Mies haluisi lähteä lomamatkalle yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eli ei siis mikään merkittävä etappi! Mies menee nyt ja sinä sitten seuraavalla kerralla. Lasten kanssa voi keskenään keksiä myös vaikka mitä. Mieheni matkustelee työnsä puolesta ja muutenkin, ja jos vetäisin kaikista merkkipäivistä, sukujuhlista, juhlapyhistä yms. herneen nenään mihin ei pääse tulemaan, niin aika mahdoton parisuhde meillä olisi.

Minusta taas ei kuulosta kovin kummoiselta parisuhteelta, jos ei edes hääpäivää halua viettää oman puolison ja lasten kanssa. Mutta niinhän se on, että jokaisella on omat arvonsa. Onneksi on löytynyt sellainen mies, joka haluaa mun ja lasten kanssa mieluummin lomailla kuin vielä työmatkojensa lisäksi humputella keskenään :D

Täällä on muitakin. Minusta on tosi kivaa reissata lasten kanssa, yksinkin. Ensimmäistä kertaa oltiin kolmistaan reissussa, kun pienin oli 6 kk ja isoin täytti juuri 2 v. ja tosi kivasti meni.

Minusta on myös tosi kiva reissata muksujen kanssa keskenään. Nyt on jo niin helppoa kun isommat on 6v ja 5v, pienin 8kk. Vielä en ole pienimmän kanssa yksin reissussa ollut. Ehkä lähden syksyllä kolmen kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25565939:
Minusta taas ei kuulosta kovin kummoiselta parisuhteelta, jos ei edes hääpäivää halua viettää oman puolison ja lasten kanssa. Mutta niinhän se on, että jokaisella on omat arvonsa. Onneksi on löytynyt sellainen mies, joka haluaa mun ja lasten kanssa mieluummin lomailla kuin vielä työmatkojensa lisäksi humputella keskenään :D

kyllä meillä lomaillaan koko porukallakin. Ja minä osaan liikuttaa itseäni myös ilman miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25565939:

ja meillä on oikein hyvä parisuhde. Ollut jo 13v.

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25566019:
Toki, toki, eihän sulla ilmeisesti ole ollut vaihtoehtoja. Tai sitten olet sinnillä lähtenyt yksin, kun mieskin kulkee. Eiköhän se ole enemmän lomaa, kun on molemmat vanhemmat matkassa, varsinkin jos pienten kanssa liikkuu. :)

Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Aina on vaihtoehtoja. Kaikkesta saa ongelman jos niistä tekee ongelman.

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25566019:
Toki, toki, eihän sulla ilmeisesti ole ollut vaihtoehtoja. Tai sitten olet sinnillä lähtenyt yksin, kun mieskin kulkee. Eiköhän se ole enemmän lomaa, kun on molemmat vanhemmat matkassa, varsinkin jos pienten kanssa liikkuu. :)

Niin, no. Kaikille se lasten kanssa toimiminen yksin ei ole vaikee ja sinnillä tehtävää.. Minä olen myös lomaillut lasten kanssa keskenäni melkein joka kesä ja ihan se on lomaa ollut :) Ei katkeraa eikä vaikeaa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Mielenkiintoista keskustelua juupas eipäs.
Pari pointtia miks ukko sais jäädä kotiin..
1.Jos kyse ulkomaanmatkasta niin tuntuis jotenkin epäreilulta että toinen vaan pääsee.
Pointti 2; sen verran oon nähnyt ja kuullut elämää, että syyttä suotta en altistaisi parisuhdettani sille, että mies ryyppäilee kavereiden kanssa uusissa maisemissa, lämpimässä kaukana vaimokkeesta päivätolkulla. Tilaisuus tekee usein varkaan.

1.Jos kyse ulkomaanmatkasta niin tuntuis jotenkin epäreilulta että toinen vaan pääsee.
Pointti 2; sen verran oon nähnyt ja kuullut elämää, että syyttä suotta en altistaisi parisuhdettani sille, että mies ryyppäilee kavereiden kanssa uusissa maisemissa, lämpimässä kaukana vaimokkeesta päivätolkulla. Tilaisuus tekee usein varkaan.

1. Onko jossain kohtaa tullut ilmi että ap:n mies lähtee ryyppämään ja että lähtee edes lämpimään? Ja vaimo voi lähteä itsekin matkaan mutta sanoi ettei halua.
2. Jos mies pettää, ei se siihen lomamatkaa tarvitse. Uskollinen mies on uskollinen, tilanteesta riippumatta.

Tätä mä en ymmärrä et miksi lasketaan että, et säkään saa, kun mäkään en saa... Kyllä ne jossain vaiheessa tasoittuu kuitenkin. Turha niitä on laskea. Nyt toinen pääsee ja sekin aika tulee kun toinenkin pääsee, jos vaan on halua lähteä. Ei sen tartte olla saman lomakauden aikana molemmille. Ja jos ei toiseen ole luottoa sen verran että päästäisi toisen ulkomaan lomalle kavereidensa kesken, niin sitten olisi ehkä syytä tarkistaa muutenkin suhdetta..

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Ap, minne siis miehesi lähtee, ja kenen kanssa? Vai ihan yksin johonkin lomakohteeseen, vain lepäämään (ei siis esim harrastamaan)?

Musta on ihan ok jos ihmiset haluaa lomailla yksikseen, mutta itse en ymmärrä että jos lomia ei muutenkaan ole paljon, haluaa ne vähätkin viettää yksin (en siis apn tilanteesta tiedä). Me tykätään miehen kanssa reissata yhdessä. Saamme toki yksinkin mennä, mutta kumpikaan ei halua. Meistä on kivaa olla yhdessä. :)

Me reissataan lähes aina koko perhe yhdessä, joskus me vanhemmat menemme aikuisten viikonloppua viettämään. Mutta toki yhden yön reissuja teemme erikseen. Kyllä mulle olisi ihan ok jos mies lähtisi viiden päivän reissuun, kunhan se ei tule ilmoituksena että mä lähden nyt, vaan katsotaan koska sopii jne. Yhtä lailla voisin itse kuvitella lähteväni viiden päivän reissuun ilman perhettä vaikkei ole tullutkaan lähdettyä vielä sellaiselle.

Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Aina on vaihtoehtoja. Kaikkesta saa ongelman jos niistä tekee ongelman.

Meillä on ihan toimiva parisuhde ja kuten kerroin oma valinta, että lähden ulkomaille lasten kanssa kolmisteen ovat 3 ja 2 ja ikäeroa 1 v. 4 kk. Miehellä on viikon lyhyempi loma kuin meillä ja tämä reissu on tosiaan meille vaihtoehto kotonaololle ja ihan omasta vapaasta tahdosta hommattu. Lasten kanssa on kiva matkustaa yksinkin ja totta kai se on välillä vaativaa, mutta oi sitä ihanuutta kun lapset nauttivat ja äiti saa nautiskella lämmöstä siinä samalla. En oikeasti ymmärrä sitä ajattelua, että lapsi hankaloittaa elämää. Meillä se on ainakin rikastuttanut sitä.

Olen lentänyt lasteni kanssa kolmistaan kymmeniä kertoja ja miehen sekä lasten kanssa saman verran siihen päälle. Eikä koskaan ole ollut matkustaminen ongelma. Mukaan vaan paljon vaihtovaatteita, vaippoja, naposteltavaa, kirjoja ja värikynät ja kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta.

Niin ja kylla¨meillä saavat molemmat matkustaa myös yksin ja erikseen. Samoin kuin harrastaa ja tavata kavereita. kaikkea kohtuudella. Hyvä parisuhde on kompromisseja täynnä.

1
2. Jos mies pettää, ei se siihen lomamatkaa tarvitse. Uskollinen mies on uskollinen, tilanteesta riippumatta.

Tottakai näin haluaa uskoa mutta ihmisiä ne on uskollisetkin miehet. Ammattini puolesta kuulen ja näen kaikenlaista. Reissuilla on monelle helpompi hölmöillä ja voi tehdä humalassa asioita joita ei normaalisti tekis.
Tavanomaiset petturimiehet kyllä hölmöilee ilman matkojakin (ja humalaa).

Itse kävin juuri vajaan viikon aurinkolomalla kaverini kanssa ja mies lähdössä miesporukalla Eurooppaan. Lapsi vajaa 2v. Yleensä matkataan yhdessä, mutta välillä näin. Molemmat tykätään matkustamisesta ja keskustelua tuli lähinnä siitä et kumpikin olis halunnu lähteä toisen mukaan, ei siitä etteikö ois saanu lähteä.

Jotenkin käy sääliksi naiset, joilla on tällainen kokemus tai yleiskuva miehistä. Jos mulla ois sellainen mies, jonka kanssa pitää ajatella että tilaisuus tekee varkaan, päättäisin suhteen.

1. Onko jossain kohtaa tullut ilmi että ap:n mies lähtee ryyppämään ja että lähtee edes lämpimään? Ja vaimo voi lähteä itsekin matkaan mutta sanoi ettei halua.

ei oo lähdössä "rantalomalle". tälle matkalle en pääse mukaan, ne lähtevät miesporukalla. Ja se etten halu lähteä koski yksin lähtöä, miehen tai perheen ka olen valmis lähtemään mihin ja milloiin va!

Mulle ei sopisi semmoinen, että mies päättää menoistani. Tottakai perheellisellä on oikeus välillä omaan aikaankin. Viikon reissu ei pitkä ole ja jos toisellakin on mahdollisuus lähteä reissuun niin homman pitäisi olla ok. Jos hyvissä ajoin etukäteen reissu on tiedossa ja siihen varaa on niin kyllä pitäisi päästä.

Yhteistyössä