En ymmärrä Haaviston kannattajien katkeruutta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nielkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25607110]Miksi sitten kun kerran olette pienituloisia ja vielä lapsiperhe - haluatte että verotustanne kiristetään, rikkaiden verotusta höllennetään ja että kirjastot ja muut yhteiskunnan palvelut tulevat maksullisiksi?[/QUOTE]

En ole tuo vieras, mutta vastaan silti. Se nyt vain on fakta, että verotusta (ihan kaikkien) on kiristettävä, jos tahdotaan säilyttää nykyiset etuudet. Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa nykyisen kaltaiseen järjestelmään.
Oletko itse mahdollisesti velkaantumisen kannalla? Toivottavasti et siinä tapauksessa kuulu niihin, jotka vastustavat velkaantuneiden eu-maiden avustamista. Menee muutoin sormi suuhun siinä vaiheessa, kun itse samassa kelkassa ollaan. Mistään kun ei olla valmiita maksamaan, muttei myöskään luopumaan.
 
En mä ainakaan ole katkera, mahtavan äänisaaliin Haavisto keräsi, vastaehdokas on saanut tehdä vaalityötänsä yli kuusi vuotta ja toinen tuli ihan puskista mukaan ja sai yli miljoona ääntä.
Ja vaikka Pekkaa äänestinkin niin olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen, pääasia ettei Väykästä tullut presidenttiä ;)

Jokainen toki saa äänestää millä perusteella haluaa mutta kyllä mä vähän tyhmänä pidän ihmistä joka ei halunnut Niinistöä pressaksi mutta piti Pekan homoutta niin kamalana asiana että antoi äänensä Saulille pitkin hampain.

Mutta mä näen että tässä kummatkin on voittajia omalla tavallaan ja hyvän presidentin saimme Saulistakin =)
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona83
Minusta vähän tuntuu, että monilta on hämärtynyt presidentin tehtävät ja valtaoikeudet. Niin haavistolaisilta kuin niinistöläisiltäkin. Kun vielä otetaan huomioon se, että perustuslakia ollaan nyt muuttamassa ja presidentin valtaoikeuksia entisestäänkin vähentämästä, niin pressan pääasiallinen tehtävähän on edustaa Suomea EU:n ulkopuolella. Mun mielestä sekä Niinistö että Haavisto olivat sopivimmat vaihtoehdot siihen tehtävään. Enemmistön mielestä Niinistö eikä mulla ainakaan ole mitään syytä olettaa, että Niinistö hoitaisi leiviskänsä huonosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25607177:
Minusta vähän tuntuu, että monilta on hämärtynyt presidentin tehtävät ja valtaoikeudet. Niin haavistolaisilta kuin niinistöläisiltäkin. Kun vielä otetaan huomioon se, että perustuslakia ollaan nyt muuttamassa ja presidentin valtaoikeuksia entisestäänkin vähentämästä, niin pressan pääasiallinen tehtävähän on edustaa Suomea EU:n ulkopuolella. Mun mielestä sekä Niinistö että Haavisto olivat sopivimmat vaihtoehdot siihen tehtävään. Enemmistön mielestä Niinistö eikä mulla ainakaan ole mitään syytä olettaa, että Niinistö hoitaisi leiviskänsä huonosti.
Minusta on myös ihmisiltä hämärtynyt se, ettei suurin osa ole siinä tavallisessa arkielämässään sen enempää niinistöläinen kuin haavistolainenkaan, eikä ollut soinilainenkaan, tai väyrysläinen, nyt äänestettiin presidenttiä, kukin parhaan tietämyksensä mukaan (kai) ja muuten suurin osa elää elämäänsä ihan ilman vouhotuksia mihinkään suuntaan. Aidot pesunkestävät vouhottajat eivät tarvi vaalejakaan vouhottaakseen.
 
[QUOTE="vieras";25607146]Miljoona vanhusta, 500.000 muuten suvaitsematonta ja 300.000 hyväosaista.[/QUOTE]

Sinä siis haluaisit viedä vanhuksilta, suvaitsemattomilta ja hyväosaisilta oikeuden äänestää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25607177:
Minusta vähän tuntuu, että monilta on hämärtynyt presidentin tehtävät ja valtaoikeudet. Niin haavistolaisilta kuin niinistöläisiltäkin. Kun vielä otetaan huomioon se, että perustuslakia ollaan nyt muuttamassa ja presidentin valtaoikeuksia entisestäänkin vähentämästä, niin pressan pääasiallinen tehtävähän on edustaa Suomea EU:n ulkopuolella. Mun mielestä sekä Niinistö että Haavisto olivat sopivimmat vaihtoehdot siihen tehtävään. Enemmistön mielestä Niinistö eikä mulla ainakaan ole mitään syytä olettaa, että Niinistö hoitaisi leiviskänsä huonosti.

EU natisee liitoksissaan ja kohta puoliin EU:n ulkopuolisia maita on muutama lisää, eli presidentin vaikutusvalta kasvaa.
 
Tunnen lähes pelkästään Haavistoa kannattaneita, ja jokainen on ottanut uutisen vastaan varsin hyvin.

Tosiasiahan on, että tämä "oli tiedossa" - että Niinistö voittaa. Jos siis yhtään politiikkaa on seurannut (jo reilusti ennen vaaleja) ja pystyi näkemään asian realistisesti. Ei se silti kampanjaa hukkaan vie, tai tarkoita ettei olisi uskonut Haavistoon. Kampanjaan uskoi jokainen: arvoihin ja keskusteluun ja heräämiseen. Nousu oli mahdottoman hieno joka tapauksessa, ja viime kevään jälkeen olen vilpittömän onnellinen siitä, että reilusti yli miljoona ihmistä kuitenkin äänesti liberaalia homomiestä. Se palauttaa uskoa Suomeen.

Kyllä ihmiset ovat suhtautuneet tulokseen samoin kuin Pekkakin: omalle työlle hymyillen, siihen tyytyväisenä ja Niinistön voiton ja etumatkan sekä "ylivoimaisuuden" reilusti tunnustaen.

Kyllä valitettavasti itsekin törmää enemmän noihin "jee, pysy Pekka p*rseessä" -tyylisiin juttuihin näin mediassakin, ja se on kyllä pirunmoinen sääli. Miksei (osa) voi edes reilua voittoa juhlia reilulla tavalla?
 
  • Tykkää
Reactions: as if ja fanta
En ole tuo vieras, mutta vastaan silti. Se nyt vain on fakta, että verotusta (ihan kaikkien) on kiristettävä, jos tahdotaan säilyttää nykyiset etuudet. Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa nykyisen kaltaiseen järjestelmään.
Oletko itse mahdollisesti velkaantumisen kannalla? Toivottavasti et siinä tapauksessa kuulu niihin, jotka vastustavat velkaantuneiden eu-maiden avustamista. Menee muutoin sormi suuhun siinä vaiheessa, kun itse samassa kelkassa ollaan. Mistään kun ei olla valmiita maksamaan, muttei myöskään luopumaan.

Mikään saatavilla oleva rahamäärä ei riitä säilyttämään nykyisen kaltaista hyvinvointivaltiota, vaan maaliskuusta lähtien etuja karsitaan isolla kirveellä ja loiseläjien kannattaa valmistautua henkisesti etsimään töitä, jopa niitä paskahommia.
 
EU natisee liitoksissaan ja kohta puoliin EU:n ulkopuolisia maita on muutama lisää, eli presidentin vaikutusvalta kasvaa.
Pointtini oli lähinnä se, että jotkut kuvittelevat presidentin päättävän verojen kiristyksistä yms. Vaaleista (eduskunta, kunnallis ja presidentin) presidentin vaaleja voisi kärjistettynä verrata missikisoihin, nuo kaksi muuta ovat kansalaisen kannalta paljon merkittävämmät, koska niissä valitaan henkilöt tekemään kansalaisia koskevia päätöksiä.
 
[QUOTE="vieras";25607110]Miksi sitten kun kerran olette pienituloisia ja vielä lapsiperhe - haluatte että verotustanne kiristetään, rikkaiden verotusta höllennetään ja että kirjastot ja muut yhteiskunnan palvelut tulevat maksullisiksi?[/QUOTE]

Presidentillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, verotus/palvelut yms ovat presidentin toimivallan ulkopuolella.
 
En mä ole katkera, miksi pitäisi olla? 6 vuoden päästä uudet jutut ja ehdokkaat. Ei ole valmiiksi taputeltu, että Niinistö jatkaisi. Nyt mennään näillä eväillä päivä kerrallaan.

Ihan "pelottaa" jo valmiiksi, että millainen pelleilykisa on tulossa 6 vuoden päästä. Onko siellä ehdokkaina hetero, transuja, homoseksuaaleja, sukupuolenvaihdoksen läpikäyneitä yo-paperit takataskussaan? Ja lääkitystä unohtamatta.
 
Sinä siis haluaisit viedä vanhuksilta, suvaitsemattomilta ja hyväosaisilta oikeuden äänestää?

En suinkaan, mutta heidän äänillään Niinistö valittiin. Voitaisiin ehkä laittaa harkintaan, että äänestämisessä olisi myös yläikaraja, kuten esim. 70 vuotta. Tulevaisuuden eteenhän me kuitenkin äänestämme. Ääni Sauli Niinistölle oli ääni korservatiiviselle takapajuisuudelle.
 
onkos nämä jotka ei osaa päästää irti nyt viikkojen vaalihölynpölystä jääneet niin kiinni tähän muiden haukkumiseen ettei enää voi arkeen palata? meillä on nyt uusi presidentti ja elämä jatkuu, oli se sitten jonkun kannattama tai ei. jatketaan sitä toisten lokaamista sitten 6 vuoden jälkeen.
 
[QUOTE="vieras";25607339]En suinkaan, mutta heidän äänillään Niinistö valittiin. Voitaisiin ehkä laittaa harkintaan, että äänestämisessä olisi myös yläikaraja, kuten esim. 70 vuotta. Tulevaisuuden eteenhän me kuitenkin äänestämme. Ääni Sauli Niinistölle oli ääni korservatiiviselle takapajuisuudelle.[/QUOTE]

Ei kaikki konservatismi ole huonoa tai epä-älyllistä. Maailma ei ole niin yksinkertainen.
 
[QUOTE="vieras";25607339]En suinkaan, mutta heidän äänillään Niinistö valittiin. Voitaisiin ehkä laittaa harkintaan, että äänestämisessä olisi myös yläikaraja, kuten esim. 70 vuotta. Tulevaisuuden eteenhän me kuitenkin äänestämme. Ääni Sauli Niinistölle oli ääni korservatiiviselle takapajuisuudelle.[/QUOTE]

Japanissahan juuri vanhuksia pidetään viisaimpina. Sinä olisit viemässä heiltä kansalaisvaikuttamisen pois...
 
[QUOTE="vieras";25607339]En suinkaan, mutta heidän äänillään Niinistö valittiin. Voitaisiin ehkä laittaa harkintaan, että äänestämisessä olisi myös yläikaraja, kuten esim. 70 vuotta. Tulevaisuuden eteenhän me kuitenkin äänestämme. Ääni Sauli Niinistölle oli ääni korservatiiviselle takapajuisuudelle.[/QUOTE]

Väittäisin toisin. Osa vanhusväestöstä jätti äänestämättä osittain siksi, koska oikean puolueen ehdokasta ei ollut enää ehdokkaana.
Kaikilla on oikeus äänestää ikään katsomatta. Ei ole tullut mieleen, että nuo iäkkäät ihmiset ovat tämän maan "rakentaneet", jotta meillä nuoremmilla sukupolvilla olisi parempi ja helpompi olla.
 
Timo Soinista Hesarissa:

"Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mielestä Sauli Niinistön (kok) vaalivoitto oli "maanvyöry ja konservatiivien voitto". Soinin mukaan Pekka Haaviston (vihr) menestys ei ole "vastajytky" perussuomalaisten viimekeväiselle vaalivoitolle. Soinin mukaan tässä suhteessa pitää katsoa toisen kierroksen tulosta.

"Vihreät lyötiin lättäjalaksi tässä toisella kierroksella. Ei Niinistö ole mikään liberaali. Hän on konservatiivipuolueen ehdokas ja voitti aivan pystyyn nämä vaalit", Soini sanoi STT:lle vaalivalvojaisissa sunnuntai-iltana Brysselissä.

"Mikään ei ole muuttunut. Tämä on loistava tulos.""

Joo, huomaa kyllä noista Soinin kommenteista, mitkä arvot sillekin loppupeleissä on niitä merkittäviä:

Änkyräkonservatiiviset. Sama se niille pienituloisille ja kansanmiehille, niin kauan "voitetaan" kun suvaitsevaisuus "häviää".

Hitto, luulin etten vois enempää ko. poliitikkoa halveksua, mutta miksi ei tuostakaan voinut olla hiljaa? Miksei voinut vain onnitella Saulia, sanoa että on tyytyväinen tulokseen ja myöntää, että Haaviston kampanja, nousu ja saalis vaaleissa oli hieno? Nyt ne kokomuuslaiset oarvot onkin sitten yhtäkkiä kovastikin ok. Jessus mikä takinkääntö.

Ja turha sanoa, ettei nää ollu puoluevaalit (mikä on totta), kun vihreiden "tappiostahan" Soininkin on pitänyt päästä mesoamaan.

Huomaa kyllä, että alkaa Soiniakin hirvittää, kun liberaali ja homo sai niin pirun paljon enemmän ääniä kuin hän tai muut (kuin Niinistö, joka ei edes ole mahdottoman arvokonservatiivinen) jäärät.

Ja anteeksi Soinin mukaan tuominen kun ei se tähän kuulu, teki sen tosin itse. Kulminoi kyllä sen, miten monille oli tärkeintä se, ettei vaan suvaitsevaisuus voittaisi.
 
Olin ekalla kierroksella nukkuvien puolueessa. Tokalla kierroksella Facebookin Haavisto-ilmiö ärsytti niin, että päätin äänestää Salea heti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä.
Ja toden totta, Salen kannattajat olivat hiljaisia fb:ssa. Viharyöpynhän siinä olisi saanut niskaansa, jos olisi alkanut liputtaa isommin Saulin puolesta. Minusta järkevät kansalaiset tässä äänestivät Saulia, vouhkaavat Haaviston kannattajat veivät Haaviston mahdollisuudet ärsyttävyydellään.
 
[QUOTE="vieras";25607339]En suinkaan, mutta heidän äänillään Niinistö valittiin. Voitaisiin ehkä laittaa harkintaan, että äänestämisessä olisi myös yläikaraja, kuten esim. 70 vuotta. Tulevaisuuden eteenhän me kuitenkin äänestämme. Ääni Sauli Niinistölle oli ääni korservatiiviselle takapajuisuudelle.[/QUOTE]

Ensin et halua viedä äänioikeutta pois keneltäkään, mutta seuraavassa lauseessa vaadit äänestäjille yläikärajaa.:D

Punavihernatsit ottaisivat äänioikeuden pois kaikilta muilta kuin "oikein" ajattelevilta punavihernatseilta!
 

Yhteistyössä