Miten mä saisin lapset nopeasti hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Mulla on niin kovia särkyjä että mä en kykene pitämään noista lapsista huolta.. Tai kyllä, perustarpeet pystyn tyydyttämään mutta kipukohtausten aikana en voi muuta kuin huutaa, keinua ja itkeä kipuani pois. Olen toivonut että nämä kivut hellittäisivät tai siirtyisivät vain yöllisiksi. Mutta ne eivät katoa.. Olen hyvinkin toimintakykyinen kun kohtausta ei ole, mutta en pysty ennustamaan näitä kohtauksia mitenkään. Tänään olen nyt klo 8.30-11.30 saanut kaksi kohtausta, toisen aivan saatanallisen ja toisen joka vain itketti, ensimmäisen kohdalla huojuin polvillani lattialla ja huusin.

Vaikka miten haluaisin hoitaa lapseni kotona, ja vaikka kuinka yrittäisin.. Niin tänä aamuna, kipua suurempi tuska oli tietää että lapset näkevät tuon kohtauksen, ja minä en voinut tehdä mitään... En voinut lohduttaa tai olla turvallinen aikuinen..

Mitä mun pitää tehdä että saisin lapsille nyt mahdollisimman nopeasti jonkun hoitopaikan päiviksi? Mä en pysty ajattelemaan tai järjestämään ajatuksiani nyt mihinkään suuntaan. Auttaisko joku mua järjestämään nyt asiat siihen järjestykseen missä mä ne hoidan?

Toivottavasti tää teksti ei nyt ollut hirveen sekava...

mikä sulla on ? :O

Hortonin neuralgia... Kun tää alko niin mä en halunnut uskoa että tää on taas tullut. Mut on pumpattu tässä täyteen lääkkeitä joista suurin osa ei auta mitään, toiset auttaa välillä, kai.. Mä en nyt suostu syömään muuta kuin yhtä estolääkettä, haluan kokeilla toimiiko se koska muut lääkkeet vaan "huumaavat", eivät auta kipuun.

Tää on siis päänsärky. Niin kamala päänsärky että sitä ei voi oikein kuvailla..

Mä en halua että mun lapset joutuvat nyt toistuvasti nähdä tätä :'(

[QUOTE="äiti";25451680]ota yhteyttä perhetyöntekijään ja pyydä käymään teillä. Kyse ei siis ole ls ilmoituksesta.[/QUOTE]

Joo, mä löysinkin tuolta perhetyöntekijän numeron. Ihan totta, se voikin varmaan mua auttaa :) Kiitos :)

Voi sua :hug: Kamala tilanne :( Ota yhteyttä perhetyöntekijään niin kuin joku jo ehdotti. Sieltä voivat varmaan olla yhteydessä päivähoidon johtajaan ja katsovat sitten parhaan hoitopaikan lapsille. Tai ota suoraan yhteyttä alueen päivähoidon johtajaan.

Toivottavasti saat pian apua hoitoasiassa ja saat itses kuntoon.

Mä soittaisin kyllä ihan vaan sille päiväkodin vastaavalle. Selittäisin tilanteen ja hakisin normi hoitopaikka miehen työajoille.

Koittaisit mennä viikoksi johonkin muualle asumaan. Jos teillä on hometta.

Mä soittaisin kyllä ihan vaan sille päiväkodin vastaavalle. Selittäisin tilanteen ja hakisin normi hoitopaikka miehen työajoille.

Tämäpä ei mihinkään akuuttiin tilanteeseen auta

Soittaisin kunnan päivähoitotoimistoon ja selittäisin tilanteen. Varmasti lapsille löytyy hoitopaikka hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Perhetyöntekijä, neuvola ym. varmasti osaa myös auttaa tai ainakin ohjata eteenpäin. :) Onko sulla puolisoa auttamassa illalla/yöllä lastenhoidossa?

ei tosiaan auta tässä tilanteessa. Ensin yhteys perhetyöntekijään joka puolueettomana ottaa kantaa hoidon tarpeeseen muualla. Näin saadaan asiaan vaúhtia mikäli siihen on tarvetta.

Itse sain kyllä ihan päivän-parin sisällä lapset hoitoon kun tuli yllättävä hoidontarve. Soitin vaan perhepäivähoidon vastuu henkilölle ja selitin tilanteen. Ja täynnä on kaikki hoitopaikat tällää päin.

voi että...kurjaa jos ei saa lapsia hoitoon ja on kipeänä.itsellä oli järkyttävä nokkosrokko reilu vuosi sitten ja olin todella kipeä.sain kyllä kunnalta kotihoidonapua 2 kertaa viikossa mutta ei auttanut mua lainkaan koska ei ollut voimia edes nostaa pientä tyttöäni pyllynpesulle..oli se kauheaa aikaa huh huh
olivat päivisin 2 tuntia kotonani ja eipä se auttanut kun läksivät pois :'(

Mä soitin perhetyöntekijälle. Ohjasi soittamaan tonne, hitto mikä se oli.. Sinne kotiapuun. Soitin sinne, sanoivat että kartoittavat tilannetta ja kertovat miten paljon voivat apua tarjota, keskiviikkoon mennessä soittavat.

Nyt laitan päivähoitohakemuksen sisään ja alan soittelemaan jollekin vastaavalle sitten.

Jos tilanne ei ratkea, otan uudestaan yhteyttä perhetyöntekijään.

Soita nyt ihmeessä suoraan sille päivähoidon vastaavalle ennekö laitat edes hakemusta menemään. Tietää sitten ottaa teidän hakemuksen sieltä kaikkien joukosta esiin.

[QUOTE="vieras";25452910]Jospa nyt lopettaisit sen tupakoinnin? Tupakointi on monessa tutkimuksessa todettu laukaisevan CH-kohtauksia ja pahentavan oireita.[/QUOTE]

Itseasiassa on todettu että aktiiviiset tupakoijat saavat herkemmin Hortonin. Tupakoinnin lopettamisesta ei ole sitten taas ollut vastaavanlaista hyötyä niinku "toiseen suuntaan". Ei siis lopu vaikka lopettaisi tupakoinnin.

Ei silti. Hyvin hyvin vähän olen polttanut tässä viime aikoina.

Voi ei..Toivottavasti saisitte sieltä kotiavusta nyt ensin vaikka apua..ja pikaisesti paikan päiväkodista lapsille.
Pyydä vaikka lääkäriltä lausuntoa jos se nopeuttais paikan saantia.

Voimia.:hug:

Hortonin neuralgia... Kun tää alko niin mä en halunnut uskoa että tää on taas tullut. Mut on pumpattu tässä täyteen lääkkeitä joista suurin osa ei auta mitään, toiset auttaa välillä, kai.. Mä en nyt suostu syömään muuta kuin yhtä estolääkettä, haluan kokeilla toimiiko se koska muut lääkkeet vaan "huumaavat", eivät auta kipuun.

Tää on siis päänsärky. Niin kamala päänsärky että sitä ei voi oikein kuvailla..

Mä en halua että mun lapset joutuvat nyt toistuvasti nähdä tätä :'(

Voi mie tiän mitä on helvetillinen päänsärky. Vaikken samaa sairautta sairastakkaan... Mut pahimmillaan se on sitä että ei kykene käsittään muutako sen että kipu pittää saaha pois. Siitä oon saanu täälä palstallaki kerran paskaa niskaan ja paljon.... :snotty:
Varmaan johonki päivähoitotoimistoon tms kannattaa olla yhteyksissä. Varmaan voit lääkäriltä saaha jotaki todistusta asian nopeuttamiseksi...?

Voimia sulle kivun kestämiseen.... Saat multa kaikki sympatiat kyllä. :hug:

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25453697:
Voi ei..Toivottavasti saisitte sieltä kotiavusta nyt ensin vaikka apua..ja pikaisesti paikan päiväkodista lapsille.
Pyydä vaikka lääkäriltä lausuntoa jos se nopeuttais paikan saantia.

Voimia.:hug:

Joo, huomenna täytyy eka soittaa tonne päivähoidon vasaaville vai mitä ne nyt oli..

Tässä tilanteessa on kyllä huojentavaa tietää (kun juttelin sen perhetyöntekijän kanssa) että aina on kuitenkin joku taho joka auttaa.. Toivon vaan että tää saadaan hoidettua nyt ilman lastensuojelua. Kun periaatteessa tää ei sellanen asia ole, mihin sitä tarvittais.. Se on sitten, kuten sen työntekijän kanssa juttelin, se viimenen keino jos muuten ei saada apua..

Yhteistyössä