieleen kysyä että maksatteko(tod.näkösesti eivät olisi edes maksaneet)?Ite maksoin koko roskan.

Mun ex-mies makso... Mun piti lähtee kvaereitten kans turkkiin (likkaporukalla) ja exän piti antaa raha siihen, ni sit ku matka lähesty, ni se antokin vaihtoehdot mulle, että turkkiin tai ajokortti.. :/ Valkkasin sit ajokortin, ku ajattelin, et siitä on enemmän hyötyä.. Ulkomaille pääsen kait sit.. Joskus... Reilua, eikö?? :(

Minkätakia jonkun ex-miehen vai oliko sillonen mies olis pitäny maksaan naistystävänsä biletysmatka? Näitä elämän vapaa-matkustajia aina näyttää riittävän.

Ajokortti maksaa autokoulusta riippuen sen noin 2 tonnia. Ei se halpa ole, muttei mun mielestä mahdotonkaan. Itse aloin säästämään kesätyöpalkasta osan ja vanhemmat maksoi loput. Mutta jos vanhempana sen maksamista mietit, niin ala säästää sivuun vaikka kun lapsi on "kevari-iässä", eli 16v. Silloin riittää 70-80e/kk säästöön. Eli kahvilan kahvikupin hinta per päivä riittää. Ei se mahdoton ole.

Yhteistyössä