Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan näitä luuseri mammoja täällä kaksplussallakin jatkuvasti. Ensin vingutaan kuinka on tiukkaa ja sossu ei kustanna sitä eikä tätä. Sitten kannetaan vastasyntyneetkiin isovanhemmille hoitoon jotta päästään bilettämään vedoten taritsemme miehen kanssa vapaa aikaa.

Talokauppa tulee todennäköisesti jäytämään ikuisesti siskosi ja sinun välejäsi, mutta sellaista se täällä Suomessa tuntuu olevan. Omat vanhempani ostivat vanhempiensa kotitalon. Isovanhempani pyysivät kolmelta välittäjältä hinta-arvion ennen kauppakirjojen allekirjoittamista. Näistä kolmesta hinta-arvioista vanhempani maksoivat keskiarvohinnan eivätkä tinkineet yhtään. Tästä huolimatta ja tästä tietoisina toisen vanhempani veljet pitivät talokauppoja "liian edullisena" ennakkoperintönä. Kun vanhempani myivät talon, saivat he tietenkin aivan liikaa voittoa jne. ;) Aivan älytöntä.

Siskosi on aika jossakin vaiheessa muuttaa ja mennä omilleen. Nyt ehdottaisin vanhemmillesi asuntokaupan lykkäämistä parilla vuodella, niin siskosi saisi asiansa järjestykseen. Yleensä sukulaiset ovat niitä kiittämättömimpiä autettavia. Vastaavanlaisessa tilanteessa kuin sinä tulisit olemaan on muutama ystäväni ollut, ja lopputuloksena on ollut haukut auttajalle + täydellinen välirikko.

Viimeksi muokattu:
Nainen on kyllä katala otus - se pitää sanoa. Eikö teitä yhtään hävetä, te jotka tuette ahnetta ap:tä hänen laittomissa, moraalittomissa ja itsekkäissä aikomuksissaan ohittaa verukkeilla pikkusisko perinnönjaossa ostamalla kotitila vanhemmilta nimellisellä summalla enne kuin se ehditään jakaa perintönä? Ja sitten vielä on tarkoitus häätää pikkusisko kauas perheestä. Pikkusiskolla on aivan yhtä suuri oikeus perintöön. Jos olisi ap niin häpeäisin ja häipyisin kauas kiusaamasta siskoa ja venhempiaan kohtuuttomilla vaatimuksilla.

Mä antaisin siskon asua siinä sen miehen armeija-ajan. Tosin jos välit ovat kehnot niin kukapa nyt inhokkejaan samassa pihapiirissä katselisi. Jos ajattelen omaa perhettäni niin siskosta ois mulle seuraa ja musta siskolle,tulis vaikka lapsineen juomaan päiväkahvit kun kokemuksesta tiedän että ei se yh-elämä mitään herkkua ole. Mies teki vuoden keikkatyötä toisella puolella Suomea ja olisin maksanut mitä vaan jos olisin saanut pikkusiskoni naapuriin asumaan.

Jos AP ostaa huonokuntoisen tilan vanhemmiltaan käypään hintaan mitä perintöä se on? Jos vanhemmat haluavat auttaa pikku siskoa...no nythän heillä on rahaa tehdä sitä. Toinen kysymys on onko se miten järkevää. AP esitti että tarvitsee siskonsa asuttaman pikkutalon itse perheelleen remontin ajaksi. Pitäisikö AP:n muuttaa vuokralle rempan ajaksi ja antaa siskon asua ilmaiseksi? Tuskin!

• Tykkää
Reactions: kattimarri
[QUOTE="vieras";25432527]Onhan tuo asenteesi kieltämättä paska. Mikset halua auttaa 18-vuotiasta sisartasi? Tajuatko kuinka nuori hän vielä on? Minulla ainakin herää suojeluvaisto, tekisin kaikkeni auttaakseni häntä ainakin lasten kanssa. Etkö tajua ettei hän ole vielä valmis äidiksi? Miksi laittaa viattomat lapset kärsimään?
Kyllä mun mielestä voisit antaa asua piharakennuksessa,kunnes saa raha-asiansa kuntoon!
Vai tarviitko sitä piharakennusta itse johonkin???Jotenkin itsekästä, itse saat koko tilan/talon omaksesi, miksei siinä ohella voisi vähän pikkusisarta avustaa? Mitä haittaa siitä itsellesi on jos autat???[/QUOTE]

Ei valmis äidksi ja hankkiutunut nyt ihan vasiten taas uudestaan raskaaksi? Ja oma näkemys siskolla on että hyvinhän se on homma edellisenkin kanssa mennyt.. Tosi hyvin onkin mennyt jos ei edes omineen toimeen tule.

Nainen on kyllä katala otus - se pitää sanoa. Eikö teitä yhtään hävetä, te jotka tuette ahnetta ap:tä hänen laittomissa, moraalittomissa ja itsekkäissä aikomuksissaan ohittaa verukkeilla pikkusisko perinnönjaossa ostamalla kotitila vanhemmilta nimellisellä summalla enne kuin se ehditään jakaa perintönä? Ja sitten vielä on tarkoitus häätää pikkusisko kauas perheestä. Pikkusiskolla on aivan yhtä suuri oikeus perintöön. Jos olisi ap niin häpeäisin ja häipyisin kauas kiusaamasta siskoa ja venhempiaan kohtuuttomilla vaatimuksilla.

Eli on laitonta ostaa vanha tila käypään hintaan? Just just. Ja pikkusiskoahan ei häädetä kauas perheestä. Ei ne ilmaiseksi hoitavat isovanhemmat pian enää siinä asu. Isosiskon tulis siis muuttaa remontin ajaksi vuokralle, että pikkusisko voi asua ilmaiseksi toisen asunnossa ja hoidattaa lapsensa isovanhemmilla ja jättää laskunsa maksamatta?
Ihmeelliseksi on tämä maailma mennyt. Omista valinnoista ja omasta elämästä ei oteta minkäänlaista vastuuta. Odotetaan että toiset hoitaa ja yhteiskunta maksaa.

Vanhemmat ovat vielä molemmat elossa, joten eivätköhän he ihan itse päätä, mitä omalla omaisuudellaan tekevät. Ehkä he mieluummin myyvät talon perheenjäsenelle kuin täysin ventovieraalle? Jäähän heille perinnönjakoon ap:n maksamat asuntorahat. Perinnönjaossa rahojen jakaminen kenties riitaisan kuolinpesän osakkaiden kanssa on ehkä helpompaa kuin tiluksien.
Niin, toki vanhemmilla on oikeus myös humputella saamansa asuntorahat.

[QUOTE="Pettynyt";25432566]Hintoja en ala tänne laittamaan, tilan kokoa jne. ettei tunnisteta. Vaikka voihan olla että joku joka jo tietää meidät ja tilanteemme, tunnistaa purkaukseni. Mutta täysi hinta maksetaan,, ottaen huomioon ettei tämä ole nyt niin arvokas kuin voisi olla, koska on hoitamaton. Ulkopuolinen on arvioinut hinnan kun ensin vanhemmat meinasivat myydä kokonaan pois suvusta tämän ja meidänkin piti pysyä täällä eikä palata tuonne. Navetta purkukuntoinen, puolet pelloista vuokrattu muille, loput vaan olleet (viime kesänä oli laitumena, metsä liian nuorta kaadettavaksi eikä niillä muutamilla joulukuusilla tienata kuin rahat jouluruokiin ja joulupöytään sisko perheineen on kyllä tervetullut).

Kyllä mielestäni on annettu tilaisuuksia, ovat saaneet ilmaisen asunnon, moneen kertaan puututtu rahankäyttöön ja tähän asti luulinkin että ottivat aiemmasta opikseen kun ruokarahoja olivat vailla. (Olivat silloin ostaneet uuden ruokapöydän kuudelle hengelle). Ja heillä on jo ne tuet mitä saavat ja poikaystävän täys palkka. Normaali ihminen kyllä pärjää niillä. Nyt teidän mielestä meidän pitäisi syytää lisää rahaa näille jotta saisivat taas kokeilla onnistuuko se eläminen. Eiköhän se pohja ole jo saavutettu, tästä voi mennä pahemmaksi vain jos laiminlöisivät lapsensa hoitoa tai alkaisivat rikollisiin puuhiin.

Uusi siskonlapsi on ihana juttu, uusi pieni elämä on kaunis asia, mutta pelkään niin paljon että tässä käy niin että vanhempamme hoitavat lapset tai sitten heidät raijataan meille hoitoon. Viimeiseen asti haluaisimme välttää sosiaalipuolen puuttumisen, vaikka toki he olivat kuvioissa mukana kun ensimmäinen syntyi, olihan vanhemmatkin alaikäisiä silloin.

Jos heidät todetaan tyystin kykenemättömiksi vanhemmiksi, mitä lapsille voi tapahtua? Jos siis vanhempamme eivät suostu enää ilmaisiksi lapsenvahdeiksi? Tässä on todella sekavat tunteet pelissä.[/QUOTE]

No hetkinen-miksi heidät todettaisiin kykenemättömiksi vanhemmiksi?
Onko siellä jonkinsortin alkoholiongelmaa tai muuta? Ei kai rahanpuute tee kenestäkään kykenemätöntä vanhempaa?

Minusta sinulla on kylmä asenne. Ei sinun rahallisesti tarvitse auttaa,mutta entäpä henkistä tukea? Kai välität siskostasi? Vai haluatko että heille käy pahiin mahdollinen, menettävät lapsensa huostaanottoon jne? Mikset nyt puhu siskollesi ja auta pahimmasta tilanteesta yli, raha-asiat toki saavat itse hoitaa. Mutta kyllä tuollainen tunnekylmä asenne on minusta väärä. Ok,virheen ovat tehneet että uusi vauva tulossa,mutta sitä on nyt turha jauhaa.
Ole sinä aikuinen ihminen ja sano siskollesi että olet olemassa jos tarvitsee apua. ja tulee sitä tarvitsemaan jos on yksin kotona vastasyntyneen ja parivuotiaan kanssa. Heitä se itsekäs asenne nyt menemään ja ole sisarellesi tukena. Hänellä on vielä kaikki aika elämässä saada raha-asiat kuntoon,jos tuetkin jo pyörivät. Mikset voi iloita uudesta lapsesta? Olen kyllä täysin siskosi puolella. Minusta perheen tulee tukea toisiaan. Jos ei halua auttaa(isovanhemmat),niin sitten sanoo EI. Mutta tuollainen naputtaminen selän takana on perseestä. Siskosi on vielä alle 20v. Paljonkos sulla on ikää? oletko oppinut elämässä kokemaan minkäänlaista empatiaa toisten tilanteita kohtaan??

Käsittämättömiä kommentteja "perinnön varastamisesta" ! Todennäköisesti sisko perheineen tulee aikanaan saamaan oman osuutensa perinnöstä, joka on rahan muodossa eikä rapistuneen tilan. Mielestäni ihailtavaa että ap perheineen palaa hoitamaan talon kuntoon ja että se pysyy suvussa.

Itse olin täysin holtiton raha-asioideni kanssa ap:n siskon iässä. Vanhempani auttoivat maksamalla kaiken pois ja olin parin vuoden päästä uudestaan samassa tilanteessa. Siinä vaiheessa jäin omilleni eikä parempaa opetusta olisi minulle voinut antaa. Taistelin itse rahasotkuisesta teinistä omillaan toimeentulevaksi Aikuiseksi. Minulla ei tosin ollut lapsia vielä silloin, mutta jotenkin ymmärrän siskosi ajatusmaailmaa "siinä kaksi menee kuin yksikin" kun on niin paljon saanut apua. Elämä opettaa, Siperia opettaa. Teette karhunpalveluksen jos jatkatte auttamista siinä määrin kuin olette auttaneet.
Tämän ketjun näyttäminen siskollesi ei ehkä olisi huono asia? Kaikesta kuitenkin käy ilmi että haluat siskosi ja hänen perheensä parasta.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="hmmm";25432357]Miksi ihmeessä jauhat siskostasi kun aiot häneltä viedä perinnön? sen kuin ajat pihalle ja lopetat heti sen paskan jauhamisen hänestä. Jätä hänet rauhaan! Häpeä ahne paska![/QUOTE]

vaihtanut nimimerkkiä. Otapa kuule rauhoittavaa, ja mene nukkumaan - jos vaikka helpottaisi tuohon raivoamiseen.

En ole päivisin kotona. Olen työssäkäyvä äiti, lapsemme ovat jo kouluikäisiä, joten en todellakaan olisi päivisin täällä kahvittelemassa sisareni seurana. Toivon kovasti että saisin työpaikan tuolta paikkakunnalta, etten joutuisi mieheni lailla täällä kulkemaan sitten tuolta tilalta.

Jos sulla ei ole tietoa, että ap olisi ostanut tilan nimellisellä summalla, niin älä viitsi sellaista täällä faktana esittää. Ei tämä tilanne minustakaan ihanteelliselta kuulosta, mutta tuollainen on todella valheellista ja kieroa keskustelua.

[QUOTE="Pettynyt";25431922]Asia voisi olla iloinen, jos olisi osannut hoitaa edellistäänkin, mutta ei. Tässä se nähtiin ettei pitäisi liiaksi autella. Esikoisensa hoidattivat 1,5kk iästä lähtien isovanhemmilla, eli meidän äidillä ja isällä. Joka viikonloppu vähintään yksi yö siellä, välillä viikollakin. Ja iltaisin hoidossa toisinaan kun on harrastuksia. Isäni on toisinaan valitellut ettei heillä ole enää omaa aikaa, ovat kuitenkin työikäisiä kummatkin vielä seuraavat 5-10 vuotta, mutta palavat kyllä tällä tahdilla loppuun.

Sisareni (18v), lapsensa (1,5v) ja poikaystävänsä (19v) asuvat pikkutalossa päätalon vieressä. Se taisi olla virhe majoittaa nuori perhe siihen opettelemaan elämistä kun ovat nyt kuvitelleet että pärjäävät ja voivat hommata toisen vauvan. Olemme koko perheen voimin istuneet, miettineet ja kartoittaneet heidän tilannettaan, minäkin olen ollut mukana kun oli mahdollista että meidän perheen suuntaan olisi vedetty nuoria (naapurikaupunkiin ihan omaan vuokrakämppään niin että olisin valvonut alkuun touhujansa kunnes lähtee sujumaan). Nyt on käynyt niin että ei ne osaa maksaa laskujaan ajoissa, kaupasta ostetaan herkkuja, sisko ei näytä aikovankaan koskaan takaisin kouluun.

Tämä iloinen uutinen pudotettiin pommin lailla kun olin perheeni kanssa mummoloimassa. Istuttiin isommalla väellä kahvipöydässä kun tuli puheeksi heidän ulosottovelkansa(! mistä lie ja milloin senkin saaneet), niin sanoivat etteivät vielä muutakaan pois talosta kun tulee toinen lapsi. Koittavat saada raha-asiansa kuntoon kun ei tarvi maksaa vuokraa asumisestaan.

Äitini kysyi kuinka jaksavat kaksi lasta hoitaa niin tuli niin sinisilmäinen vastaus että kuten kaikki muutkin, ovathan he jo pärjänneet tämän yhdenkin kanssa niin miksei kahdenkin.

Muuten ihan hauska, mutta he joutuvat lähtemään, oli jo heidänkin tiedossaan (elokuusta 2011 lähtien) että ostamme vanhemmiltamme tämän tilan (kaupat parhaillaan tekeillä) kun eivät tee mitään näillä hehtaareilla ja liian isolla talolla. Ja huutohan siskolta tuli kun sanoin etten jatka heidän majoittamistaan tuossa talossa kun ensikuun alusta tämä siirtyy meille. Kesäkuussa talon oltava tyhjä. Luulisi silloin asuntojakin löytyvän kun ei vielä saapuvat opiskelijat ole vallanneet jokaista halpiskämppää.

Olen kuulemma epäreilu paska. Olenko?[/QUOTE]

epäreilu paska. Teet aivan oikein. Nyt on siskosi viimeiset hetket kasvaa aikuiseksi, kun toinenkin lapsi on tulossa.

Ei valmis äidksi ja hankkiutunut nyt ihan vasiten taas uudestaan raskaaksi? Ja oma näkemys siskolla on että hyvinhän se on homma edellisenkin kanssa mennyt.. Tosi hyvin onkin mennyt jos ei edes omineen toimeen tule.

Ei tuon ikäisellä ole välttämättä vielä realiteetit hallussa. En silti koe että niiden aikuisten jotka jo asioista jotain tajuavat kuuluisi potkia päähän ja hokea että syö paskaa,nytpä maksat omista tyhmyyksistäs.

Ap:n suhtautuminen omaan sisarukseen on vittumainen ja jos ap:ssa itsessään on edes yhtään aikuista,niin ehkäpä hän ymmärtää että sisko tosiaan on vielä nuori ja sinisilmäinen.

Tottakai näistä asioista pitää puhua ja kertoa että tämmöinen peli ei vetele. Mistä ihmeestä se sisko tietää hoidattaneensa muksuja vanhemmillaan yli voimavarojen jos kukaan ei koskaan sano mitään suoraan?

Jotenkin selkäpiitä karmii ajatus että täällä ihmisten ensimmäinen ajatus on vetää teiniltä (omalta siskolta!!) matto jalkojen alta ja nauraa vielä päälle kostonkiihko silmissä. Kun tyttö aikuistuu niin arvostaa kyllä saamaansa apua,mutta sen tajuamiseen voi mennä muutama vuosi.

Kuinkahan moni velkarahalla talon ostanut antaisi sukulaisensa asua ilmaiseksi samassa pihapiirissä. Siis, että kävisi niskalimassa töissä ja sitten vain sukulainen nauttisi tällaista ilmaista etua. No tänks. Minä sanon rehellisesti, että niin antelias en olisi. Sitäpaitsi ap tarvitsee asunnon itse, joten ei siskolla ole muuta vaihtoehtoa.

Mitähän tuo sisar kostuisi, jos tilan annettaisi rapistua ja 20 vuoden kuluttua sitten kaikki olisi hajalla eikä tilalla muuta arvoa kuin maat?

Sisarella sama mahdollisuus ollut ostaa tila ja sitä paitsi ap on hyvinkin voinut maksaa tilasta melkoisen hinnan.

• Tykkää
[QUOTE="Pettynyt";25432676]En ole päivisin kotona. Olen työssäkäyvä äiti, lapsemme ovat jo kouluikäisiä, joten en todellakaan olisi päivisin täällä kahvittelemassa sisareni seurana. Toivon kovasti että saisin työpaikan tuolta paikkakunnalta, etten joutuisi mieheni lailla täällä kulkemaan sitten tuolta tilalta.[/QUOTE]

Eli sä et oo koskaan kotona kun olet työssäkäyvä äiti? Sanoinko mä jossain että sun siskon on notkuttava teillä jokaikinen aamupäivä? Mutta tosiaan tää teidän tapaus taitaa olla ihan omaa laatuaan,jos omat sukulaiset on noin vastenmielisiä niin potkase pellolle ja lujaa ja toivo että tukiverkko löytyy sit vaikka siskos miehen puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25432375:
Toivon, että tämä on provo. Muuten kyllä kuvastaa nykyaikaa ja suomalaista kulttuuria tämä ketju.

Olen itse niin vanhanaikainen, että minusta perheen tulee pitää yhtä.
Jos jollain menee huonosti, niin sitä autetaan,ja sitä rataa...

En tajua ap;n ajattelua...Mikä kiire on heittää pikkusisko pihalle?
Remppa alkaa kesällä? Mikset nyt hemmetti anna sille puoli vuotta aikaa etsiä asuntoa? Vihaatko siskoasi jostain syystä? Etkä missään nimessä halua auttaa lastenhoidossa? No miksi prk et? Kyllä mä hoitaisin mielelläni 18-vuotiaan siskoni lapsia, jäisin vaikka kotiin hoitamaan jos olisi varaa. Sukulaisia kumminkin !!
Katse peiliin ap. Minusta olet kaamea ihminen!!!!!!!!!!

[QUOTE="vieras";25432757]Olen itse niin vanhanaikainen, että minusta perheen tulee pitää yhtä.

Remppa alkaa kesällä? Mikset nyt hemmetti anna sille puoli vuotta aikaa etsiä asuntoa? Vihaatko siskoasi jostain syystä? Etkä missään nimessä halua auttaa lastenhoidossa? No miksi prk et? Kyllä mä hoitaisin mielelläni 18-vuotiaan siskoni lapsia, jäisin vaikka kotiin hoitamaan jos olisi varaa. Sukulaisia kumminkin !!
Katse peiliin ap. Minusta olet kaamea ihminen!!!!!!!!!![/QUOTE]

kyllä se on oikeasti niin että ei pidä lisääntyä jos ei ole kykyä ja halua itse pärjätä.
siskolle on annettu tilaisuuksia, ja persiilleen on mennyt.
joten nyt sitten siperia opettaa kun ei ole muutoin oppinut.
18v on aikuinen ja olisi syytä kantaa vastuunsa kuten aikuinen , päätös lapsen hankinnasta on tehty ja sen mukaan on elettävä. lasta ei voi hankkia ja silti olla teini..
ja onhan heillä ollut aikaa, jos kerran elokuusta lähtien ovat tilanteen tienneet ja siitä huolimatta ovat toisen lapsen aluilleen laittaneet

[QUOTE="vieras";25432757]Olen itse niin vanhanaikainen, että minusta perheen tulee pitää yhtä.

Katse peiliin ap. Minusta olet kaamea ihminen!!!!!!!!!![/QUOTE]

VOITTEKO LUKEA VIESTIT ENNEN KUIN AVAUDUTTE! Ap:han sanoi että kesällä siskon on muutettava!!! Aikaa siis on enemmän kuin tarpeeksi!!

[QUOTE="mievaa";25432855]VOITTEKO LUKEA VIESTIT ENNEN KUIN AVAUDUTTE! Ap:han sanoi että kesällä siskon on muutettava!!! Aikaa siis on enemmän kuin tarpeeksi!![/QUOTE]

Niin ja tämähän siis luki vielä aloituksessa =D Jollain vissiin luetun ymmärtämisessä häikkää ;))

Hetkinen nyt! Ap:n ja siskonsa vanhemmat ovat elossa, ei ole olemassa mitään perintöä, jota joku voisi edes 'varastaa'. Ei hei vanhempien tehtävä ole kerätä omaistuutta perinnöksi jaettavaksi. Heillä on oikeus käyttää kerran maksamansa tilan myynnistä saatavat rahat juuri niin kuin itse haluavat, ap ja siskonsa ei kuulu niihin rahoihin tai omaisuuteen mitenkään. Ja ap voi käyttää itse maksamansa tilan juuri niin kuin haluaa tai tarvitsee. Ymmärtääkseni siskolle on jo aiemmin ilmoitettu, että tila myydään eikä pikkutalossa voi enää sen jälkeen asua. Ja hän perui, ettei muutakaan (niinkuin vuokralaisellakaan olisi mitään vastaansanomista, jos vuokrasopimus irtisanotaan, tässä tosin ei ole edes mitään sopimusta olemassa). Apn sisko on lisäksi täysi-ikäinen, joka vastaa omasta toiminnastaan. Kukaan ei ole jättämässä täysi-ikäistä heitteille, ellei kyseessä ole holhouksen alainen ihminen. Ymmärsin, ettei näin ole. Eikä tuossa taida olla ihan perussisarussuhteesta edes kyse. Ilmeisesti ikäero on melko iso ja sisko pitää ap:ta yhtenä huoltajistaan.

• Tykkää
Sisko on tiennyt elokuusta 2011 lähtien että ostamme tilan (joulukuussa saatiin oma talo myytyä, meni useampi kk myymiseen). Joulukuun lopulla annoimme aikataulun että kesäkuun alussa talon oltava vapaa, joten kyllä heillä on aikaa muuttamiseen. Helmikuusta lähtien tila on meidän nimissämme ja asumme kesään asti isossa talossa.

Jos olisime odottaneet että sisko ehkä joskus on varoissaan ja halukas ostamaan, tästä tilasta olisi jäljellä kaksi läpimätää tönöä ruohoisine pihapiireineen ja hoitamattomat tilukset.

Uskoakseni vanhempamme ostavat pienen rivariasunnon keskustan läheltä ja uhkasivathan että matkaavat seuraavaksi talveksi etelään :)

Pikkutaloa aikomus ajan kanssa kunnostaa vain vierastaloksi, on todellakin iänvanha, tilan alkuperäinen päätalo jota toisinaan saatettu uudelle vuosikymmenelle. Voisin kuvitella siskon lapsineen majoittuvan vaikka lomillaan siihen nauttimaan maaseudusta. Mikäli nyt väleissä pysytään.

[QUOTE="vieras";25432706]Ei tuon ikäisellä ole välttämättä vielä realiteetit hallussa. En silti koe että niiden aikuisten jotka jo asioista jotain tajuavat kuuluisi potkia päähän ja hokea että syö paskaa,nytpä maksat omista tyhmyyksistäs.

Ap:n suhtautuminen omaan sisarukseen on vittumainen ja jos ap:ssa itsessään on edes yhtään aikuista,niin ehkäpä hän ymmärtää että sisko tosiaan on vielä nuori ja sinisilmäinen.

Tottakai näistä asioista pitää puhua ja kertoa että tämmöinen peli ei vetele. Mistä ihmeestä se sisko tietää hoidattaneensa muksuja vanhemmillaan yli voimavarojen jos kukaan ei koskaan sano mitään suoraan?

Jotenkin selkäpiitä karmii ajatus että täällä ihmisten ensimmäinen ajatus on vetää teiniltä (omalta siskolta!!) matto jalkojen alta ja nauraa vielä päälle kostonkiihko silmissä. Kun tyttö aikuistuu niin arvostaa kyllä saamaansa apua,mutta sen tajuamiseen voi mennä muutama vuosi.[/QUOTE]

Asioista on ap:n kirjoitusten mukaan puhuttu monta kertaa porukalla, ei muutosta. Isovanhemmat hoitavat lasta sossun pelossa. Minä olen itse asunut omillani 15-vuotiaasta ilman vanhempien tai sukulaisten taloudellista apua, tulin raskaaksi 18-vuotiaana ja koska kirkkaasti tajusin elämän realiteetit jo siinä kohtaa teetin abortin. Kävin koulut loppuun, hankin työpaikan ja kodin ennenkuin perustin perheen 25-vuotiaana.

Ap:n siskolla ja miehellä on ihan kaikki eväät olemassa omillaan pärjäämiseen jos he vaan haluavat. Vastaavia pariskuntia on useita, tiukkaa on mutta pärjätään :) Kuka nauraa kostonkiilto silmissään? Toivottavasti tosiaan joskus osaavat olla kiitollisia siitä, että ap ratkaisullaan pakotti heidät ottamaan elämästä otteen ja laittamaan asiat järjestykseen, aikuistumaan ja kantamaan valinnoistaan vastuuta.

• Tykkää

Yhteistyössä